Jump to content

Öppen grupp  ·  122 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

018 Donald Trump


Herr Chang

Recommended Posts

48 minuter sedan, skrev Swippe:

Jo det är precis vad hon antyder och just därför det blev en rätt så stor grej om det just då.

 

Nej jag fattar fortfarande inte varför jag ska klicka på massa länkar när jag vill veta vad DU (eller nån annan här i tråden) tycker att han uppenbarligen har ljugit om. För alla Trumphatare påstår att Trump ljuger så förbaskat, men jag är bara nyfiken på vad det är för lögner han har kommit med då.

 

Men det tycks ju vara väldigt svårt att komma med ett sånt exempel. Seriöst, jag vill bara veta vad det är för hemska lögner han kommit med eller om det blivit en höna av en fjäder som det brukar bli när massmedia tolkar saker Trump sagt.

 

Men gå du och sov istället, där har nog du och Biden nåt gemensamt förutom ert Trumphat. Ni pratar ofta i nattmössan och är alltid sömniga 😉 

Jag tror inte vi har samma definition av vad som är en lögn om du inte enkelt kan hitta exempel själv. Du kan väl börja med ett exempel och säga om du tycker det är en lögn eller inte?

 

"We won. We won in a landslide. This was a landslide.”

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Swippe:

Lögner och lögner, säg nån politiker och i synnerhet en ledande politiker i USA som garanterat aldrig ljuger? Hur mycket har inte Biden ljugit och han har knappt synts eller hörts i massmedia jämfört med Trump. Är väl rimligt att anta att ju mer man pratar i massmedia, desto mer osanning kommer det komma ur ens mun. Det var nån som sa att i politik så ljuger man aldrig, man tolkar bara fakta på olika sätt. Tror det ligger nåt i det.

 

Om Trump säger att han är den bästa President som USA haft, är det en lögn? Skulle Trump torska i en lögndetektor på den frågan, det tror inte jag, skulle det betyda att han talade sanning då? 😉 

På tal om lögner, och det här är ändå bara fram t.o.m juni 2019.

 https://projects.thestar.com/donald-trump-fact-check/

 

// mrco

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Krille:

Jag tror inte vi har samma definition av vad som är en lögn om du inte enkelt kan hitta exempel själv. Du kan väl börja med ett exempel och säga om du tycker det är en lögn eller inte?

 

"We won. We won in a landslide. This was a landslide.”

 

/Krille

Nej men precis, det var ju därför jag skrev att politiker aldrig ljuger, de tolkar bara fakta olika. Lite på skämt, lite på allvar givetvis

 

Det är ju inte jag som påstår att Trump ljuger så in i helskotta, då blir det ju svårt för mig att svara på min egen fråga när jag ber om några exempel på när han har ljugit.

 

Jag är ju mer nyfiken på vad DU eller nån annan Trumpmotståndare här i tråden tycker att han ljugit om, de ska väl inte behövas Googlas och hänvisas till massa länkar då? Jag tänker att du eller nån annan hört han säga nåt som visat sig vara ren lögn, antingen att ni insåg det i samma ögonblick eller att det kom fram efteråt att det var en uppenbar lögn. Nåt du/ni gått och stört er på att han ljugit om helt enkelt.

 

Det är som om du skulle påstå "Trump är den sämste presidenten USA någosin haft",det vore du ju inte direkt ensam om att tycka i så fall men jag skulle ju bli nyfiken och vilja veta exakt varför DU anser att han varit så dålig som president. Då vore det rätt meningslöst om jag fick ett svar typ "ja men för tusan, det vet ju alla, Googla så hittar du massor av exempel!".

 

Men vi kan väl ta ett känt exempel när en Amerikansk president har ljugit, när Bill Clinton hävdade att han inte haft sex med sin praktikant. Han erkände ju senare att han fått ett blåsjobb av henne men att han inte räknade de som att ha sex. Då ljög han uppenbarligen när han sa att han inte haft sex med henne.

 

Där har du ett typexempel på en lögn, finns det några liknande exempel på när Trump uppenbarligen har ljugit? Det borde det finnas. Men han har nog inte ljugit så mycket som massmedia påstår.

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev mrco:

På tal om lögner, och det här är ändå bara fram t.o.m juni 2019.

 https://projects.thestar.com/donald-trump-fact-check/

 

// mrco

Ja där var ju en lista med saker han haft fel (läste inte alla drygt 5000 påståenden) men precis som de säger så påstår de ju inte att Trump ljugit medvetet, han kan ha haft fel information, eller till och med glömt bort att han kallat nån för nåt ord i en intervju t ex.

 

Men det blir ju lite "Aftonbladet" stuk på det hela när man ska nämna skitsaker han kan ha ljugit om och sen ska man disskutera om det verkligen var en lögn osv.

 

Jag tror samtliga av oss här i tråden vet vad en lögn är, när man säger något som man vet inte är sant. Det är en lögn. Sen är det svårt att bevisa vad som är en lögn, hatar man Trump så är allt han haft fel på en lögn, medans en som älskar Trump inte ens skulle erkänna den mest uppenbara lögnen. Och nej, jag anser mig inte vara en Trumpälskare, men jag är betydligt närmare Trumpälskare än Trumphatare helt klart.

 

 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Swippe:

Nej men precis, det var ju därför jag skrev att politiker aldrig ljuger, de tolkar bara fakta olika. Lite på skämt, lite på allvar givetvis

 

Det är ju inte jag som påstår att Trump ljuger så in i helskotta, då blir det ju svårt för mig att svara på min egen fråga när jag ber om några exempel på när han har ljugit.

 

Jag är ju mer nyfiken på vad DU eller nån annan Trumpmotståndare här i tråden tycker att han ljugit om, de ska väl inte behövas Googlas och hänvisas till massa länkar då? Jag tänker att du eller nån annan hört han säga nåt som visat sig vara ren lögn, antingen att ni insåg det i samma ögonblick eller att det kom fram efteråt att det var en uppenbar lögn. Nåt du/ni gått och stört er på att han ljugit om helt enkelt.

 

Det är som om du skulle påstå "Trump är den sämste presidenten USA någosin haft",det vore du ju inte direkt ensam om att tycka i så fall men jag skulle ju bli nyfiken och vilja veta exakt varför DU anser att han varit så dålig som president. Då vore det rätt meningslöst om jag fick ett svar typ "ja men för tusan, det vet ju alla, Googla så hittar du massor av exempel!".

 

Men vi kan väl ta ett känt exempel när en Amerikansk president har ljugit, när Bill Clinton hävdade att han inte haft sex med sin praktikant. Han erkände ju senare att han fått ett blåsjobb av henne men att han inte räknade de som att ha sex. Då ljög han uppenbarligen när han sa att han inte haft sex med henne.

 

Där har du ett typexempel på en lögn, finns det några liknande exempel på när Trump uppenbarligen har ljugit? Det borde det finnas. Men han har nog inte ljugit så mycket som massmedia påstår.

Jag gav ju dig just ett sånt typexempel ovan som är lika mycket lögn som ditt exempel om Clinton. 

 

Tycker du själv att det är en lögn?

 

Eller måste jag själv stå nära Trump och höra hans lögn personligen för att det ska räknas som lögn? Andra typer av källor som man kan länka till räknas ju tydligen inte som lögner.

 

Jag förstår tyvärr inte ens vad du diskuterar längre.

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Krille:

Jag gav ju dig just ett sånt typexempel ovan som är lika mycket lögn som ditt exempel om Clinton. 

 

Tycker du själv att det är en lögn?

 

Eller måste jag själv stå nära Trump och höra hans lögn personligen för att det ska räknas som lögn? Andra typer av källor som man kan länka till räknas ju tydligen inte som lögner.

 

Jag förstår tyvärr inte ens vad du diskuterar längre.

 

/Krille

Suck, om Trump är övertygad om att det förekom så omfattande röstfusk så att det ändrade valutgången så att han förlorade valet så är det ju ingen lögn när han envist hävdar att han vann valet. Han menar ju att han egentligen vann valet! Och ska vi tro på Kvällsblaskorna så är det ju exakt det Trump gör, han går runt arg som ett bi inne i Vita Huset och säger att alla måste hjälpa till att visa att det förekommit omfattande valfusk till hans nackdel och att han är den som vann. Då är det ju ingen lögn det han påstår eftersom han tror på det själv.

 

Om han däremot sagt till folk, "jag fattar så klart att jag förlorade och jag vet att valet inte var riggat, men jag fortsätter köra på att valet var riggat och att jag är den som vann egentligen". Ja då hade det varit en uppenbar lögn.

 

Få nu inte detta till att jag försvarar Trumps påstående om omfattande valfusk, det gör jag INTE. Jag förklarar bara att det som du och många andra bestämt hävdar vara ett typiskt exempel på en lögn, faktist inte alls är en lögn om man utgår ifrån den som säger det.

 

Eller vi kan ta det här med att han säger att han fördömer våld och att de som stormade kongressen ska fängslas,om det sen kom fram att han faktist tyckte det var jättebra att folk stormade kongressen, ja då hade han ju uppenbart ljugit om sitt fördömande av våld.

 

Lite konkreta expempel på uppenbara lögner hade varit intressant att få höra, inte nån jäkla Google-lista där han påstår att han inte kallat nån gammal hagga för hagga trots att han faktist kallat henne för just hagga några år tidigare i en intervju.

 

Om du hävdar att månen är platt så spelar det väl ingen roll om jag står precis bredvid dig när du säger det, bevisar väl inte att du ljuger, bara att du uppenbarligen hade en dålig lärare i skolan... 😉  

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Swippe:

Googlar man "trump lies" så får man 568 miljoner träffar

Ja det stämmer nog ganska bra med verkligheten.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Swippe:

Suck, om Trump är övertygad om att det förekom så omfattande röstfusk så att det ändrade valutgången så att han förlorade valet så är det ju ingen lögn när han envist hävdar att han vann valet. Han menar ju att han egentligen vann valet! Och ska vi tro på Kvällsblaskorna så är det ju exakt det Trump gör, han går runt arg som ett bi inne i Vita Huset och säger att alla måste hjälpa till att visa att det förekommit omfattande valfusk till hans nackdel och att han är den som vann. Då är det ju ingen lögn det han påstår eftersom han tror på det själv.

 

Om han däremot sagt till folk, "jag fattar så klart att jag förlorade och jag vet att valet inte var riggat, men jag fortsätter köra på att valet var riggat och att jag är den som vann egentligen". Ja då hade det varit en uppenbar lögn.

 

Få nu inte detta till att jag försvarar Trumps påstående om omfattande valfusk, det gör jag INTE. Jag förklarar bara att det som du och många andra bestämt hävdar vara ett typiskt exempel på en lögn, faktist inte alls är en lögn om man utgår ifrån den som säger det.

 

Eller vi kan ta det här med att han säger att han fördömer våld och att de som stormade kongressen ska fängslas,om det sen kom fram att han faktist tyckte det var jättebra att folk stormade kongressen, ja då hade han ju uppenbart ljugit om sitt fördömande av våld.

 

Lite konkreta expempel på uppenbara lögner hade varit intressant att få höra, inte nån jäkla Google-lista där han påstår att han inte kallat nån gammal hagga för hagga trots att han faktist kallat henne för just hagga några år tidigare i en intervju.

 

Om du hävdar att månen är platt så spelar det väl ingen roll om jag står precis bredvid dig när du säger det, bevisar väl inte att du ljuger, bara att du uppenbarligen hade en dålig lärare i skolan... 😉  

Swippe .

Ge upp. Dessa människor är så förblindande av sitt ogillande av Trumpen. Det blir en totalt meningslöst.

Vad däremot skulle vara intressant att veta är varför man ogillar en person så man blir helt blockerad i sin hjärna.Man kan inte tänka egna tankar. Så jävla hemskt. Det kan väl inte bero på att man bara läser slask media .

 

Ps Märkligt att ni är så sura fortfarande . Det är över enligt er. Så häll upp skumpan och måla världen i blått igen.  

.  

Link to comment
Dela på andra sajter

54 minuter sedan, skrev Swift 4X4:

65 tusen soldater skyddar den nya folkvalda presidenten från hans väljare under ceremonin.

Dom skyddar väl honom från dem som röstat på Trumpen!?

Ändrades av Peolito
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Peolito:

Dom skyddar väl honom från dem som röstat på Trumpen!?

Det störta terrorhotet just nu mot USA kommer från deras egna medborgare.......

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Swippe du förbiser vissa saker.

Trump har under hela sin karriär som affärsman farit fram som en bulldoser mot både allmänhet och journalister. Tittar man på filmade intervjuer där journalister ställer för Trumh obekväma frågor, så använder han rena diktaturfasoner för att näppsa dom. Hans devis"anfall är bästa försvar"

Om du besöker någon och börjar att slå personen på käften-hur mycket vänlighet kommer du att få tillbaka?

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Swippe:

Suck, om Trump är övertygad om att det förekom så omfattande röstfusk så att det ändrade valutgången så att han förlorade valet så är det ju ingen lögn när han envist hävdar att han vann valet. Han menar ju att han egentligen vann valet! Och ska vi tro på Kvällsblaskorna så är det ju exakt det Trump gör, han går runt arg som ett bi inne i Vita Huset och säger att alla måste hjälpa till att visa att det förekommit omfattande valfusk till hans nackdel och att han är den som vann. Då är det ju ingen lögn det han påstår eftersom han tror på det själv.

 

Om han däremot sagt till folk, "jag fattar så klart att jag förlorade och jag vet att valet inte var riggat, men jag fortsätter köra på att valet var riggat och att jag är den som vann egentligen". Ja då hade det varit en uppenbar lögn.

 

Få nu inte detta till att jag försvarar Trumps påstående om omfattande valfusk, det gör jag INTE. Jag förklarar bara att det som du och många andra bestämt hävdar vara ett typiskt exempel på en lögn, faktist inte alls är en lögn om man utgår ifrån den som säger det.

 

Eller vi kan ta det här med att han säger att han fördömer våld och att de som stormade kongressen ska fängslas,om det sen kom fram att han faktist tyckte det var jättebra att folk stormade kongressen, ja då hade han ju uppenbart ljugit om sitt fördömande av våld.

 

Lite konkreta expempel på uppenbara lögner hade varit intressant att få höra, inte nån jäkla Google-lista där han påstår att han inte kallat nån gammal hagga för hagga trots att han faktist kallat henne för just hagga några år tidigare i en intervju.

 

Om du hävdar att månen är platt så spelar det väl ingen roll om jag står precis bredvid dig när du säger det, bevisar väl inte att du ljuger, bara att du uppenbarligen hade en dålig lärare i skolan... 😉  

Är det inte Kim Sirawan du försvarar med näbbar och klor in absurdum så är det en annan av samma skrot och korn.

 

Är Swippe ditt nick, Leif Silbersky?

 

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev John Khonken:

Swippe .

Ge upp. Dessa människor är så förblindande av sitt ogillande av Trumpen. Det blir en totalt meningslöst.

Vad däremot skulle vara intressant att veta är varför man ogillar en person så man blir helt blockerad i sin hjärna.Man kan inte tänka egna tankar. Så jävla hemskt. Det kan väl inte bero på att man bara läser slask media .

 

Ps Märkligt att ni är så sura fortfarande . Det är över enligt er. Så häll upp skumpan och måla världen i blått igen.  

.  

Bra där. Tur att vi har dig som förklarar världsläget för oss misslyckade.

Själv tycker jag det skulle vara intressant att veta är varför man gillar en person så mycket att man blir helt blockerad i sin hjärna.

Nåja, i eftermiddag kan du ta en välbehövlig semester från alla konspirationsteorier. Ha det så skönt. 

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev born41:

Swippe du förbiser vissa saker.

Trump har under hela sin karriär som affärsman farit fram som en bulldoser mot både allmänhet och journalister. Tittar man på filmade intervjuer där journalister ställer för Trumh obekväma frågor, så använder han rena diktaturfasoner för att näppsa dom. Hans devis"anfall är bästa försvar"

Om du besöker någon och börjar att slå personen på käften-hur mycket vänlighet kommer du att få tillbaka?

Born41

Nej jag förbiser inte det faktum att Trump gjort massor av saker för att bli illa omtyckt, han har väl varit älskad och hatad i flera decennier bland folk just för att han är som han är. De flesta framgångsrika människor som "slår sig fram" på vägen till toppen kommer att få många fiender. Att han var den karaktär som han är var väl det som gjorde att folk ville titta på "The apprentice".

 

Han har ju sagt i nån gammal intervju att han kan inte acceptera att nån angriper honom utan att han angriper ännu värre tillbaka, att han måste visa att han inte tar skit. Försöker nån trycka ner honom så kommer han försöka trycka ner den personen ännu mera. Inte speciellt ödmjukt, räcker ju med att han missförstår något för att han ska gå full bananas och vräka ur sig elaka saker.

 

Så självklart så älskar media att hata Trump, han ger ju dom massor med material att skriva om. De vet precis vilka knappar de ska trycka på för att få honom att vräka ur sig nåt som sen ger bra löpsedlar. 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Esspe:

Är det inte Kim Sirawan du försvarar med näbbar och klor in absurdum så är det en annan av samma skrot och korn.

 

Är Swippe ditt nick, Leif Silbersky?

 

 

Du kan lägga till SD och i synnerhet Jimmie Åkesson på den listan så är den nästan komplett 😉 

 

När jag anser att någon inte behandlas rättvist så kommer jag alltid att försvara dom. 

Ändrades av Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Swippe:

Suck, om Trump är övertygad om att det förekom så omfattande röstfusk så att det ändrade valutgången så att han förlorade valet så är det ju ingen lögn när han envist hävdar att han vann valet. Han menar ju att han egentligen vann valet! Och ska vi tro på Kvällsblaskorna så är det ju exakt det Trump gör, han går runt arg som ett bi inne i Vita Huset och säger att alla måste hjälpa till att visa att det förekommit omfattande valfusk till hans nackdel och att han är den som vann. Då är det ju ingen lögn det han påstår eftersom han tror på det själv.

 

Om han däremot sagt till folk, "jag fattar så klart att jag förlorade och jag vet att valet inte var riggat, men jag fortsätter köra på att valet var riggat och att jag är den som vann egentligen". Ja då hade det varit en uppenbar lögn.

 

Få nu inte detta till att jag försvarar Trumps påstående om omfattande valfusk, det gör jag INTE. Jag förklarar bara att det som du och många andra bestämt hävdar vara ett typiskt exempel på en lögn, faktist inte alls är en lögn om man utgår ifrån den som säger det.

 

Eller vi kan ta det här med att han säger att han fördömer våld och att de som stormade kongressen ska fängslas,om det sen kom fram att han faktist tyckte det var jättebra att folk stormade kongressen, ja då hade han ju uppenbart ljugit om sitt fördömande av våld.

 

Lite konkreta expempel på uppenbara lögner hade varit intressant att få höra, inte nån jäkla Google-lista där han påstår att han inte kallat nån gammal hagga för hagga trots att han faktist kallat henne för just hagga några år tidigare i en intervju.

 

Om du hävdar att månen är platt så spelar det väl ingen roll om jag står precis bredvid dig när du säger det, bevisar väl inte att du ljuger, bara att du uppenbarligen hade en dålig lärare i skolan... 😉  

Om du inte har insett att Trump är en mytoman så lär du knappas ändra dig oavsett hur många exempel som lyfts fram. Du har redan fått länkar till tusentals konkreta exempel men tydligen är det för jobbigt att klicka två gånger.

 

Enligt dig kan jag då ljuga fritt utan att det någonsin är en lögn då jag alltid kan hävda att "jag trodde ju faktiskt det" eller "jag glömde bort att jag t ex kallade henne en hagga för några år sedan".

 

Rätt behändigt att inget är en lögn eftersom ingen någonsin kan bevisa vad jag faktiskt tror och vad jag hunnit glömma 😉

 

/Krille

 

Ändrades av Krille
Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Krille:

Om du inte har insett att Trump är en mytoman så lär du knappas ändra dig oavsett hur många exempel som lyfts fram. Du har redan fått länkar till tusentals konkreta exempel men tydligen är det för jobbigt att klicka två gånger.

 

Enligt dig kan jag då ljuga fritt utan att det någonsin ät en lögn då jag alltid kan hävda att "jag trodde ju faktiskt det" eller "jag glömde bort att jag t ex kallade henne en hagga för några år sedan".

 

Rätt behändigt att inget är en lögn eftersom ingen någonsin kan bevisa vad jag faktiskt tror och vad jag hunnit glömma 😉

 

/Krille

 

Det är väl upp till var och en vad man tycker är en lögn eller vem man tycker är en mytoman eller ej. Om du är dement t ex så skulle jag inte kalla dig lögnare om du påstod att du aldrig sagt saker jag helt klart visste att du hade sagt 😉

 

Trump är 74 bast, har (hade) världens mest stressade jobb, han har gjort tusentals intervjuer under större delen av sitt liv som offentlig person. Att han ärligt inte minns allt han sagt kan man nog förlåta.

 

Men lite lustigt att du gett mig länkar till flera tusen av hans påstådda lögner och ändå så kan du inte skriva ett enda exempel på en uppenbar lögn du anser att han kommit med. Har du ens granskat alla dessa tusentals lögner han påstås ha kommit med? Jag tror inte det, för du skiter i vilket, i dina ögon så är Trump en mytoman som ljuger och då är det inte så noga vad han ska ha ljugit om.

 

För mig så finns det olika nivåer av lögner, om Trump sagt till kocken att maten var god och sen avslöjar CNN att källor inifrån Vita Huset säger att Trump ljög för han hördes säga till en medarbetare att maten egentligen smakade skit så är det inget att bry sig om i mina ögon. 

 

Om han däremot påstår att den Iranske generalen han lät avrätta var ett hot mot USA och dess allierade och sen skulle det visa sig att så inte alls var fallet utan han lät döda den generalen eftersom generalen skickat dickpicks till hans fru, ja då hade jag sett det som en väldigt allvarlig lögn.

 

Frågan är väl inte om Trump ljuger, för det gör han, precis som de flesta människor, i synnerhet politiker. Men frågan är väl om det stämmer att han ljuger lika mycket som massmedia och Trumphatare överlag vill få det till.

 

Det är ju 3 saker som alla Trumphatare säger men aldrig kan ge  bra exempel på:

 

"Trump är mytoman"

 

"Trump är den sämste presidenten USA haft"

 

"Trump är livsfarlig som president"

 

När man ber om exempel så brukar det låta "ja men det vet ju alla, han är galen, Googla!" 😛 

Ändrades av Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Trump har nu gett amnesti till många av sina lierade, detta måste eller bör också innebära att dessa gjort en massa lagvidriga handlingar, handlingar som de kunnat få ordentliga straff för.

M.a.o. är USAs politiker i princip lika ruttna som Putins legosoldater.

Tro nog inte man kan kalla USA för att var ett demokratiskt land, är det skit på locket brukar det även vara skit i tunnan.

Smuts eller skit har alltid haft en förmåga att rinna nedåt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Läste nyss på nyheterna att Trump skall starta ett nytt parti.

I går kväll på svt programmet utrikesbyrån pratade dom om Trump.

Med i programmet var en psykolog/terapeft som bott i USA och varit med i Moon-rörelsen.

Hon hävdade att cirkusen runt Trump uppfyller alla kriterier för att kallas en sekt.

 

Dom intresserade kan kolla på SVT-play.

 

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste bli ett drömscenario för demokraterna om Trump försöker bilda ett nytt parti, Trump kommer då att klyva det republikanska partiet.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev evert 1:

Måste bli ett drömscenario för demokraterna om Trump försöker bilda ett nytt parti, Trump kommer då att klyva det republikanska partiet.

Krävs enorma mängder pengar för att starta ett nytt parti och komma upp i storlek och med alla de finansiella problem Trump sitter i efter presidentskapet är det föga troligt att han kommer särskilt långt

 

Men som den Narcissist han är måste han ju säga så och sedan skylla på alla andra när det misslyckas.....

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...