Jump to content

Öppen grupp  ·  122 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

018 Donald Trump


Herr Chang

Recommended Posts

4 minuter sedan, skrev Boa52:

Vad har du med hans affärer att göra, du har ingen vinning av det skaffa dej ett jobb

Jag har blåst staten på så djäkla mycket stålar, så nu kan jag njuta av livet och handla vad jag vill, dessutom socialbidrag, bostadsbidrag. Huuaaaa så dum i skallen de är

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Bike:

 

Jag tror tyvärr senile gubben vinner, en katastrof anser jag, vill inte heller  ha Mr Trump, men vill ha en konservativ  

 

Tror  inte du har nåt jobb nu och din utbildning stämmer tydligen inte- Du har

haft en massa olika Nick på MPR och  Thai snack Varför Kan man få ett svar

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Batting:

Bra, om de nu tänker likadant och inte har några problem med det så borde de ju kunna släppa sin älsklingsfråga.

De verkar ju dumt att släppa hjärtefrågan, speciellt när den ju forfarande är aktuell. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Bike:

Jag har blåst staten på så djäkla mycket stålar, så nu kan jag njuta av livet och handla vad jag vill, dessutom socialbidrag, bostadsbidrag. Huuaaaa så dum i skallen de är

Jag färstod det du har aldrig jobbar utan bara levr på bidrag OK vissa människor som

inte kan jobba ska ha hjälp i Sveige

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-10-30 at 11:56, skrev Bike:

Allt måste ju vara bättre än en senil nickedocka styrd av vänsterpöbeln, sådan son sådan far, en korrupt vänsterliberal , en ren katastrof om han blir vald, vilket gud förbjude😱

Kul, men säkert är att du, som svensk, i Sverige, kommer få en tryggare värld och ekonomi. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev HighWai:

Kul, men säkert är att du, som svensk, i Sverige, kommer få en tryggare värld och ekonomi. 

 

Håller nog inte med dig i detta, men fritt att tänka och tycka det man vill 

Link to comment
Dela på andra sajter

Boa du som vet allt. Vad står Trumpen och Biden för. Kan du överhuvudtaget något om någon av dom. Du får gärna förklara varför du tycker som du gör. 

Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev Mankan:

De verkar ju dumt att släppa hjärtefrågan, speciellt när den ju forfarande är aktuell. 

Hur då?
Dom ser ju invandrarna som sina gelikar enligt dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Batting:

Hur då?
Dom ser ju invandrarna som sina gelikar enligt dig.

Hur då vad?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

För mig känns detta val som ett krig mellan medier. De medier (sociala som traditionella) som har störst påverkan kommer vinna valet.

Det betyder också att prognoserna styrs av vilka medier man nyttjar och litar på. Eller nyttjar och absolut inte litar på. 

Detta krig är tydligare än någonsin tidigare. 

 

Jag tror (eller åtminstone hoppas) ändå idag, baserat på de mediekanaler jag följer, att Trump kommer vinna. 

Jag vet att jag gott och väl kan ha fel i min prognos, men det är definitivt mycket mer intressant att gå emot etablissemang (och normer, rent generellt) än att inte göra  det. 

 

Som avslut kan jag säga att det är väldigt tråkigt att val av denna kaliber kommer vinnas av en kandidat pga att alternativet är så dåligt.

Inte pga att kandidaten man väljer är bra. 

Ändrades av Surin P3
Link to comment
Dela på andra sajter

Är inte så jätte intresserad av politik, men har insett att 4 år med Trump vid makten kan bara betyda negativa saker.

 

Han kan hävda sig själv vid varje press konferens, men allt är ett spel för galleriet.

 

Han vill inte US det bästa, han vill sitt eget ego det bästa och resten är sekundärt.

 

Biden känns som ett trött alternativ, men faktiskt det enda i dagsläget.

 

Skulle jag slänga in en hundring skulle jag dock göra det på Trump. Så sjukt är systemet....

Link to comment
Dela på andra sajter

2 hours ago, Surin P3 said:

För mig känns detta val som ett krig mellan medier. De medier (sociala som traditionella) som har störst påverkan kommer vinna valet.

Det betyder också att prognoserna styrs av vilka medier man nyttjar och litar på. Eller nyttjar och absolut inte litar på. 

Detta krig är tydligare än någonsin tidigare. 

 

Jag tror (eller åtminstone hoppas) ändå idag, baserat på de mediekanaler jag följer, att Trump kommer vinna. 

Jag vet att jag gott och väl kan ha fel i min prognos, men det är definitivt mycket mer intressant att gå emot etablissemang (och normer, rent generellt) än att inte göra  det. 

 

Som avslut kan jag säga att det är väldigt tråkigt att val av denna kaliber kommer vinnas av en kandidat pga att alternativet är så dåligt.

Inte pga att kandidaten man väljer är bra. 

Absolut har media en jättepåverkan på valutgången, så är det nog i alla val i alla länder numera. Trumpkampanjen var överlägsna på sociala media 2016 men Demokraterna har lärt sig sin läxa så den fördelen har nog inte Trump denna gång. Jag ser inte på TV men jag surfar in på både CNN och Fox emellanåt och det är verkligen absurt hur enkelspårigt det blivit. Inte så att de ljuger men det vinklas så hårt att tar man inte del av bådas rapportering så missar man halva sanningen men får istället den andra halvan kraftigt överdriven.

 

Både Fox and CNN sponsrar opinionsundersökningar och där har vi nog den enda punkten de är överens; Fox polls är lika tydliga angående att det är minst 90% sannolikhet att Biden vinner och till skillnad från 2016 har siffrorna varit väldigt stabila över hela året.

 

Håller med om att det är trist att Biden kommer vinna utan att vara populär. Men samtidigt, så var det även 2016. Visst fanns där en liten klick som verkligen gillade Trump (och fortfarande gillar honom) men de flesta röstade på honom bara för att han är Republikan och/eller att de verkligen ogillade Hillary. 

 

Detsamma gällde mig vid förra valet; jag röstade för första gången på Moderaterna, trots att jag varken gillar dem eller Kristersson som person. Min röst var inte för Moderaterna utan mot alternativet; en S/MP-regering stödd av V. Hade inte L löjlat sig och sagt att de vägrar ta stöd av SD så hade jag istället röstat på L.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

5 hours ago, Surin P3 said:

Jag tror (eller åtminstone hoppas) ändå idag, baserat på de mediekanaler jag följer, att Trump kommer vinna. 

Jag vet att jag gott och väl kan ha fel i min prognos, men det är definitivt mycket mer intressant att gå emot etablissemang (och normer, rent generellt) än att inte göra  det. 

Jag går oftast inte mer höger än Fox News.  Det jag läser på deras sajt är att de också anser det troligast att Biden vinner, om än med lite snävare marginaler. Vad är det för media du följer om man får undra?

 

För min del finns det också en skillnad mellan att göra objektiva prognoser gentemot att ha en förhoppning om ett visst skeende, det du uttrycker är väl mer om en förhoppning om att Trump vinner än en prognos.

 

image.thumb.png.f74c169f633d7d215f413148a40e2d2d.png

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev spooncreek:

Jag går oftast inte mer höger än Fox News.  Det jag läser på deras sajt är att de också anser det troligast att Biden vinner, om än med lite snävare marginaler. Vad är det för media du följer om man får undra?

 

För min del finns det också en skillnad mellan att göra objektiva prognoser gentemot att ha en förhoppning om ett visst skeende, det du uttrycker är väl mer om en förhoppning om att Trump vinner än en prognos.

 

image.thumb.png.f74c169f633d7d215f413148a40e2d2d.png

Följer förmodligen samma stormedia som du och de flesta andra, men min punkt som jag inte betonade nog, var väl egentligen vad och vilka personligheter man följer på sociala medier. 

Det finns ju tusentals amatörvetare (på gott och ont) på nätet som varierar fruktansvärt i kvalitet, vinkling och kunskap, och där verkar det som man lätt (mig själv inkluderad självklart) hamnar i den bubbla man gillar. 

 

Med det sagt, så vill jag förtydliga att min bubbla självklart kan ha fel. :D

Och det är inget jag skulle bli überledsen över.

Link to comment
Dela på andra sajter

Boa du som vet allt. Vad står Trumpen och Biden för. Kan du överhuvudtaget något om någon av dom. Du får gärna förklara varför du tycker som du gör. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Den som påstår att inte Trumpen talade om vad han ville ändra på vid valet 2016 ljuger. Sen om vi här i väst tycker det är bra eller dåligt är att skita i. Det är för amerikanska folkets bästa alla röstar på sin kandidat. Hoppas vi slipper valfusk och kravaller och valet går snabbt

Link to comment
Dela på andra sajter

Chomsky: Trump är värsta brottslingen någonsin

Den amerikanske språkvetaren, aktivisten och politiska teoretikern Noam Chomsky säger i en intervju med The New Yorker att Donald Trump är ”den värsta brottslingen i mänsklighetens historia”.

91-åringen motiverar påståendet med att Trump bär stor skuld för det ökade hotet om kärnvapenkrig samt för jordens klimatförändringar.

Chomsky säger att Hitler var ett ”fullkomligt monster”, men att han till skillnad från Trump ”inte medvetet ägnade sig åt att förstöra utsikterna för mänskligt liv på jorden”.

– Jag talar inte om Trump som person, jag kunde inte bry mig mindre om honom, jag talar om politiken.

 

https://omni.se/chomsky-trump-ar-varsta-brottslingen-nagonsin/a/EppBaA

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Tallviking:

Chomsky: Trump är värsta brottslingen någonsin

Den amerikanske språkvetaren, aktivisten och politiska teoretikern Noam Chomsky säger i en intervju med The New Yorker att Donald Trump är ”den värsta brottslingen i mänsklighetens historia”.

91-åringen motiverar påståendet med att Trump bär stor skuld för det ökade hotet om kärnvapenkrig samt för jordens klimatförändringar.

Chomsky säger att Hitler var ett ”fullkomligt monster”, men att han till skillnad från Trump ”inte medvetet ägnade sig åt att förstöra utsikterna för mänskligt liv på jorden”.

– Jag talar inte om Trump som person, jag kunde inte bry mig mindre om honom, jag talar om politiken.

 

https://omni.se/chomsky-trump-ar-varsta-brottslingen-nagonsin/a/EppBaA

Verkar som du hamnat i baksätet med Gudrun Schyman.

 

Hoppas ni har kul!

Link to comment
Dela på andra sajter

Donald Trump är återigen nominerad till Nobels fredspris.

Bakom nomineringen står Sverigedemokraterna och högernationalistiska politiker från tio andra länder.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Tallviking:

Donald Trump är återigen nominerad till Nobels fredspris.

Bakom nomineringen står Sverigedemokraterna och högernationalistiska politiker från tio andra länder.

Även  Adolf Hitler och Josef Stalin blev nominerade till Nobels fredspris.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev Alarik:

Även  Adolf Hitler och Josef Stalin blev nominerade till Nobels fredspris.

Obama fick det till och med. Av vilken anledning vet jag inte. Kan det varit starten på BLM rörelsen?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...