John Khonken Inlagd Januari 1, 2017 Dela Inlagd Januari 1, 2017 Stackars Obama som inte får vara med och leka I sandlådan längre. Obamna visar nu sitt rätta jag eller hur Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Januari 2, 2017 Dela Inlagd Januari 2, 2017 Ännu en kommer ur garderoben och sager vad jag talat om hela tiden http://www.svt.se/nyheter/utrikes/usa-s-militara-insatser-har-okat-under-obama Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Januari 7, 2017 Dela Inlagd Januari 7, 2017 (ändrad) Intressant rapport idag från amerikanska underättelsetjänster om hur Putins Ryssland aktivt kampanjade för Donald Trump i valrörelsen. Både hackare och troll användes: - Hacking into the email accounts of the Democratic National Committee and top Democrats; - Using intermediaries such as WikiLeaks, DCLeaks.com and Guccifer 2.0 persona to release the information acquired from the hackings; - Using state-funded propaganda and paying social media users or "trolls" to make nasty comments http://www.bbc.com/news/world-us-canada-38538002 Ändrades Januari 7, 2017 av spooncreek Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Januari 7, 2017 Dela Inlagd Januari 7, 2017 Vilken tur att världen börjar samarbeta för fred. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Januari 7, 2017 Dela Inlagd Januari 7, 2017 (ändrad) 8 minuter sedan, skrev John Khonken: Vilken tur att världen börjar samarbeta för fred. Spelar ju liksom ingen roll när det ändå är Bilderbergruppen som kontrollerar oss alla... Ändrades Januari 7, 2017 av spooncreek Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mooton Inlagd Januari 10, 2017 Dela Inlagd Januari 10, 2017 det här en artikel som kommer att beskriva hur Trumps USA kommer att styras om ett tag. http://avpixlat.info/2017/01/07/sa-kan-president-trump-stoppas/#more-194153 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Januari 10, 2017 Dela Inlagd Januari 10, 2017 On 2017-01-07 at 11:42, skrev spooncreek: Spelar ju liksom ingen roll när det ändå är Bilderbergruppen som kontrollerar oss alla... Jag är rädd att du har rätt. men hoppas som vanligt att den goda fen star på den svages sida Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Januari 10, 2017 Dela Inlagd Januari 10, 2017 1 timme sedan, skrev John Khonken: Jag är rädd att du har rätt. men hoppas som vanligt att den goda fen star på den svages sida Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Januari 10, 2017 Dela Inlagd Januari 10, 2017 On 2017-01-07 at 12:28, skrev spooncreek: Intressant rapport idag från amerikanska underättelsetjänster om hur Putins Ryssland aktivt kampanjade för Donald Trump i valrörelsen. Både hackare och troll användes: - Hacking into the email accounts of the Democratic National Committee and top Democrats; - Using intermediaries such as WikiLeaks, DCLeaks.com and Guccifer 2.0 persona to release the information acquired from the hackings; - Using state-funded propaganda and paying social media users or "trolls" to make nasty comments http://www.bbc.com/news/world-us-canada-38538002 Och då måste det ju vara sant. All annan info är falsk eller h Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Januari 10, 2017 Dela Inlagd Januari 10, 2017 Du glömde postkodlotteriet sponsrade Cliton med 72 mille. Skönt att vi svenskar var med och sponsrade Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ReKa Inlagd Januari 10, 2017 Dela Inlagd Januari 10, 2017 Först var det att man hade räknat rösterna fel. Men vid kontrollräkning så var det visst inte så. Sen kom man på att ryssarna hackat och manipulerat. Men några bevis kan man visst inte visa (eller?). Inom kort kommer vi få läsa att utomjordisk intelligens har påverkat människor att rösta på Trump. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frason Inlagd Januari 10, 2017 Dela Inlagd Januari 10, 2017 13 minuter sedan, skrev ReKa: Först var det att man hade räknat rösterna fel. Men vid kontrollräkning så var det visst inte så. Sen kom man på att ryssarna hackat och manipulerat. Men några bevis kan man visst inte visa (eller?). Inom kort kommer vi få läsa att utomjordisk ointelligens har påverkat människor att rösta på Trump. Japp. Hatar lögnare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Knasen Inlagd Januari 10, 2017 Dela Inlagd Januari 10, 2017 (ändrad) 57 minuter sedan, skrev ReKa: Först var det att man hade räknat rösterna fel. Men vid kontrollräkning så var det visst inte så. Sen kom man på att ryssarna hackat och manipulerat. Men några bevis kan man visst inte visa (eller?). Inom kort kommer vi få läsa att utomjordisk intelligens har påverkat människor att rösta på Trump. Nu är väl knappast varken ryssar eller amerikaner oskyldiga till att lägga sig i, rigga eller påverka val i andra länder och om jänkarna nu skulle fått sig en slev av sin egna patenterade lösning på hur man sprider sin version av demokrati så passar ju onekligen den så ofta använda, thailändska skadeglada termen "Som nam na" in bra i det här sammanhanget. Inte för att jag tror att så är fallet... Personligen så tror jag att det ligger helt andra krafter bakom det för etablissemanget så oväntade valresultatet. Deras egna ord för det är förmodligen något så patetiskt som att använda sig av nervärderande termer som "populism" eller liknade. För inte vill man inse att deras påtvingande politiska korrekthet i globaliseringens fotspår går stick i stäv med folkviljan världen runt och det är inte för inte som citat liknande (Churcills, förfalskade eller inte?) "Morgondagens fascister kommer kalla sig antifascister" används flitigt på nätet. Ändrades Januari 10, 2017 av Raggmunken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Januari 11, 2017 Trådstartare Dela Inlagd Januari 11, 2017 Det är ju påfallande vilka dåliga förlorare demokraterna är. Dessa lipsillar håller ju på som ett barn som inte fick den förväntade julklappen på julafton. Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Januari 14, 2017 Dela Inlagd Januari 14, 2017 Tänk vad man kan missbedöma folk. När Trump tillträder är han 70 är, 7 månader och 7 dagar. 777 är även Guds tal så det och mycket annat talar för att han är Guds sändebud. Nu fick Kånken något att bita i! https://kit.se/2017/01/13/73951/ar-trump-guds-sandebud/?utm_source=email&utm_medium=email&utm_term=all&utm_content=A&utm_campaign=1504248570125&ksid=1504248570125 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frason Inlagd Januari 14, 2017 Dela Inlagd Januari 14, 2017 Hatar lögnare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Januari 14, 2017 Dela Inlagd Januari 14, 2017 On 2016-11-21 at 05:38, skrev Isan Lover: Hej Har man varit i USA en del och umgåtts med Amerikanare så är det inte svårt att förutse vilka effekter massutvisningar av miljoner gästarbetare skulle få, förmodligen skulle mängder av jordbruk med behov av manuell arbetskraft få ställa om till annan produktion eller stänga ned, mängder av snabbmatsställen skulle bli utan både personal och städning, många städers sophämtning skulle få problem, men det skulle även bli brist på personal till biltvättar, trädgårdsarbe, byggen, renhållning o.s.v. Att utvisa dom som begår brott sitter i fängelse o.s.v är nog en sak, men att utvisa familjer som kanske t.o.m är födda i USA, har jobb och försörjer sig själva låter lite tolkigt. Mvh isan lover Är man född i USA så har man medborgarskap enligt lag så det kan inte ske. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Januari 14, 2017 Dela Inlagd Januari 14, 2017 Fredman har inte jag talat om det hela tiden. Nu får folket I Usa två fiskar och gå på havet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Januari 14, 2017 Trådstartare Dela Inlagd Januari 14, 2017 59 minuter sedan, skrev UglyFarang: Är man född i USA så har man medborgarskap enligt lag så det kan inte ske. Ja, så är det. Men det kan vara så att föräldrarna är illegala invandrare som fött barn i USA. Barnen är per automatik amerikanska medborgare, men det medför inte att föräldrarna blir det också. Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Januari 14, 2017 Dela Inlagd Januari 14, 2017 17 minuter sedan, skrev Herr Chang: Ja, så är det. Men det kan vara så att föräldrarna är illegala invandrare som fött barn i USA. Barnen är per automatik amerikanska medborgare, men det medför inte att föräldrarna blir det också. Herr Chang har talat. Nej, men det betyder att modern per automatik får permanent uppehållstillstånd. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AnTove Inlagd Januari 14, 2017 Dela Inlagd Januari 14, 2017 On 2016-11-25 at 15:35, skrev Atom: Vad man än tycker om Trump så kommer det i alla fall bli intressant. Inrikespolitiskt så tror jag att det åtminstone initialt kommer gynna USA och det verkar många tro, mina amerikanska aktiefonder slår nya rekord varje dag. Jag tror många europeer överskattar den makt en amerikansk president har över inrikespolitiken. En Demokratisk President med en Republikansk Kongress kan inte göra särskilt mycket, fråga bara Obama. Jag tror de Republikanska hökarna är mer besvikna än Demokraterna just nu; tänk hur mycket de skulle kunna göra nu om de haft en riktig Republikansk President....Även om Trump är en stark personlighet så tror jag kongressen kommer köra över honom helt och det blir en starkt högerinriktad politik som många av Trumps kärnväljare inte alls gynnas av. Utrikespolitiskt har Presidenten mer att säga till om och där är jag lite orolig. Trump anses av många av sina väljare som en stark man men i många andra delar av världen ses han, för att vara snäll, inte riktigt så positivt. Känslan är att han har rätt dålig koll och tveksamt intresse av omvärlden så mycket beror nog på vem som blir utrikesminister. Jag tror inte alls att det behöver bli en katastrof och jag ogillar helt klart Trump som person betydligt mer än hans eventuella politik som dessutom verkar skifta dagligen. Hela västvärlden vill veta om det finns något alternativ till den krassa globaliseringen som politiker på både höger- och vänsterkanten har predikat i 20-30 år. Amerikanerna har röstat för ett alternativ och jag skulle verkligen vilja se det då jag inte heller tror att globaliseringen är svaret på allt men jag tror vi alla kommer bli besvikna; Trump har ingen aning om vad alternativet är och även om han skulle ha vissa ideer så kommer han inte tillåtas prova dem. De största förlorarna på populistisk politik är som alltid de som skriker högst i dess support. Jag tror att han kommer att bli blockerad av Senaten och risken är att det blir fyra förlorade år för USA där få saker kommer att ske . Jag har en känsla av att republikanerna är i chock och kommer att " hämnas " på honom för den förnedring han har utsatt en del av dem för . De letar med ljus och lyckta efter kandidater för nästa val , så att detta inte kommer att upprepas . En högsta personlig åsikt som jag är att han kommer att bli så provocerad av senaten att han kommer att göra något impulsivt som får honom avsatt . Mest fascinerad är jag av amerikanernas ryss-skräck är som bort blåst . Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Januari 17, 2017 Dela Inlagd Januari 17, 2017 An-Tove Den flyttade till lill-Stefan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Januari 19, 2017 Dela Inlagd Januari 19, 2017 I morgon hander det vi alla väntat på Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herluf Inlagd Januari 19, 2017 Dela Inlagd Januari 19, 2017 11 minutes ago, John Khonken said: I morgon hander det vi alla väntat på Tänk när stadsminister Jimmy Åkesson besöker Donald Trump i vita huset 2018. Surrealistiskt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Januari 19, 2017 Dela Inlagd Januari 19, 2017 2 timmar sedan, skrev Herluf: Tänk när stadsminister Jimmy Åkesson besöker Donald Trump i vita huset 2018. Surrealistiskt. Att Åkesson skulle bli statsminister 2018 är tämligen osannolikt, han behöver över 50% för att ro ilande det. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts