Jump to content

Öppen grupp  ·  122 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

018 Donald Trump


Herr Chang

Recommended Posts

5 minuter sedan, skrev Surin P3:

 

Ställ en tydlig fråga, så ska jag försöka svara på den.

Du har en tydlig åsikt, förklara den för mej, Trump- biden. Krig eller inte Vem startadea flest krig eller slutade kriaga Eller är det bara svammel

Link to comment
Dela på andra sajter

ThailandNovise
1 timme sedan, skrev Surin P3:

 

Det är faktiskt du som ifrågasätter mitt inlägg.

 

Att Trump var en president utan intresse av krig, trodde jag var allmänt känt.

Att det blivit värre under Bidens tid, likaså.

 

Den amerikanska krigsmakten är en industri som Trump är den första presidenten på länge att motsätta sig. Något som Biden misslyckats med totalt.

Det första Trump gjorde var att öka försvarsanslagen från $550B till $750B. En stark krigsmakt så ingen vågar attackera USA. Trump införde en Rymdkrigs avdelning också, framförallt Kina låg före på en del områden.

Trump försökte också bli vänn med Putin och Kim.

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Boa52:

Du har en tydlig åsikt, förklara den för mej, Trump- biden. Krig eller inte Vem startadea flest krig eller slutade kriaga Eller är det bara svammel

 

Tydligen är min åsikt inte så tydlig.

 

13 minuter sedan, skrev ThailandNovise:

Det första Trump gjorde var att öka försvarsanslagen från $550B till $750B. En stark krigsmakt så ingen vågar attackera USA. Trump införde en Rymdkrigs avdelning också, framförallt Kina låg före på en del områden.

Trump försökte också bli vänn med Putin och Kim.

 

På engelska... Defense budget vs military industrial complex. Helt olika saker.

 

Och din sista mening... Vän eller ovän är frågan. Vilket är bättre?

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Surin P3:

 

Tydligen är min åsikt inte så tydlig.

 

 

På engelska... Defense budget vs military industrial complex. Helt olika saker.

 

Och din sista mening... Vän eller ovän är frågan. Vilket är bättre?

Snälla skriv din åsikt då, inte som JK en massa Svammel

Link to comment
Dela på andra sajter

ThailandNovise
11 minuter sedan, skrev Surin P3:

 

Tydligen är min åsikt inte så tydlig.

 

 

På engelska... Defense budget vs military industrial complex. Helt olika saker.

 

Och din sista mening... Vän eller ovän är frågan. Vilket är bättre?

Frågan är vänn på vilka villkor? Trump ville inte ha NS2 och gjorde sitt att försena bygget. Putin var nog inte sä glad då.

 

Större defence budget => större millitary industrial complex. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Boa52:

Snälla skriv din åsikt då, inte som JK en massa Svammel

Vad anser DU att skillnaden är mellan Trump och Biden?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev berlitz:

Vad anser DU att skillnaden är mellan Trump och Biden?

Jag ville höra Surins åsikt, inte din

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Surin P3:

Angående Biden så verkar han gilla krig bra mycket mer än Trump.

Bull shit and you know it. Du kan bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev spooncreek:

Bull shit and you know it. Du kan bättre.

 

Ett exempel...

Afghanistan och Ukraina.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev Surin P3:

Angående Biden så verkar han gilla krig bra mycket mer än Trump.

 

3 timmar sedan, skrev Surin P3:

 

Ett exempel...

Afghanistan och Ukraina.

 

 

Jaha...och på vilket sätt är Afghanistan & Ukraina exempel på att Biden verkar "gilla krig bra mycket mer än Trump"?

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev spooncreek:

 

 

Jaha...och på vilket sätt är Afghanistan & Ukraina exempel på att Biden verkar "gilla krig bra mycket mer än Trump"?


Du hittar säkert nåt på nätet som förklarar varför. 
 

Haiti är ett annat exempel som sker i nuet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tvivel om Trump: Kungamakarkronan på sned

 

Donald Trump föreställde sig en segervåg som skulle föra honom tillbaka till toppen. Men den uteblev.

Efter veckans mellanårsval står Republikanerna i USA inför ett vägskäl. Allt fler anser att det är hög tid att gå vidare.

 

Trump arrangerade en stor valvaka i sitt residens Mar-a-Lago i Florida i tisdags. Välrenommerade anhängare och USA:s största medier hade bjudits in, väl medvetna om att värden försökt kratta manegen inför nästa presidentval.

Landets förre ledare hade ställt sig bakom drygt 330 kandidater i mellanårsvalen, och agerat kungamakare i processen där de sållades fram. Under valkvällen skulle framgångarna skördas.

– Om de vinner så tycker jag att jag borde få all ära för det och om de förlorar så borde jag inte bli klandrad alls, men det kommer säkert bli tvärtom, sade Trump i en intervju med tv-kanalen Newsnation, som publicerades samma dag.

I Mar-a-Lago uteblev feststämningen. Det stod tidigt klart att kandidater som fått Trumps stöd inte gick så bra som han hade hoppats – och att Republikanerna inte kunde kapitalisera på missnöjet i USA och få den makt som partiet hade hoppats på.

Visserligen har många kandidater som Trump givit sin välsignelse segrat. Men i de fallen var det överlag så att det ansågs mer eller mindre redan givet att de skulle vinna.

Lackmustestet sker i stället i delstater och distrikt där opinionen står och väger.

I valet till senaten stod mycket av Trump-sidans hopp till Pennsylvania, men där förlorade ex-presidentens kandidat, tv-läkaren Mehmet Oz. För att makten i kammaren ska tippa över tyder nu mycket på att Trumpstödde Herschel Walker, skandalomsusat tidigare proffs i amerikansk fotboll, måste vinna en avgörande omgång i Georgia i december.

I valet till representanthuset har majoriteten av Trumps mer riskfyllda satsningar misslyckats.

Och i Georgia har den konservative guvernören Brian Kemp, som har tagit strid mot Trumps falska valfuskanklagelser, blivit omvald med gott stöd.

– Det här valet visar att om republikaner fokuserar på lösningar i den verkliga världen, sådana som sätter hårt arbetande människor i första rummet, så kan vi vinna både nu och i framtiden, sade han i sitt segertal.

Den republikanske senatorn Pat Toomey, som går i pension från det mandat Mehmet Oz inte kunde vinna i Pennsylvania, säger sig vara rejält besviken.

– Jag tror att en enorm faktor i allt detta var Donald Trumps förödande roll i processen, säger han till The Wall Street Journal.

Fler republikaner har börjat beskriva honom som ett problem, i såväl öppna som anonyma uttalanden till amerikanska medier.

– Jag menar, vi hade en historisk chans och Trumps rekrytering av icke valbara kandidater sumpade det för oss, säger den republikanske veteranstrategen Scott Reed till AP.

– Jag anser bestämt att han inte längre bör vara det republikanska partiets ansikte utåt, säger den tidigare representanthusledamoten Peter King, som tidigare stöttade Trump, till The New York Times.

Flera skribenter i den inflytelserika konservativa tidskriften National Review markerar tydligt mot Trump. En skriver att Republikanerna måste välja: Trump eller valsegrar.

Republikanernas största seger tog Floridas guvernör Ron DeSantis, som sedan en tid tillbaka hålls fram som en möjlig kandidat i nästa presidentval.

Den bilden framträder nu också i medier som länge har vurmat för Donald Trump, som de konservativa flaggskeppsmedier som ägs av mediemogulen Rupert Murdoch.

I Fox News hörs nya tongångar, då kommentatorer och pratprogramsgäster plötsligt har börjat ifrågasätta ex-presidentens inflytande – och i stället lyft fram DeSantis som en tänkbar president.

Under valrörelsen gav Donald Trump Floridaguvernören öknamnet ”DeSanctimonious” (sanctimonious betyder skenhelig). Efter valet prydde en segerrusig DeSantis kvällstidningen The New York Posts förstasida med rubriken ”DeFuture”.

”Trump är det republikanska partiets största förlorare”, slog The Wall Street Journals högerlutande ledarsida fast dagen efter valet.

 

https://www.svd.se/a/dwRgWo/tvivel-om-trump-kungamakarkronan-pa-sned

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev spooncreek:

 

 

Jaha...och på vilket sätt är Afghanistan & Ukraina exempel på att Biden verkar "gilla krig bra mycket mer än Trump"?

Också intresserad över svaret. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Märkligt att de som mest vurmar för Trump också är de som mest pratar om olika konspirationsteorier......

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi får googla på typ;

Trump withdraw Afghanistan 

Biden weapons Ukraine 

 

Då hittar ni säkert nåt som passar er...

 

Sen kan vi ju diskutera det vi hittat...

 

Efter det kan vi ju prata om Biden och Haiti.

Link to comment
Dela på andra sajter

22 timmar sedan, skrev Tallviking:

Han är inte ett under av effektivitet och framåtanda men han har det som Trump saknar d.v.s stabilitet, ansvarstagande, förmåga att lugna ner oroligheter, diplomatisk, förutsägbar, följer lagar och regler, förankrar och utreder beslut som tas INNAN dom tas i demokratisk form etc etc
Han tar tag i problem och försöker nå väl förankrade lösningar som är hållbara över tiden (vs Trump som är den som orsakar problem och gör allt impulsivt, oförankrat och kortsiktigt)

 

Allt som krävs av en ledare för världens största demokrati och allt som Donald Trump INTE är eller har. Att ha en Narcisistisk idi*t med storhetsvansinne är det absolut sista man vill ha här på jorden som innehar världens mäktigaste ämbete, styr världens största militära makt, sitter på världens största samling kärnvapen och styr eller påverkar till stor del hela världens handel och ekonomi.

 

Och kanske det viktigaste, Biden inser nyttan och vikten av samarbete mad andra länder och organisationer medans Trump försökte ställa till så mycket fientlighet och osämja som möjligt

 

Märkligt att inte ett land som USA kan producera bättre presidentkandidater än de som kommit fram de senaste valen

TV stort tack. Du framför din åsikt. Jag håller inte med . Men accepterar dina åsikter. 

Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev Surin P3:

Vi får googla på typ;

Trump withdraw Afghanistan 

Biden weapons Ukraine 

 

Då hittar ni säkert nåt som passar er...

 

Sen kan vi ju diskutera det vi hittat...

 

Efter det kan vi ju prata om Biden och Haiti.

Ang Ukrina så startade Ryssland kriget. Nato länderna mfl stöttar Ukraina med vapen eftersom Ryssland är en gemensam fiende.

Link to comment
Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev Surin P3:

Vi får googla på typ;

Trump withdraw Afghanistan 

Biden weapons Ukraine 

 

Då hittar ni säkert nåt som passar er...

 

Sen kan vi ju diskutera det vi hittat...

 

Efter det kan vi ju prata om Biden och Haiti.

"

Jag märker måhända ord, men inget av ovanstående google-sökningar ger mig någon förklaring till varför Biden "gillar krig bra mycket mer än Trump"

Link to comment
Dela på andra sajter

Googla på vilka vem som tog över Ukraina 2014. Det var Obama -Biden- Victoria Noland. Kolla sedan varför Hunter Biden och div andra personer startade  Gain of funktion lab i Ukraina.  Vilket är förbjudet i Usa . Kolla sedan klippet med Biden när han sparkar Överåklagaren i Ukraina för att Ukraina ska få ett lån från Usa. Finns hur mycket som helst. 

Vem bombade sönder Irak. Vem lämnade och mördade soldaterna i Afghanistan. Lämnade material för runt 100miljader dollar. Vem fick all utrustningen. 

Hur gick det under dom fyra åren med Trump. Jo fred över hela världen.  Öppna ögonen så ser ni 

Link to comment
Dela på andra sajter

ThailandNovise
10 minuter sedan, skrev John Khonken:

Vem bombade sönder Irak. Vem lämnade och mördade soldaterna i Afghanistan. Lämnade material för runt 100miljader dollar. Vem fick all utrustningen. 

1. Bush, Obama, Trump 

2. Se 1

3. NATO och delvis Trumps avtal med Talibanerna, var meningen att den Afganska armen skulle använda vapnen. Men de sprang iväg när NATO lämnade.

12 minuter sedan, skrev John Khonken:

Hur gick det under dom fyra åren med Trump. Jo fred över hela världen.

Det var inte någon fred i hela världen och speciellt inte i 4 år. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar som forumet är kapat av rysstrollen🤣

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Kenneth4618:

Det verkar som forumet är kapat av rysstrollen🤣

Perfekt bild som man kan svara med. :-)

 

20220806_113942.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...