Jump to content

Öppen grupp  ·  122 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

018 Donald Trump


Herr Chang

Recommended Posts

Tänka sig även Tv börjar svänga. Som jag alltid skriver. Trumpen vill ha fred inte krig. Vill De Santis samma sak är det perfekt om Trumpen stiger undan. 

Ni folie hattar har fortfarande inte förstått någonting. Jag dömer folk för vad dom gör inte vad dom säger.

Där har demokraterna just nu jätteproblem. 

Ps jag har inte haft tid att ta reda på hur valet har gått

Link to comment
Dela på andra sajter

ThailandNovise
52 minuter sedan, skrev John Khonken:

Tänka sig även Tv börjar svänga. Som jag alltid skriver. Trumpen vill ha fred inte krig. Vill De Santis samma sak är det perfekt om Trumpen stiger undan. 

Ni folie hattar har fortfarande inte förstått någonting. Jag dömer folk för vad dom gör inte vad dom säger.

Där har demokraterna just nu jätteproblem. 

Ps jag har inte haft tid att ta reda på hur valet har gått

Alla vill ha fred, förutom Putin och hans cronies. 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Tallviking:

Verkar som många Republikaner är glada för att dom har ett alternativ till Trump nu att välja på (De Santis)

Kan ha fel men stod inte Trump och sa, jag vet en massa om dej som jag ska visa. Är inte

det lite som småpojka som kivas. Han är hemsk, fattar inte att nån kan rösta på gubben

Link to comment
Dela på andra sajter

Efraim Barkbit

Trump har gått i blivit en trött gammal föredetting med tanke på hans anklagelser mot De Santos

Link to comment
Dela på andra sajter

Donald Trump pekas ut som nattens största förlorare: ”Jag bör inte klandras alls”

 

Donald Trump är mellanårsvalets ”största förlorare”. Orden används av både ABC:s politiske kommentator Jonathan Karl och Nick Allen på den brittiska konservativa tidningen The Telegraph.

Många av de kandidater som Trump stod bakom förlorade i natt. Dessutom ger konservative Ron DeSantis succé i guvernörsvalet i Florida huvudbry för den forne presidenten, eftersom DeSantis kan utmana Trump i presidentvalet 2024, lyder argumentationen.

Axios går igenom hur det gick för de 37 kandidater som Trump stod bakom i valet. Hittills har bara 17 resultat fastställts. Facit är nio vinster och åtta förluster för Trumps kandidater.

”Det riskerar att hämma planerna på en politisk comeback”, skriver sajten.

Financial Times, Fox News och New York Times noterar samma sak. I en analyserande text skriver FT att det finns indikationer på att mer moderata republikaner lyckades bättre, Fox konstaterar att tyckare både till höger och vänster pekar ut Trump som en förlorare och NYT skriver att ex-presidenten inte har mycket att fira.

Trump själv vill inte klandras för politikernas valförluster:

– Om de vinner bör jag få all ära. Om de förlorar bör jag inte klandras över huvud taget, sa han i en intervju i natt.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ser Trump som en väldigt positiv kraft närhistoriskt. En ordentlig trädskakare.

 

Men han bör nu stiga åt sidan och framföra sin politik istället för sin person. 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Tallviking:

Trump själv vill inte klandras för politikernas valförluster:

– Om de vinner bör jag få all ära. Om de förlorar bör jag inte klandras över huvud taget, sa han i en intervju i natt.

 

Jag var tvungen att kolla upp det där citatet eftersom det lät rätt skruvat, men han sa precis så.  

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev spooncreek:

 

Jag var tvungen att kolla upp det där citatet eftersom det lät rätt skruvat, men han sa precis så.  

 

 

 

Det går numer inte att lite på nåt egentligen.

Nu tvivlar jag inte alls på videon ovan, men dessa deep fakes idag är omöjliga att skilja från verkligheten iallafall för mänskliga ögat. Och örat.

 

Här ett exempel.

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Surin P3:

 

Det går numer inte att lite på nåt egentligen.

Nu tvivlar jag inte alls på videon ovan, men dessa deep fakes idag är omöjliga att skilja från verkligheten iallafall för mänskliga ögat. Och örat.

 

Här ett exempel.

 

 

 

 

Jag är tre avsnitt in i The Capture säsong 2 som handlar om just deep-fakes och "corrections" av CCTV kameror med mera i realtid. Den är rätt bra gjord.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev spooncreek:

 

Jag är tre avsnitt in i The Capture säsong 2 som handlar om just deep-fakes och "corrections" av CCTV kameror med mera i realtid. Den är rätt bra gjord.

 

 

Mycket bra. Ännu en BBC serie som håller hög klass, till skillnad från allt annat skit som produceras på löpande band numera.

 

The Fall är nog en av mina BBC favoriter.

 

Sorry, lite OT från ämnet:)

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev spooncreek:

 

Jag var tvungen att kolla upp det där citatet eftersom det lät rätt skruvat, men han sa precis så.  

 

 

 

Jag har helt slutat bli förvånad över alla idi*tiska saker som den mannan vräker ur sig. Han saknar helt spärrar eller spår av sunt förnuft

 

Det jag fortfarande inte fattar är hur så många amerikanska väljare är beredda att ge en sådan total idi*t världens mäktigaste jobb.....

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

TV hur tycker du Biden sköter sig?????

Vad är hans styrka respektive svaghet. Vad har han gjort som är bra för Amerikanska folket. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Valet i förrgår blev som väntat vad jag kunnat se. Röda stater blev rödare. Blå stater blev blåare. Har valen gått rätt till är det helt perfekt. Folket har bestämt.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev John Khonken:

TV hur tycker du Biden sköter sig?????

Vad är hans styrka respektive svaghet. Vad har han gjort som är bra för Amerikanska folket. 

Han är inte ett under av effektivitet och framåtanda men han har det som Trump saknar d.v.s stabilitet, ansvarstagande, förmåga att lugna ner oroligheter, diplomatisk, förutsägbar, följer lagar och regler, förankrar och utreder beslut som tas INNAN dom tas i demokratisk form etc etc
Han tar tag i problem och försöker nå väl förankrade lösningar som är hållbara över tiden (vs Trump som är den som orsakar problem och gör allt impulsivt, oförankrat och kortsiktigt)

 

Allt som krävs av en ledare för världens största demokrati och allt som Donald Trump INTE är eller har. Att ha en Narcisistisk idi*t med storhetsvansinne är det absolut sista man vill ha här på jorden som innehar världens mäktigaste ämbete, styr världens största militära makt, sitter på världens största samling kärnvapen och styr eller påverkar till stor del hela världens handel och ekonomi.

 

Och kanske det viktigaste, Biden inser nyttan och vikten av samarbete mad andra länder och organisationer medans Trump försökte ställa till så mycket fientlighet och osämja som möjligt

 

Märkligt att inte ett land som USA kan producera bättre presidentkandidater än de som kommit fram de senaste valen

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

ThailandNovise
1 timme sedan, skrev John Khonken:

TV hur tycker du Biden sköter sig?????

Vad är hans styrka respektive svaghet. Vad har han gjort som är bra för Amerikanska folket. 

Biden har problem att hantera Magda priser. Inte lätt men har försöker så gott han kan.

Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev Tallviking:

Han är inte ett under av effektivitet och framåtanda men han har det som Trump saknar d.v.s stabilitet, ansvarstagande, förmåga att lugna ner oroligheter, diplomatisk, förutsägbar, följer lagar och regler, förankrar och utreder beslut som tas INNAN dom tas i demokratisk form etc etc
Han tar tag i problem och försöker nå väl förankrade lösningar som är hållbara över tiden (vs Trump som är den som orsakar problem och gör allt impulsivt, oförankrat och kortsiktigt)

 

Allt som krävs av en ledare för världens största demokrati och allt som Donald Trump INTE är eller har. Att ha en Narcisistisk idi*t med storhetsvansinne är det absolut sista man vill ha här på jorden som innehar världens mäktigaste ämbete, styr världens största militära makt, sitter på världens största samling kärnvapen och styr eller påverkar till stor del hela världens handel och ekonomi.

 

Och kanske det viktigaste, Biden inser nyttan och vikten av samarbete mad andra länder och organisationer medans Trump försökte ställa till så mycket fientlighet och osämja som möjligt

 

Märkligt att inte ett land som USA kan producera bättre presidentkandidater än de som kommit fram de senaste valen

Mycket märkligt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

43 minuter sedan, skrev Surin P3:

Angående Biden så verkar han gilla krig bra mycket mer än Trump.

Vilka krig då, som biden startat mera än Trump' eller lagt ned

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Boa52:

Vilka krig då, som biden startat mera än Trump' eller lagt ned

 

Om du nämner ett krig som Trump startade eller förvärrade, jämför gärna med tidigare presidenter, så ska jag försöka svara på hur Biden är mer för än emot krig...

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Surin P3:

 

Om du nämner ett krig som Trump startade eller förvärrade, jämför gärna med tidigare presidenter, så ska jag försöka svara på hur Biden är mer för än emot krig...

Nä du ska förklara vad du menar inte jag, ditt inlägg

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Boa52:

Nä du ska förklara vad du menar inte jag, ditt inlägg

 

Det är faktiskt du som ifrågasätter mitt inlägg.

 

Att Trump var en president utan intresse av krig, trodde jag var allmänt känt.

Att det blivit värre under Bidens tid, likaså.

 

Den amerikanska krigsmakten är en industri som Trump är den första presidenten på länge att motsätta sig. Något som Biden misslyckats med totalt.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Surin P3:

 

Det är faktiskt du som ifrågasätter mitt inlägg.

 

Att Trump var en president utan intresse av krig, trodde jag var allmänt känt.

Att det blivit värre under Bidens tid, likaså.

 

Den amerikanska krigsmakten är en industri som Trump är den första presidenten på länge att motsätta sig. Något som Biden misslyckats med totalt.

Det var intresant kan du förklara mera så jag förstår

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev Boa52:

Det var intresant kan du förklara mera så jag förstår


Hmm.
Vad vill du att jag förklarar exakt?
 

Ett mål i alla dialoger är tydlighet.
Utan tydlighet och exakta definitioner blir det bara bråk och ingen vinner något på det.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Surin P3:


Hmm.
Vad vill du att jag förklarar exakt?
 

Ett mål i alla dialoger är tydlighet.
Utan tydlighet och exakta definitioner blir det bara bråk och ingen vinner något på det.

Skillnaden mellan Biden och Trump och  när det gäller att starta krig eller lägga ner

Jag är inte ute efter att bråka vill bara du förklarar va ja inte förstår med dina tankar

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Boa52:

Skillnaden mellan Biden och Trump och  när det gäller att starta krig eller lägga ner

Jag är inte ute efter att bråka vill bara du förklarar va ja inte förstår med dina tankar

 

Ställ en tydlig fråga, så ska jag försöka svara på den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...