Jump to content

Öppen grupp  ·  122 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

018 Donald Trump


Herr Chang

Recommended Posts

1 hour ago, Atom said:

Det här har varit en av de absolut roligaste trådarna i MPR's historia samtidigt som den stundtals varit riktigt intressant, inte helt sällan riktigt pinsam och ibland riktigt enerverande.

 

Jag har inget stort intresse av amerikansk inrikespolitik och har svårt att tänka mig att särskilt många andra MPR-medlemmar har det heller; den typen av intresse kräver nästan att man själv är amerikan, bor i USA eller har någon närstående där. Min dotter lutar åt att plugga i USA så sommaren 2024, strax innan Trumps nästa val (?), så kanske intresset ökar igen.

 

För min del så var alltid intresset knutet till Trump som person, till Trump som företeelse och allra mest till de som nästan helt urskillningslöst slängde sig vid hans fötter, som villiga apostlar till konspirationernas Messias. Nu är Trump borta och då känner jag att tråden spelat ut sin roll. Jag har minimalt förtroende för Biden och har ingen anledning att försvara honom samtidigt som jag har noll intresse att läsa fler inlägg från dåliga förlorare som trots 57 manuella omräkningar fortfarande hävdar att rösträkningsmaskiner tillverkade av Castro och Chavez omvandlade röster från Republikan-Mike till röster från Demokrat-Steve.

 

Åker på en liten semester imorgon där tre av snubbarna är amerikaner så eventuellt dyker jag upp igen i mellandagarna med lite spydiga kommentarer men annars loggar jag ut från Trump-gruppen och gömmer den på Nyår. Vid en ny Trump-kanditatur för 2024 kommer jag dock tillbaka 😉

Håller med om att tråden nog gjort sitt men det tar lite tid för en del att avklara efterfesten :-)

Trådarna här på MPR är som ett stenbordsmöte, dvs ingen lämnar förrän alla andra däckat.

Trevlig resa.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minute ago, SatanG said:

Håller med om att tråden nog gjort sitt men det tar lite tid för en del att avklara efterfesten :-)

Trådarna här på MPR är som ett stenbordsmöte, dvs ingen lämnar förrän alla andra däckat.

Trevlig resa.

 

/ SatanG

En mycket intressant reflektion, värt ett tjog karma!

 

Det kan nog uppstå vissa withdrawal symptom när jag blockar tråden men jag tycker ändå det tyder på min starka vilja att lämna något som jag vet i grunden är ett självskadebeteende; även om det ger de där snabba kickarna.

 

Ska bli jävligt intressant att ge sig ut och flyga igen. Vi har bokat upp halva hotellet och fått dem att beställa hem de öl vi vill ha så det känns guld.  

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

On 12/15/2020 at 8:12 PM, evert 1 said:

Trump har verkligen lyckats med att polarisera befolkningen i USA.

Man kan nästan tro att fanskapet i grund och botten är en djävla kommunist.

Man kan tolka Nicolas inlägg som att Trump dessutom lyckats ställa republikaner mot varandra.

Detta kan bli ett gyllne tillfälle för Biden att ena jänkarna eller i alla fall få över republikaner till sitt parti.

Trump har absolut inte varit statsmannamässig, tvärtom uppfört sig som en barnunge i en sandlåda när han inte fått leka med andras leksaker.

Nu kommer troligtvis Trump och hans lekkamrater få amnesti, annars rätt vore om de släpades runt några varv i smutsen.

De töntar som förordnade Trump som presidentkandidat för styvt 4 år sedan ångrar idag säkert sina beslut.

Hade Trump byggt vidare på Obamas idéer men gjort dem lite mer republikanska hade han suttit säker i sadeln 4 år till.

Eller så kanske man bara ser till att man har ett valsystem där alla är överens om att det inte går att manipulera. 

 

Man kan göra så också. 

 

Dock inget som faller i god jord vare sig i USA eller Sverige. 

 

Mystiskt. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Nicholas:

Eller så kanske man bara ser till att man har ett valsystem där alla är överens om att det inte går att manipulera. 

 

Man kan göra så också. 

 

Dock inget som faller i god jord vare sig i USA eller Sverige. 

 

Mystiskt. 

 

Hade Donald vunnit så hade det varit helt fritt från fusk.

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev flebbe:

Military coup or nothing to see here? Pentagon halts cooperation with Biden transition team – report

 

https://www.rt.com/usa/510121-pentagon-cancels-biden-transition-meetings/?fbclid=IwAR2IWu1kMA6QnYoQoevPjRwreRz8fRMQxiwEqKD9uvhlq1_zBzPySLyzyMg

 

18 timmar sedan, skrev flebbe:

bild.png.08ed26412cd3a1e51957ccfa04c5fd27.png

En retorisk fråga på de två inläggen; Var befinner sig huvudet på de som använder ryska propagandasidor som källor? 😉

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

On 12/19/2020 at 10:59 AM, Esspe said:

Hade Donald vunnit så hade det varit helt fritt från fusk.

 

Lämpligast är att ha ett system som alla är nöjda med innan man har val. 

 

Deras valresultat är alltid föremål för debatt och Donald har bara förlorat 1 gång. 

 

Systemfel. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev Nicholas:

Lämpligast är att ha ett system som alla är nöjda med innan man har val. 

 

Deras valresultat är alltid föremål för debatt och Donald har bara förlorat 1 gång. 

 

Systemfel. 

 

Ett valsystem som alla är nöjda är helt uteslutet då det gör att Trump inte kan skylla på valsystemet när han förlorar 😉

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

President Donald Trumps agerande blir allt mer desperat i Vita huset, uppger källor till Axios. 

Presidenten har attackerat både vicepresidenten Mike Pence och stabschefen Mark Meadows, och vill bara prata med människor som uppmuntrar honom att fortsätta kampen om att ogiltigförklara röstresultatet. 

Det har gått så långt att folk håller sig borta från presidentens rum i Vita huset. 

 

https://www.expressen.se/nyheter/trumps-vrede-i-vita-huset-har-vant-sig-emot-pence/

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

54 minutes ago, Tallviking said:

President Donald Trumps agerande blir allt mer desperat i Vita huset, uppger källor till Axios. 

Presidenten har attackerat både vicepresidenten Mike Pence och stabschefen Mark Meadows, och vill bara prata med människor som uppmuntrar honom att fortsätta kampen om att ogiltigförklara röstresultatet. 

Det har gått så långt att folk håller sig borta från presidentens rum i Vita huset. 

 

https://www.expressen.se/nyheter/trumps-vrede-i-vita-huset-har-vant-sig-emot-pence/

Skrämmande, han blir ihågkommen som rättshaverist.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev 65Selander:

Skrämmande, han blir ihågkommen som rättshaverist.

Mest skrämmande är hur många som var med och röstade på en sådan idi*t både i förra och senaste valet

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev Tallviking:

Mest skrämmande är hur många som var med och röstade på en sådan idi*t både i förra och senaste valet

Ännu mer skrämmande är hur många här på mpr som har hyllat denne idi*t .

 

Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste vara skönt att eliten här på MPR dömer ut 75 miljoner människor i Usa. Att folk uppifrån Sverige gör det . Det beror på inavel.

Vilka kunskaper ni sitter på. Borde ni inte hjälpa lövet också. Ni som vet allt. 

God jul på er. det behöver ni

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev hobbe:

Ännu mer skrämmande är hur många här på mpr som har hyllat denne idi*t .

 

Hobbe

Eller så var det ganska väntat med tanke på vilka politiska uppfattningar många verkar ha här.....

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev John Khonken:

Måste vara skönt att eliten här på MPR dömer ut 75 miljoner människor i Usa. Att folk uppifrån Sverige gör det . Det beror på inavel.

Vilka kunskaper ni sitter på. Borde ni inte hjälpa lövet också. Ni som vet allt. 

God jul på er. det behöver ni

Nu ska du inte kasta sten i glashus JK men God Jul på dig själv.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minutes ago, John Khonken said:

Måste vara skönt att eliten här på MPR dömer ut 75 miljoner människor i Usa. Att folk uppifrån Sverige gör det . Det beror på inavel.

Vilka kunskaper ni sitter på. Borde ni inte hjälpa lövet också. Ni som vet allt. 

God jul på er. det behöver ni

Jag vet inte en endaste person här på forumet som har ifrågasatt det faktum att Trumpen fick knappa 75 miljoner röster. Snarare så var det väl så att du dömde ut dryga 81 miljoner röstande genom att yla om valfusk och citera konstiga påhittade resultat som du tyckte var sanningen.  Snacka om att inte respektera folkviljan. Fundera på den ett slag du till julegröten. 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Spooncreek 

Jag respekterar folkviljan. Det verkar inte ni göra. Att döma ut 75 miljoner människor får stå för er.

Respekterar DU spooncreek folkviljan 

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Nu skriver du bara konstigt igen.

Jag skrev alldeles precis nyss att ingen protesterat mot det faktum att 75 miljoner amerikaner röstade på Trump. Jag respekterar deras rätt att att rösta på honom. Du däremot har genom ditt agerande här på forumet tydligt visat att du inte respekterar folkviljan, genom att vilja underkänna de röster som gått till Biden.

 

Tänk efter lite nu John Khonken innan du levererar ett nytt svar. Det blir bara pinsamt för din egen del annars.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Fegis

Svara på frågan istället. Respekterar Spooncreek folkviljan i USA. Bara svara ja eller nej. Så enkelt är det Jag respekterar folket i Usa. Hur dom än röstar så är et folkviljan som bestämmer. Kallas demokrati eller i all fall början till demokrati.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev John Khonken:

Måste vara skönt att eliten här på MPR dömer ut 75 miljoner människor i Usa. Att folk uppifrån Sverige gör det . Det beror på inavel.

Vilka kunskaper ni sitter på. Borde ni inte hjälpa lövet också. Ni som vet allt. 

God jul på er. det behöver ni

Jag respekterar de 80 miljoner som röstade på Biden. Det är demokrati, 80 är mer än 73.

Ändrades av HuaHindinnge
Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev John Khonken:

Fegis

Svara på frågan istället. Respekterar Spooncreek folkviljan i USA. Bara svara ja eller nej. Så enkelt är det Jag respekterar folket i Usa. Hur dom än röstar så är et folkviljan som bestämmer. Kallas demokrati eller i all fall början till demokrati.

Jag respekterar folkviljan, de 80 miljonerna som röstade på Biden och de 306 elector rösterna. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...