Jump to content

Öppen grupp  ·  122 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

018 Donald Trump


Herr Chang

Recommended Posts

Intressant inlägg även om jag inte hänger med i alla svängar. Tolkar det som att du är pro-Trump men är inte riktigt säker. Svarar på ett axplock.

 

6 timmar sedan, skrev evert 1:

Är det DU eller majoriteten av jänkarna som är idi*ter?

Varken eller eftersom majoriteten INTE röstade på Trump. I minoriteten vill jag dock påstå att majoriteten består av idi*ter. 

 

6 timmar sedan, skrev evert 1:

Vilket land i världen har herraväldet?

Det håller Donald på att lämna över till Kina nu men antingen begriper han det inte (troligast) eller så tycker han det är ok.

 

6 timmar sedan, skrev evert 1:

Vilket land i världen är det som flest vill flytta till?

Invandringen till USA handlar ju mest om folk från Syd- och Centralamerika och dom har inte så många andra länder att välja på för att höja sin nivå.

 

6 timmar sedan, skrev evert 1:

Hur kan det komma sig att när det strular till sig i världen ropar alla på USA.

Genom åren är det väl mest USA som strulat till det. Det tog lång tid för dom att gå in i WWII och hade inte japanerna varit korkade nog att bomba Pearl Harbor hade det nog aldrig hänt. Sen har dom lyckats fucka upp det i Vietnam och stora delar av sydostasien, många länder i Syd- och Centralamerika, Afghanistan, Irak m.fl. Mestadels p.g.a. egna strategiska beslut.

 

6 timmar sedan, skrev evert 1:

Stor procentandel är egna företagare och där gäller ingen 40 timmars vecka.

Ingen skillnad mot Sverige om du trodde det.

 

6 timmar sedan, skrev evert 1:

Har chaufförskollegor som lugnt räknar med att köra ÖVER 80 timmar/vecka, och gå i pension, ja det blir när de inte orkar längre

Menar du att det är något positivt? Ett j-a hundliv skulle jag vilja påstå. Dessutom trafikfarligt.

 

6 timmar sedan, skrev evert 1:

Inom USAs sjukvård jobbar man 12 timmars pass, inför det i Sverige och det tar hus i helvete.

Är det också positivt med 12 timmars pass?

 

6 timmar sedan, skrev evert 1:

I USA ansvarar varje individ för sitt egna välbefinnande, här i Sverige ska samhället stå för allas välbefinnande - hur vill DU ha det?

För min del tycker jag det bör ligga någonstans mittemellan. Staten ska ansvara och finansiera via rimliga skatter att man har en fungerande skolgång, sjukvård, rättsväsende m.m. Individen ska ha fria tyglar så länge det inte drabbar någon annan. Bidragssamhället måste bort.

 

6 timmar sedan, skrev evert 1:

I USA är det väl egentligen bara de offentligt anställda som kan jämföra sin arbetsvillkor och trygghetspaket med svenskarnas.

I den privata sektorn är det  som borgarna vill ha det till att bli i Sverige - ingen anställningstrygghet, inga minimilöner, företagen ska få rätt att själva förhandla löner och anställningsvillkor med de anställda.

Är det positivt? Fackföreningar ska finnas men inte ha så stor makt som i Sverige.

 

6 timmar sedan, skrev evert 1:

Är du ung, frisk,välutbildad och framåt kan du göra kosan i USA - MEN tillhör du den andra gruppen som behöver regelbunden sjukvård, har problem med att sköta jobbet är du en verklig förlorare

Dessutom ska man inte bry sig för mycket om andra människor utan vara beredd att trampa på vem som helst för att ta sig fram om man ska lyckas. Vassa armbågar, hänsynslös och inga skrupler. Möjligheterna att "göra kosan" är inte heller lika stora för alla, för en hel del nästan obefintlig. En rik far så kan man bli president.

 

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill varken döma eller bedöma Trump.

Bara försöka göra en enkel förklaring hur många jänkare fungerar.

Alla vill väl jobba så lite som möjligt men tjäna så bra som möjligt.

Här i Sverige behöver du inte göra ett skvatt, samhället borgar ändå för din försörjning, finns ett väl utvecklat skyddsnät

Detta nät saknas HELT i USA.

Du har kommunala skolor i USA, men de föräldrar som har råd skickar barnen till de privata, förekommer också i Sverige

De kommunala skolorna har verkligen en varierande kvalitet, inte sällan saknas undervisningsverktyg (böcker, pennor o.s.v.) gammal inaktuell information delges barnen på så sätt.

En medelmåtta kan i USA jobba upp sig (med mycket extraarbete) men i Sverige får du leva med att just vara en medelmåtta.

Sätt USA i jämförelse med Kina vilket av länderna anser du ha bäst politik?

Trump vill freda USA, Kina vill lägga världen under sig, vilket känns bäst?

Vad gör Kina med Hongkong eller med Taiwan, känns ok eller?

När Ryssland eventuellt invaderar Sverige vem förlitar vi oss på?

Är det då Norge och England (med bistånd från USA) som återigen får rädda Sverige ur ryssens klor.

Återigen säger jag för att om inte Norge funnits hade Ryssland annekterat Sverige för länge sedan.

Som land är USA väsensskilt från Sverige, finns fördelar men även nackdelar i båda länderna.

Man får ta det onda med det goda.

De verkligt duktiga (hög intelligens) plockar inte sällan russin ur kakan och flyttar just till USA.

Man kan fråga sig varför??????????

Eftersom Trump och landet är så djävla dåligt

Eller är det så enkelt att vi har blivit manipulerade av den gode ryssen och kinesen.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Bra Evert. En annan vinkling. Det kriget består  just nu av  är behålla den Amerikanska stilen eller närma oss Europa/ Sverige. Det får folket bestämma i val i nov.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
8 timmar sedan, skrev John Khonken:

Bra Evert. En annan vinkling. Det kriget består  just nu av  är behålla den Amerikanska stilen eller närma oss Europa/ Sverige. Det får folket bestämma i val i nov.

Du vet väl John att massan ska få tro att dom har makt. Dom får väl rösta tills dom röstar rätt eller så skiter politikerna i dom.

Politiken är BARA teater.

Precis som Trump- You are fired.

 

Angående Evert och Esspe 1, så har jag helt annan syn.

1233684118_areuserious.gif.5152743730b8959ce2d56150c05d9831.gif

 

Men jag kallas ju för foliehatt av eliten här 😉

 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Mr atm:

Du vet väl John att massan ska få tro att dom har makt. Dom får väl rösta tills dom röstar rätt eller så skiter politikerna i dom.

Politiken är BARA teater.

Precis som Trump- You are fired.

 

Angående Evert och Esspe 1, så har jag helt annan syn.

1233684118_areuserious.gif.5152743730b8959ce2d56150c05d9831.gif

 

Men jag kallas ju för foliehatt av eliten här 😉

 

Vad vill du ha istället för politiken, Om inga bestämmer blir det inte lätt, sen vilka som bestämmer

röstar vi ju fram i Sverige. Sen gnäller en massa folk ändå i Sverige och  Amerika. Vissa blir

alldrig nöjd vill bara ha mera

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev Boa52:

Vad vill du ha istället för politiken, Om inga bestämmer blir det inte lätt, sen vilka som bestämmer

röstar vi ju fram i Sverige. Sen gnäller en massa folk ändå i Sverige och  Amerika. Vissa blir

alldrig nöjd vill bara ha mera

Exakt.Vissa vill bara ha mera.....Men du pratar bara om dunkar med hembränt hela tiden varje varje dag i all oändlighet.:rotfl:

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
1 timme sedan, skrev Boa52:

Vad vill du ha istället för politiken, Om inga bestämmer blir det inte lätt, sen vilka som bestämmer

röstar vi ju fram i Sverige. Sen gnäller en massa folk ändå i Sverige och  Amerika. Vissa blir

alldrig nöjd vill bara ha mera

Finns text på svenska under inställningar. Exempel på att lyda regeringen och att rösta.

 

http://bitcoinity.org/markets

Guld upp 516 Dollar på ett år

Silver upp 50% på ett år

 

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
1 timme sedan, skrev Boa52:

Vad vill du ha istället för politiken, Om inga bestämmer blir det inte lätt, sen vilka som bestämmer

röstar vi ju fram i Sverige. Sen gnäller en massa folk ändå i Sverige och  Amerika. Vissa blir

alldrig nöjd vill bara ha mera

 

samma svar igen, har du inget annat att komma med

😉

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev Mr atm:

Finns text på svenska under inställningar. Exempel på att lyda regeringen och att rösta.

 

http://bitcoinity.org/markets

Guld upp 516 Dollar på ett år

Silver upp 50% på ett år

 

Dollarn gått ner så visst gör trumpen ett bra jobb

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser AG Barr testifies in house cmte hearing.

En sån cirkus demokraterna håller på med...

Barr får ju inte ens svara på frågorna.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Tekkor:

Ser AG Barr testifies in house cmte hearing.

En sån cirkus demokraterna håller på med...

Barr får ju inte ens svara på frågorna.

För en gångs skull håller jag med dig. Såg ett par minuter och det var löjligt men samtidigt gjorde Barr en väldigt slät figur. Han verkade ju helt menlös.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Esspe:

För en gångs skull håller jag med dig. Såg ett par minuter och det var löjligt men samtidigt gjorde Barr en väldigt slät figur. Han verkade ju helt menlös.

Jag såg hela och ibland var Barr kanske "en slät figur", men det var mer för att han hela tiden blev avbruten och inte fick svara, han försökte mellan varven och fick lite tid av Rep för att svara på en del av Dem anklagelser.

Mest var det att Dem körde haranger av anklagelser mot Barr & Trump där då Barr inte tilläts svara. Det var ingen egentlig utfrågning.

 

 

Såklart har vi olika åsikter om en del saker och respekterar vi det, kan man samtidigt uppskatta den andres goda sidor.

Ändrades av Tekkor
Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

En tung dag för Flebbe och JK då t.om Trump har förstått.

 

 

Hobbe

Ändrades av hobbe
Infogat länk till klippet

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev hobbe:

En tung dag för Flebbe och JK då t.om Trump har förstått.

 

 

Hobbe

Nej då, ingen tung dag. Kul att du verkar uppåt. Förstår att du gått i flera dagar och varit ilsk, så kul att du mår bra nu. Orkade inte lyssna på videon.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev flebbe:

Nej då, ingen tung dag. Kul att du verkar uppåt. Förstår att du gått i flera dagar och varit ilsk, så kul att du mår bra nu. Orkade inte lyssna på videon.

Orkade inte lyssna på videon men åsikter har du😶

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Boa52:

Orkade inte lyssna på videon men åsikter har du😶

Ja, precis.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Boa52:

Orkade inte lyssna på videon men åsikter har du😶

Låt mig se om jag förstår detta...

 

- En person lyssnade på en video och har åsikter. 

- Du lyssnade inte men klagar på den som faktiskt lyssnade och hade åsikter.

Stämmer detta?

 

Vad säger det om dig då?

 

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev flebbe:

Nej då, ingen tung dag. Kul att du verkar uppåt. Förstår att du gått i flera dagar och varit ilsk, så kul att du mår bra nu. Orkade inte lyssna på videon.

Ja är man faktaresistent så är man .............

 

Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Bibben:

Låt mig se om jag förstår detta...

 

- En person lyssnade på en video och har åsikter. 

- Du lyssnade inte men klagar på den som faktiskt lyssnade och hade åsikter.

Stämmer detta?

 

Vad säger det om dig då?

 

 

Det var väl Flebbe som inte orkade lyssna och Boa som ifrågasatte hur han kunde ha åsikter om något han inte lyssnat på ,eller?

Så tolkade jag det både av Boas inlägg och Flebbes svar .

 

 

Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev hobbe:

Det var väl Flebbe som inte orkade lyssna och Boa som ifrågasatte hur han kunde ha åsikter om något han inte lyssnat på ,eller?

Så tolkade jag det både av Boas inlägg och Flebbes svar .

 

 

Hobbe

Korrekt, såg det nu, "my bad"...

Sorry.

 

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev hobbe:

Det var väl Flebbe som inte orkade lyssna och Boa som ifrågasatte hur han kunde ha åsikter om något han inte lyssnat på ,eller?

Så tolkade jag det både av Boas inlägg och Flebbes svar .

 

 

Hobbe

Haha din lallare, var har jag haft en åsikt om den videon ?

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev flebbe:

Haha din lallare, var har jag haft en åsikt om den videon ?

Vet ej men förmodligen att den är fake news.

Men om du bara hade haft en tillstymmelse till läsförståelse hade du insett att jag aldrig påstått det .

Jag återgav bara vad Boa skrev och du svarade, ang Bibbens inlägg.

 

Boa skrev "Orkade inte lyssna på videon men åsikter har du" och du svarade "Ja, precis."

 

Det var alltså Boa som ansåg att du hade åsikter om något du inte lyssnat på och du svarade Ja.

Bibben uppfattade det som att situationen var den omvända så att Boa hade åsikter på något han inte lyssnat på

vilket han i ett senare inlägg bekräftade med "Korrekt, såg det nu, "my bad"...Sorry"

 

Nu har jag försökt att förklara så att du ska förstå men om du inte gör det så får du väl gå in på svtplay öppet arkiv

och leta upp Fem myror är fler än fyra elefanter https://www.svtplay.se/fem-myror-ar-fler-an-fyra-elefanter 

 

Hobbe

 

 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev hobbe:

Vet ej men förmodligen att den är fake news.

Men om du bara hade haft en tillstymmelse till läsförståelse hade du insett att jag aldrig påstått det .

Jag återgav bara vad Boa skrev och du svarade, ang Bibbens inlägg.

 

Boa skrev "Orkade inte lyssna på videon men åsikter har du" och du svarade "Ja, precis."

 

Det var alltså Boa som ansåg att du hade åsikter om något du inte lyssnat på och du svarade Ja.

Bibben uppfattade det som att situationen var den omvända så att Boa hade åsikter på något han inte lyssnat på

vilket han i ett senare inlägg bekräftade med "Korrekt, såg det nu, "my bad"...Sorry"

 

Nu har jag försökt att förklara så att du ska förstå men om du inte gör det så får du väl gå in på svtplay öppet arkiv

och leta upp Fem myror är fler än fyra elefanter https://www.svtplay.se/fem-myror-ar-fler-an-fyra-elefanter 

 

Hobbe

 

 

Tack ska titta på det. Bra serie.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket bra. Får hoppas på något liknande här i Europa.

 

The Trump administration has taken the first formal step to strip social media companies of liability protection if they edit or censor user content, asking the Federal Communications Commission to reinterpret Section 230 of the 1996 Communications Decency Act.

 

https://www.newsmax.com/us/fcc-social-media-liability-protection/2020/07/28/id/979462/

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...