Jump to content

Öppen grupp  ·  122 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

018 Donald Trump


Herr Chang

Recommended Posts

26 minuter sedan, skrev Krille:

Varför skulle det vara märkligt om människor poströstar för att slippa bli smittade av (och smitta andra med) Corona? Känns väl fullständigt logiskt för de allra flesta.

 

/Krille

 

Fast nu är väl logik och JK en väldigt ologisk kombination ...........

 

Hobbe 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

4 hours ago, spooncreek said:

Funderar över ovanstående. Totalt sett, inte ens röstberättigade, verkar etniska indier vara under 1 % av USAs befolkning. Ingen avgörande väljargrupp vad jag kan förstå? Vad jag kan se verkar de traditionellt rösta demokratiskt, och Bidens vicepresident Kamala Harris är av indiskt ursprung?

Varje % räknas. Narendra Modi, Indiens premiärminister, har stor tyngd hos indier i Usa och han tar öppet ställning för Trump och de anses t.o.m. vara personliga vänner. Trump hjälper även Indien genom att terroriststämpla deras värsta fiende Pakistan, tror även han förser Indien med vapen.

Även det nuvarande handel/teknikskriget mot Kina uppskattas mycket av Indien då de numera tycker mycket illa om Kina genom bl.a. skjutningarna mellan dom där flera indier har dödats av kineser. Denna irritation har sett till att flera av kinas mest populära appar har förbjudits i Indien, bl.a TikTok. 

Kamala Harris har inte visat eller tagit upp något av sitt indiska påbrå förrän nyligen och då bara som en del av valkampanjen. 

 

/ SatanG

 

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

3 hours ago, hobbe said:

Fast nu är väl logik och JK en väldigt ologisk kombination ...........

 

Hobbe 

Säger tomten som bara en mamma kan älska.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev SatanG:

Säger tomten som bara en mamma kan älska.

 

/ SatanG

Begåvningsreserven har talat .................

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

35 minutes ago, mooton said:

Vad händer om Biden blir sjuk eller dör innan valet, bli det Kamala Harris som tar över Demokraterna? Någon som vet?

Troligen, men hos Demokraterna verkar det som om valet görs av deras "National Committe" som består av drygt 400 personer. De kan välja ngn annan om de vill som jag förstått det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Både Biden och Harris har ju redan "råkat" säga vad "Harris administrationen" skulle göra om de vinner valet. 

 

En sk. Freudian slip?

Ändrades av Surin P3
Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, Surin P3 said:

Både Biden och Harris har ju redan "råkat" säga vad "Harris administrationen" skulle göra om de vinner valet. 

 

En sk. Freudian slip?

Det är klart att det alltid går att tänka ut en ny konspiratorisk teori bakom varje politiskt skeende.

 

Jag tror dock att Biden tveklöst har för avsikt att bli USA president och hänga kvar på den posten så länge hälsan tillåter, om än kanske max en mandatperiod.

 

För övrigt blir väl även ynglingen Trump, 74 bast, den äldste presidenten hittills i amerikansk historia om han blir omvald?

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev spooncreek:

Det är klart att det alltid går att tänka ut en ny konspiratiotoriskt teori bakom varje politiskt skeende.

 

Jag tror dock att Biden tveklöst har för avsikt att bli USA president och hänga kvar på den posten så länge hälsan tillåter, om än kanske max en mandatperiod.

 

För övrigt blir väl även ynglingen Trump, 74 bast, den äldste presidenten hittills i amerikansk historia om han blir omvald?

Jag ger Biden max 12 månader som aktiv president, om han mot förmodan skulle vinna. 

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minutes ago, Surin P3 said:

Jag ger Biden max 12 månader som aktiv president, om han mot förmodan skulle vinna. 

Antagligen får vi aldrig veta eftersom det mesta fortsatt tyder på att Trumpen blir omvald. Där är vi eniga.

 

Skulle däremot inte ha något emot om du får rätt i det fall Biden vinner. Kamala Harris är den klart vassaste och mest dugliga av de fyra som kan komma ifråga, om vi nu ska räkna in vicepresidenterna som kandidater på grund av att de båda presidentkandidaterna är gubbstruttar.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Just nu kanske frågan om vem som blir Republikanernas kandidat om Trump "faller bort" är mer realistisk med tanke på hur många som hatar honom

 

Var väl bara en vecka sedan dom lyckades stoppa ett brev med gift i till honom ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

21 hours ago, SatanG said:

Nu är ju inte jag särskilt kunnig, eller intresserad, av amerikanska valet men lyssnade idag på en podcast där det uppgavs att småföretagare i Usa kan bli en betydande hjälp till Trump.

Det finns ca 32 miljoner småföretagare varav 90% av dessa uppges ha ekonomiska problem tack vare problem med C19. En klar majoritet av dessa kommer sannolikt tro att Trump är bättre för dom då Biden ofta utmålas som företagsfientligt. I förra valet fanns knappast samma ekonomiska bekymmer så logiskt vore ju att detta främjar Trump.

 

Enligt undersökningar uppges 54% att de inte gillar personligheten Trump. Det förklarar en av trumps viktigare strategier som går ut på att folk ska tycka "Heck i dont like that guy but i sure like what he is doing for me and my familys economy"

 

En tredje sak som talar för (och emot) Trump är ju all fokusering på handelskriget mot Kina. Få jänkare vill ha en svag ledare och det är ju vad Biden ser ut som och Trump inte. Det som talar emot honom där är att det är en hel del asiater boendes i Usa som har fått känna av diskriminering pga detta och då röstar man ju knappast på snubben som skapat det.

 

En fjärde sak, fördel Trump, är alla indier i Usa. Det verkar som det stora flertalet där röstar efter hur en mycket populär indier säger (Narendra Modi) som påstås ha mycket nära personliga band med Trump. 

 

Kort sagt, bara för att färglösa Biden leder undersökningarna är det inte säkert det håller i sig, så skulle nog själv sätta mina 10 öre på Trump.

 

/ SatanG

Jag skrev för någon vecka sedan att jag är 99% säker på att Biden skulle vinna om valet hålls i morgon men att jag bara ger honom 55% den 3e november. Jag reviderar nu de siffrorna till 99.9% respektive 60%. Det krävs nog att Biden helt gör bort sig i någon av debatterna, vilket inte alls är omöjligt.

 

Jag tycker att podcasten du hänvisar till gör en ganska slät analys. Jag håller med om att en klar majoritet av småföretagarna kommer rösta på Trump men det gjorde de ju även 2016 så det finns nog inte särskilt många extra röster att hämta där; småföretagare och bönder har alltid varit Republikanernas ryggrad, inte sällan pga en delad kärlek till kyrkan.

 

Analysen om amerikanska Indier känns också tveksam. De flesta Indier i USA tillhör en akademisk elit och de röstar ju inte på Modi i Indien så att Modi omfamnat Trump är snarare en nackdel för denna grupp, särskilt som Demokraterna nu har Kamala.

 

Jag tycker också Biden känns väldigt "vanilla" men ärligt talat ser jag det som något positivt. En Amerikansk President har alldeles för mycket makt och för att begränsa den makten så tycker jag det känns mycket bättre att ha en President som är mer av en lagspelare och fattar genomtänkta beslut baserat på diskussioner med andra ministrar och experter istället för baserat på sin egen magkänsla. Så tråkig och konservativ är jag. 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

2 hours ago, Atom said:

Jag skrev för någon vecka sedan att jag är 99% säker på att Biden skulle vinna om valet hålls i morgon men att jag bara ger honom 55% den 3e november. Jag reviderar nu de siffrorna till 99.9% respektive 60%. Det krävs nog att Biden helt gör bort sig i någon av debatterna, vilket inte alls är omöjligt.

 

Jag tycker att podcasten du hänvisar till gör en ganska slät analys. Jag håller med om att en klar majoritet av småföretagarna kommer rösta på Trump men det gjorde de ju även 2016 så det finns nog inte särskilt många extra röster att hämta där; småföretagare och bönder har alltid varit Republikanernas ryggrad, inte sällan pga en delad kärlek till kyrkan.

 

Analysen om amerikanska Indier känns också tveksam. De flesta Indier i USA tillhör en akademisk elit och de röstar ju inte på Modi i Indien så att Modi omfamnat Trump är snarare en nackdel för denna grupp, särskilt som Demokraterna nu har Kamala.

 

Jag tycker också Biden känns väldigt "vanilla" men ärligt talat ser jag det som något positivt. En Amerikansk President har alldeles för mycket makt och för att begränsa den makten så tycker jag det känns mycket bättre att ha en President som är mer av en lagspelare och fattar genomtänkta beslut baserat på diskussioner med andra ministrar och experter istället för baserat på sin egen magkänsla. Så tråkig och konservativ är jag. 

Ja som sagt det var bara mina 10 öre om det amerikanska presidentvalet. Intresserar mig antagligen långt mindre än det kanske borde göra så det var knappast menat som en djuplodande analys utan mer några lösa tankar som kom upp. 

Podcasten jag fick siffrorna från var alltså inte till för att jag ville sätta mig in i det amerikanska valet utan var mer för att känna av den ekonomiska verkligheten utanför min bubbla i syfte att bättre förstå varför den globala ekonomin och aktiemarknaden rör sig som den gör. Dave Sussman intervjuade Stephen Moore, en av filurerna i Trumps economy recovery task force.

 

Uppfattningen jag får när jag ser Biden är en prostituerad politiker, med en släng av Alzheimer, som verkar säga allt som behövs för kunderna. Känns ju lite som ett hån mot väljarnas intelligens när han i tv berättar om hur han kontaktat George Floyds familj och vill deltaga i sörjandet av honom på begravningen. Han vred sig mer eller mindre ut o in för att framstå som svart med full förståelse och djup saknad över mänsklighetens enorma förlust av George Floyd. Säljer man ut sig, fine, men min respekt för snubben drog ju snabbare än en avlöning sas. Visst hör det till att politiker alltid lovar guld och regnskogar men dras det för långt blir det pinsamt att se.

 

Därmed inte sagt att jag någonsin har haft Trump som personlig favoritkelgris, finns många skäl att ogilla honom samt det är inte mitt land som röstar, men en sak jag gillar är att han verkar ju iaf ha lite "Cojones" på gott och ont. Ska det till djupare analyser om Trump/Biden/Hillary/Obama etc så lär de knappast komma från mig.

 

/ SatanG 

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Den 29 ska dom diskutera live Trumpen och Biden. Ska bli väldigt kul att höra. Undrar om Biden får ont i tån

Link to comment
Dela på andra sajter

19 hours ago, SatanG said:

Ja som sagt det var bara mina 10 öre om det amerikanska presidentvalet. Intresserar mig antagligen långt mindre än det kanske borde göra så det var knappast menat som en djuplodande analys utan mer några lösa tankar som kom upp. 

Podcasten jag fick siffrorna från var alltså inte till för att jag ville sätta mig in i det amerikanska valet utan var mer för att känna av den ekonomiska verkligheten utanför min bubbla i syfte att bättre förstå varför den globala ekonomin och aktiemarknaden rör sig som den gör. Dave Sussman intervjuade Stephen Moore, en av filurerna i Trumps economy recovery task force.

 

Uppfattningen jag får när jag ser Biden är en prostituerad politiker, med en släng av Alzheimer, som verkar säga allt som behövs för kunderna. Känns ju lite som ett hån mot väljarnas intelligens när han i tv berättar om hur han kontaktat George Floyds familj och vill deltaga i sörjandet av honom på begravningen. Han vred sig mer eller mindre ut o in för att framstå som svart med full förståelse och djup saknad över mänsklighetens enorma förlust av George Floyd. Säljer man ut sig, fine, men min respekt för snubben drog ju snabbare än en avlöning sas. Visst hör det till att politiker alltid lovar guld och regnskogar men dras det för långt blir det pinsamt att se.

 

Därmed inte sagt att jag någonsin har haft Trump som personlig favoritkelgris, finns många skäl att ogilla honom samt det är inte mitt land som röstar, men en sak jag gillar är att han verkar ju iaf ha lite "Cojones" på gott och ont. Ska det till djupare analyser om Trump/Biden/Hillary/Obama etc så lär de knappast komma från mig.

 

/ SatanG 

Det kan fortfarande bli allt från er jordskredsseger för Biden till en knapp seger för Trump; 320-218 i Bidens favör är mitt tips just idag men det kan se helt annorlunda ut om en vecka.

 

De Amerikaner jag känner (här i Bkk och via jobbet) är alla tämligen säkra på att Biden vinner, trots att en majoritet av dem är Republikaner. Flera av dem tycker att valet till Senaten är intressantare och viktigare än Presidentvalet. Att Trump förlorar kan de ta men skulle de också förlora Senaten så hamnar all makt (förutom Högsta Domstolen) hos Demokraterna och det är något ingen Republikan, eller ens Independent, vill. Det finns dock en hel del Republikaner som gärna ser att Trump förlorar.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

2 hours ago, Atom said:

Det kan fortfarande bli allt från er jordskredsseger för Biden till en knapp seger för Trump; 320-218 i Bidens favör är mitt tips just idag men det kan se helt annorlunda ut om en vecka.

 

De Amerikaner jag känner (här i Bkk och via jobbet) är alla tämligen säkra på att Biden vinner, trots att en majoritet av dem är Republikaner. Flera av dem tycker att valet till Senaten är intressantare och viktigare än Presidentvalet. Att Trump förlorar kan de ta men skulle de också förlora Senaten så hamnar all makt (förutom Högsta Domstolen) hos Demokraterna och det är något ingen Republikan, eller ens Independent, vill. Det finns dock en hel del Republikaner som gärna ser att Trump förlorar.

Precis som jag tolkat det också, investeringsmässigt alltså. Verkar kvitta vilken president som vinner men det måste vara en balans från båda sidorna. Gissar att det blir ett, åtminstone tillfälligt, skutt uppåt på börsen om Trump vinner men numera kvittar ju ofta sans, logik och förnuft på börserna så det kan lika väl bli tvärtom.

 

Att biden skulle vinna idag är det nog få som skulle betta emot men i November får vi se, tror även mycket hänger på hur trenden med C19 och vaccin spelas ut. 

 

/ SatanG

 

 

 

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

4 hours ago, Surin P3 said:

Jag satsar 3 pints av Guinness på att Trump vinner valet.

Jag adderar tre stora Chang på det vadet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ska dra av en halv mille för hårstyling på nästa deklaration :-) kan Trumpen kan jag.

 

Trots detta tror jag han vinner nästa val. Det är för mycket banjospelare i USA.

Ändrades av Peolito
Link to comment
Dela på andra sajter

45 minuter sedan, skrev Peolito:

Jag ska dra av en halv mille för hårstyling på nästa deklaration :-) kan Trumpen kan jag.

 

Trots detta tror jag han vinner nästa val. Det är för mycket banjospelare i USA.

Tycker Donald gott kan byta hårstylist. Den han har gör inget vidare jobb

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Brukar titta på Leif-Ivan ibland på youtube, för skojs skull, han och Trump är ungefär på samma nivå.....vore snyggt o ha Leif-Ivan som statsminister :) 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...