Jump to content

Öppen grupp  ·  122 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

018 Donald Trump


Herr Chang

Recommended Posts

Efraim Barkbit

Mina 2 cent går till att Trump är ditsatt pga att man kan ta ekonomin for US men det blir svårt att rycka ifrån deras världspolis monopol. Han har iom handelsavtalet lyckats bli ovän med dom vänligaste inställda till US, dom kommer nu bli vänligt inställda mot varandra + några till, så som dom andra vill. Karln är precis det som 2 andra världsmakter vill att han skall vara, å dummfxxn faller in i led.

det är bara att gratulera den nya världsordningen och inse att US dagar e passé.

PS samma sett som US skaffade sig en världsvaluta fick dom att sänka sig 

ohh den ironin 😁

obs bara mina 2 cent

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Efraim Barkbit:

Mina 2 cent går till att Trump är ditsatt pga att man kan ta ekonomin for US men det blir svårt att rycka ifrån deras världspolis monopol. Han har iom handelsavtalet lyckats bli ovän med dom vänligaste inställda till US, dom kommer nu bli vänligt inställda mot varandra + några till, så som dom andra vill. Karln är precis det som 2 andra världsmakter vill att han skall vara, å dummfxxn faller in i led.

det är bara att gratulera den nya världsordningen och inse att US dagar e passé.

PS samma sett som US skaffade sig en världsvaluta fick dom att sänka sig 

ohh den ironin 😁

obs bara mina 2 cent

Glöm inte att USA är den största ekonomin och den största militärmakten.

 

En annan pk-skribent påstod att USAs agerande spelar ingen roll, hehe.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-05-27 at 08:22, skrev spooncreek:

Både du och Arne Morales är nu inne på saker som inte har ett skit med illegal invandring i USA att göra. Svensk invandringspolitik får dessutom enligt MPRs regler (du verkar vara för att regler ska följas vad jag förstår av ditt inlägg?), endast diskuteras i älgtråden.

Ja, man skulle ju nästan kunna tro att det är SVT som sköter censuren här...

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-05-26 at 13:14, skrev Fredman:

Man kan tycka vad man vill om bidrag men får de mindre pengar så blir det fler som försöker att söka sin lycka någon annan stans. Förstår du inte den ekvationen så kan jag inte förklara för dig.

Hur går det med muren, är den påbörjad och är det någon med242 IQ över 55 som tror att den kommer att bromsa illegala invandrare? Hur du kunde komma in på ensamma flyktingbarn från Marocko, tar de sig till USA? 

Förutsatt att pengarna hamnar där dom skall vilket dom sällan gör, antar att du hört talas om korruption vilket ofta förekommer i dessa länder, så många gånger spelar det ingen roll hur mycket pengar man öser över dessa länder, dom som flyr lär aldrig få ta del av dom ändå...

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-05-26 at 09:25, skrev spooncreek:

Medhåll.

De som vill begränsa invandring brukar ju annars alltid framhålla att det är bättre att hjälpa "på plats". 

Tja, är det inte det då?

På plats eller i närområdena, kan man inte hjälpa fler för samma pengar då?

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Bananen:

Tja, är det inte det då?

På plats eller i närområdena, kan man inte hjälpa fler för samma pengar då?

Tja, leva ett gott liv med god lön i asien med  semester i Pattaya med jämna mellanrum men inte uppleva vardagen i Sverige ger en annan insikt än vi som ser verkligheten dagligen.

 

Att han inte inser att det jäser i Sverige är hans problem och begränsning.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Wanchai:

Tja, leva ett gott liv med god lön i asien med  semester i Pattaya med jämna mellanrum men inte uppleva vardagen i Sverige ger en annan insikt än vi som ser verkligheten dagligen.

 

Att han inte inser att det jäser i Sverige är hans problem och begränsning.

Tja, en del har ju vissa begränsningar som ju givetvis har sina orsaker...

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Efraim Barkbit
5 timmar sedan, skrev Wanchai:

Glöm inte att USA är den största ekonomin och den största militärmakten.

 

En annan pk-skribent påstod att USAs agerande spelar ingen roll, hehe.

Dom dagarna är Snabbräknade, det har lilla XI sett till, o trumpen hjälper till

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
On ‎2018‎-‎05‎-‎27 at 08:22, skrev spooncreek:

Både du och Arne Morales är nu inne på saker som inte har ett skit med illegal invandring i USA att göra. Svensk invandringspolitik får dessutom enligt MPRs regler (du verkar vara för att regler ska följas vad jag förstår av ditt inlägg?), endast diskuteras i älgtråden.

Där var du feg som inte vågade svara på frågan. Inte likt dig Spoocreek. Men jag förstår för du sitter I saxen(rävsxen)

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek

Här är en rätt intressant lista från Washington Post, som faktagranskar alla Trumps uttalanden. Även om man skulle kunna skala bort en del av dem som subjektiva av en tidning som inte alls gillar Trump, så blir det ändå kvar en imponerande lång lista med rena lögner.

 

trumpfacts.PNG.13465cb64240a6b7c9fe956611973c9c.PNG

 

https://www.washingtonpost.com/graphics/politics/trump-claims-database/?noredirect=on&utm_term=.e91e218de70e

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
11 hours ago, Bananen said:

Ja, man skulle ju nästan kunna tro att det är SVT som sköter censuren här...

Censur? 

Svensk (invandrings) politik i Älgtråden (i en grupp där alla som vill kan gå med)

Amerikansk politik i  Donald Trump-tråden (i en grupp där alla som vill kan gå med)

Thailändsk politik i avdelningen med samma namn 

Favoritrestauranger i Pattaya i tråden med samma namn (i en grupp där alla som vill kan gå med)

Matporr i "vad åt du idag"-tråden

Vackra tjejer i "dagens tjej"- tråden

Följer en viss logik det där med olika trådar för olika ämnen, tycker du inte det?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

51 minuter sedan, skrev spooncreek:

Censur? 

Svensk (invandrings) politik i Älgtråden (i en grupp där alla som vill kan gå med)

Amerikansk politik i  Donald Trump-tråden (i en grupp där alla som vill kan gå med)

Thailändsk politik i avdelningen med samma namn 

Favoritrestauranger i Pattaya i tråden med samma namn (i en grupp där alla som vill kan gå med)

Matporr i "vad åt du idag"-tråden

Vackra tjejer i "dagens tjej"- tråden

Följer en viss logik det där med olika trådar för olika ämnen, tycker du inte det?

 

Jag visste inte att man blev avstängd om man skrev nåt om mat i "dagens tjej"-tråden...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

För övrigt så är jag lite tveksam till att denna tråd handlar om amerikansk politik. De gånger som Hillary Clinton tagits upp i denna tråd så har tillrättavisningarna kommit att denna tråd endast handlar om Donald Trump...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
2 minutes ago, Benriach said:

För övrigt så är jag lite tveksam till att denna tråd handlar om amerikansk politik. De gånger som Hillary Clinton tagits upp i denna tråd så har tillrättavisningarna kommit att denna tråd endast handlar om Donald Trump...

Du har rätt. Som trådtiteln i viss mån antyder så handlar den om Donald Trump. Fel av mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
9 minutes ago, Benriach said:

Jag visste inte att man blev avstängd om man skrev nåt om mat i "dagens tjej"-tråden...

Det visste inte jag heller. Blir man det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev spooncreek:

Det visste inte jag heller. Blir man det?

Nej, men man blir avstäng om man skriver om ett visst speciellt känsligt ämne i trådar utanför en viss speciell grupp.

Och ja, det kallar jag för censur...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev spooncreek:

Du har rätt. Som trådtiteln i viss mån antyder så handlar den om Donald Trump. Fel av mig.

I viss mån? Ja, de där kryptiska siffrorna 018 kan verkligen förbrylla ...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
38 minutes ago, Benriach said:

Nej, men man blir avstäng om man skriver om ett visst speciellt känsligt ämne i trådar utanför en viss speciell grupp.

Och ja, det kallar jag för censur...

Du känner säkert till forumet Flashback. Känt som yttrandefrihetens bastion nummer ett där i princip alla ämnen är tillåtna för diskussion.  Nu är jag ingen frekvent användare av Flashback, men som vi haft uppe förr så förefaller det forumet  ha striktare regler kring att tex gå "off topic" i en tråd än vad MPR har. Den diskussionen vi för nu i denna tråd skulle ligga klart risigt till enligt deras modereringsregler.  

 

Yttrandefriheten har alltså ett regelverk. Inte så konstigt, och inte censur, tycker i alla fall inte jag.

 

Att MPR valt att lägga ämnet svensk invandringspolitik en grupp ser jag snarare som en regel än censur. Skälen till att det blivit så, vet du lika väl som jag och även det har debatterats ändlösa gånger.  Tonen blir alltför ofta jävligt hård och otrevlig, och ämnet har försvinnande lite att göra med MPR:s huvudsakliga inriktning. Precis som den här 018-mannen. En  högst rimlig regel är därför att dessa ämnen ligger i grupper, som, som sagt, alla som vill kan delta i. 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev spooncreek:

Du känner säkert till forumet Flashback. Känt som yttrandefrihetens bastion nummer ett där i princip alla ämnen är tillåtna för diskussion.  Nu är jag ingen frekvent användare av Flashback, men som vi haft uppe förr så förefaller det forumet  ha striktare regler kring att tex gå "off topic" i en tråd än vad MPR har. Den diskussionen vi för nu i denna tråd skulle ligga klart risigt till enligt deras modereringsregler.  

 

Yttrandefriheten har alltså ett regelverk. Inte så konstigt, och inte censur, tycker i alla fall inte jag.

 

Att MPR valt att lägga ämnet svensk invandringspolitik en grupp ser jag snarare som en regel än censur. Skälen till att det blivit så, vet du lika väl som jag och även det har debatterats ändlösa gånger.  Tonen blir alltför ofta jävligt hård och otrevlig, och ämnet har försvinnande lite att göra med MPR:s huvudsakliga inriktning. Precis som den där 018-mannen. En  högst rimlig kompromiss är därför att dessa ämnen ligger i grupper, som, som sagt, alla som vill kan delta i. 

Ja, jag förstår anledningen till det förbjudna på detta forum, och jag är faktiskt inte helt emot det heller.

Ang. Flashback så är de konsekventa vad gäller topic, så oavsett om det är en tråd som handlar om knyppling eller invandring så skall man hålla sig till ämnet där. Det är skillnad mot MPR där det tillåts att gå offtopic i nästan alla trådar(i visumavdelningen måste väl inlägg godkännas först) bara man inte nämner något om elefanten i rummet...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
7 minutes ago, Benriach said:

Ja, jag förstår anledningen till det förbjudna på detta forum, och jag är faktiskt inte helt emot det heller.

Ang. Flashback så är de konsekventa vad gäller topic, så oavsett om det är en tråd som handlar om knyppling eller invandring så skall man hålla sig till ämnet där. Det är skillnad mot MPR där det tillåts att gå offtopic i nästan alla trådar(i visumavdelningen måste väl inlägg godkännas först) bara man inte nämner något om elefanten i rummet...

Jag tror jag skulle föredra en aktivare moderering på MPR, där man tex bröt ur den diskussionen vi för nu till en egen tråd eftersom den är off topic.  Men jag vet också att just det där med att trådar sladdar ur totalt är något som rätt många tycker är en del av charmen med MPR. Kanske ligger det en del i det.

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev spooncreek:

och ämnet har försvinnande lite att göra med MPR:s huvudsakliga inriktning

Rätta mig gärna om jag har fel men MPR som ursprungligen hette "Thaitjejer" hade som inriktning svenska män som träffat och tagit hit thailändska flickvänner/fruar. Och kallar du inte det invandring så får du gärna förklara för mig på ett väldigt pedagogiskt sätt vad du anser att det är...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
1 hour ago, Benriach said:

Rätta mig gärna om jag har fel men MPR som ursprungligen hette "Thaitjejer" hade som inriktning svenska män som träffat och tagit hit thailändska flickvänner/fruar. Och kallar du inte det invandring så får du gärna förklara för mig på ett väldigt pedagogiskt sätt vad du anser att det är...

Det där var ett rätt krystat argument för att tillåta diskussioner om svensk invandringspolitik i alla trådar, om det nu är det du är ute efter? Nyss förstod du ju och var inte helt emot....

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Skönt att ni diskuterar Trumpen här. Utredningen om rysslandskontakterna som Muller gör har hittills kostat 17 miljoner Dollar. Tur att man kan trycka papperslappar.

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
19 hours ago, John Khonken said:

Skönt att ni diskuterar Trumpen här. Utredningen om rysslandskontakterna som Muller gör har hittills kostat 17 miljoner Dollar. Tur att man kan trycka papperslappar.

Det är en rejäl slant, men inte dyrare än andra liknande utredningar. Jämför tex med Iran/Contras skandalen under Reagan eller utredningen om Clinton/Levinskys cigarräventyr.

 

Dessutom har de amerikanska medborgarna fått hyfsat mycket för pengarna på rätt kort tid:

Mueller has made significant progress since he was appointed a little more than a year ago to investigate whether the Trump campaign coordinated with Russia to interfere with the 2016 election. He has charged 19 people and three companies. Five people have pleaded guilty to various charges, including former Trump national security adviser Michael Flynn, former deputy campaign chairman Rick Gates and former campaign foreign policy adviser George Papadopoulos.

https://www.washingtonpost.com/news/post-nation/wp/2018/05/31/muellers-investigation-cost-16-7-million-in-just-under-a-year-new-documents-show/?utm_term=.83c9cdc356f3

 

De som inte erkänt ska naturligtvis betraktas som oskyldiga till dess de ev är dömda, men att som Trump rya om "witchunt" och "waste of money"? Löjligt. Tyvärr är det ju så att hans supportrar verkar tro på allt han säger utan att göra någon form av faktakoll...

 

Edit: Glömde Pinocchiotestet:

 

trumppinocchio.thumb.PNG.a6e5408753523cdf95ca0a70298d9bb2.PNG

 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-06-03 at 18:35, skrev John Khonken:

Skönt att ni diskuterar Trumpen här. Utredningen om rysslandskontakterna som Muller gör har hittills kostat 17 miljoner Dollar. Tur att man kan trycka papperslappar.

Här har vi en fantastisk sparpotential inte bara inom USA utan även globalt. 

Hur många miljarder skulle man kunna spara genom att lägga ner alla utredningar? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...