Jump to content

Öppen grupp  ·  130 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

018 Donald Trump

Herr Chang

Recommended Posts

13 minuter sedan, skrev spooncreek:

Ja, vi har haft den där diskussionen om etablerade media några gånger och kanske inte alltid varit helt överens :-) .

Ofta är det ändå som så att när det skälls över hur etablerade medier ljuger, så är källorna...etablerade medier.

I älgtråden var det tex ofta från Expressens, SVD:s och GP:s ledare och krönikörer. Flera av dem vill jag minnas att vi båda refererade till och respekterar, tex Alice Teodorescu och Anna Dahlberg. Invändningen där kan förstås vara att dessa tidningar är sämre på nyhetsplats än på opinionsplats, vilket jag kan hålla med om ibland är riktigt.

De länkar du levererar ovan för att hävda att etablerade medier ljuger och tillrättalägger är också från vad åtminstone jag definierar som etablerade medier. Från nyhetsplats dessutom. Den först artikeln som redogör för Trumpanhängarnas åsikter är från news.com.au, ett företag ur Newscorp-koncernen (Rupert Murdoch iofs ägare även av kanske inte så traditionella FOX). Artikeln är dessutom skriven mycket på basis av info från nyhetsbyrån AFP. Etablerat så det förslår. CNN, ja de hör väl verkigen till amerikansk etablerad media.

Det verkar för min del därmed som att etablerad media gjort ett hyfsat jobb med att belysa båda sidor. Trumps pressekreterares uttalande ligger också ute på det flesta nyhetssajter jag varit inne på så man kan bilda sig en alldeles egen uppfattning. Där ligger också inslaget där NBCs reporter skäller på Trumps rådgivare. Där lär man nog efter att ha sett det ett par gånger säga att NBCr eportern är överdrivet rabiat. 

Avslutningsvis, ett annat etablerat media har gjort en rätt bra "factcheck " , som gör att jag bestämt mig (efter att ha hört och värderat alla Trumps invändningar) för att fortsätta rodna å Trumps vägnar. 

http://www.usatoday.com/story/news/politics/2017/01/24/fact-check-inauguration-crowd-size/96984496/

Får erkänna att jag har dålig koll amerikansk media, men själv kontentan var att det ljugs för att ställa Trump i dålig dager, precis på samma sätt som svensk slaskmedia håller på. Tycker det är lika ovärdigt när media ljuger som när politiker gör det. 

Angående att vissa svenska medier håller sig med ledarskribenter som för en någorlunda nykter syn på tillvaron som någon form av alibi för att fortsätta driva sin agendasättande journalistik i sin nyhetsförmedling är ingenting som jag köper oavkortat. Ja Anna Dahlberg kan få till det i sina ledarkrönikor men samtidigt deltar Expressen med att sprida vinklade nyheter i samma anda som tidigare.  

Att ta en bild timmar före installationen och hävda att nästan ingen vill komma för att se den är tydligen något du tycker är bra journalistik, eller?

Dela på andra sajter

• Svar 8,3k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• John Khonken

1232

• spooncreek

569

• Tallviking

356

• Khun Ken

336

1 minut sedan, skrev Raggmunken:

Får erkänna att jag har dålig koll amerikansk media, men själv kontentan var att det ljugs för att ställa Trump i dålig dager, precis på samma sätt som svensk slaskmedia håller på. Tycker det är lika ovärdigt när media ljuger som när politiker gör det. 

Angående att vissa svenska medier håller sig med ledarskribenter som för en någorlunda nykter syn på tillvaron som någon form av alibi för att fortsätta driva sin agendasättande journalistik i sin nyhetsförmedling är ingenting som jag köper oavkortat. Ja Anna Dahlberg kan få till det i sina ledarkrönikor men samtidigt deltar Expressen med att sprida vinklade nyheter i samma anda som tidigare.  

Att ta en bild timmar före installationen och hävda att nästan ingen vill komma för att se den är tydligen något du tycker är bra journalistik, eller?

Klokt analyserat där!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Raggmunken:

Dela på andra sajter

Nu väljer jag inte sida. Men jag tycker inte att det är helt hederligt att jämföra mot Obama. Det var ju en händelse av historiska mått sett till jänkarnas historia.

Men det är bara min åsikt.

Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev frogfish:

Nu väljer jag inte sida. Men jag tycker inte att det är helt hederligt att jämföra mot Obama. Det var ju en händelse av historiska mått sett till jänkarnas historia.

Men det är bara min åsikt.

Och det var väl där Trump-gänget trampade i klaveret.  Så här sa alltså  Trumps pressekreterare  “this was the largest audience to ever witness an inauguration, period, both in person and around the globe", och som startade hela det stora grälet.

Ändrades av spooncreek
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev spooncreek:

Och det var väl där Trump-gänget trampade i klaveret.  Så här sa alltså   Turmps pressekreterare  “this was the largest audience to ever witness an inauguration, period, both in person and around the globe", och som startade hela det stora grälet.

Det är ju en fjantdiskussion (eller gräl om man vill kalla det för det).

Allr är ett totalthaveri där pro Hillary målade upp att Trumparna skulle bete sig illa "när" de förlorade. Nu gick det ju inte så och Hillaryisterna beter sig minst lika illa själva, och inte minst pressen själva.

J*kla fjanteri om du frågar mig.

Nu ställs demokratin på riktigt prov.

Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev spooncreek:

Och det var väl där Trump-gänget trampade i klaveret.  Så här sa alltså  Trumps pressekreterare  “this was the largest audience to ever witness an inauguration, period, both in person and around the globe", och som startade hela det stora grälet.

Möjligen menar man att den internationella publiken ska räknas in. Det finns ju mycket större möjligheter idag än för åtta år sen att se stora händelser live på internet. Jag såg själv installationen live på Bloomberg. Hur många som verkligen tittade världen över vet jag inte.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Herr Chang:

Möjligen menar man att den internationella publiken ska räknas in. Det finns ju mycket större möjligheter idag än för åtta år sen att se stora händelser live på internet. Jag såg själv installationen live på Bloomberg. Hur många som verkligen tittade världen över vet jag inte.

Herr Chang har talat.

Det var inte så han menade, eller i alla fall uttryckte sig från början, mycket handlade om deltagandet på plats, vilket inte är någons tolkning, det räcker med att se hans (Sean Spicer) uttalande oklippt som  startade hela debatten.

Men, däremot är det en riktig synpnkt du kommer med, det svåraste, för att inte säga det omöjliga att bedöma är de som tittade online, världen över. En problematik som amerikansk etablerad media för övrigt har skrivit om.

Ändrades av spooncreek
Dela på andra sajter

He-He, processen för Calexit har påbörjats!

Stort grattis till Trumpen om det går hela vägen..........

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

Till och med Wall Street gillar Trumpen. Snart kommer PK Sverige göra samma sak. Det tar bara lång tid att förstå verkligheten. Frågan är kommer packet I sverige också bli portade efter deras uttalande om Trumpen.

Dela på andra sajter

Nu ha Trumpen stängt gränserna för sju lander. Vilket jävla liv I svensk media. Varför då. Usa vill minska terorrisken. Är det fel. Hur dom gör det kan vi bara gissa är rätt eller fel. Vi kan då gå till vad vi vet. EU. Vilka lander har problem. Vilka har inte. Vad är gemensamt och vad är olikt. Tyskland och Frankrike I viss mån Sverige. Tagit en väldigt stor börda. Medans gamla öststasländer gjort tvärtom. Var finns problemen.

Svar på frågan

Ps Även Sverige låtsas stänga gränsen.

Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev John Khonken:

Trumpen handlar Obama snackade och spelade golf.

Inte bara det. Obama stängde gränser ibland med. Men eftersom det är Obekväm fakta så det håller vi tyst om

http://linkis.com/truthfeed.com/the-bi/jVbRb

6 minuter sedan, skrev John Khonken:

Nu ha Trumpen stängt gränserna för sju lander. Vilket jävla liv I svensk media. Varför då. Usa vill minska terorrisken. Är det fel. Hur dom gör det kan vi bara gissa är rätt eller fel. Vi kan då gå till vad vi vet. EU. Vilka lander har problem. Vilka har inte. Vad är gemensamt och vad är olikt. Tyskland och Frankrike I viss mån Sverige. Tagit en väldigt stor börda. Medans gamla öststasländer gjort tvärtom. Var finns problemen.

Svar på frågan

Ps Även Sverige låtsas stänga gränsen.

Dela på andra sajter

Ja, man kan ju inte annat än säga att det är spännande. Han kör på hårt med sina exekutiva orders Trumpen. Mer sådant är på gång med säger hans rådgivare dessutom:

kellyann.jpg

Inte utan protester dock, nu har redan delar av ordern om att stoppa resenärer från 7 länder hävts av en domare. Gäller dock bara de som har visa och befinner sig i USA redan.

Under den dryga vecka som President har Trump lyckats bli ovänner med båda sina stora grannländer Canada och USA, stora delar av Asia-Pacific området, samt hela den muslimska världen. Jag är i sanning imponerad.   Man får anta att EU står på tur inför kommande vecka.

"Make America Great Again" . :lol: :rotfl:

Får skruva upp takten i bygget av "Fort Spooncreek". Kanske behöver man addera en bunker...:skull:

Ändrades av spooncreek
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev John Khonken:

Visst är det härligt.

Varför tycker du det? Det var ju Bilderbergruppen som såg till att han blev vald hävdade du ju när det begav sig. Och dom gillar du väl inte?

Ändrades av spooncreek
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev John Khonken:

Visst är det härligt.

Härligt? Något som hade varit härligt för USA är om han ändrade vapenlagarna i sitt eget land för att "make America great again". Men så tuff är han inte.

Hatar lögnare.

Dela på andra sajter

Guest Fredman
1 timme sedan, skrev John Khonken:

Bra det visste jag inte.  Den helige får man inte kritisera. För hans hudfärg

Besynnerligt, har aldrig sett några förbud mot det. Trump däremot verkar ha många synpunkter på hur pressen ska skriva.

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Fredman:

Besynnerligt, har aldrig sett några förbud mot det. Trump däremot verkar ha många synpunkter på hur pressen ska skriva.

Jag tror att Khonken i sin lyckorus över Trump har blandat ihop färgkoderna, det är orange som är hudfärgen som gör att man inte får kritisera en, och små händer. ;) 

Dela på andra sajter

Jag tycker att Trump gör helt rätt. Han kan skit i vad PK eliten tycker, eftersom han fick folkets röst att styra landet. Om man tittar på de åtta år som Obama styrde så skapade han IS, krig och flyktingsvågen. Då var de inga som skrek högt av Pk eliten. 

Jag tro att Världen kommer att bli mycket tryggare med Trump och Putin.

Ändrades av Imperiale
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev spooncreek:

Varför tycker du det? Det var ju Bilderbergruppen som såg till att han blev vald hävdade du ju när det begav sig. Och dom gillar du väl inte?

Spooncreek

B-gruppen har redan fått vad dom var ute efter. Så Trumpen måste också hålla sig väl med B-gruppen. Det borde du veta.  Jag gillar inte B-gruppens mörka makt. Jag gillar inte människor som arbetar I bakrunden. Utan star för sina åsikter

Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev John Khonken:

Spooncreek

B-gruppen har redan fått vad dom var ute efter. Så Trumpen måste också hålla sig väl med B-gruppen. Det borde du veta.  Jag gillar inte B-gruppens mörka makt. Jag gillar inte människor som arbetar I bakrunden. Utan star för sina åsikter

Det svaret gav mig ingenting. Med din syn på världen, där vad du kallar för "mörka makter" till och med kontrollerar hur vi röstar så måste ju hela livet vara helt hopplöst? Trump är de "mörka makternas" marionett, alltså måste ju det han genomför nu ingå i deras stora plan att....ja, att vaddå? Förgöra världen eller vad är slutmålet tror du, som har sådan stor insikt i Bilderbergruppen och andra "mörka makter"?  Ett nytt världskrig? Du kan väl vara schysst och dela med dig till dina MPR-fränder så vi vet vad som väntar och kan förbereda oss.

Ändrades av spooncreek
Dela på andra sajter

59 minuter sedan, skrev Imperiale:

Obama styrde så skapade han IS, krig och flyktingsvågen. Då var de inga som skrek högt av Pk eliten. 

Jag tro att Världen kommer att bli mycket tryggare med Trump och Putin.

Hmm Irakkriget som startade mycke av eländet i området startades ju av Bush  den yngre men det är väll "Fake facts"

Sen han stoppar all  inresa från en del MÖ lkänder men den stora Boven Saudi drabas inte!!!

Vad har ni Trumpister för  bortförklaring till detta ????

Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...