Jump to content

Öppen grupp  ·  122 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

018 Donald Trump


Herr Chang

Recommended Posts

5 timmar sedan, skrev Surin P3:

Och en exakt tidpunkt för när mediahatet totalt exploderade var efter Trumps tal i Davos 2018.

 

Och sen får vi fundera på vad det har att göra med. 

Min spontana gissning är att det var vid ungefär den tidpunkten det började spårade ur på riktigt för Trump.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev HuaHindinnge:

Frågan kvarstår. Är 78 mer än 71? Kan du räkna? Du skriver att Trump ska ena landet så då vill jag veta hur Trump ska få de 78 miljonerna att tycka om Trump.

 

Sedan är det du som har hittat på "Alla".

En liten liten fråga. Tror du alla som röstade på Biden gjorde det för dom hatade Trump. Inte för att Bidens politik kanske var bättre. Märkligt i så fall. men vad vet jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev John Khonken:

En liten liten fråga. Tror du alla som röstade på Biden gjorde det för dom hatade Trump. Inte för att Bidens politik kanske var bättre. Märkligt i så fall. men vad vet jag.

Statistiskt borde inte alla 78 miljoner vara Trump. Men tillbaka till första frågan. Hur tror du Trump kan ena landet? Tror du han ens kommer att försöka?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, John Khonken said:

En liten liten fråga. Tror du alla som röstade på Biden gjorde det för dom hatade Trump. Inte för att Bidens politik kanske var bättre. Märkligt i så fall. men vad vet jag.

I just detta val. Så var det nog väldig många som röstade mot Trump, snarare än för Biden. 

Kan inte påstå att Biden är speciellt karismatisk. I mycket är Trumps politiska idéer någorlunda vettiga. Vilket jag tror att många håller med om. Men hans ego där allting mynnar ut i att handla om personen Trump. Det är det som förstör för honom. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för en seriös fråga. Jag tror att Trumpen kommer att satsa på en offensiv arbetsmarknad. Där han till varje pris skapar mycket arbeten till alla Amerikanare. Sedan sänker han skatterna på arbete. När man skapar arbeten känner sig människan fri och mår väldigt bra när man kan supporta sig och sin familj. Han kommer också minska byråkratin och militären genom att ta hem trupperna från hela världen

Amerikanska ekonomin bygger på konsumtion. Så den måste öka betydligt. 

Detta är mina gissningar. För ingen vet säkert

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev John Khonken:

Tack för en seriös fråga. Jag tror att Trumpen kommer att satsa på en offensiv arbetsmarknad. Där han till varje pris skapar mycket arbeten till alla Amerikanare. Sedan sänker han skatterna på arbete. När man skapar arbeten känner sig människan fri och mår väldigt bra när man kan supporta sig och sin familj. Han kommer också minska byråkratin och militären genom att ta hem trupperna från hela världen

Amerikanska ekonomin bygger på konsumtion. Så den måste öka betydligt. 

Detta är mina gissningar. För ingen vet säkert

Du vet att Trump förlorade detta valet eller?

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 hours ago, Surin P3 said:

Jag har ett litet experiment som jag hittade på nätet...

 

Sök på Google efter Donald Trump. 

Resultaten ni hittar är förmodligen av det negativa slaget. Finns i princip inte en enda artikel i media med positiva åsikter. 

 

Och sen ställer ni in Google så sökresultat inte visas efter 2016.

Det ni får se är det motsatta. 

Och en exakt tidpunkt för när mediahatet totalt exploderade var efter Trumps tal i Davos 2018.

 

Och sen får vi fundera på vad det har att göra med. 

 

Och sen fundera på om det är Trump som delat landet eller media. Vem har störst makt över människors åsikter?

De media du kallar för MSM är verkligen ditt röda skynke. Inte för att jag betvivlar dina resultat, men det som skrivs utgår ju trots allt från Donald Trumps egna uttalanden.

 

Just hans egna uttalanden på livesända presskonferenser på mainstream media som CNN, eller det han skriver på MSM-plattformen Twitter är den information jag främst använder för att forma min uppfattning om Donald Trump som person och hans förda politik. Inget filter, ingen påverkan finns, det är direkt från källan. Utmärkt när det är så, och jag är verkligen glad att jag lever i en tid där det är så enkelt att få tillgång till information direkt från en källa via alla nya medieplattformar som vuxit fram.

 

Men givetvis är det så att jag också läser nyhetsartiklar, krönikörer, ledaridor etc på ett flertal olika medier och formar synpunkter även efter det. Även där är det fantastiskt bra att leva i en tid där det utbudet är så mångsidigt.  Det var värre förr när mitt medieutbud bestod av Borås Tidning och Expressen på papper, samt TV1 och TV2.

 

Idag har vi bättre möjligheter än någonsin att kunna ta del av ett brett medieutbud, en på det stora hela alldeles utmärkt utveckling. Det som oroar mig lite är dock folk i allmänhets bristande förmåga till källkritik. Likaså framväxandet av mer extrema media på både vänster-och högerkanten. Inte för de inte ska få yttra sig, utan för att de är alltfler som går på deras uppenbara lögner liksom det konspiratoriska anslaget på flera av dessa medieplattformar. Det är en trist utveckling. Föredrar lätt alla de medier med olika perspektiv från det du kallar mainstream media.

 

Svaret på din fråga således: människor har aldrig haft större möjligheter att ta makt över sina åsikter.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Surin P3:

Jag har ett litet experiment som jag hittade på nätet...

 

Sök på Google efter Donald Trump. 

Resultaten ni hittar är förmodligen av det negativa slaget. Finns i princip inte en enda artikel i media med positiva åsikter. 

 

Och sen ställer ni in Google så sökresultat inte visas efter 2016.

Det ni får se är det motsatta. 

Och en exakt tidpunkt för när mediahatet totalt exploderade var efter Trumps tal i Davos 2018.

 

Och sen får vi fundera på vad det har att göra med. 

 

Och sen fundera på om det är Trump som delat landet eller media. Vem har störst makt över människors åsikter?

Har du testat detta själv eller är det bara något du "hittat på nätet"? 😉

 

Jag ägnade 5 minuter åt att testa och kan inte se att det du skriver skulle stämma även om jag liksom du förväntat mig det.

 

/Krille

Ändrades av Krille
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Esspe:

Du vet att Trump förlorade detta valet eller?

 

Esspe

jag förväntar mig att du tar fram den länken. Hänvisa inte till media tack

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev John Khonken:

Esspe

jag förväntar mig att du tar fram den länken. Hänvisa inte till media tack

Om jag inte får hänvisa till media vad ska jag då hänvisa till? Jag kan ju knappast åka över och räkna rösterna själv.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Esspe:

Om jag inte får hänvisa till media vad ska jag då hänvisa till? Jag kan ju knappast åka över och räkna rösterna själv.

Den 20 januari kanske @John Khonken äntligen förstår. Men...Den som väntar på att bankkrisen 2017 ska infinna sig kanske väntar flera år på att förstå att Trump förlorade valet 2020.

Ändrades av HuaHindinnge
Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Esspe:

Om jag inte får hänvisa till media vad ska jag då hänvisa till? Jag kan ju knappast åka över och räkna rösterna själv.

Officiella sidor. T.ex Whita huset hemsida eller någon annan . Du tror alltså helt på media. Är det några media du inte tror på????

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Den 20 januari kanske @John Khonken äntligen förstår. Men...Den som väntar på att bankkrisen 2017 ska infinna sig kanske väntar flera år på att förstå att Trump förlorade valet 2020.

20 jan är helt perfekt. Att HH  inte förstår ett skit är helt ok. Prova på bankkrisen 2017 och ge mig din förklaring så svarar jag såklart

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev John Khonken:

Officiella sidor. T.ex Whita huset hemsida eller någon annan . Du tror alltså helt på media. Är det några media du inte tror på????

Så vita husets hemsida är alltså inte media? Så länge Trumpen sitter kvar där lär det väl knappast dyka upp en rubrik om att han förlorade.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Esspe:

Om jag inte får hänvisa till media vad ska jag då hänvisa till? Jag kan ju knappast åka över och räkna rösterna själv.

Jo, där kan du, Khonken och Trumpen sitta de nästa fyra åren och räkna

medan Biden är president.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Esspe:

Så vita husets hemsida är alltså inte media? Så länge Trumpen sitter kvar där lär det väl knappast dyka upp en rubrik om att han förlorade.

 

Precis nyss, skrev Esspe:

Så vita husets hemsida är alltså inte media? Så länge Trumpen sitter kvar där lär det väl knappast dyka upp en rubrik om att han förlorade.

Så du menar att t.ex DN och whita husets hemsida är samma propaganda sida. är det rätt uppfattat

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Alarik:

Jo, där kan du, Khonken och Trumpen sitta de nästa fyra åren och räkna

medan Biden är president.

Ja jag kan ju räkna mer än till tio men hur är det med dom andra båda?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev John Khonken:

 

Så du menar att t.ex DN och whita husets hemsida är samma propaganda sida. är det rätt uppfattat

Dubbelcitat 😂 du tar dig. Undrade bara om Whita Husets hemsida inte var media eftersom du kunde lita på dom. DN vet jag inte hur du fick dit.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Esspe:

Ja jag kan ju räkna mer än till tio men hur är det med dom andra båda?

Du kan i vilket fall som helst räkna med bråk.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev John Khonken:

20 jan är helt perfekt. Att HH  inte förstår ett skit är helt ok. Prova på bankkrisen 2017 och ge mig din förklaring så svarar jag såklart

Du har rätt. Jag förstår inte ett skit av det skit du skriver. 

 

Bankkrisen 2017 har inte infunnit sig ännu.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Du har rätt. Jag förstår inte ett skit av det skit du skriver. 

 

Bankkrisen 2017 har inte infunnit sig ännu.

Vissa saker tar sin tid, J K s bankris kommer säkert men kanske 2027 då kommer han

att skriva vist fick jag rätt

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev HuaHindinnge:

Du har rätt. Jag förstår inte ett skit av det skit du skriver. 

 

Bankkrisen 2017 har inte infunnit sig ännu.

Vi har inte kommit ur bankrisen sedan 2008. Men tycker du det går bra i världen. Så önskar jag dig all lycka till. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Klanen verkar vara i stöten idag. Fortfarande förstår jag inte varför. Ni fått vad ni ville och ändå surar ni som små barn

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...