Jump to content

Öppen grupp  ·  122 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

018 Donald Trump


Herr Chang

Recommended Posts

33 minuter sedan, skrev John Khonken:

Tv nu är jag mycket nyfiken.

Klarar du att svara på den frågan så skulle jag bli glad

Obama har mellan 40-50000 hemligstämplade papper i sin ägo. Får han ha dom JA eller NEJ

Trumpen hade minst 10000 hemligstämplade dokument i sin ägo vilket FBI var på Maro Lago kollade. Får Trumpen ha dom i sin ägo JA eller NEJ

Jo e Biden hade hemlig stämplade lite överallt. får han ha det JA eller Nej

Jag är tacksam om du bara svarar ja eller nej. För du kan ju allt

Väntar med spänning. Eftersom du kan och vet allt

 

Dina påstående ligger väldigt långt från verkligheten

 

Lär mer om verkligheten här: https://www.politico.com/news/2023/01/09/white-house-classified-obama-documents-discovered-00077134

 

Och Nej. Ingen president eller annan statstjänsteman får behålla något i privat ägo producerat genom det ämbete dom lämnat. Det gäller både öppna och hemliga dokument. Dom ska antingen förvaras på tjänsteplatsen så nästa man kan använda dom i samma ämbete eller överlämnas till arkiven för framtida förvaring. Samma regler gäller i de flesta moderna länder världen över.

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Tallviking:

 

Dina påstående ligger väldigt långt från verkligheten

 

Lär mer om verkligheten här: https://www.politico.com/news/2023/01/09/white-house-classified-obama-documents-discovered-00077134

 

Och Nej. Ingen president eller annan statstjänsteman får behålla något i privat ägo producerat genom det ämbete dom lämnat. Det gäller både öppna och hemliga dokument. Dom ska antingen förvaras på tjänsteplatsen så nästa man kan använda dom i samma ämbete eller överlämnas till arkiven för framtida förvaring. Samma regler gäller i de flesta moderna länder världen över.

Hur J K får alla tankar ifrån är svårt att förstå så full blir jag alldrig

Link to comment
Dela på andra sajter

47 minuter sedan, skrev Surin P3:

Nä, nu måste nog Biden stiga åt sidan.

För han är misstänkt för brott.

 

Har han delgetts misstanke om brott från en Åklagare eller är det mer "fria funderingar" och åsikter ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

Har han delgetts misstanke om brott från en Åklagare eller är det mer "fria funderingar" och åsikter ?

 

Mest Åh-klagare än så länge... :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Surin P3:

 

Mest Åh-klagare än så länge... :D 

 

Sådana som du och J-K.......

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
4 timmar sedan, skrev Tallviking:

 

Dina påstående ligger väldigt långt från verkligheten

 

Lär mer om verkligheten här: https://www.politico.com/news/2023/01/09/white-house-classified-obama-documents-discovered-00077134

 

Och Nej. Ingen president eller annan statstjänsteman får behålla något i privat ägo producerat genom det ämbete dom lämnat. Det gäller både öppna och hemliga dokument. Dom ska antingen förvaras på tjänsteplatsen så nästa man kan använda dom i samma ämbete eller överlämnas till arkiven för framtida förvaring. Samma regler gäller i de flesta moderna länder världen över.

Tack för dina svar

Jag kanske missat något. Men när var Obama i rätten för sina hemiga dokument

Jag citerar nu dig . Ingen president eller statstjäman får. resten har du skrivit. Stämmer det. Moderna länder vi talar bara om Usa . Svamla nu inte iväg. 

Hur är det då med Bidens i garaget: 

Allt du skriver ovan är du hundra säker på eller klipper du in saker du hittar på nätet. Jag vill nämligen veta att du vet till hundra

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tallviking:

 

Sådana som du och J-K.......

 

Bland många andra, ja.

Ska bli intressant att se hur det här fortgår...

 

Det bästa som kan hända är väl egentligen att både Trump och Biden fälls och straffas (för brott de begått).

Såna exempel finns det inte tillräckligt med. Eller övertaget numera. :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Surin P3:

 

Bland många andra, ja.

Ska bli intressant att se hur det här fortgår...

 

Det bästa som kan hända är väl egentligen att både Trump och Biden fälls och straffas (för brott de begått).

Såna exempel finns det inte tillräckligt med. Eller övertaget numera. :D 

 

Ja. I verkligheten åtalas och döms folk för brott de begått om brotten kan bevisas bortom rimlig tvivel.

 

I din och J-K:s värld frias de ni inte tycker borde ställas till svars för brott de begått och andra döms av er oavsett om de begått brott eller inte och några konstigheter som lagar, åklagare och domstolar verkar ni bara tycka är onödiga saker som försvårar för ert och de ni gillars liv.....

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Tallviking:

 

Ja. I verkligheten åtalas och döms folk för brott de begått om brotten kan bevisas bortom rimlig tvivel.

 

I din och J-K:s värld frias de ni inte tycker borde ställas till svars för brott de begått och andra döms av er oavsett om de begått brott eller inte och några konstigheter som lagar, åklagare och domstolar verkar ni bara tycka är onödiga saker som försvårar för ert och de ni gillars liv.....

 

Vems inlägg läser du egentligen?

 

Ja, det är inte första gången du visar din bristande läsförståelse.

Jag har länge misstänkt att du inte är speciellt intelligent.

 

Kunnig, ja. Kanske.

Men din intelligens är inte riktigt på rätt nivå.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Surin P3:

 

Vems inlägg läser du egentligen?

 

Ja, det är inte första gången du visar din bristande läsförståelse.

Jag har länge misstänkt att du inte är speciellt intelligent.

 

Kunnig, ja. Kanske.

Men din intelligens är inte riktigt på rätt nivå.

 

Står du framför en spegel och pratar med dig själv nu också !?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

Står du framför en spegel och pratar med dig själv nu också !?

 

Nej, jag pratar med dig.

 

Påståenden som att folk ska tvingas att vaccineras, MSM finns inte, ditt Trump-hat och allmänt ologiskt tänk, har fått mig att ändra uppfattning om dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev Surin P3:

 

Nej, jag pratar med dig.

 

Påståenden som att folk ska tvingas att vaccineras, MSM finns inte, ditt Trump-hat och allmänt ologiskt tänk, har fått mig att ändra uppfattning om dig.

 

Min uppfattning om dig bara förstärks ju mer du gör den här typen av inlägg där du så klart visar hur långt ner i sanden du kört ditt huvud....

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Självklart ska alla som gör olagligheter dömas. PÅ ett rättvist sätt. Problemet med Usa är att landet har blivit en bannan republik. 

 

Nu till sakfrågan TV kunde som vanligt inte svara på frågorna jag hade. Då försöker han skjuta budbäraren. Men se det går inte. 

Nu till nya frågor så får vi se om det går bättre

Enligt dig ska alla som har topphemliga papper i sin ägo dömas. Är det rätt uppfattat ???

Som du borde veta så var FBI hos DONALD J TRUMP och hälsade på DJT på Mar e lago flera månader innan räden mot mar e lago. FBI kollade där säkerheten och allt vad dom ville. FBI hade några små synpunkter vid det tillfället. Om din tes stämmer har antingen FBI eller DJT gjort stjänstefel. Ska vi ställa Wray inför rätta för det eller hur??.

Link to comment
Dela på andra sajter

Orkar inte läsa igenom allt men Trump vägrade väl att lämna igen sitt och ang. Biden så var det väl hans advokater som tog kontakt för att lämna igen när de hittade ?

 

Sedan så är ju det knepigt att man släpa med sig handlingar som är rödmarkerade.

 

Kommer själv ihåg när jag hittade kvalhemligt i ett rum, då blev åka av för den som hade glömt den på bordet.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev John Khonken:

Självklart ska alla som gör olagligheter dömas. PÅ ett rättvist sätt. Problemet med Usa är att landet har blivit en bannan republik. 

 

Nu till sakfrågan TV kunde som vanligt inte svara på frågorna jag hade. Då försöker han skjuta budbäraren. Men se det går inte. 

Nu till nya frågor så får vi se om det går bättre

Enligt dig ska alla som har topphemliga papper i sin ägo dömas. Är det rätt uppfattat ???

Som du borde veta så var FBI hos DONALD J TRUMP och hälsade på DJT på Mar e lago flera månader innan räden mot mar e lago. FBI kollade där säkerheten och allt vad dom ville. FBI hade några små synpunkter vid det tillfället. Om din tes stämmer har antingen FBI eller DJT gjort stjänstefel. Ska vi ställa Wray inför rätta för det eller hur??.

Man måste se till sak förloppet, för att avgöra om det är ett brott eller inte. I DT,s fall så visste man om att han hade papperna. Man begärde in dom. Men DT vägrade att lämna tillbaka dom. 

 

I Bidens fall. Där hittade någon papper hemma hos honom. Varav hans advokater skyndade sig att lämna igen papperna. Man kan jämföra detta med skattebrott. Om skattemyndigheten kommer på att du gömt odeklarerade pengar i Panama. Så ses detta som skattebrott. Om du själv hör av dig till skatteverket med en rättelse. Så ses inte detta som ett brott. Hoppas du förstår skillnaden här. 

Således behöver det inte vara ett brott att ha glömt papper hemma

Men har man flera lådor man tagit med sig. Som man sen vägrar på uppmaning att återlämna. Då är man en brottsling. Svårare än så är det inte. 

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Det jag tycker är konstigt ang Trump är ju att FBI hade ju tidigare varit hos Trump och sökt igenom huset och inte hittat dokumenten ( har jag för mig, kanske kommer ihåg fel)

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
16 timmar sedan, skrev janne_h:

Man måste se till sak förloppet, för att avgöra om det är ett brott eller inte. I DT,s fall så visste man om att han hade papperna. Man begärde in dom. Men DT vägrade att lämna tillbaka dom. 

 

I Bidens fall. Där hittade någon papper hemma hos honom. Varav hans advokater skyndade sig att lämna igen papperna. Man kan jämföra detta med skattebrott. Om skattemyndigheten kommer på att du gömt odeklarerade pengar i Panama. Så ses detta som skattebrott. Om du själv hör av dig till skatteverket med en rättelse. Så ses inte detta som ett brott. Hoppas du förstår skillnaden här. 

Således behöver det inte vara ett brott att ha glömt papper hemma

Men har man flera lådor man tagit med sig. Som man sen vägrar på uppmaning att återlämna. Då är man en brottsling. Svårare än så är det inte. 

Tack för att du hjälper TV

Nu till sakfrågan. Att Donald J Trump hade sina inlåsta på ett säkert ställe enligt FBI är alltså fel. Vid det mötet framkom vad jag vet ingenting om att han skulle överlämna allt material han hade. Sedan ställer jag samma fråga till dig. Obama och Donald J Trump hade en massa hemliga dokument . Ingen av dom har lämnat det till nationella arkivet. Har dom då gjort fel enligt Amerikas lagar.

Nu går vi över till skattebrottet som Joe gjorde. För det första hans advokater meddelade FBI. Det är helt rätt. Som du borde veta hade inte Joe Biden papper på bara ett ställe utan flera. Dom hemliga dokumenten som han förvarade  i garaget. Vad säger lagen om attt förvara topp hemliga dokument i ett garage.

Jag håller alltså inte med din tolkning där. Sedan är min fråga till dig. Får Joe Biden verkligen ha några topphemlig dokument överhuvudtaget????

 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev John Khonken:

Tack för att du hjälper TV

Nu till sakfrågan. Att Donald J Trump hade sina inlåsta på ett säkert ställe enligt FBI är alltså fel. Vid det mötet framkom vad jag vet ingenting om att han skulle överlämna allt material han hade. Sedan ställer jag samma fråga till dig. Obama och Donald J Trump hade en massa hemliga dokument . Ingen av dom har lämnat det till nationella arkivet. Har dom då gjort fel enligt Amerikas lagar.

Nu går vi över till skattebrottet som Joe gjorde. För det första hans advokater meddelade FBI. Det är helt rätt. Som du borde veta hade inte Joe Biden papper på bara ett ställe utan flera. Dom hemliga dokumenten som han förvarade  i garaget. Vad säger lagen om attt förvara topp hemliga dokument i ett garage.

Jag håller alltså inte med din tolkning där. Sedan är min fråga till dig. Får Joe Biden verkligen ha några topphemlig dokument överhuvudtaget????

 

Mycket påståenden från din sida. 

Om du istället håller dig till vad amerikanska myndigheter säger istället för att göra egna tolkningar.

Var har du fått ifrån att papprena var säkert förvarade enligt FBI. 

Bifogar lite bilder från Mar A Lago så kan du själv se om toaletten är rätt plats att lagra topphemliga handlingar om kärnvapen?

mapC-Artboard_1_copy_2.thumb.jpg.06fffc07827758410fbcd0120550acef.jpg

 

mapB-Artboard_1_copy_2.thumb.jpg.28ec37e749dd674cf62583d36c9d73e6.jpg

 

mapA-Artboard_1_copy_2.thumb.jpg.93b317f59b364fe0e5231f5cb0355a02.jpg

 

 

Detta är källan till bilderna. https://www.nytimes.com/interactive/2023/06/09/us/politics/trump-indictment-documents-mar-a-lago.html

 

Samma bilder har du på flera nyhets siter.

 

https://www.cbsnews.com/news/trump-indictment-pictures-photos-documents-boxes-mar-a-lago-bathroom/

https://abcnews.go.com/Politics/trump-indictment-photos-show-boxes-documents-stored-mar/story?id=99968740

 

Angående Bidens papper. Så verkar det som att myndigheterna anser att det inte var lika flagrant. Exakt hur och varför deras slutsatser är så. Det kan inte jag säga.

Dock är det rimligt att anta att man ansåg det vara icke brottsligt då dom lämnades in direkt när dom hittades.

Och förmodligen var det inte lika viktiga handlingar som dom DT hade. Angående USA,s säkerhet.

 

Vad gäller DT. Så har myndigheterna försökt få honom att lämna tillbaka handlingarna utan framgång. Och därför gick FBI in med en husrannsakan. Vad som då framkom. Var att handlingarna förvarades allt annat än säkert. Då dom om jag förstod det hela rätt? Så stog handlingarna staplade i lådor bland annat på toaletten.

 

Men den springande punkten här är. Att det ses som förmildrande att lämna tillbaka handlingar frivilligt.

I bidens fall var det mycket mindre. Och förmodligen inga handlingar om kärnvapen som det var i DT,s fall

 

Du kan läsa detta från Reuters som jag nog tror att dom flesta bedömer som en hyfsat trovärdig källa.  Vad handlingarna som hittades hos DT innehöll.

Knappast någon kvällslektyr han lyckats få med sig av misstag.

https://www.reuters.com/legal/how-secret-were-documents-found-mar-a-lago-2023-06-09/

 

Vad gäller Obama har jag inte hört talas om att han skulle behållit hemliga handlingar? Du kanske kan upplysa mig om vad det skulle handlat om?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

 Nu är jag ingen hövding men när jag hämtar rödingar så får man skriva på och allting registreras, som USA har verkat så har de fan ingen koll

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni som har åsikter om demokratin och hur det fungerar kan väl nämna något land där demokratin verkligen fungerar fullt ut.

Klandra USA utan att visa hur det egentligen skulle vara är egentligen ganska fegt för att inte säga sjukt.

Fram med länder nu ni besserwissrar.

Sverige är absolut inget föredöme. m.a.o. ni kan glömma den bananrepubliken.

Betänk hur stort inflytande MP o V har haft under det senaste decenniet - är det demokrati ??????????.

Finns det över huvud taget något land där det är 100 % demokrati = där folket VERKLIGEN får bestämma.

I vilket fall borde i alla fall MINST 50 % få sin önskan uppfylld när väl valet är genomfört.

Personligen tycker jag att vi har för många partier, räcker mer än väl med två.

Som det nu är lovar minoritetspartier en massa som vilken idi*t som helst borde förstå kommer att vara ogenomförbart = bara tomma löften.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
29 minuter sedan, skrev evert 1:

Ni som har åsikter om demokratin och hur det fungerar kan väl nämna något land där demokratin verkligen fungerar fullt ut.

Klandra USA utan att visa hur det egentligen skulle vara är egentligen ganska fegt för att inte säga sjukt.

Fram med länder nu ni besserwissrar.

Sverige är absolut inget föredöme. m.a.o. ni kan glömma den bananrepubliken.

Betänk hur stort inflytande MP o V har haft under det senaste decenniet - är det demokrati ??????????.

Finns det över huvud taget något land där det är 100 % demokrati = där folket VERKLIGEN får bestämma.

I vilket fall borde i alla fall MINST 50 % få sin önskan uppfylld när väl valet är genomfört.

Personligen tycker jag att vi har för många partier, räcker mer än väl med två.

Som det nu är lovar minoritetspartier en massa som vilken idi*t som helst borde förstå kommer att vara ogenomförbart = bara tomma löften.

Schweiz borde ligga bra till med sin direktdemokrati

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Demokrati är något av det svåraste som finns att diskutera eftersom det finns fler uppfattningar om vad demokrati är än det finns männsikor

 

Finns dock vissa grunder de flesta är överens om

 

Dock är det väldigt personligt om hur man upplever att olika länder når upp till demokrati.

Två personer i samma land kan ha diametralt olika åsikter om hur bra demokrati de land de lever i har

 

Här är en ganska bra sammanställning som säker personer här kommer ha väldigt olika åsikter om

 

https://www.informationsverige.se/sv/om-sverige/att-paverka-i-sverige/vad-ar-demokrati.html

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Åklagarna förbereder nya åtal mot Donald Trump

 

Det amerikanska justitiedepartementet förbereder ytterligare åtal mot Donald Trump. 

Enligt Independent handlar det om mellan 30 och 45 punkter kring de hemliga dokumenten.

Åtalspunkterna kan enligt tidningens källor vara ännu allvarligare än de som redan väckts.

 

https://www.expressen.se/nyheter/aklagarna-forbereder-nya-atal-mot-donald-trump/

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar var JK tog vägen? 

Är JK svarslös?

 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...