Jump to content

Öppen grupp  ·  122 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

018 Donald Trump


Herr Chang

Recommended Posts

Det finns andra kandidater också enligt andra historiker. 

Skulle du fråga Henrik Arnstad då skulle han svara att det var Jimmie Åkeson.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Wanchai:

Tror du inte att den vetenskapen har utvecklats efter 1930/40 till idag?

 

Jag tror att den kunskapen är utvecklad till max idag och det ser vi!

 

Ingen har snart en egen åsikt, bara "den rätta" åsikten!

 

Hur är det med din journalistiska åsikt? Är den i fas med folket eller med pk-åsikten?

 

Som journalist ska man inte blanda in sina åsikter när man gör ett reportage, det är grundläggande.

 

Är man däremot anställd som opinionsbildare - krönikör till exempel - så ska man däremot skriva utifrån en åsiktsvinkel. Vanligtvis tidningens politiska hemvist.

 

Det är en jävla skillnad.

 

Jag har vat att inte engagera mig politiskt eftersom jag är journalist och inte tycker att man bör blanda ihop politiskt aktivism med journalism.

 

Röstar gör jag dock i alla vall och det varierar från gång till gång på vilka jag röstar på.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Swift 4X4:

Har du studerat kommunismen på Södertörn 

Så du menar att det är där citatet föddes? inte fan visste jag att Goebbels gått på södertörn...

 

Unknown-1.jpeg.0def218395d460f0f85326fc7a325087.jpeg

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

41 minuter sedan, skrev Swift 4X4:

Alla tycks tro att det var Goebbels som yttrade de ryktbara orden, eftersom de rimmar väl med hur han skötte sitt jobb som propagandaminister. Ända sedan 1940-talet har han tillskrivits denna och liknande meningar. Faktum är dock att orden inte förekommer i några kända Goebbelstexter och Goebbelstal.

 

Dick Harrison

 

Historiker mot historiker vem har rätt.

Jag fortfarande tror på Levande historia. 

Men det du påstår finns ju inte att finna där heller - du kommer alltså dragande med "Fake News" själv och det kan vi väl alla slå fast nu eftersom du inte har kunnat plocka fram någonting som stödjer ditt påstående. ingenstans står det att hitta och du vägrar plocka fram det som du påstår stå i texten som ingen annan kan hitta.

 

Ibland är det faktiskt bäst att hålla käften och låta folk tro man är en idi*t än att öppna den och bekräfta det...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev MaiChai:

Så du menar att det är där citatet föddes? inte fan visste jag att Goebbels gått på södertörn...

 

Unknown-1.jpeg.0def218395d460f0f85326fc7a325087.jpeg

Alla tycks tro att det var Goebbels som yttrade de ryktbara orden, eftersom de rimmar väl med hur han skötte sitt jobb som propagandaminister. Ända sedan 1940-talet har han tillskrivits denna och liknande meningar. Faktum är dock att orden inte förekommer i några kända Goebbelstexter och Goebbelstal.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev MaiChai:

Men det du påstår finns ju inte att finna där heller - du kommer alltså dragande med "Fake News" själv och det kan vi väl alla slå fast nu eftersom du inte har kunnat plocka fram någonting som stödjer ditt påstående. ingenstans står det att hitta och du vägrar plocka fram det som du påstår stå i texten som ingen annan kan hitta.

 

Ibland är det faktiskt bäst att hålla käften och låta folk tro man är en idi*t än att öppna den och bekräfta det...

Bifoga ett tal eller text INGA bilder som någon har skapat.

Kräver du fakta av andra så bifoga fakta själv.

 

LÄS LEVANDE HISTORIA DET ÄR FAKTA.

 

Ändrades av Swift 4X4
Link to comment
Dela på andra sajter

Fan Det verkar som jag förlorar mitt bet. Alla är så stygga.

Sov nu sött och dröm Sweet Dreams

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Swift 4X4:

Vem ska alla hata den 21 januari 2021?

Jag vet inte men du gör ju ett bra jobb.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lenin, Guebbels och fan och hans moster.
Det är inte dåligt vad man måste ta till för att dribbla bort Trumps oerhörda handlande.
Det är ju möjligt att någon rysk/tysk diktatorliknande person har burit sig fruktansvärt illa åt i början och mitten på 1900-talet, men skulle det rättfärdiga det som tokfan Trump ställt till med nu?
Hur fan tänker ni?
Om han skulle lyckas ställa till det än värre ska ni då leta er tillbaka till Romartiden för att hitta någon som betet sig sämre?
Jag kan tipsa om Caligula, han kan säkert användas som ursäkt och man har någon slags sandlådeläggning.
Honom kan ni peka på och säga att, "Nämen han gjorde ju si eller så!". 
Nä nu vet jag, Pol Pot!
Där har ni någon ni kan skylla på när ni inte har några argument kvar!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Swift 4X4:

Vem ska alla hata den 21 januari 2021?

Trump så klart. Cirkusen lär fortsätta länge.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan tycka det märkligt att det intellektuella stolpskottet Donald Trump 

kunde bli president medans en sådan som Arnold inte kan pga födelseplats.

Men lämplighet verkar inte vara högt prioriterad för presidentposten i USA.

 

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/kR8jl9/schwarzeneggers-starka-tal-om-stormningen-var-kristallnatten-i-usa

 

 

Hobbe

 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Swift 4X4:

Bifoga ett tal eller text INGA bilder som någon har skapat.

Kräver du fakta av andra så bifoga fakta själv.

 

LÄS LEVANDE HISTORIA DET ÄR FAKTA.

 

Eftersom det var du som kom med påståendet att det var Lenin och Stalin som yttrade dessa beryktade ord så ligger bevisbördan hos dig.

 

Vi har läst levande historia som är fakta enligt dig och där finns det inte. Du vill inte visa var stycket som bevisar ditt påstående finns för oss som tvekar och då kan man bara slå fast att det är "fake news" som du sprider. Lögner helt enkelt.

 

Men du har ju själv anammat Goebbels  filosofi här fullt ut i dina senaste inlägg genom att upprepa samma lögn om och om igen, skilnaden här är väl att det är ett fåtal som är så korkade att de tror på lögnen du sprider...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arktisk kyla mellan Trump och Pence – har inte pratat

 

Donald Trump och vicepresident Mike Pence har inte pratat med varandra sedan stormningen av Kapitolium, rapporterar amerikanska medier. Kylan mellan dem beskrivs som arktisk, skriver AFP.

– Vicepresident Pence, en av Trumps mest förtrogna, är nu den största fienden i Trumps värld, säger republikanen och kongressledamoten Adam Kinzinger till ABC News.

Trump har kritiserats för att inte heller ha hört av sig till Pence under onsdagen för att se hur det var med honom då han befann sig i kongressbyggnaden när den stormades.

– Jag tycker att det återspeglar hur bitter deras relation har blivit, säger NBC-reportern Hallie Jackson.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen vill leka med president Donald längre. Nu flyttas PGA-mästerskapen i golf från hans bana.

https://www.svt.se/sport/golf/pga-masterskapen-flyttas-fran-trumpbanan

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

De där s.k. revolutionärerna verkar klart vilsna.
Ta han den där som klätt ut sig till någon slags forntida krigare.
Finns det någon här som inbillar sig att han egentligen skulle ge ett vitten för Amerikas urbefolkning?

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev MaiChai:

Eftersom det var du som kom med påståendet att det var Lenin och Stalin som yttrade dessa beryktade ord så ligger bevisbördan hos dig.

 

Vi har läst levande historia som är fakta enligt dig och där finns det inte. Du vill inte visa var stycket som bevisar ditt påstående finns för oss som tvekar och då kan man bara slå fast att det är "fake news" som du sprider. Lögner helt enkelt.

 

Men du har ju själv anammat Goebbels  filosofi här fullt ut i dina senaste inlägg genom att upprepa samma lögn om och om igen, skilnaden här är väl att det är ett fåtal som är så korkade att de tror på lögnen du sprider...

Du läste alltså? Och missade hur man tryckte in i folk lögner som till slut blev sanning. Nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev MaiChai:

Eftersom det var du som kom med påståendet att det var Lenin och Stalin som yttrade dessa beryktade ord så ligger bevisbördan hos dig.

 

Vi har läst levande historia som är fakta enligt dig och där finns det inte. Du vill inte visa var stycket som bevisar ditt påstående finns för oss som tvekar och då kan man bara slå fast att det är "fake news" som du sprider. Lögner helt enkelt.

 

Men du har ju själv anammat Goebbels  filosofi här fullt ut i dina senaste inlägg genom att upprepa samma lögn om och om igen, skilnaden här är väl att det är ett fåtal som är så korkade att de tror på lögnen du sprider...

Bifoga då någon känd dokument an Gobels där han uttalar de orden. 

Inga hemma gjorda bilder.

Varför dina historiker har rätt och inte kända och allmänt respekterade ( inte höger) inte har rätt enligt dig?

Har du inga kända dokument att komma med då är diskussionen klart.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Swift 4X4:

Bifoga då någon känd dokument an Gobels där han uttalar de orden. 

Inga hemma gjorda bilder.

Varför dina historiker har rätt och inte kända och allmänt respekterade ( inte höger) inte har rätt enligt dig?

Har du inga kända dokument att komma med då är diskussionen klart.

 

Så det är mitt jobb att bevisa DET SOM DU PÅSTÅR STÄMMER? Du kan gå till ditt bibliotek hemma och plocka fram  en bok som heter "Mein  Kampf" där, jag är säker på att du har ett eget exemplar, och bläddra fram till kapitel 10 som behandlar Große lüge och läs på.

 

För du har inte lyckats plocka fram någonting som styrker eller bevisar att dina påståenden stämmer, du har ägnat dig åt klassisk whataboutism när du avslöjats som en lögnare och spridare av "Fake News" precis som din store idol gör.

Ändrades av MaiChai
Boktips till Swift4x4

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Tallviking:

Arktisk kyla mellan Trump och Pence – har inte pratat

 

Donald Trump och vicepresident Mike Pence har inte pratat med varandra sedan stormningen av Kapitolium, rapporterar amerikanska medier. Kylan mellan dem beskrivs som arktisk, skriver AFP.

– Vicepresident Pence, en av Trumps mest förtrogna, är nu den största fienden i Trumps värld, säger republikanen och kongressledamoten Adam Kinzinger till ABC News.

Trump har kritiserats för att inte heller ha hört av sig till Pence under onsdagen för att se hur det var med honom då han befann sig i kongressbyggnaden när den stormades.

– Jag tycker att det återspeglar hur bitter deras relation har blivit, säger NBC-reportern Hallie Jackson.

Varför får jag fram denna bild i mitt huvud hela tiden?:lipa:

image.png.3182e1fd504c7d62e4f3086f86d5a0a4.png

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev audirs2:

Varför får jag fram denna bild i mitt huvud hela tiden?:lipa:

image.png.3182e1fd504c7d62e4f3086f86d5a0a4.png

Jag får mer upp denna !

bild.thumb.png.213a6b52d492ceb1e050640e6b2be2b8.png

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev MaiChai:

Så det är mitt jobb att bevisa DET SOM DU PÅSTÅR STÄMMER? Du kan gå till ditt bibliotek hemma och plocka fram  en bok som heter "Mein  Kampf" där, jag är säker på att du har ett eget exemplar, och bläddra fram till kapitel 10 som behandlar Große lüge och läs på.

 

För du har inte lyckats plocka fram någonting som styrker eller bevisar att dina påståenden stämmer, du har ägnat dig åt klassisk whataboutism när du avslöjats som en lögnare och spridare av "Fake News" precis som din store idol gör.

Dina idoler Lenin och Stalin.

De älskar du.

Du har inga dokument att komma med.

Därför förolämpar du andra. 

Typisk kommunistisk handlingskraft. Precis som Stalin gjorde.

Nej jag har ingen mein kampf hemma. Och kommer aldrig att skaffa. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

22 hours ago, Swift 4X4 said:

 

LÄS LEVANDE HISTORIA DET ÄR FAKTA.

 

Forum för Levande Historia? Är inte det ett sånt där utskällt sosseprojekt som slösar med våra skattemedel? 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...