Jump to content

Öppen grupp  ·  122 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

018 Donald Trump


Herr Chang

Recommended Posts

23 minutes ago, Nicholas said:

I alla moderna demokraturer så "råkar" poströster tillhöra dom goda, och dom "råkar" räknas sist. 

Även de "goda" distrikten råkar alltid komma in sist. 

Och det är bara en slump att vinst marginalen för dom goda är precis så stor som behövdes. 

Fast i pennsylvania denna gång. Så var det republikanerna som bestämt i vilken ordning räkningen skulle ske. Tydligen är dom inte nöjda med sitt eget beslut? 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
15 minuter sedan, skrev Bananen:

Tja, om förutsättningarna ändras eller är annorlunda dom sista 25 meterna så kan ju det vara befogat att klaga eller bli misstänksam..

Har det hänt här?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev SatanG:

 

Ja du är säkert mer påläst här än vad jag är men känns det trovärdigt när drygt 98% av rösterna i Wisconsin, om det nu stämmer, går till Bíden när valet i övrigt är så jämt?

Jag håller absolut med om att majoriteten sannolikt gick till demokraterna men jag fastnar på den höga siffran.

 

/ SatanG

Var har du hört siffran 98%?

 

/Krille

Ändrades av Krille
Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Fredman:

Har det hänt här?

Det vet jag ej, vet du?

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Batting:

Nu ser det ju ut som om den fantastiske Trump åker på däng av den gamlingen helt utan karisma och utstrålning.
Vem säger det mest om?

Det hade inte spelat någon roll om dom bytt ut "gamlingen helt utan karisma och utstrålning" mot en säck med kåldolmar, valet handlar om Trump..

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minutes ago, janne_h said:

Nu har inte 98% gått till biden! ! 

49'6 vs 48,9 är resultatet. 

Vad har du fått det ifrån? 

Biden får flera poströster. Ca 75% Trump får mest röster från vallokalen. Så är det! 

 

Kanske jag missförstod men siffran jag menade var rösträkningen natten mot onsdagen i Wisconsin.

Såg (och hörde) att av de ca 130,000 rösterna så gick inga eller få till Trump, det är den siffran jag menade och inte hela resultatet.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Fredman:

Hur korkat är det inte att fundera över vart ledningen tog vägen. Som om en 100 m löpare skulle hävda att jag ledde ju klart efter 75 m hur kunde de springa om mig. Skulle ha tipsat IFK Norrköping om den här taktiken när de ledde Allsvenskan. Stop playing, vi har vunnit! 

Det förvånar mig att Svensk media på allvar diskuterar Trumps idi*ti.
 "Jo men han kan överklaga, gå till HD och anmäla" o.s.v.
Varför avfärdar de inte jönsen som den pajas han är?
Och varför reagerar inte Republikanerna?
Varför sätter de inte ner foten och och tar den infantile jättebabyn i örat.
De framstår ju just nu i ett löjets skimmer, precis som f.ö. alla andra Trumpanhängare.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Bananen:

Det hade inte spelat någon roll om dom bytt ut "gamlingen helt utan karisma och utstrålning" mot en säck med kåldolmar, valet handlar om Trump..

Svaret är alltså "Trump!"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
16 minuter sedan, skrev Bananen:

Det vet jag ej, vet du?

Det var ju du som väckte frågan, var det bara rent allmänt eller menar du i valet?

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Batting:

Det förvånar mig att Svensk media på allvar diskuterar Trumps idi*ti.
 "Jo men han kan överklaga, gå till HD och anmäla" o.s.v.
Varför avfärdar de inte jönsen som den pajas han är?
Och varför reagerar inte Republikanerna?
Varför sätter de inte ner foten och och tar den infantile jättebabyn i örat.
De framstår ju just nu i ett löjets skimmer, precis som f.ö. alla andra Trumpanhängare.

Ja men de försöker väl i alla fall ge ett intryck av att vara opartiska även om de nu inte lyckas så bra.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 hours ago, Bibben said:

Nu är det andra ord minsann...

 

124015995_371218837528932_3590001794161698152_n.thumb.jpg.b127a23a6223ebb942a8a0298954e03c.jpg

 

 

Upplys mig mera om detta förhållande. Nyfiken.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev SatanG:

Ja det finns ju en del av den varan men jag antar du menar SVT? Aftonbladet?

Hade jag varit mer intresserad av presidentvalet hade jag nog hellre försökt lyssna in mig mer på lokala nyheter om man säger så men det kanske låter ovant för dig. 

 

/ SatanG

 

58 minuter sedan, skrev Nicholas:

Du syftar väl på SVT och SR då hoppas jag. 

Annars kan det bli rent hemskt med desinformation som susar runt. 

Jag uttryckte mig kanske lite otydligt. Jag menade att kollar man in media så poängteras det hela tiden att det inte finns något som helst bevis för att röstfusk förekommit. Jag antar på goda grunder att det inte bara är på SR, SVT och Aftonbladet man får den informationen. Att ni två tror på andra källor som påstår annat förvånar mig inte det minsta.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Fritz:

 

Jag uttryckte mig kanske lite otydligt. Jag menade att kollar man in media så poängteras det hela tiden att det inte finns något som helst bevis för att röstfusk förekommit. Jag antar på goda grunder att det inte bara är på SR, SVT och Aftonbladet man får den informationen. Att ni två tror på andra källor som påstår annat förvånar mig inte det minsta.

Förlåt Fitz jag svarar här men ett mycket klart inlägg från dej men typ Satang ger

dej en snurrig "karma" och många gör så varför, Dj-skap eller okunskap

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minutes ago, Fritz said:

 

Jag uttryckte mig kanske lite otydligt. Jag menade att kollar man in media så poängteras det hela tiden att det inte finns något som helst bevis för att röstfusk förekommit. Jag antar på goda grunder att det inte bara är på SR, SVT och Aftonbladet man får den informationen. Att ni två tror på andra källor som påstår annat förvånar mig inte det minsta.

Jag har över huvudtaget inte tittat på svt. Utan på CNN. Dom säger att valet är rättvist med alla andra mediebolag inklusive fox. Som redan igår tilldömde biden Atlanta. Ingen annan än Trump själv i princip hävdar valfusk

 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

54 minuter sedan, skrev Bananen:

Det hade inte spelat någon roll om dom bytt ut "gamlingen helt utan karisma och utstrålning" mot en säck med kåldolmar, valet handlar om Trump..

Du får naturligtvis tycka vad du vill om Biden men han är väldigt populär i de demokratiska leden i USA.

Ändrades av Alarik

 

Link to comment
Dela på andra sajter

53 minuter sedan, skrev Fredman:

Det var ju du som väckte frågan, var det bara rent allmänt eller menar du i valet?

Nej, jag utvecklade bara ditt resonemang, du ställde en följdfråga och jag sa att jag inte visste och frågade om du visste.

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

I Nevada verkar Trumpens stämning handla om 300 (trehundra) röster som sägs ha avlagts av personer som inte längre bor i delstaten. Efter en snabb koll av dem verkar cirka  hälften ha avgetts av militärer som bodde i Nevada innan de för det amerikanska folkets räkning tjänstgör utomlands.......med rätt att rösta givetvis.

 

Källa: Fox News.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, janne_h said:

Jag har över huvudtaget inte tittat på svt. Utan på CNN. Dom säger att valet är rättvist med alla andra mediebolag inklusive fox. Som redan igår tilldömde biden Atlanta. Ingen annan än Trump själv i princip hävdar valfusk

 

Det enda som är 100% säkert är att det inte är 100% rätt.

 

Valsystem oavsett land måste komma in i 2020.

 

Idag kan man bygga säkra system som dessutom bevarar valhemligheten. 

Dock finns starka krafter emot det. 

 

USA är ett land präglat av valfusk från den dagen som det var ens möjligt att rösta där. 

 

Läs på er historia snälla. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev SatanG:

 

Kanske jag missförstod men siffran jag menade var rösträkningen natten mot onsdagen i Wisconsin.

Såg (och hörde) att av de ca 130,000 rösterna så gick inga eller få till Trump, det är den siffran jag menade och inte hela resultatet.

 

/ SatanG

Fast 98% av 130 000 röster kanske är en orimligt siffra och skulle kunna vara påhittad av någon som vill underminera trovärdigheten i valet?  Inte ens Putin får ju 98% av rösterna.

 

Om någon nu faktiskt kunde fuska med rösterna tro jag nog att de skulle göra det bättre än så.

 

/Krille

 

Ändrades av Krille
Link to comment
Dela på andra sajter

42 minutes ago, spooncreek said:

I Nevada verkar Trumpens stämning handla om 300 (trehundra) röster som sägs ha avlagts av personer som inte längre bor i delstaten. Efter en snabb koll av dem verkar cirka  hälften ha avgetts av militärer som bodde i Nevada innan de för det amerikanska folkets räkning tjänstgör utomlands.......med rätt att rösta givetvis.

 

Källa: Fox News.

Då ska dom ju avge sin röst från sin utkandspostering? 

Eller båda ställena? 

 

Systemet är osäkert och förlegat. 

 

Alla tjänar på säkra system där sådana här diskussioner kommer sakna grogrund. 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Alarik:

Du får naturligtvis tycka vad du vill om Biden men han är väldigt populär i de demokratiska leden i USA.

Många röstade inte PÅ Biden, han var bara den minst dåliga kandidaten för demokraterna, de röstade MOT Trump...

 

Vilket jag kan förstå, mot Trump alltså.

Men att rösta på en dement person som tycks vara inkapabel att ens ta hand om sej själv måste bero på ett gigantiskt systemfel i USA...

 

Jag diskuterade valet med min 14-åriga son och han levererade den tänkvärda kommentaren "Det kommer att bli Hillary Clinton som blir president när Biden inte klarar jobbet"

 

Jag vet inte om det är möjligt, men det känns möjligt, för mej...

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Tommy:

Många röstade inte PÅ Biden, han var bara den minst dåliga kandidaten för demokraterna, de röstade MOT Trump...

 

 

 

MVH

Var väl samma sak förra valet, Man röstade på DT för att slippa alternativet.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev Tommy:

Många röstade inte PÅ Biden, han var bara den minst dåliga kandidaten för demokraterna, de röstade MOT Trump...

 

Vilket jag kan förstå, mot Trump alltså.

Men att rösta på en dement person som tycks vara inkapabel att ens ta hand om sej själv måste bero på ett gigantiskt systemfel i USA...

 

Jag diskuterade valet med min 14-åriga son och han levererade den tänkvärda kommentaren "Det kommer att bli Hillary Clinton som blir president när Biden inte klarar jobbet"

 

Jag vet inte om det är möjligt, men det känns möjligt, för mej...

 

 

MVH

Du har säkert en intelektuell 14 årig son som har åsikter, bra. Men Hillary Clinton

'är väl inte vice president å ganska svårt att hon blir president i år

Link to comment
Dela på andra sajter

44 minutes ago, Nicholas said:

Då ska dom ju avge sin röst från sin utkandspostering? 

Eller båda ställena? 

 

Systemet är osäkert och förlegat. 

 

Alla tjänar på säkra system där sådana här diskussioner kommer sakna grogrund. 

 

 

Röster som avläggs utomlands lär väl skickas till och räknas i ens hemstat, på samma sätt som vi gör i Sverige med utlandsröster.

 

Inget osäkert eller otidsenligt med det.

Link to comment
Dela på andra sajter

59 minutes ago, Nicholas said:

Då ska dom ju avge sin röst från sin utkandspostering? 

Eller båda ställena? 

 

Systemet är osäkert och förlegat. 

 

Alla tjänar på säkra system där sådana här diskussioner kommer sakna grogrund. 

 

 

Blockkedja. Går inte att fuska. Har använts i Japan och Estland tex.

Men bara om dom skulle vilja ha det.

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...