Jump to content

Öppen grupp  ·  123 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

018 Donald Trump


Herr Chang

Recommended Posts

5 minuter sedan, skrev Tallviking:

Krävs enorma mängder pengar för att starta ett nytt parti och komma upp i storlek och med alla de finansiella problem Trump sitter i efter presidentskapet är det föga troligt att han kommer särskilt långt

 

Men som den Narcissist han är måste han ju säga så och sedan skylla på alla andra när det misslyckas.....

Han är väl duktig på att fixa sponsorer, i alla fall på att lägga beslag på sponsorpengar för egen vinning ?

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minutes ago, Fritz said:

Han är väl duktig på att fixa sponsorer, i alla fall på att lägga beslag på sponsorpengar för egen vinning ?

Skatteverket i USA lär ju jaga honom nu när han inte är President.

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev Fritz:

Han är väl duktig på att fixa sponsorer, i alla fall på att lägga beslag på sponsorpengar för egen vinning ?

Efter den senaste tidens beteende och händelser tror jag han får svårt för det

 

Han har redan nu stora ekonomiska problem och dom sista bankerna som tidigare hjälpt honom har nu sagt att dom inte vill ha med honom att göra. Många av hans närmaste har vänt honom ryggen de senaste dagarna

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Två presidenter som har fått smita iväg med svansen mellan benen. En av dem med en viss stil....

Nu har nog t.o.m. Kånken förstått att Trump förlorade.

43A51003-3FEC-4BDF-953D-80F0DCFD3202.thumb.jpeg.93e4a324698070f92f4d2e603f1d63ec.jpeg

Link to comment
Dela på andra sajter

Han skulle sätta dit Federal Reserve.

Men han gjorde likadant som Obama.

Lät dom öka på penningmängden med några biljoner $. 

Han skulle låta mexikanarna betala för muren. Undrar hur många pesos som har kommit in?

Han skulle sätta Hillary i fängelse. Men dom ser ut som bästa vännerna fortfarande.

ALLA amerikanska presidenter, så som våra politiker, är som blöjor som byts då och då.

Link to comment
Dela på andra sajter


 

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

21 timmar sedan, skrev Swippe:

Jag vill inte ha några länkar du Googlat fram, ge mig ett par exempel direkt här i tråden på lögner Trump har kommit med istället. Googlar man "trump lies" så får man 568 miljoner träffar, hur ska man veta vad som är sant att han ljugit och eller bara att nån sida påstår att Trump ljugit om nåt? 😮 

 

Du eller nån annan kan ju hävda att Trump ljuger, det har jag själv skrivit att han gör. Men i den omfattningen som massmedia får det till, nej knappast

Kritiskt tänkande hänvisar många till men gäller uppenbarligen bara ibland, när det blir rätt?

Link to comment
Dela på andra sajter

USA:s nytillträdde president Biden tänker alltså skriva under ett dekret om krav på munskydd i alla federala byggnader. Vad vet han som Sveriges regering, FHM halva MPR missat?

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev John Khonken:

 

Vad däremot skulle vara intressant att veta är varför man ogillar en person så man blir helt blockerad i sin hjärna

Kan det ha med nutida vaccinationer att göra månntro?

 

De flesta har väl tagit dessa.

Link to comment
Dela på andra sajter

52 minuter sedan, skrev Fredman:

Två presidenter som har fått smita iväg med svansen mellan benen. En av dem med en viss stil....

Nu har nog t.o.m. Kånken förstått att Trump förlorade.

43A51003-3FEC-4BDF-953D-80F0DCFD3202.thumb.jpeg.93e4a324698070f92f4d2e603f1d63ec.jpeg

Tveksamt tror konken ponken spekulerar likt bankkrisen 2017 den pågår visst forfarande

Link to comment
Dela på andra sajter

Äntligen är psykfallet borta från Vita Huset, något man inte trodde för bara sex månader sen.

 

Kul show innan själva insvärandet av Biden som president med till stor del ett gäng starka kvinnor, JLO, Lady Gaga, och naturligtvis den första kvinnliga vicepresidenten någonsin,  Kamala Harris. Man anar hur MPRs bittergubbar tuggar fradga bakom tangentbordet bara på grund av det.

 

Kamala Harris blir en utmärkt president om det blir så att Biden trillar av pinn innan hans fyra år har gått. Känns stabilt.

 

ladiesbiden.thumb.jpg.ff5cf906b1c9a6bbf01449e06776a5eb.jpg

 

 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Esspe:

Är det inte Kim Sirawan du försvarar med näbbar och klor in absurdum så är det en annan av samma skrot och korn.

 

Är Swippe ditt nick, Leif Silbersky?

 

 

Judehatare?

Link to comment
Dela på andra sajter

Personer som märker hur välfärdssystemen eller hela systemet systematiskt missgynnar dem själva väljer lätt en kandidat som lovar en förändring och framförallt då en som gynnar dem.

Otvivelaktigt gjorde Trump men även Åkesson detta, inte undra på att de som är besvikna på det rådande system röstar på dessa.

Om nu Trump eller Åkesson ämnar genomföra sina löften står i stjärnorna att skåda.

Det mest troliga scenariot är ändå, oberoende höger eller vänster, är de lika stora kålsupare.

Detta med förväntningar som aldrig är menade att infrias är man ganska van vid.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev evert 1:

Trump har nu gett amnesti till många av sina lierade, detta måste eller bör också innebära att dessa gjort en massa lagvidriga handlingar, handlingar som de kunnat få ordentliga straff för.

M.a.o. är USAs politiker i princip lika ruttna som Putins legosoldater.

Tro nog inte man kan kalla USA för att var ett demokratiskt land, är det skit på locket brukar det även vara skit i tunnan.

Smuts eller skit har alltid haft en förmåga att rinna nedåt.

President Obama gav 2000 amnestier under 8 år, Trump har varit betydligt mer restriktiv under sina år. Jag har inga bestående minnen om medias rapportering om Obamas omfattande amnestier men de var mest narkotikarelaterade amnestier enligt media idag.

 

Var Obama månne en allierad till narkotikamaffian? Ja, enligt dagens resonemang?

Link to comment
Dela på andra sajter

34 minuter sedan, skrev spooncreek:

Äntligen är psykfallet borta från Vita Huset, något man inte trodde för bara sex månader sen.

 

Kul show innan själva insvärandet av Biden som president med till stor del ett gäng starka kvinnor, JLO, Lady Gaga, och naturligtvis den första kvinnliga vicepresidenten någonsin,  Kamala Harris. Man anar hur MPRs bittergubbar tuggar fradga bakom tangentbordet bara på grund av det.

 

Kamala Harris blir en utmärkt president om det blir så att Biden trillar av pinn innan hans fyra år har gått. Känns stabilt.

 

ladiesbiden.thumb.jpg.ff5cf906b1c9a6bbf01449e06776a5eb.jpg

 

 

Ja, ordningen är återställd?

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Wanchai:

President Obama gav 2000 amnestier under 8 år, Trump har varit betydligt mer restriktiv under sina år. Jag har inga bestående minnen om medias rapportering om Obamas omfattande amnestier men de var mest narkotikarelaterade amnestier enligt media idag.

 

Var Obama månne en allierad till narkotikamaffian? Ja, enligt dagens resonemang?

Jag har inga som helst minnen av Obamas 2000 amnestier så du som har koll kan väl uppdatera mig.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Fritz:

Jag har inga som helst minnen av Obamas 2000 amnestier så du som har koll kan väl uppdatera mig.

Läste det idag, tror på SVT eller Expressen.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Wanchai:

Läste det idag, tror på SVT eller Expressen.

Jo men han gav väl t.ex. amnesti åt hon/han/den/det som tipsade Snowden eller vad han heter?

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev Fritz:

Jag har inga som helst minnen av Obamas 2000 amnestier så du som har koll kan väl uppdatera mig.

Låter som du är tvivlande.

 

Tallviking gav svaret.

 

Har han något med narkotikakartellerna att göra månne? Hans förmögenhet steg från 1,3 miljoner dollar till 70 miljoner under hans presidenttid. Enligt MPR-logik borde det visa var hans intresse låg eller är jag konspiratorisk? De flesta amnestier var narkotikarelaterade brott.

Ändrades av Wanchai
Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Wanchai:

Låter som du är tvivlande.

 

Tallviking gav svaret.

 

Har han något med narkotikakartellerna att göra månne? Hans förmögenhet steg från 1,3 miljoner dollar till 70 miljoner under hans presidenttid. Enligt MPR-logik borde det visa var hans intresse låg eller är jag konspiratorisk? De flesta amnestier var narkotikarelaterade.

Du menar att Obama var mutad av någon slag narkotikaorganisation?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...