Jump to content

Öppen grupp  ·  122 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

018 Donald Trump


Herr Chang

Recommended Posts

49 minuter sedan, skrev Esspe:

Om du läser tillbaks i tråden så kanske du inser att det var du, inte jag, som satte nivån.

Gick ju inte så bra, prova en gång till att skriva ett seriös inlägg i Trump tråden, så man kan bemöta dig seriöst.

 

~väntar~

Link to comment
Dela på andra sajter

Var bättre förr mer drag under galoscherna med krigspresidenten.

 

 

EbhZt7OWkAAs-kY1.jpg

Ändrades av Kentan

I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Link to comment
Dela på andra sajter

8 minutes ago, Kentan said:

Det var bättre förr mer drag under galoscherna

 

 

EbhZt7OWkAAs-kY1.jpg

Ja jävlar, den listan får creepy joe biden sätta på sitt cv nu när han ska söka nytt jobb! 

Bara för att lägga till anklagelserna om sexual assault ( Tara Reade) till listan

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Tekkor:

Gick ju inte så bra, prova en gång till att skriva ett seriös inlägg i Trump tråden, så man kan bemöta dig seriöst.

 

~väntar~

Det enda som kan få dig att tycka ett inlägg är seriöst är ju om det är positivt om Donald. Sorry kommer inte att hända. Inte en chans.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Atom:

Många förstår inte att den ekonomiska högereliten redan gått vidare; de flyttade hem sina miljarder skattefritt (tack vare Trump) men nu vill de ha sina välutbildade Chindier och hårdjobbade Mexare och inga slöa, dyra, Amerikaner så Trump har gått från tillgång till belastning med sin vänsterpopulistiska agenda. Trump må fortfarande vara "höger" angående sociala värden men ekonomiskt ser allt fler honom som farligt vänster med sin protektionistiska syn och sin tro på basindustrier med låg value-added marginal och begränsningar för företag med högre marginaler; som en Amerikansk nutida Lars Werner.  

Angående Basindustrier.

I ett land som USA med en massa lågutbildade så är det antagligen en bra idé om det finns lite enklare jobb kvar, annars blir det ju massarbetslöshet.

 

Tror det var Sveriges regering som för några år sedan sa att den skulle "skapa" fler enkla jobb, för att få fler outbildade i arbete och bort från bidragsberoendet, eller?

 

Det har väl inte funkat så bra, då bidragen till de som lever på dem, är lika höga som de löner som gäller för låglöneyrken.

Vem fan är så korkad att hen väljer att slita med ett skitjobb, och få lika lite som hen hade innan genom att sitta på arslet, och dessutom lika mycket i pension, som nån som jobbat i ett taskigt betalt jobb hela livet?

 

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev Esspe:

Det enda som kan få dig att tycka ett inlägg är seriöst är ju om det är positivt om Donald. Sorry kommer inte att hända. Inte en chans.

Nu vill du göra dina ord till mina, nä det fungerar inte heller, försök en gång till att skriva ett seriöst inlägg.

Läser du lite i mina inlägg så ser du att jag är en förespråkare av att ALLA har rätt i ha sin åsikt, så vare sig du gillar eller inte gillar Trump så ser jag fram mot ett inlägg som är sakligt i ämnet som jag kan besvara.

 

~väntar~

Link to comment
Dela på andra sajter

Ang Roger Stone så känns det fel ett sätt, på ett annat sätt så är det en "nothing burger", alltså inget egentligen att hoppa högt över. 

Vänstern går bananas så klart men det gör de minst ett par ggr om dygnet... so what

1. Stone har inte blivit benådad (pardoned), hans straff har blivit omvandlat (commuted) från fängelse till frigång ( villkorligt?) . Han är fortfarande dömd för brotten. 

2. Trumps förklaringar till detta är :

     Roger Stones ålder, 67 år, gör att han       befinner sig i riskgruppen för att               drabbas allvarligt av corona-viruset. 

     (hög risk i fängelser) 

 

     Stones dom är kopplad till                

      Rysslandshistorien som 

      Demokraterna inte hade täckning 

      för. "a hoax" 

 

Sen när man läser att californien (dem) släpper ut 8000 dömda brottslingar i förtid pga corona så får det hela en annan dimension. 

Även i NY (dem) släpps kriminella lös. 

https://www.google.com/amp/s/www.nytimes.com/2020/04/24/us/coronavirus-jail-inmates-released.amp.html

 

https://www.npr.org/sections/coronavirus-live-updates/2020/07/10/889861014/california-will-release-up-to-8-000-prisoners-due-to-coronavirus

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Havet:

Skatterna har sänkts för de flesta arbetande Amerikaner, The tax cuts and jobs act drevs igenom 2017, hög som låginkomsttagare och definitivt företag. 

Och hur har dessa skattesänkningar finansierats?  Vet du inte svaret så kolla in programmet Lyxfällan på TV3så hittar du svaret. Där vimlar det av folk som piffat till sin ekonomi med att ta nya lån utan att amortera på dom gamla. I längden går det väl sisådär att göra på det viset, både för länder och människor.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 hours ago, Atom said:

Många förstår inte att den ekonomiska högereliten redan gått vidare; de flyttade hem sina miljarder skattefritt (tack vare Trump) men nu vill de ha sina välutbildade Chindier och hårdjobbade Mexare och inga slöa, dyra, Amerikaner så Trump har gått från tillgång till belastning med sin vänsterpopulistiska agenda. Trump må fortfarande vara "höger" angående sociala värden men ekonomiskt ser allt fler honom som farligt vänster med sin protektionistiska syn och sin tro på basindustrier med låg value-added marginal och begränsningar för företag med högre marginaler; som en Amerikansk nutida Lars Werner.  

Det är tur att stuvare Mike på pier 80 south i Philadelphia röst räknas lika mycket som Herr Ekonomisk Högerelits.

 

            TRUMP 2020 

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minutes ago, Fritz said:

Och hur har dessa skattesänkningar finansierats?  Vet du inte svaret så kolla in programmet Lyxfällan på TV3så hittar du svaret. Där vimlar det av folk som piffat till sin ekonomi med att ta nya lån utan att amortera på dom gamla. I längden går det väl sisådär att göra på det viset, både för länder och människor.

Har inte tv3 så du får förklara istället. 

Jag vill veta allt om detta men det ska verifieras med trovärdig källa. 

Kom igen nu, har du sagt a får du säga b.... 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Havet:

Har inte tv3 så du får förklara istället. 

Jag vill veta allt om detta men det ska verifieras med trovärdig källa. 

Kom igen nu, har du sagt a får du säga b.... 

Ett litet exempel från Lyxfällan har du om du klickar på länken nedan.

Ett av Trumps vallöften innan han valdes var att få bort statsskulden som då var hisnande 19 biljoner dollar. Nu är den mer än 23 och växer dag för dag.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Fritz:

Ett litet exempel från Lyxfällan har du om du klickar på länken nedan.

Ett av Trumps vallöften innan han valdes var att få bort statsskulden som då var hisnande 19 biljoner dollar. Nu är den mer än 23 och växer dag för dag.

Typ lika mycket substans i Trumpens löften som Lövets....de kan ta varandra i hand.

 

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

På tal om vallöften, var är muren och varför har han inte skickat fakturan? 

 

”Ett av Donald Trumps tydligaste vallöften innan han blev president 2016 var att bygga en mur mot Mexiko. Och att Mexiko skulle betala för den.

Hittills har 355 kilometer av barriären byggts, men bara 5 kilometer av dem är ny mur.

Och Mexiko har ännu inte betalt ett öre av de 135 miljarder bygget hittills kostat.”

Link to comment
Dela på andra sajter

53 minutes ago, Fritz said:

Ett litet exempel från Lyxfällan har du om du klickar på länken nedan.

Ett av Trumps vallöften innan han valdes var att få bort statsskulden som då var hisnande 19 biljoner dollar. Nu är den mer än 23 och växer dag för dag.

Ja men Trump har ju bara haft 2 år och 9 månader på sig, du får ge han en chans... Han ska ju sitta 4,5 år till

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Tekkor:

Nu vill du göra dina ord till mina, nä det fungerar inte heller, försök en gång till att skriva ett seriöst inlägg.

Läser du lite i mina inlägg så ser du att jag är en förespråkare av att ALLA har rätt i ha sin åsikt, så vare sig du gillar eller inte gillar Trump så ser jag fram mot ett inlägg som är sakligt i ämnet som jag kan besvara.

 

~väntar~

Ännu ett konstigt inlägg. Att jag skulle göra dina ord till mina? Vad menar du? Börjar nästan undra om du använder Fantomenklubbens kodnyckel för osynligt bläck kan man väl inte ha i datorn?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Havet:

1. Stone har inte blivit benådad (pardoned), hans straff har blivit omvandlat (commuted) från fängelse till frigång ( villkorligt?) . Han är fortfarande dömd för brotten. 

2. Trumps förklaringar till detta är :

     Roger Stones ålder, 67 år, gör att han       befinner sig i riskgruppen för att               drabbas allvarligt av corona-viruset. 

     (hög risk i fängelser) 

 

     Stones dom är kopplad till                

      Rysslandshistorien som 

      Demokraterna inte hade täckning 

      för. "a hoax" 

 

Så att han är dömd av domstol och gammal kompis till Donald stör inte dig tydligen. Finns säkert massor av dömda som passar in i din beskrivning men någon allmän amnesti har jag inte sett till. Hade Lövet gjort samma i Sverige hade det blivit ett j-a liv på Trumparna men Donald får göra som han vill och man bara tuggar det i sig.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

ArneMorales
9 timmar sedan, skrev Fredman:

På tal om vallöften, var är muren och varför har han inte skickat fakturan? 

 

”Ett av Donald Trumps tydligaste vallöften innan han blev president 2016 var att bygga en mur mot Mexiko. Och att Mexiko skulle betala för den.

Hittills har 355 kilometer av barriären byggts, men bara 5 kilometer av dem är ny mur.

Och Mexiko har ännu inte betalt ett öre av de 135 miljarder bygget hittills kostat.”

Tycker du beskriver detta  väldigt vinklat till Trumps nackdel.

 

Ett av hans storsta valloften, som han fick mycket roster for, var att minska den illegala massinvandringen från gränsen till Mexiko.

Han har nu byggt 355 kilometer barriär, och den illegala invandringen till USA  via Mexiko har minskat kraftigt.

Angående att Mexiko skulle få betala forklarade han även att detta gällde inte att fakturera Mexiko for barriärbygget.

En del av betalningen menade han är att Mexiko nu måste ta hand om  alla de invällare de släpper in från Sydamerika på väg till USA,  och som nu pga barriären stannar i Mexiko.

Mexikos betalning handlade, om jag minns rätt, även om tullar och minskad import från Mexiko.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
33 minuter sedan, skrev ArneMorales:

Tycker du beskriver detta  väldigt vinklat till Trumps nackdel.

 

Ett av hans storsta valloften, som han fick mycket roster for, var att minska den illegala massinvandringen från gränsen till Mexiko.

Han har nu byggt 355 kilometer barriär, och den illegala invandringen till USA  via Mexiko har minskat kraftigt.

Angående att Mexiko skulle få betala forklarade han även att detta gällde inte att fakturera Mexiko for barriärbygget.

En del av betalningen menade han är att Mexiko nu måste ta hand om  alla de invällare de släpper in från Sydamerika på väg till USA,  och som nu pga barriären stannar i Mexiko.

Mexikos betalning handlade, om jag minns rätt, även om tullar och minskad import från Mexiko.

 

Tycker du beskriver detta väldigt vinklat till Trumps fördel.

 

Efterkonstruktioner är väl en av få saker som han är duktig på. Hur ska man kunna tolka detta och få ihop det med svamlet till förklaring som du skriver om räkningen till Mexico. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Fredman:

Tycker du beskriver detta väldigt vinklat till Trumps fördel.

 

Efterkonstruktioner är väl en av få saker som han är duktig på. Hur ska man kunna tolka detta och få ihop det med svamlet till förklaring som du skriver om räkningen till Mexico. 

 

"We will build a great wall"

"and Mexico will pay"

"100%"

Jag tyckte han sa det men jag måste väl hört fel för det har han väl aldrig heller sagt.

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

ArneMorales
32 minuter sedan, skrev Esspe:

"We will build a great wall"

"and Mexico will pay"

"100%"

Jag tyckte han sa det men jag måste väl hört fel för det har han väl aldrig heller sagt.

 

USA får, pga muren, barriären,  kraftigt minskade kostnader när man stoppar den illegala invandringen från mexikanska gränsen.

Dessa illegala invandrare, varav många kriminella, stannar nu i Mexiko.

I videon ovan syftar Trump på detta när han säger att Mexiko, i eget intresse,  kommer att  kämpa med USA for att stoppa den illegala massinvandringen, eftersom den nu pga   ``muren`` drabbar Mexico.

 

For att forstå vilka mängder illegala invandrare det handlar om bifogar jag ett citat från Aftonbladet igår, avseende barn som tagit sig in i USA illegalt fore Trumps mur.

 

1952629195_Screenshot_2020-07-12AftonbladetliveSupernytt.png.023695c90a4988703349e4181b103aa8.png

 

 

 

Observera att dessa 644000 är endast de barn som kommit in i USA med de illegala invandrarna

Ändrades av ArneMorales
Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Det finns alltid två sidor av samma mynt. Ni som vill höra Trumpsidan och bilda er en egen uppfattning i frågan ska lyssna i sju minuter från minut fyra. Gäller Roger S. Ni som tycker Trumpen gjorde fel. har jag lite frågor. 

1 Vad gjorde Roger för fel. Helst med egna svenska ord

2 Alla andra som ljugit ska deras fängelsetid utgå från Roger eventuella fel. Eller var det ett politiskt spel. Där makten jagade Roger för han inte vill ljuga. 

3 Detta politiska skådespel gäller inte bara Stone och Flynn. Gäller också Mannafort och Papadopoulus. Vi får hoppas att inte Trumpen är lika dum och fabricerar bevis för att sätta dit människorna som bedrivit häxjakt mot honom med falska påståenden under flera år.

Varsegoooood efter 4 minuter

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har dom äntligen satt munkavle på honom.  Kanske vi slipper höra mera nu där han bekräftar sin intelligensnivå. 

 

image.png.4b048f4cfa30cea4a896974960437b47.png

 

Men han sa ju att han inte skulle göra det, eller hur var det nu....

 

https://www.cbsnews.com/video/trump-says-he-wont-wear-face-mask/#x

 

 

 

Ändrades av Esspe

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

38 minutes ago, Esspe said:

Nu har dom äntligen satt munkavle på honom.  Kanske vi slipper höra mera nu där han bekräftar sin intelligensnivå. 

 

image.png.4b048f4cfa30cea4a896974960437b47.png

 

Men han sa ju att han inte skulle göra det, eller hur var det nu....

 

https://www.cbsnews.com/video/trump-says-he-wont-wear-face-mask/#x

 

 

 

Bilden är från när Trump besöker skadad militärpersonal på Walter Reed Hospital. 

Är det så konstigt att han bär mask? 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 hours ago, John Khonken said:

Det finns alltid två sidor av samma mynt. Ni som vill höra Trumpsidan och bilda er en egen uppfattning i frågan ska lyssna i sju minuter från minut fyra. Gäller Roger S. Ni som tycker Trumpen gjorde fel. har jag lite frågor. 

1 Vad gjorde Roger för fel. Helst med egna svenska ord

2 Alla andra som ljugit ska deras fängelsetid utgå från Roger eventuella fel. Eller var det ett politiskt spel. Där makten jagade Roger för han inte vill ljuga. 

3 Detta politiska skådespel gäller inte bara Stone och Flynn. Gäller också Mannafort och Papadopoulus. Vi får hoppas att inte Trumpen är lika dum och fabricerar bevis för att sätta dit människorna som bedrivit häxjakt mot honom med falska påståenden under flera år.

Varsegoooood efter 4 minuter

 

 

 

Du säger ofta att vi ska låta domstolarna döma. Nu visar det sig att när domstolarna inte dömmer som du vill; då är det istället rätt när Justitiedepartementet eller en President träder in och ändrar på besluten.
 

Självklart kan domstolar göra fel men i min värld så måste ändå deras beslut respekteras och när politiker kan gå in och ändra dessa beslut så befinner sig ett land i en farlig slippery slope som västerländska demokratier alltid försökt undvika. Vill man ha ett rättssamhälle så får man acceptera att det ibland inte alltid blir som man vill; är man inte beredd att acceptera det så passar kommunism eller fascism bättre som ledstjärna.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

16 hours ago, Havet said:

Det är tur att stuvare Mike på pier 80 south i Philadelphia röst räknas lika mycket som Herr Ekonomisk Högerelits.

 

            TRUMP 2020 

Håller helt med. Philadelphia ligger, som du säkert vet, i Pennsylvania, en traditionellt Demokratisk stat där blue-collar workers oftast har röstat på Demokraterna. Trump lyckades vinna 2016 med 0.7% men i just Philadelphia vann Hillary överlägset. 
 

De senaste opinionsmätningarna visar på att Biden kommer vinna Pennsylvania med mellan 5 och 10% och i Philadelphia är marginalen ännu större; och då är ändå inte Biden på något sätt populär. 

 

Trump vann 2016 för att han var Trump och Trump förlorar 2020 för att han är Trump; han varken vann eller kommer förlora pga sin politik.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...