Jump to content

Öppen grupp  ·  122 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

018 Donald Trump


Herr Chang

Recommended Posts

7 minuter sedan, skrev Boa52:

Ja Staten äger 39,5 % av telia det innebär inte att staten styr äger TV 4 finns flera

ägare

Var har jag skrivit det att staten styr.??? Jag visade bara ägarförhållande 

Är du go eller? Fattar du inte vad folk skriver eller är du ute efter gräl

Link to comment
Dela på andra sajter

39 minuter sedan, skrev flebbe:

Kul ändå att snurrgubben Hobbe och resten av kommunistgänget går igång. Bra att ni har något att göra. Men nu har jag inte tid med er längre. Trevlig kväll Gringubbar. 😄

 Att jag inte har samma åsikter som dig innebär inte att jag är vänster och ingår i något kommunistgäng.

Det innebär bara att jag är intelligentare än dig .

 

Hobbe

 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Nicholas:

https://www.foxnews.com/

 

valfusk precis om man kunde förvänta sig.

 

Tyvärr så kan det ju vara det med tanke på hur kurvorna förändrades i nästan samtliga demokratiskt styrda stater,  ser ju onekligen väldigt skumt ut när man kikar på detta  

Ändrades av Bike
Link to comment
Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev Swift 4X4:

Var har jag skrivit det att staten styr.??? Jag visade bara ägarförhållande 

Är du go eller? Fattar du inte vad folk skriver eller är du ute efter gräl

Behöver du fråga om han är ute efter gräl , sen i lördags har jag detta helt klart för mig. 

När man sen ger honom svar några dagar efter så väljer han att nonchalera, riktigt dåligt 👎

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, Bike said:

Tyvärr så kan det ju vara det med tanke på hur kurvorna förändrades i nästan samtliga demokratiskt styrda stater,  ser ju onekligen väldigt skumt ut närman kikar på detta  

Sen är också valen i USSR alltid väldigt spännande och jämna. Även om den ena fyller fotbollsstadion med människor och för den andra kan det nästan vara tomt i en liten valstuga.

Men ändå skiljer det sig med några få röster när man har räknat färdigt.

 

Var det inte i Simpsons där dom hade en bild på vilka delstater som hade röstat rött eller blått innan något val och alla blev som på deras bild.

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Swift 4X4:

Var har jag skrivit det att staten styr.??? Jag visade bara ägarförhållande 

Är du go eller? Fattar du inte vad folk skriver eller är du ute efter gräl

Största ägaren styr företaget eller hur. Fågan var  från början styr staten TV 4

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Boa52:

Största ägaren styr företaget eller hur. Fågan var  från början styr staten TV 4

VAR HAR JAG SKRIVIT ATT STATEN STYR???

JAG REDOVISADE TYDLIGT ÄGARNA INTE NÅGRA SOM STYR. 

Försök inte trycka i något som inte är sant eller bevisa att DU har rätt.

Därmed är diskussionen med dig klart.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Mr atm:

Sen är också valen i USSR alltid väldigt spännande och jämna. Även om den ena fyller fotbollsstadion med människor och för den andra kan det nästan vara tomt i en liten valstuga.

Men ändå skiljer det sig med några få röster när man har räknat färdigt.

 

Var det inte i Simpsons där dom hade en bild på vilka delstater som hade röstat rött eller blått innan något val och alla blev som på deras bild.

Valen i USSR var varken jämna eller spännande.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minutes ago, GreenValley said:

Valen i USSR var varken jämna eller spännande.

Sorry, om du inte förstod.

Jag menar ursäkta att jag inte skrev 

United States of America.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev Swift 4X4:

VAR HAR JAG SKRIVIT ATT STATEN STYR???

JAG REDOVISADE TYDLIGT ÄGARNA INTE NÅGRA SOM STYR. 

Försök inte trycka i något som inte är sant eller bevisa att DU har rätt.

Därmed är diskussionen med dig klart.

 

Är det inte så att största ägaren normalt styr i företagen, i min värld är det på det sättet och förklarar även varför SVT är som det är, i Svensk PK media kvoteras folk in, men inte efter kunskap och duglighet utan efter religion, hudfärg, sexuell läggning mm.

Om vederbörande har kunskap för jobbet är utan betydelse, man kan ju fundera vilka politiska strömningar som står för detta 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Mr atm:

Sen är också valen i USSR alltid väldigt spännande och jämna. Även om den ena fyller fotbollsstadion med människor och för den andra kan det nästan vara tomt i en liten valstuga.

Men ändå skiljer det sig med några få röster när man har räknat färdigt.

 

Var det inte i Simpsons där dom hade en bild på vilka delstater som hade röstat rött eller blått innan något val och alla blev som på deras bild.

 

image.png.8e0cd0467ffe38d706bf41cbce326e4b.pngimage.png.8e0cd0467ffe38d706bf41cbce326e4b.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken fars, dom skulle kunna byta ut Joe Biden mot vilken sopa som helst, detta val handlar endast om för och emot Donald Trump.

 

Och lyssnar man på den svenska opartiska median så är det ju helt ofattbart att Trump får några röster över huvud taget, ca hälften av den amerikanska befolkningen måste ju antagligen vara kopiöst korkade som lägger sin röst på den stollen.

 

Att ett land som USA inte kan skaka fram ett par bättre kandidater än dessa två är för mig helt ofattbart.

 

Nä, dax att ta och fokusera på våra egna viktigare problem runt hörnet, ni som är överkänsliga när det går "off topic" eller inte vill veta av (blunda för) våra egna eskalerande problem kan sluta läsa här.

 

Tino Sanandaji

 

En sak som är skönt med att valet snart är över är att det blir svårare att distrahera bort problemen hemma genom att oavbrutet tjata om Trump. Vi har fler rubriker med spekulation om att det KANSKE uppstår våld imorgon i USA en dag där de som orkar gräva bland rubriker kan hitta tre mord i Sverige.

· 17-årig pojke höggs under natten till måndag till döds i Malmö

· Man död efter skjutning i Stockholm

· Man ihjälskjuten i centrala Borås

· En kvinna i Stockholm har blivit överfallen, rånad, slagen och våldtagen av tre okända gärningsmän när hon var på väg hem

· Halmstad: Man slagen med hammare – förd till sjukhus

· Polisen i Skåne höjer säkerheten efter attacken i Wien

· Eksjö: Öppnade dörren – kvinna attackerades med tillhygge

· Karlstad: Man rånades under vapenhot- Nedsparkad vid grovt rån

· Borås: Polisjakt efter väpnat pizza-rån

· Örebro: Tonåring anhållen för våldsdåd: "Uppgörelse med käppar och påkar"

· Stort slagsmål i Växjö

· Karlskoga: person i 20-årsåldern misshandlades av flera gärningsmän

· Mordförsök vid skola i Majorna. Under natten mot tisdag ska en man och en kvinna misshandlat och knivskurit en man…– En person vaknade upp mitt i natten av att den hörde skrik från Sannaskolan

Vad tror ni, kommer eftervalsvåld i USA - ett land vi saknar rösträtt i och inte kan påverka - att toppa dygnets våldsrubriker i Sverige?

 

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Swift 4X4:

TV 4 ägs av Telia sedan 2018

Staten äger 39,5% av Telia och är ensam största ägare.

Fortfarande ett privat aktie bolag, inte statligt.

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev Soengsang:

TV4 är inte statlig TV......helt privatägt.

 

2 timmar sedan, skrev Soengsang:

Fortfarande ett privat aktie bolag, inte statligt.

 

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev spooncreek:

Helt seriöst: du kan inte vara så korkad, det är omöjligt. Du driver med oss. 

Vid det här laget borde du faktiskt ha insett att det faktiskt finns såna människor.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skit samma om ett mediaföretag är statligt eller privatägt.
Det är väl bra om de skildrar sanningen?
Den brandgula clownen 🤡 är en bortskämd idi*t, och förmodligen världens sämsta förlorare. :55:

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Fritz:

 

 

Förstår du betydelsen av privat aktiebolag?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

49 minuter sedan, skrev Soengsang:

Förstår du betydelsen av privat aktiebolag?

Yes, förstår du betydelsen av ordet

"helt" ?

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Bike:

Är det inte så att största ägaren normalt styr i företagen, i min värld är det på det sättet och förklarar även varför SVT är som det är, i Svensk PK media kvoteras folk in, men inte efter kunskap och duglighet utan efter religion, hudfärg, sexuell läggning mm.

Om vederbörande har kunskap för jobbet är utan betydelse, man kan ju fundera vilka politiska strömningar som står för detta 

Och att TV4 i intervjuar Anna Anka för att beskriva valet i USA  förklarar  varför den kanalen är som den är ? 

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar vara kört för Trumpen, ni riskera han verkligen att börja ligga illa till.

Vill det sig "väl" kan han få gratis kost och logi för resten av hanses liv.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Batting:

Skit samma om ett mediaföretag är statligt eller privatägt.
Det är väl bra om de skildrar sanningen?
Den brandgula clownen 🤡 är en bortskämd idi*t, och förmodligen världens sämsta förlorare. :55:

Han är en clown, men det som inte ser bra ut är hur valet har skötts, valräknare får inte övervaka, skiljeväggar i de demokratiska staterna. Och kom inte och påstå att SVT utan vänstervridningar skildrar sanningar, det är ju i sig ett lögnaktigt påstående  

 

Ändrades av Bike
Link to comment
Dela på andra sajter

Massor med sk. rösträknare som nu påstår att det har varit valfusk i många stater, detta är inte slut, kanske kände den dumme fn Trump på sig detta när han lyckades utnämna HD domaren.

Inte är han dum i skallen inte

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...