Jump to content

Öppen grupp  ·  122 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

018 Donald Trump


Herr Chang

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev janne_h:

Med tanke på hur Trump frustar och går an. Så är det bästa om biden vinner med stor marginal. Så blir det svårare för Trump, att ifrågasätta valresultatet. 

Det skulle han inte ha några problem även om han förlorar med 80-20.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen hemlighet med valfusk i USA, inte första gången då systemet med poströster har stora brister säger min svenska granne. En smart civilekonom med bra koll och kontakter där, själv vet jag inte och bryr mig inte särskilt heller.

En dansk granne skickade mig en länk på det men jag har inte hunnit kolla den, var något om att siffrorna ändrade sig kapitalt över natten. Have fun för den som har tid och lust att se.

 

 

/ SatanG

 

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minutes ago, Esspe said:

Det skulle han inte ha några problem även om han förlorar med 80-20.

Såvitt jag vet erkänner han fortfarande inte att han förlorade totalt sett över hela USA 2016, med tre miljoner röster mot Hillary Clinton. Det var fusk då med i hans värld. 

 

Han kan dock glädja sig åt han i detta val är historiens "biggest loser", ingen har någonsin fått så mycket röster och ändå förlorat. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minutes ago, SatanG said:

var något om att siffrorna ändrade sig kapitalt över natten

Poströstarna är till övervägande del Demokrater. De områden i delstaterna där det inte är färdigräknat och ingen segrare utsetts än, är de befolkningstäta som också totalt sett är övervägande Demokratiska, i detta val liksom i tidigare val.

 

Detta gäller även i flera av de folkrika staterna (t.ex Kalifornien) som inte heller är färdigräknade än, men där man ändå kunnat utse en segrare för att marginalerna är så stora att återstående röster att räkna inte kan förändra läget.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev SatanG:

Ingen hemlighet med valfusk i USA, inte första gången då systemet med poströster har stora brister säger min svenska granne. En smart civilekonom med bra koll och kontakter där, själv vet jag inte och bryr mig inte särskilt heller.

En dansk granne skickade mig en länk på det men jag har inte hunnit kolla den, var något om att siffrorna ändrade sig kapitalt över natten. Have fun för den som har tid och lust att se.

 

 

/ SatanG

 

Så dina källor till valfusket är en svensk granne som har "kontakter i USA" och en dansk granne som skickat en länk du inte ens tittat på?

 

Jag vet faktiskt inte om du är allvarlig eller om du driver med alla som tror på alla lögner som Trump sprider 😉

 

/Krille

 

 

 

 

Ändrades av Krille
Link to comment
Dela på andra sajter

2 minutes ago, spooncreek said:

Poströstarna är till övervägande del Demokrater. De områden i delstaterna där det inte är färdigräknat och ingen segrare utsetts än, är de befolkningstäta som också totalt sett är övervägande Demokratiska, i detta val liksom i tidigare val.

 

Detta gäller även i flera av de folkrika staterna (t.ex Kalifornien) som inte heller är färdigräknade än, men där man ändå kunnat utse en segrare för att marginalerna är så stora att återstående röster att räkna inte kan förändra läget.

 

Ja det stämmer säkert men visst såg siffrorna helt annorlunda ut kvällen (tisdag) innan, att poströster kommer in som ger Biden 138k röster i Wisconsin men knappt en röst på Trump verkar ju lite misstänkt.

Då såg det ju rätt klart ut att Trump skulle knyta ihop vinsten men omvänt på morgonen.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minutes ago, Krille said:

Så dina källor till valfusket är en svensk granne som har "kontakter i USA" och en dansk granne som skickat en länk du inte ens tittat på?

 

Jag vet faktiskt inte om du är allvarlig eller om du driver med alla som tror på alla lögner som Trump sprider 😉

 

/Krille

 

 

 

 

 

Jag tror inte du fattade inlägget men det är ju ditt problem. 

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Just now, SatanG said:

 

Ja det stämmer säkert men visst såg siffrorna helt annorlunda ut kvällen (tisdag) innan, att poströster kommer in som ger Biden 138k röster i Wisconsin men knappt en röst på Trump verkar ju lite misstänkt.

Då såg det ju rätt klart ut att Trump skulle knyta ihop vinsten men omvänt på morgonen.

 

/ SatanG

Nej, det är inte misstänkt, av skälen som jag nyss anförde. Fox News höll med om det senast igår, innan deras heltidanställda demagoger alltmer tagit över en  till dess alldeles utmärkt valrapportering.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev SatanG:

 

Ja det stämmer säkert men visst såg siffrorna helt annorlunda ut kvällen (tisdag) innan, att poströster kommer in som ger Biden 138k röster i Wisconsin men knappt en röst på Trump verkar ju lite misstänkt.

Då såg det ju rätt klart ut att Trump skulle knyta ihop vinsten men omvänt på morgonen.

 

/ SatanG

Precis så många experter och kunniga hade förutspått att det skulle ske i samband med att poströsterna kommer in

 

Menar du att de som förutspått detta är inblandade i någon slags global "röstfuskverksamhet" eftersom dom "visste" vad som skulle hända dagar och veckor innan valet med poströsterna ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Hur korkat är det inte att fundera över vart ledningen tog vägen. Som om en 100 m löpare skulle hävda att jag ledde ju klart efter 75 m hur kunde de springa om mig. Skulle ha tipsat IFK Norrköping om den här taktiken när de ledde Allsvenskan. Stop playing, vi har vunnit! 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev SatanG:

 

Ja det stämmer säkert men visst såg siffrorna helt annorlunda ut kvällen (tisdag) innan, att poströster kommer in som ger Biden 138k röster i Wisconsin men knappt en röst på Trump verkar ju lite misstänkt.

Då såg det ju rätt klart ut att Trump skulle knyta ihop vinsten men omvänt på morgonen.

 

/ SatanG

Om det finns belägg och bevis på valfusk så kommer det att flyta upp till ytan, inte samma därnere som i Sverige där all kritik sopas under mattan samt medierna tystar allt obehagligt 

Link to comment
Dela på andra sajter

FB_IMG_1604663283029.thumb.jpg.c8cfa19e356e52d0add617d168c1aa92.jpg

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Just now, Tallviking said:

Precis så många experter och kunniga hade förutspått att det skulle ske i samband med att poströsterna kommer in

 

Menar du att de som förutspått detta är inblandade i någon slags global "röstfuskverksamhet" eftersom dom "visste" vad som skulle hända dagar och veckor innan valet med poströsterna ?

 

Har jag påstått att det är någon global konspiration ang. röstningen?

För mig är det jänkarna som borde bry sig mer om det amerikanska valet än dig och mig.

 

Har du fakta på att det inte fuskas i amerikanska val?

Du har säkert valobservatör i amerikanska val i ditt CV men borde ändå slappna av lite. 

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev SatanG:

 

Jag tror inte du fattade inlägget men det är ju ditt problem. 

 

/ SatanG

Förklara då för mig är du snäll? Varför använder du en helt okänd svensk granne och en okänd dansk granne med en okänd länk som källor? 

 

Alla som läst något om valet (d v s inte bara det Trump tweetar) vet ju att det som har hänt är ju precis det alla förutspått. 

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minutes ago, Krille said:

Förklara då för mig är du snäll? Varför använder du en helt okänd svensk granne och en okänd dansk granne med en okänd länk som källor? 

 

Alla som läst något om valet (d v s inte bara det Trump tweetar) vet ju att det som har hänt är ju precis det alla förutspått. 

 

/Krille

 

Hinner inte, ska precis åka hämta frugan vid skytrain.

 

Måste man vara känd för att ha en åsikt eller ha fel? Då går det ju inte lita på dig iaf :-)

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minutes ago, Fredman said:

Hur korkat är det inte att fundera över vart ledningen tog vägen. Som om en 100 m löpare skulle hävda att jag ledde ju klart efter 75 m hur kunde de springa om mig. Skulle ha tipsat IFK Norrköping om den här taktiken när de ledde Allsvenskan. Stop playing, vi har vunnit! 

 

Du har säkert rätt men tycker du inte att hur ledningen ändras kan vara intressant?

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Biden är ute och tackar sin väljare nu.

 

123448591_10158634571148965_7240462537129604338_n.jpg.279c71e91c2466caf0a3d1285ef275bc.jpg

 

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev SatanG:

 

Du har säkert rätt men tycker du inte att hur ledningen ändras kan vara intressant?

 

/ SatanG

Visst kan det vara intressant men det finns ju logiska förklaringar till det som tidigare förklarats - d v s när de olika rösterna räknas.

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev SatanG:

 

Hinner inte, ska precis åka hämta frugan vid skytrain.

 

Måste man vara känd för att ha en åsikt eller ha fel? Då går det ju inte lita på dig iaf :-)

 

/ SatanG

 

Nä - det går uppenbarligen bra att vara okänd och ha fel också 😉

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
23 minuter sedan, skrev SatanG:

 

Du har säkert rätt men tycker du inte att hur ledningen ändras kan vara intressant?

 

/ SatanG

Jo men jag har läst förklaringar som verkar vettiga. Som tex att fler Demokrater förtidsröstar och att det skiljer på storstad vs landsbygd mm. Inget hokus pokus eller fusk med det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det förekommer röstfusk i någon större skala måste det finnas en viss systematik i det hela.

Nu är varje delstat suverän i sin röstprocess då få något framgångsrikt sätt att genomföra detta bedrägeri låter långsökt.

Däremot kan man ifrågasätta varför just de delstater där det ligger verkligt jämt är så sena i sin röstsammanräkning.

Kan orsaken vara just den att i de staterna börjar man inte räkna några poströster förrän valet är genomfört?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Fredman:

Jo men jag har läst förklaringar som verkar vettiga. Som tex att fler Demokrater förtidsröstar och att det skiljer på storstad vs landsbygd mm. Inget hokus pokus eller fusk med det.

Plus att Trump uttryckligen har gått ut och uppmanat sina väljare att inte förtids/poströsta

och då är det ju inte märkligt att 70-85 % av alla sådana röster tillfaller Biden när dom väl räknas.

 

Hobbe.

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, SatanG said:

 

Ja det stämmer säkert men visst såg siffrorna helt annorlunda ut kvällen (tisdag) innan, att poströster kommer in som ger Biden 138k röster i Wisconsin men knappt en röst på Trump verkar ju lite misstänkt.

Då såg det ju rätt klart ut att Trump skulle knyta ihop vinsten men omvänt på morgonen.

 

/ SatanG

Inte alls konstigt. Trump har genom hela valrörelsen pekat ut poströster som fusk. 

Han har speciellt instruerat sina supportrar att inte post rösta. Biden däremot har uppmanat sina supportrar att poströsta. Man har genom åren speciellt från republikanernas sida medvetet låtit det vara få vallokaler i dom områden där fattiga bor. Som företrädesvis röstar på demokraterna. Med följd att köerna till vallokalerna blir väldigt långa på valdagen. Vilket då minskar antal röstande. Då många inte har tid att stå i timmar för att få avlägga en röst. Nu när man kunnat poströsta i större utsträckning, så har ju detta gynnat demokraterna. Då det företrädesvis tidigare har varit problematiskt att rösta i dom områdena tidigare. Det syniska är att det är republikanerna som beslutat att man i pennsylvania fick börja räkna post rösterna först på valdagen. Men då vill Trump att dom inte ska räknas eftersom dom inte kan räknas färdigt på valdagen. 

 

Om du kollar på Florida, är det tvärtom. Där räknades post rösterna först. Vilket gav sken av att Biden skulle vinna. Tills rösterna från vallokalerna kom in, som gav Trump segern i Florida. 

 

Så det är inget konstigt alls. Det kallas för demokrati. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Att följa den politiska utvecklingen i vår värld är som att läsa serietidningen Kalle Anka, men den är roligare.

Christer Pettersson

Gefle Dagblad

 

Donald.png.f1dfe387c1bddefa76e65cdf39713ebd.png

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...