Jump to content

Öppen grupp  ·  130 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

018 Donald Trump

Herr Chang

Recommended Posts

• Svar 8,3k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• John Khonken

1232

• spooncreek

569

• Tallviking

356

• Khun Ken

336

22 timmar sedan, skrev Havet:

I Florida tex är minimilönen 8.25 dollar, dricks kan ingå i lönen.  Tex: De anställda får in $2 i dricks så betalar arbetsgivaren $6.25.  Minimum är alltid $8.25 i timmen.

Detta är lagen- https://www.minimum-wage.org/florida/tipped-employee-minimum-wage

Sen är nog inte verkligheten inte så alltid, det är där alla illegala kommer in i bilden, Illegala invandrare håller ner löner, skapar en skuggekonomi, lagar som inte följs mm.

Stort misstag att inte utvisa allla illegala, det gynnar ingen i längden att det får fortsätta. 

Det är ju bara en rubbad människa som kan tycka att det är ok.

Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev wUThai:

Det är ju bara en rubbad människa som kan tycka att det är ok.

Minimilönen borde ligga på $12 minst tycker jag.

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Fredman:

Rekordras på Wall Street, måste vara Hillarys fel? Där kan svenska riksbanken lära sig hur man får fart på inflationen. 

https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/EoaQm3/rekordras-pa-wall-street-inflationen-forvantas-stiga

Det är svårt att dra några slutsatser av hur den nervösa fårskocken på Wall Street agerar.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Fredman:

Rekordras på Wall Street, måste vara Hillarys fel? Där kan svenska riksbanken lära sig hur man får fart på inflationen. 

https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/EoaQm3/rekordras-pa-wall-street-inflationen-forvantas-stiga

Den där opålitliga Hillary. Trump kommer att fixa det där. Han förbjuder bara börsnedgångar i USA! Han kan säkert göra det retroaktivt.

Eller förbjuder löneökningar!

Ändrades av Wangthong
Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...
3 timmar sedan, skrev ArneMorales:

Trump svar.png

Narcissisten har talat. Kan vara kul med Trumps tweets ibland, men när han försöker få en skolskjutning med 17 döda att handla om honom själv är det direkt smaklöst.

Ändrades av spooncreek
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

Såg er aldrig gnälla på Obama och beskylla han för masskjutningar?

Skillnad på skit och pannkaka?

Skillnaden är väl att Obama ville göra något för att ändra den negativa utvecklingen

Men förslaget om ökad vapenkontroll gick ju inte igenom

Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev acarls:

Skillnaden är väl att Obama ville göra något för att ändra den negativa utvecklingen

Men förslaget om ökad vapenkontroll gick ju inte igenom

Tror sig på tusan Obama ville göra nått åt utvecklingen, han kunde ju börjat med att försökt kontrollera befolkningen, de är trots all de som dödar och inte vapnen i sig själv.

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Soengsang:

Tror sig på tusan Obama ville gör nått åt utvecklingen, han kunde ju börjat med att försökt kontrollera befolkningen, de är trots all de som dödar och inte vapnen i sig själv.

Är du seriös? 

Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev wUThai:

Är du seriös? 

Ja, de måste bekämpa droger och misär i Amerika, det är trots allt det som ligger bakom det mesta våldet.

Att mr redneck i Texas eller Alaska har tre bössor och några pistoler är knappast det som ligger bakom dessa siffror.

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev Soengsang:

Ja, de måste bekämpa droger och misär i Amerika, det är trots allt det som ligger bakom det mesta våldet.

Och det tror du mr "trådtitel" fixar bäst????

Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev acarls:

Och det tror du mr "trådtitel" fixar bäst????

Jag tror han bekämpar droger bättre än sin föregångare, och just drogerna är en stor del av Amerikas problem och även orsak till vapenrelaterat våld.

Dela på andra sajter

Kamrater. Det finns statestik. Dom staterna som har vapenkontroll har mera skjutningar än dom staterna som t.ex texas .  Nu tanker jag inte ta fram den statestiken . Utan ni får leta själva.

Dela på andra sajter

Har någon kontrollerat dom skolskjutningar som varit dom sista åren. Vilken är den gemensamma nämnaren för nästan alla??????????

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

Att mr redneck i Texas eller Alaska har tre bössor och några pistoler är knappast det som ligger bakom dessa siffror.

Men helt seriöst? Tycker du att medborgare ska ha rätt att köpa militära vapen för privat bruk? Och tror du inte vapenlagarna är ett väldigt stort problem? Även du måste väl begripa att tillgången till vapen är ett väldigt stort problem. Bekämpa droger och misär i Amerika? Skoja du? Hur då? Tanke på den högerpolitik dom för så kommer fattigdom och misär aldrig bli bättre.... snarare att klyftorna ökar med Trumpeten som ledare.

Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev Soengsang:

Jag tror han bekämpar droger bättre än sin föregångare, och just drogerna är en stor del av Amerikas problem och även orsak till vapenrelaterat våld.

Vad är det han gör som är bättre menar du? Bekämpa droger att komma in i landet är som att försöka släcka eld med eld. Inget land i världen har så många i fängelse per invånare som USA. Varför? För att driva fängelse är big business bl.a.

Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev wUThai:

Tycker du att medborgare ska ha rätt att köpa militära vapen för privat bruk? Och tror du inte vapenlagarna är ett väldigt stort problem

Naturligtvis kan man ifrågasätta nyttan av att sälja militära vapen till allmänheten, men generellt så tror jag inte vapenlagarna är det största problemet, det är det ökande drogmissbruket som tex marijuana och med det tyngre droger., som medför misär och kriminalitet/våld.

14 minuter sedan, skrev wUThai:

Tanke på den högerpolitik dom för så kommer fattigdom och misär aldrig bli bättre.... snarare att klyftorna ökar med Trumpeten som ledare.

Det återstår väl att se, vad man kan fastslå är att vänsterpolitik inte fungerar.

Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...