Jump to content

Öppen grupp  ·  122 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

018 Donald Trump


Herr Chang

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev Esspe:

Blir bara värre och värre. Nu skapar han ett rättssystem som går utanför lagen och tar bort straff för sina kompisar. Rena maffiametoder.

 

https://www.svt.se/nyheter/trump-upphaver-straff-for-tidigare-radgivare

Ingen är väl egentligen förvånad .

 

Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-07-09 at 18:50, skrev Tekkor:

Om något beter sig otrevligt mot mig här, så bryr jag mig oftast inte, men ibland besvarar jag dem och då på deras nivå...

 

Och det skulle alltså jag ha gjort? Beträffande nivå så kommer du aldrig ens i närheten av min.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 7/2/2020 at 2:44 PM, Surin P3 said:

Jag tror det menas amerikanska medborgare som är villiga att arbeta och göra rätt för sig.

 

Och för de som inte vill arbeta, kan man ju förstå deras hat mot Trump.

 

👍.   Trump adm. skapar jobb, möjligheter, avreglerar mm

Demokraterna delar ut food stamps.... 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Havet:

Läs på lite istället och försök lär dig något...  President Trump agerar enligt konstitutionen 

 

               TRUMP 2020 

Möjligt men det gör ju inte saken bättre. En kompis dömd av domstol ser han till att få slippa straff. 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 hours ago, Esspe said:

Blir bara värre och värre. Nu skapar han ett rättssystem som går utanför lagen och tar bort straff för sina kompisar. Rena maffiametoder.

 

https://www.svt.se/nyheter/trump-upphaver-straff-for-tidigare-radgivare

Amerikanska presidenter har en väldigt stor makt (för stor om du frågar mig) så ser man det rent konstitutionellt så har Trump inte gjort något fel. För mig är det dock ointressant, för syftet med Presidentens rätt att benåda människor var aldrig att han skulle använda den förmånen för att få sina kompisar och kollegor ur fängelse.

 

Ingen Amerikansk President har tagit ett så tydligt steg ut i Bananrepublikernas gyttja i modern historia. Nixon kunde använt detta privilegie och då hade han nog suttit kvar sin mandatperiod, men han hade ryggrad nog att tänka på landets framtid och sitt eget eftermäle. 

 

Oavsett hur mycket man älskar Trumps policies så måste det väl ändå finnas en linje man inte kan acceptera att han går över? Någonstans måste stake, ryggrad och en förståelse för rätt och fel ändå säga; "nej, så gör inte en demokratiskt utsedd ledare". 

 

Trump kommer få färre än 40% av rösterna i höst men skadan för världens demokratier och framförallt "oss" vita män kommer ta decennier att reparera och han kommer fortsätta förstöra för "oss" långt efter han förlorat; oavsett om han spenderar resten av livet i fängelse eller inte.  

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

41 minutes ago, Havet said:

👍.   Trump adm. skapar jobb, möjligheter, avreglerar mm

Demokraterna delar ut food stamps.... 

Jag vet att många vill se det så, och 8 av 9 anställda på vårt USA-kontor röstade på Trump av just den anledningen. Fast blev det verkligen så? Visst, skatter sänktes för företag och höginkomsttagare och det skapar givetvis jobb. Är man, som USA, världens största och mäktigaste ekonomi och krigsmakt så fungerar även importtullar som genererar nya jobb. Avregleringar? Visst, lite lägre krav på framförallt miljöområdet, men annars så verkar det mest blivit fler regleringar.

 

Har Trump minskat bidrag till arbetslösa? Med lägre skatteinkomster borde han gjort det men mig veterligen är det lika mycket food stamps nu, om inte mer, jämfört med när han tillträdde.

 

Alla amerikaner jag känner här i Thailand är Republikaner sedan fosterstadiet och röstade, med en hel del reservationer, för Trump. De gillade hans ideer om lägre skatter och mindre statsinblandning och det är en diskussion jag tycker är intressant för där finns faktiskt en ideologi att diskutera runt. Jag semestrade med tre av dem förra veckan och ingen av dem kommer rösta på Trump i november; två röstar på Biden och en röstar blankt. De är fortfarande nöjda med de lägre skatterna men ökade handelshinder har gett följdeffekter (som kanske inte fullt ut ses än) de befarar hotar den framtida amerikanska ekonomin. Det kan de dock köpa men de kan inte acceptera Trump som person och det tycker jag är sunt; egen personlig vinning kan bara sträcka sig så långt, någonstans säger ryggraden nej och mer oamerikansk än Trump har ingen President någonsin varit.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Trump kommer garanterat vinna valet i november. 

Och det vet jag utan att ha läst nyheter på snart en månad. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minute ago, Surin P3 said:

Trump kommer garanterat vinna valet i november. 

Och det vet jag utan att ha läst nyheter på snart en månad. 

Just nu tyder även polls från Fox News på att Trump kommer göra det sämsta valet som någon sittande President gjort i modern historia; förmodligen under 40% i popular votes. Det är dock lång tid kvar och Demokraterna har den sämsta kandidat de haft i mannatider så det är givetvis inte över än.

 

Personligen tror jag dock det är större chans att BlondinBella tar över MPR än att Trump vinner valet och konsekvenserna vore väl ungefär desamma 😉

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Han skulle överge Fox New nu också efter att dom presenterat en poll där han låg långt efter Biden. Som sagt, skeppet överger råttorna.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minutes ago, Esspe said:

Han skulle överge Fox New nu också efter att dom presenterat en poll där han låg långt efter Biden. Som sagt, skeppet överger råttorna.

Många förstår inte att den ekonomiska högereliten redan gått vidare; de flyttade hem sina miljarder skattefritt (tack vare Trump) men nu vill de ha sina välutbildade Chindier och hårdjobbade Mexare och inga slöa, dyra, Amerikaner så Trump har gått från tillgång till belastning med sin vänsterpopulistiska agenda. Trump må fortfarande vara "höger" angående sociala värden men ekonomiskt ser allt fler honom som farligt vänster med sin protektionistiska syn och sin tro på basindustrier med låg value-added marginal och begränsningar för företag med högre marginaler; som en Amerikansk nutida Lars Werner.  

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

54 minuter sedan, skrev Atom:

Just nu tyder även polls från Fox News på att Trump kommer göra det sämsta valet som någon sittande President gjort i modern historia; förmodligen under 40% i popular votes. Det är dock lång tid kvar och Demokraterna har den sämsta kandidat de haft i mannatider så det är givetvis inte över än.

 

Personligen tror jag dock det är större chans att BlondinBella tar över MPR än att Trump vinner valet och konsekvenserna vore väl ungefär desamma 😉

Ähhmmm...

Blondinbella och jag har faktiskt diskuterat en del om ett övertagande. 

 

Även Marcoolio och Paolo är intresserade. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Atom:

Just nu tyder även polls från Fox News på att Trump kommer göra det sämsta valet som någon sittande President gjort i modern historia; förmodligen under 40% i popular votes. Det är dock lång tid kvar och Demokraterna har den sämsta kandidat de haft i mannatider så det är givetvis inte över än.

 

Personligen tror jag dock det är större chans att BlondinBella tar över MPR än att Trump vinner valet och konsekvenserna vore väl ungefär desamma 😉

Det trodde jag redan hade hänt .......

 

Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Esspe:

Och det skulle alltså jag ha gjort? Beträffande nivå så kommer du aldrig ens i närheten av min.

-Och min fru har en bättre kontakt med Budda än din fru/tjej/vän...-

 

Om du seriöst vill visa att du är på en högre nivå, så visa det med att besvara mig seriöst... Då får du respekt av mig.

Hoppa över att klanka på människors personlighet eller att hävda att din åsikt är bäst... För vi alla har lika stor rätt till åsikter och alla har vi rätt, eller hur.

2 timmar sedan, skrev Esspe:

Möjligt men det gör ju inte saken bättre. En kompis dömd av domstol ser han till att få slippa straff. 

Men då länkar jag lite så man inte bara går på din åsikt, okey. Låt folk få bilda sin egen uppfattning.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-8511751/Donald-Trump-eyes-Friday-night-grant-clemency-Roger-Stone.html

 

1 timme sedan, skrev Atom:

Just nu tyder även polls från Fox News på att Trump kommer göra det sämsta valet som någon sittande President gjort i modern historia; förmodligen under 40% i popular votes. Det är dock lång tid kvar och Demokraterna har den sämsta kandidat de haft i mannatider så det är givetvis inte över än.

 

Personligen tror jag dock det är större chans att BlondinBella tar över MPR än att Trump vinner valet och konsekvenserna vore väl ungefär desamma 😉

Diskutera de inte på i ett program på FOX om hur dessa undersökning egentligen gjordes... Ja om man läser/ser mer än bara rubrikerna/löpsedlarna får man en lite annorlunda syn på undersökningarna.

15 minuter sedan, skrev hobbe:

Det trodde jag redan hade hänt .......

 

Hobbe

Så du hänger på blondinbellas forum, okey.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tekkor:

-Och min fru har en bättre kontakt med Budda än din fru/tjej/vän...-

 

Om du seriöst vill visa att du är på en högre nivå, så visa det med att besvara mig seriöst... Då får du respekt av mig.

Hoppa över att klanka på människors personlighet eller att hävda att din åsikt är bäst... För vi alla har lika stor rätt till åsikter och alla har vi rätt, eller hur.

Men då länkar jag lite så man inte bara går på din åsikt, okey. Låt folk få bilda sin egen uppfattning.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-8511751/Donald-Trump-eyes-Friday-night-grant-clemency-Roger-Stone.html

 

Diskutera de inte på i ett program på FOX om hur dessa undersökning egentligen gjordes... Ja om man läser/ser mer än bara rubrikerna/löpsedlarna får man en lite annorlunda syn på undersökningarna.

Så du hänger på blondinbellas forum, okey.

Finns väl inte en frisk människa som betraktar dig som seriös.

Du  hittar på saker man aldrig sagt och gör tolkningar som inte har med saker att göra .

Det är sådana som dig som får mig att tro att Blondinbella har tagit över.

 

Hobbe 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tekkor:

-Och min fru har en bättre kontakt med Budda än din fru/tjej/vän...-

 

Om du seriöst vill visa att du är på en högre nivå, så visa det med att besvara mig seriöst... Då får du respekt av mig.

Hoppa över att klanka på människors personlighet eller att hävda att din åsikt är bäst... För vi alla har lika stor rätt till åsikter och alla har vi rätt, eller hur.

Dina inlägg är oftast så osammanhängande och virriga att man inte begriper dom. Hur fick du t.ex. in både min fru och Buddha i det här? Vad är det för svammel?

 

Jag har inget behov av att visa vilken nivå jag befinner mig men du har ett antal ggr visat var din är.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev hobbe:

Finns väl inte en frisk människa som betraktar dig som seriös.

Du  hittar på saker man aldrig sagt och gör tolkningar som inte har med saker att göra .

Det är sådana som dig som får mig att tro att Blondinbella har tagit över.

 

Hobbe 

Men du angriper ju mpr ägaren P3 med att påstå att du tror blondinbella redan tagit över hans site.

 

Att du mest gör personangrepp i dina inlägg visar att du saknar verkliga argument att föra en seriös argumentation.

Och då finns inget värde i att diskutera med dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tekkor:

Men då länkar jag lite så man inte bara går på din åsikt, okey. Låt folk få bilda sin egen uppfattning.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-8511751/Donald-Trump-eyes-Friday-night-grant-clemency-Roger-Stone.html

 

Vad vill du ha sagt med det? Det är ju precis det som hänt och som jag påpekade innan. Donald har sett till att en gammal kompis slipper straff trots att en domstol funnit honom skyldig. Han utnyttjar konstitutionen för att betala en skuld. Eller det har aldrig hänt?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Esspe.

Prova att formulera ett inlägg utan personangrepp. Kan vi hålla den nivån?

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Tekkor:

Esspe.

Prova att formulera ett inlägg utan personangrepp. Kan vi hålla den nivån?

Du får nog ge nåt exempel på något av mina "personangrepp" om jag ska kunna lova nåt. Vi är nog inte på samma nivå där.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Esspe:

Du får nog ge nåt exempel på något av mina "personangrepp" om jag ska kunna lova nåt. Vi är nog inte på samma nivå där.

Vill du att jag skall besvara dig seriöst, så gör jag det när du håller dig till ämnet. Utan tex " vi är nog inte på samma nivå" mm. (Den nivån är lite som kidsens "min pappa är starkare än din"). Eller hur

 

Tråden gäller Trump, om han kan man ha olika åsikter, Och alla har vi rätt att ha olika åsikter om han. men att kritisera andra debattörer när man inte har argument för sina egna åsikter är väl lite lågt.

 

Så visa din nivå med några riktigt bra inlägg som handlar om Trump, gärna då länkar om du påstår något speciellt om han...

 

~väntar~

Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev Tekkor:

Vill du att jag skall besvara dig seriöst, så gör jag det när du håller dig till ämnet. Utan tex " vi är nog inte på samma nivå" mm. (Den nivån är lite som kidsens "min pappa är starkare än din"). Eller hur

Om du läser tillbaks i tråden så kanske du inser att det var du, inte jag, som satte nivån.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, Tekkor said:

Men du angriper ju mpr ägaren P3 med att påstå att du tror blondinbella redan tagit över hans site.

 

Att du mest gör personangrepp i dina inlägg visar att du saknar verkliga argument att föra en seriös argumentation.

Och då finns inget värde i att diskutera med dig.

Jag tycker du är så fantastiskt gullig och lojal; som en gammal halt och blind cockerspanieltik ungefär. Hur många gånger har du inte ridit ut till ”MPR ägaren P3’s” försvar nu? P3 är inte Trump; han behöver ingen löjlig knähund och skulle han behövt en så hade han garanterat inte anlitat dig.

 

Det var jag som skämtsamt drog in Blondinbella i debatten och det var P3 som, lika skämtsamt, sade att han varit i kontakt med nämnda BB. Skyll på mig eller P3, eller inse bara att du, än en gång, hamnat episkt fel i en diskussion.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Atom:

Jag tycker du är så fantastiskt gullig och lojal; som en gammal halt och blind cockerspanieltik ungefär. Hur många gånger har du inte ridit ut till ”MPR ägaren P3’s” försvar nu? P3 är inte Trump; han behöver ingen löjlig knähund och skulle han behövt en så hade han garanterat inte anlitat dig.

 

Det var jag som skämtsamt drog in Blondinbella i debatten och det var P3 som, lika skämtsamt, sade att han varit i kontakt med nämnda BB. Skyll på mig eller P3, eller inse bara att du, än en gång, hamnat episkt fel i en diskussion.

Du ska nu inte vara så där, är inte så lätt att vara wannabe-forumpolis, även om hen gör sitt bästa!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 hours ago, Atom said:

Jag vet att många vill se det så, och 8 av 9 anställda på vårt USA-kontor röstade på Trump av just den anledningen. Fast blev det verkligen så? Visst, skatter sänktes för företag och höginkomsttagare och det skapar givetvis jobb. Är man, som USA, världens största och mäktigaste ekonomi och krigsmakt så fungerar även importtullar som genererar nya jobb. Avregleringar? Visst, lite lägre krav på framförallt miljöområdet, men annars så verkar det mest blivit fler regleringar.

 

Har Trump minskat bidrag till arbetslösa? Med lägre skatteinkomster borde han gjort det men mig veterligen är det lika mycket food stamps nu, om inte mer, jämfört med när han tillträdde.

 

Alla amerikaner jag känner här i Thailand är Republikaner sedan fosterstadiet och röstade, med en hel del reservationer, för Trump. De gillade hans ideer om lägre skatter och mindre statsinblandning och det är en diskussion jag tycker är intressant för där finns faktiskt en ideologi att diskutera runt. Jag semestrade med tre av dem förra veckan och ingen av dem kommer rösta på Trump i november; två röstar på Biden och en röstar blankt. De är fortfarande nöjda med de lägre skatterna men ökade handelshinder har gett följdeffekter (som kanske inte fullt ut ses än) de befarar hotar den framtida amerikanska ekonomin. Det kan de dock köpa men de kan inte acceptera Trump som person och det tycker jag är sunt; egen personlig vinning kan bara sträcka sig så långt, någonstans säger ryggraden nej och mer oamerikansk än Trump har ingen President någonsin varit.

Skatterna har sänkts för de flesta arbetande Amerikaner, The tax cuts and jobs act drevs igenom 2017, hög som låginkomsttagare och definitivt företag. 

För låg och medelinkomst-familjer är det så klart ett stort plus. 

https://home.treasury.gov/policy-issues/top-priorities/tax-cuts-and-jobs-act/tax-cuts-for-the-american-family

 

För varje ny reglering så har har 8st tagits bort. Detta enligt Vita Huset själva och kan säkert debatteras i oändlighet men jag läste nånstans att avregleringarna sparar stora pengar med minskat byråkratiskt krångel. 

 

6+ miljoner nya jobb och rekordlåg arbetslöshet bland svarta, latinos, asiater, kvinnor. Detta så klart före Covid-19, verkar som återhämtningen går bra dock, jobbrapporten för juni månad var mycket positiv, bara inom tillverkning så tillkom runt 350 000 nya jobb under juni månad. Totalt 4,8 miljoner nya jobb i juni. 

https://www.google.com/amp/s/www.cnbc.com/amp/2020/07/02/jobs-report-june-2020.html

Många av dessa jobb försvann med pandemi-krisen för att nu komma tillbaka men det är ändå positivt. 

Reallöneökningarna har även varit bra,(mycket bra?) 

Jobbtillväxten var bra även under Obamas sista period och arbetslösheten ganska låg, att som Trump sen lägga i en högre växel som har gynnat de flesta tycker iallafall jag är bra. 

Såklart har företag och "de rika" tjänat mer också, inget fel i det. 

 

Jämfört med när Trump tillträdde är det 7,7 miljoner färre på food stamps just nu.

Källa: Departement of Agriculture

Under Obama adm. var antalet på food stamps all time high. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...