Jump to content

Öppen grupp  ·  122 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

018 Donald Trump


Herr Chang

Recommended Posts

15 hours ago, Swippe said:

Jag har inte sagt att Trump är mer hatad i Sverige jämfört med andra länder utanför USA, menar bara att det är ju konstigt hur Trump kan vara så illa omtyckt när majoriteten av folk utanför USA´s gränser inte påverkas överhuvudtaget av nåt som Trump i egenskap av president gör. 

Där håller jag inte med dig. Är man President i USA så är man världens överlägset mäktigaste person. Vad USA’s President säger, vilka lagar han skriver under och vilka policies han pushar påverkar oss alla. För er i Sverige och oss i Thailand påverkar det nästan lika mycket som vad våra egna regeringar gör och på sikt kanske mer. Världsekonomi, handel, krig; ja nästan allt bestäms av USA. 
 

Mest av allt sätter man som USA’s President tonen för hur övriga världen ser på demokrati, rättssäkerhet och internationellt samarbete. Nu har västvärlden inte längre ensamrätt på den synen utan Kina och Ryssland presenterar en alternativ väg som dessvärre länder som Thailand alltmer sneglar på. Därför är jag i längden mer intresserad av vem som styr USA än vem som styr Sverige; särskilt som en Amerikansk President har så mycket mer makt än en Svensk Statsminister som egentligen inte är mycket mer än lagkapten för Regeringen.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

9 hours ago, Swippe said:

Jag står bakom Trumpen så länge han gör allt i sin makt för att hålla oljepriserna uppe, ett tag så försökte han ju snacka ner det och lyckades ofta med det också. Men just för tillfället så är jag kompis med honom! 😉 

Jag skulle tro att Trump har en ganska ambivalent syn på oljepriset. Oljepriset har ju traditionellt varit kanariefågeln i kolgruvan; ett relativt högt pris tyder på bra ekonomi. Dessutom har ju Trump stort stöd bland shale oil producenterna så dem vill han säkert hålla nöjda. Samtidigt är hans bas låginkomsttagare på landet som vill ha billig bensin så oljan får heller inte bli för dyr. Promotandet av shale oil har ju dessutom bidragit till att utbudet kraftigt ökat och att priserna gått ned så kanske skulle du istället lägga ditt stöd bakom någon Al Gore-liknande figur för att strypa utbudet och därmed få upp priset 😉

 

Personligen tror jag att låga oljepriser är här för att stanna i många år; exempelvis Kina gör enorma insatser för att deras industri ska använda mindre olja och gas och nya tekniker gör att utbudet av olja ständigt ökar. Ska Trump kunna hjälpa dig med högre oljepriser så måste han nog snarast starta åtminstone ett begränsat krig med Iran eller invadera Venezuela. Det är nog också hans bästa (enda?) chans att bli omvald; USA röstar aldrig bort sin President när de är i krig.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Atom

Första stycket du skriver håller jag helt med om. Frågan vad är högt pris. Är 60 dollar högt.  Nu är det så att Trumpen tuppfäktar mot Kina . Då går priset upp. Jag tror inte på något krig från USAs sida. Däremot vet jag inte hur Kina resonerar. Kina verkar ha ekonmiska problem . Då blir det lätt att man tar förhastade beslut. Jag hoppas såklart att allt snart är över så att det inte blir några krig i världen

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev Swippe:

 Pratar man med folk i Sverige så säger många att Trump är dum i huvudet, frågar man varför de tycker det så säger dom att det vet ju alla, han är idi*t och säger korkade saker och dessutom så är han rasist och nedvärderar kvinnor.  

Som om det inte skulle räcka för att diskvalificera honom som president för världens (än så länge) största ekonomi? Lägger man sen till fullblodig narcissist i Ranelidklass så är han ju klar outstanding etta på listan icke lämpliga kandidater. 

Sen säger han ju i klippet "is there something we can do about that, like injection inside or..." men det märks ju att du inspirerats av honom - har han aldrig sagt och om han nu skulle ha sagt det så var han sarkastisk.

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

51 minutes ago, JJC said:

John Podesta medger i vittnesmål både DNC och Hillary Campaign Split bekostade falska Trump-Ryssland dossier

https://www.thegatewaypundit.com/2020/05/now-know-john-podesta-admits-testimony-dnc-hillary-campaign-split-cost-bogus-trump-russia-dossier-launched-coup/

Helt underbart. Jag har en kompis som är medlem i typ Republicans in SEA eller liknande. Vi har pratat om The Gateway Pundit tidigare och han sade att många i hans klubb är övertygade om att det är Demokrater som ligger bakom siten, för att framställa Republikaner som korkade White Trash. De har även kontaktat Republikanska Partiet för att få dem att stoppa siten då den är så full av lögner och får normala Republikaner att tvivla på om de verkligen ska rösta.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Atom 

Du ska få ett tips av mig som du borde ta åt dig. Du är smart och ekonomisk. Offra 50 minuter av ditt liv och lyssna på Greg Hunter som har Jim Sinclaire som gäst. På youtube. 

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minutes ago, John Khonken said:

Atom 

Du ska få ett tips av mig som du borde ta åt dig. Du är smart och ekonomisk. Offra 50 minuter av ditt liv och lyssna på Greg Hunter som har Jim Sinclaire som gäst. På youtube. 

Tackar. Det är 40 grader varmt och jag orkar knappt spela Candy Crush så om du kan berätta lite om vilka de är så kanske jag provar. Väldigt allergisk mot konspirationsteorier och överdrivet enögda uppfattningar dock så är det något sådant så avstår jag.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev John Khonken:

Atom 

Du ska få ett tips av mig som du borde ta åt dig. Du är smart och ekonomisk. Offra 50 minuter av ditt liv och lyssna på Greg Hunter som har Jim Sinclaire som gäst. På youtube. 

Du kan väl länka den.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Atom:

Där håller jag inte med dig. Är man President i USA så är man världens överlägset mäktigaste person. Vad USA’s President säger, vilka lagar han skriver under och vilka policies han pushar påverkar oss alla. För er i Sverige och oss i Thailand påverkar det nästan lika mycket som vad våra egna regeringar gör och på sikt kanske mer. Världsekonomi, handel, krig; ja nästan allt bestäms av USA. 
 

Mest av allt sätter man som USA’s President tonen för hur övriga världen ser på demokrati, rättssäkerhet och internationellt samarbete. Nu har västvärlden inte längre ensamrätt på den synen utan Kina och Ryssland presenterar en alternativ väg som dessvärre länder som Thailand alltmer sneglar på. Därför är jag i längden mer intresserad av vem som styr USA än vem som styr Sverige; särskilt som en Amerikansk President har så mycket mer makt än en Svensk Statsminister som egentligen inte är mycket mer än lagkapten för Regeringen.

Ja då kan man givetvis säga samma sak om vem som styr Kina mm, att det påverkar hela världen. Vi får ju rätt mycket varor ifrån Kina, skulle de säga att de plötsligt ska lägga på en hög straffskatt på alla varor som ska exporteras till t ex Sverige så skulle vi alla få mindre cash kvar i plånboken.  Jag kan inte komma på ett enda beslut Trump fattat som påverkat oss i Sverige negativt överhuvudtaget. Känns ju som många inkl dig själv går händelserna i förväg, ingen, inte jag i alla fall, ifrågasätter om den som är president i USA är världens mäktigaste person vilket just nu är Trump. Det jag ifrågasätter är exakt vad har Trump gjort som påverkat oss i Sverige negativt. Det är en himla massa "tänk OM han gör det, tänk OM han startar ett tredje världskrig" osv från folk i Sverige som ogillar Trump. Trump KAN fatta en himla massa dåliga beslut som påverkar Sverige och övriga världen, men HAR han gjort det än så länge? Ja han stoppade förvisso folk i Europa från att resa till USA, men det var ju pga pandemin, det kan nog de flesta ha överseende med.

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
4 timmar sedan, skrev Atom:

Tackar. Det är 40 grader varmt och jag orkar knappt spela Candy Crush så om du kan berätta lite om vilka de är så kanske jag provar. Väldigt allergisk mot konspirationsteorier och överdrivet enögda uppfattningar dock så är det något sådant så avstår jag.

Atom

Jag vet inte vad som du tycker är konspirationer. Min uppfattning om dig att du är mån om dig . Att du är fyrkantig ibland får man stå ut med

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Atom:

Jag skulle tro att Trump har en ganska ambivalent syn på oljepriset. Oljepriset har ju traditionellt varit kanariefågeln i kolgruvan; ett relativt högt pris tyder på bra ekonomi. Dessutom har ju Trump stort stöd bland shale oil producenterna så dem vill han säkert hålla nöjda. Samtidigt är hans bas låginkomsttagare på landet som vill ha billig bensin så oljan får heller inte bli för dyr. Promotandet av shale oil har ju dessutom bidragit till att utbudet kraftigt ökat och att priserna gått ned så kanske skulle du istället lägga ditt stöd bakom någon Al Gore-liknande figur för att strypa utbudet och därmed få upp priset 😉

 

Personligen tror jag att låga oljepriser är här för att stanna i många år; exempelvis Kina gör enorma insatser för att deras industri ska använda mindre olja och gas och nya tekniker gör att utbudet av olja ständigt ökar. Ska Trump kunna hjälpa dig med högre oljepriser så måste han nog snarast starta åtminstone ett begränsat krig med Iran eller invadera Venezuela. Det är nog också hans bästa (enda?) chans att bli omvald; USA röstar aldrig bort sin President när de är i krig.

Ja jag tror precis som du, han vill inte ha för låga oljepriser för då riskerar oljebolag i USA att gå i kk, har för mig att shalebolagen behöver ett oljepris på ca 60$ fatet för att det ska löna sig, många andra bolag har runt 40$. Samtidigt så vill han inte ha ett för högt pris för då gnäller folket om att bensin osv blir för dyr. Men Al Gore och liknande folk vill väl helst utrota all oljeproduktion helt, så nej, de är inget alternativ för mig. Trumpen är nog min kompis upp till runt 70$ fatet i alla fall, möjligt att han försöker twittra ner priset då, men dit är det långt med tanke på att priset nu står i runt 30$ fatet 😉 

 

När det gäller oljans framtid och priset på den så finns det så otroligt många olika uppfattningar, finns dom som precis som dig tror att oljans storhetsdagar är förbi och att ny teknik kommer att göra att behovet av olja undan för undan kommer att minska, sen finns det dom liksom jag tror att vårt höga oljeberoende inte kommer att minska speciellt mycket inom min livstid i alla fall. Ny teknik i all ära, men hittills så är den ju alldeles för dyr och för att bygga elbillar mm så går det åt en himla massa olja.  Visst kan man kanske ersätta uppvärmning av hus mm med bergvärme och solvärme osv, men vi kan inte ersätta alla fordon, bilar, båtar, flyg mm till elfordon, inte inom de närmaste 30 åren i alla fall gissar jag på.  

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minutes ago, Swippe said:

Ja då kan man givetvis säga samma sak om vem som styr Kina mm, att det påverkar hela världen. Vi får ju rätt mycket varor ifrån Kina, skulle de säga att de plötsligt ska lägga på en hög straffskatt på alla varor som ska exporteras till t ex Sverige så skulle vi alla få mindre cash kvar i plånboken.  Jag kan inte komma på ett enda beslut Trump fattat som påverkat oss i Sverige negativt överhuvudtaget. Känns ju som många inkl dig själv går händelserna i förväg, ingen, inte jag i alla fall, ifrågasätter om den som är president i USA är världens mäktigaste person vilket just nu är Trump. Det jag ifrågasätter är exakt vad har Trump gjort som påverkat oss i Sverige negativt. Det är en himla massa "tänk OM han gör det, tänk OM han startar ett tredje världskrig" osv från folk i Sverige som ogillar Trump. Trump KAN fatta en himla massa dåliga beslut som påverkar Sverige och övriga världen, men HAR han gjort det än så länge? Ja han stoppade förvisso folk i Europa från att resa till USA, men det var ju pga pandemin, det kan nog de flesta ha överseende med.

Vem som styr Kina påverkar oss också men det är ”motståndarlaget”; vi vill att de ska ha en dålig ledare. Presidenten i USA är ledare för ”vårt lag” så vi vill att han ska vara bra.

 

På kort sikt så har väl bara Trump inneburit förlorade jobb i Avesta, Sandviken, Oxelösund osv pga omportskatten på stål samt ökad makt till Erdogan att använda flyktingar för utpressning mot Europa. 
 

Jag bryr mig dock föga om idag och imorgon när det handlar om världspolitik; för min del handlar det om hur världen kommer se ut om 10 eller 50 år; dvs när min dotter är vuxen och eventuella barnbarn växer upp. Vi har bara en fiende; Kina, och de länder, typ Ryssland och Turkiet som sluter upp bakom dem. Ska det finnas en framtid av demokrati, rättssäkerhet och frihet då måste vi slå Kina och då USA är störst på vår sida så måste vi andra kunna samarbeta med USA. Trump är inte intresserad av det. Många av hans anhängare är inte heller intresserade av det. Det borde de dock vara för USA’s rikedom vilar på att vi låter dem bestämma över Världsbanken, IMF etc.

 

Det blev kanske långt och flummigt men det känns som om du och jag har väldigt olika tidsperspektiv. Jag är inte Amerikan och bryr mig inte nämnvärt mycket om amerikansk inrikespolitik. Jag bryr mig om hur USA påverkar världen och där har deras President ett enormt symboliskt värde. Om en majoritet av världens befolkning ser USA’s President som ett skämt så är det ett problem för demokratin i världen; och det oavsett om den majoriteten har fel eller inte.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Esspe:

Som om det inte skulle räcka för att diskvalificera honom som president för världens (än så länge) största ekonomi? Lägger man sen till fullblodig narcissist i Ranelidklass så är han ju klar outstanding etta på listan icke lämpliga kandidater. 

Sen säger han ju i klippet "is there something we can do about that, like injection inside or..." men det märks ju att du inspirerats av honom - har han aldrig sagt och om han nu skulle ha sagt det så var han sarkastisk.

 

Varför skulle det diskvalificera honom som president för världens största ekonomi? Uppenbarligen så gjorde han ju ett kanonjobb eftersom USA´s ekonomi gick urstarkt fram till Corona pandemin. Nu behöver det ju inte vara Trumps förtjänst, hatarna har ju massa andra förklaringar till att USA´s ekonomi var så stark och arbetslösheten var nere på rekordlåga nivåer osv. Men hade han gjort ett dåligt jobb så hade han väl lyckats sänka USA´s ekonomi oavsett om förutsättningarna var de bästa?

 

Vi kan ju båda se vad han säger i klippet, han funderar över om man kan använda dessinfektionsmedel på något sätt, att man kanske skulle kunna injecera det. Är det samma sak som det framställs som i CNN och Svensk Massmedia, att han säger att man kan eller ska injecera dessinfektionsmedel för att bota Coronasmittta? Han hade lika gärna kunnat säga nåt i stil med att alkohol dödar ju bassilusker, kanske kan alkohol ha en positiv inverkan på att döda Coronaviruset också, att man kanske kan ta en whiskey varje dag för att skydda sig mot Corona viruset, att det kanske vore nåt som forskarna skulle kunna kolla upp? Hade han sagt det så hade rubriken på Aftonbladet blivit "Trump säger att några Whiskey om dagen skyddar mot Corona. Alkoholläkarna fördömer hans uttalande och säger att han bidrar till att folk blir alkoholister!" 😛 

 

Det är såklart inte så smart att uttrycka sig så, det är upplagt för att det ska misstolkas. Obama hade aldrig sagt så, för han är ju smart, eller rättare sagt, han är bättre på att uttrycka sig smart. IQ mässigt tror jag nämligen inte att Trump är lika dum som han framstår som ibland. Då hade han inte tagit sig dit där han är idag.

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

28 minutes ago, Swippe said:

Ja jag tror precis som du, han vill inte ha för låga oljepriser för då riskerar oljebolag i USA att gå i kk, har för mig att shalebolagen behöver ett oljepris på ca 60$ fatet för att det ska löna sig, många andra bolag har runt 40$. Samtidigt så vill han inte ha ett för högt pris för då gnäller folket om att bensin osv blir för dyr. Men Al Gore och liknande folk vill väl helst utrota all oljeproduktion helt, så nej, de är inget alternativ för mig. Trumpen är nog min kompis upp till runt 70$ fatet i alla fall, möjligt att han försöker twittra ner priset då, men dit är det långt med tanke på att priset nu står i runt 30$ fatet 😉 

 

När det gäller oljans framtid och priset på den så finns det så otroligt många olika uppfattningar, finns dom som precis som dig tror att oljans storhetsdagar är förbi och att ny teknik kommer att göra att behovet av olja undan för undan kommer att minska, sen finns det dom liksom jag tror att vårt höga oljeberoende inte kommer att minska speciellt mycket inom min livstid i alla fall. Ny teknik i all ära, men hittills så är den ju alldeles för dyr och för att bygga elbillar mm så går det åt en himla massa olja.  Visst kan man kanske ersätta uppvärmning av hus mm med bergvärme och solvärme osv, men vi kan inte ersätta alla fordon, bilar, båtar, flyg mm till elfordon, inte inom de närmaste 30 åren i alla fall gissar jag på.  

Håller med om att det är oerhört svårt att förutsäga hur oljepriset kommer utveckla sig. Jag har personligen väldigt få kontakter inom oljebranschen men jag jobbar i en av deras största kundsegment; stålindustrin. Där är det ju snarare gas än olja som gäller men jag antar att dess priser följer varandra ganska väl. De biljoner som Kina; och före dem Japan, Korea och Taiwan, lagt ned på att byta ut naturgas i ungnar och smältverk är inte för att göra Greta glad, även om de gärna framställer det så, utan för att försäkra sig om att en av deras största kostnader kommer till ett stabilt pris, oberoende av krig och politik.

 

När det kommer till elbilar så handlar det bara om politik. Viljan att vara ”klimatsmart” finns säkert där hos några men i slutändan handlar det om pris och bekvämlighet. Elbilar var på gång i Bangkok förra året men nu har vi billig bensin och inga företag vill investera i laddstolpar i dåliga tider. 
 

Förr eller senare så tror jag dock att all petrokemi kommer försvinna från industrin och fordon; det kommer bara användas för plasttillverkning etc. Om det tar 10 eller 30 år beror dock på politiska beslut. Min bästa gissning är dock att 30-50 USD är den nya normalen; bara krig och stora naturkatastrofer kan få priset att bli högre.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Atom:

Vem som styr Kina påverkar oss också men det är ”motståndarlaget”; vi vill att de ska ha en dålig ledare. Presidenten i USA är ledare för ”vårt lag” så vi vill att han ska vara bra.

 

På kort sikt så har väl bara Trump inneburit förlorade jobb i Avesta, Sandviken, Oxelösund osv pga omportskatten på stål samt ökad makt till Erdogan att använda flyktingar för utpressning mot Europa. 
 

Jag bryr mig dock föga om idag och imorgon när det handlar om världspolitik; för min del handlar det om hur världen kommer se ut om 10 eller 50 år; dvs när min dotter är vuxen och eventuella barnbarn växer upp. Vi har bara en fiende; Kina, och de länder, typ Ryssland och Turkiet som sluter upp bakom dem. Ska det finnas en framtid av demokrati, rättssäkerhet och frihet då måste vi slå Kina och då USA är störst på vår sida så måste vi andra kunna samarbeta med USA. Trump är inte intresserad av det. Många av hans anhängare är inte heller intresserade av det. Det borde de dock vara för USA’s rikedom vilar på att vi låter dem bestämma över Världsbanken, IMF etc.

 

Det blev kanske långt och flummigt men det känns som om du och jag har väldigt olika tidsperspektiv. Jag är inte Amerikan och bryr mig inte nämnvärt mycket om amerikansk inrikespolitik. Jag bryr mig om hur USA påverkar världen och där har deras President ett enormt symboliskt värde. Om en majoritet av världens befolkning ser USA’s President som ett skämt så är det ett problem för demokratin i världen; och det oavsett om den majoriteten har fel eller inte.

Trump är ju 73 bast, han kommer inte att vara president om 10 eller 50 år så tror inte du behöver oroa dig för att din dotter ska leva i en sämre värld när hon är vuxen pga honom. Om du nu har rätt, att han är dålig för omvärlden, ja då får väl nästkommande presidenter göra bättre ifrån sig då? För tillfället så har Trump slutit fred med Talibanerna och relationen med Nordkorea har aldrig varit bättre, det gör att risken för terrordåd och ett världskrig minskar, bra för omvärlden, bra för oss. När det gäller företag som sparkat folk så behöver det väl inte vara Trumps fel, hur klarar sig alla andra företag som exporterar saker till USA då? Du glömmer att $ blivit starkare och det kompenserar för höjda exportskatter eftersom företagen har inkomster i $ om de säljer till USA men de har de flesta utgifter (löner osv) i SEK som blivit svagare. Och Erdogan, varför ska Trump och USA hela tiden agera världspolis? Är det Trumps ansvar att skydda Europa från att flyktingar kan ta sig in i Europa? Är det inte Europas ansvar, är det inte därför vi är med i EU för att vi ska stå enade och skydda oss mot dåliga saker från omvärlden? Problemet är att EU är lata, lättare att USA håller vissa länder i styr som har problem som gör att folk vill in i Europa.

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

54 minuter sedan, skrev John Khonken:

Esspe. Jag gör allt för dig såklart

 

 

Jag hittade den här: https://conspiracydailyupdate.com/2020/05/10/jim-sinclair-debt-jubilees-everywhere/

;)

Nu är ju konpirationsteorier ganska kul. Fast jag skulle inte spela om pengar på det. Gissar att 99,9% av konspirationsteorierna är tossigheter. Sen finns det ju riktiga konspirationer och konspirationsteorier som då stämmer, men dom drunknar nog ofta på facebook mm. Fiction är sexigare än verkligheten.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minutes ago, Swippe said:

Trump är ju 73 bast, han kommer inte att vara president om 10 eller 50 år så tror inte du behöver oroa dig för att din dotter ska leva i en sämre värld när hon är vuxen pga honom. Om du nu har rätt, att han är dålig för omvärlden, ja då får väl nästkommande presidenter göra bättre ifrån sig då? För tillfället så har Trump slutit fred med Talibanerna och relationen med Nordkorea har aldrig varit bättre, det gör att risken för terrordåd och ett världskrig minskar, bra för omvärlden, bra för oss. När det gäller företag som sparkat folk så behöver det väl inte vara Trumps fel, hur klarar sig alla andra företag som exporterar saker till USA då? Du glömmer att $ blivit starkare och det kompenserar för höjda exportskatter eftersom företagen har inkomster i $ om de säljer till USA men de har de flesta utgifter (löner osv) i SEK som blivit svagare. Och Erdogan, varför ska Trump och USA hela tiden agera världspolis? Är det Trumps ansvar att skydda Europa från att flyktingar kan ta sig in i Europa? Är det inte Europas ansvar, är det inte därför vi är med i EU för att vi ska stå enade och skydda oss mot dåliga saker från omvärlden? Problemet är att EU är lata, lättare att USA håller vissa länder i styr som har problem som gör att folk vill in i Europa.

Jag köper din inställning att politik är här och nu. Jag håller dock inte med, framförallt inte när det gäller utrikespolitik och USA. 
 

Trump’s ointresse för utrikespolitik   och eftergivenhet för Kina och Ryssland är inte något nästa President bara kan trycka på en knapp och radera; det kan ta decennier att ställa till rätta.

 

Relationen med Nordkorea har aldrig varit bättre? Trump spenderade ett år att håna Kim och sedan hade han två möten för lite photo opportunities. Nordkorea har aldrig varit närmare en atombomb och aldrig närmare att använda en. Ingen annan Amerikansk President har haft så lågt förtroende i Sydkorea som Trump.

 

Fred med Tailbanerna? Jag ser det som en kapitulation; det mesta tyder väl på att de ökar sin makt i Afghanistan.

 

Jag ville inte se Hillary som President och hade hellre sett Ryan, Rubio eller Romney som President. Jag är inte på något sätt anti-Republican men verkligen anti-Trump; inte så mycket hans idéer utan hans person.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

45 minuter sedan, skrev Atom:

På kort sikt så har väl bara Trump inneburit förlorade jobb i Avesta, Sandviken, Oxelösund osv pga omportskatten på stål 

Om du menar bolaget Sandvik så ser resultatet ut så här de senaste tre åren:

 

2019: 

Rörelseresultat: 19 219 miljoner SEK

Antal anställda: 40 235

 

2018:

Rörelseresultat 18 689 miljoner SEK

Antal anställda: 41 670

 

2017:

Rörselseresultat: 18 073 miljoner SEK

Antal  anställda: 42 858 

 

Med andra ord, de tjänar MER och MER pengar för varje år men ändå så gör de sig av med personal varje år uppenbarligen.

 

Så det beror knappast på Trumps ståltullar eftersom de tjänar mer och mer pengar, deras vinster ÖKAR 😉 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Gällde inte Trumps ståltullar bara standardstål, har för mig att sverige klara sig bra då de exportera specialstål som inte skulle omfattas av Trumps ståltullen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...