Jump to content

Öppen grupp  ·  122 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

018 Donald Trump


Herr Chang

Recommended Posts

Precis nyss, skrev Mankan:

Jag kan upprepa lite av jag jag skivit innan.

 

"För mig är det också fullständigt rimligt att jättar som Twitter också måste förhålla sig till lagar om yttrandefrihet. Om Twitter ägare plötsligt skulle få för sig att vänsterliberala åsikter inte får yttras på plattformen. Ägaren som nyss köpt plattformen har själv sina politiska sympatier längst ut på högerkanten och vill bara att dessa ska höras. För mig hade det varit ett klart hot mot yttrandefriheten men du kanske tycker att detta skulle vara helt ok"

 

"Jag tycker fortfarande att Twitter ska vara förpliktigade lagar om yttrandefrihet sedan får du och Fritz tycka vad ni vill."

 

Om man ska underkasta sig lagar om yttrandefrihet så är det för mig självklart att man också har på fötterna innan man stänger av någon för att ha brutit mot reglerna. Att anse eller tycka att han har uppmanat till våld räcker inte. Antingen har han det eller så har han det inte.

Återigen blandar du ihop rätten att yttra sig med rätten att nyttja en tjänst levererad av ett företag

 

Du får naturligtvis tycka vad du vill (åsiktsfrihet) men tyvärr funkar lagar och regler samt företags användarregler/policys inte på det sätt du anser att dom bör göra....

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Tallviking:

Återigen blandar du ihop rätten att yttra sig med rätten att nyttja en tjänst levererad av ett företag

 

Du får naturligtvis tycka vad du vill (åsiktsfrihet) men tyvärr funkar lagar och regler samt företags användarregler/policys inte på det sätt du anser att dom bör göra....

Nej jag blandar inte alls ihop detta. Jag anser de tack vare deras storhet och maktposition måste förhålla sig till yttrandefrihetslagar. Trots att de är en privatägd aktör.

 

Man kan ha en annan åsikt en dig utan att man har missuppfattat världen och hur den fungerar.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev Mankan:

Nej jag blandar inte alls ihop detta. Jag anser de tack vare deras storhet och maktposition måste förhålla sig till yttrandefrihetslagar. Trots att de är en privatägd aktör.

 

Man kan ha en annan åsikt en dig utan att man har missuppfattat världen och hur den fungerar.

Det är självklart att du får ha vilken åsikt du vill.

 

Uppenbart har inte alla samma åsikt som du i det här fallet förutom då möjligen Donald.....

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Tallviking:

Det är självklart att du får ha vilken åsikt du vill.

 

Uppenbart har inte alla samma åsikt som du i det här fallet förutom då möjligen Donald.....

Ok så alla andra håller med dig då menar du. Du vet att högmod är den dödssynd va?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Mankan:

Ok så alla andra håller med dig då menar du. Du vet att högmod är den dödssynd va?

Nej. Men avgörande anser uppenbart inte samma som du och Donald eftersom ingen försökt fälla Twitter för att bryta mot yttrandefriheten och ingen avgörande verkar anse att Twitter har någon form av juridisk skyldighet att ge Donald möjlighet att nyttja dess tjänster för sin rätt att yttra sig

 

Annars skulle ju detta utretts för länge sedan eller hur ?

Hans bråk med Twitter och andra medieplattformar är ju inte direkt en dagsfärsk sak.....

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Tallviking:

Nej. Men avgörande anser uppenbart inte samma som du och Donald eftersom ingen försökt fälla Twitter för att bryta mot yttrandefriheten och ingen avgörande verkar anse att Twitter har någon form av juridisk skyldighet att ge Donald möjlighet att nyttja dess tjänster för sin rätt att yttra sig

 

Annars skulle ju detta utretts för länge sedan eller hur ?

Hans bråk med Twitter och andra medieplattformar är ju inte direkt en dagsfärsk sak.....

De känns om om mitt tidigare inlägg passar rätt bra här också.

 

"Ja en sådan slutsats kan man ju dra om man vill. Att en rättslig prövning ännu inte skett är knappast någon garanti på att det inte kommer att ske. Det gäller väl att en åklagare är beredd att ta en sådan process också inte bara att någon anmäler. Den här typen av dominanta världstäckande internettplattformar är ju trots att en ganska ny företeelse. Lagar regler och prövningar har nog inte riktigt hunnit med utvecklingen där."

 

Jag accepetar att du har en annan åsikt. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag accepetar att en del messerschmittar stavar illa!

"messerschmittar" ÄR EN AVSIKTLIG FELSTAVNING...

 

Trump är en legend, och kommer alltid att finnas i våra medvetanden, på gott och ont!

En sån gigant!

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Mankan:

Ok så alla andra håller med dig då menar du. Du vet att högmod är den dödssynd va?

Bara om man tror på en bok som mestadels skrevs strax efter att den påstådde Jesus spikades upp nånstans i mellanöstern...

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minutes ago, Tommy said:

Jag accepetar att en del messerschmittar stavar illa!

"messerschmittar" ÄR EN AVSIKTLIG FELSTAVNING...

 

Trump är en legend, och kommer alltid att finnas i våra medvetanden, på gott och ont!

En sån gigant!

 

 

MVH

Gigant... kom bara till makten tack vare alla hockeyfrillor aka trailertrash.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Tommy:

Jag accepetar att en del messerschmittar stavar illa!

"messerschmittar" ÄR EN AVSIKTLIG FELSTAVNING...

Respekt !!!!  :av-109998:

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tallviking:

Fint gjort att stänga av en av ledarna... Nu är balansen återställd eller?

Resten av ledarna?

Andra "onda" organisationer som finns kvar?

 

Nä, nog måste jag säga att deras syn på vad som ska skyddas från allmänheten är lite skev.

Och jag tycker de borde ställa sig på rätt sida (eller åtminstone välja en sida) vad gäller "Section 230".

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker resonemanget som @Mankan och @Surin P3 för kring yttrandefriheten och de stora plattformarnas ansvar för detta, och hur deras egna regler lirar med den är högst relevant. Måhända har jag också delvis ändrat åsikt i frågan från att rätt kategoriskt hävda företagens rätt till att sätta sina egna regler för den produkt de erbjuder, till att se det ur ett större perpektiv än så.  Säkert påverkd av intressanta debatter och argument bland annat här. 

 

Däri ligger ju också då naturligtvis Trumpens rätt att få säga i princip vad f-n han vill på Twitter, vilket han ju gjorde tills dess han blev avstängd.

 

Men, att hävda att hans retorik på Twitter efter valnederlaget (i yttrandefrihetens namn), i kombo med alla hans andra uttalanden och  demonstrationen han talade vid innan stormningen av Capitoleum,  INTE var den starkast bidragande orsaken till att stormningen skedde?

 

Jag skulle hellre försöka bestiga Mount Everest i snöstorm endast  iklädd sockiplast,  än att acceptera ett uppdrag där jag var tvungen att hävda det. Eller för att vara än tydligare: Den som försöker hävda Trumpens oskuld avseende stormningen är helt blind för det uppenbara.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

56 minuter sedan, skrev spooncreek:

Jag tycker resonemanget som @Mankan och @Surin P3 för kring yttrandefriheten och de stora plattformarnas ansvar för detta, och hur deras egna regler lirar med den är högst relevant. Måhända har jag också delvis ändrat åsikt i frågan från att rätt kategoriskt hävda företagens rätt till att sätta sina egna regler för den produkt de erbjuder, till att se det ur ett större perpektiv än så.  Säkert påverkd av intressanta debatter och argeument bland annat här. 

 

Däri ligger ju också då naturligtvis Trumpens rätt att få säga i princip vad f-n han vill på Twitter, vilket han ju gjorde tills dess han blev avstängd.

 

Men, att hävda att hans retorik på Twitter efter valnederlaget (i yttrandefrihetens namn), i kombo med alla hans andra uttalanden och  demonstrationen han talade vid innan stormningen av Capitoleum,  INTE var den starkast bidragande orsaken till att stormningen skedde?

 

Jag skulle hellre försöka bestiga Mount Everest i snöstorm endast  iklädd sockiplast,  än att acceptera ett uppdrag där jag var tvungen att hävda det. Eller för att vara än tydligare: Den som försöker hävda Trumpens oskuld avseende stormningen är helt blind för det uppenbara.

Men va fan då får jag ett halvt rätt i alla fall. :)

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev spooncreek:

Jag tycker resonemanget som @Mankan och @Surin P3 för kring yttrandefriheten och de stora plattformarnas ansvar för detta, och hur deras egna regler lirar med den är högst relevant. Måhända har jag också delvis ändrat åsikt i frågan från att rätt kategoriskt hävda företagens rätt till att sätta sina egna regler för den produkt de erbjuder, till att se det ur ett större perpektiv än så.  Säkert påverkd av intressanta debatter och argeument bland annat här. 

 

Däri ligger ju också då naturligtvis Trumpens rätt att få säga i princip vad f-n han vill på Twitter, vilket han ju gjorde tills dess han blev avstängd.

 

Men, att hävda att hans retorik på Twitter efter valnederlaget (i yttrandefrihetens namn), i kombo med alla hans andra uttalanden och  demonstrationen han talade vid innan stormningen av Capitoleum,  INTE var den starkast bidragande orsaken till att stormningen skedde?

 

Jag skulle hellre försöka bestiga Mount Everest i snöstorm endast  iklädd sockiplast,  än att acceptera ett uppdrag där jag var tvungen att hävda det. Eller för att vara än tydligare: Den som försöker hävda Trumpens oskuld avseende stormningen är helt blind för det uppenbara.

Jag ska erkänna att jag inte följd Trump på samma sätt som många andra verkar ha gjort här. Om jag står på sidan om och läser det som skrivs om honom kan jag dock konstatera att många älskar att hata personen i fråga. Många vill säkerligen sätta dit Trump och eftersom detta inte hänt ännu (för att använda Tallvikings retorik) så måste han ju vara oskyldig.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

43 minutes ago, Mankan said:

Jag ska erkänna att jag inte följd Trump på samma sätt som många andra verkar ha gjort här. Om jag står på sidan om och läser det som skrivs om honom kan jag dock konstatera att många älskar att hata personen i fråga. Många vill säkerligen sätta dit Trump och eftersom detta inte hänt ännu (för att använda Tallvikings retorik) så måste han ju vara oskyldig.

Huruvida han i laglig mening enligt amerikansk lagstiftning gjort sig skyldig till uppvigling och om det överhuvudtaget regleras i USA har jag inte en aning om. Det så kallade sunda förnuftet räcker dock långt avseende vad som förorsakade stormingen av Capitoleum, lagligt eller inte. Utan Trumpens retorik, ingen stormning. Solklart.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Hjärntvätten har släppt. Folk ser verkligheten. När det drabbar deras egna plånbok väldigt mycket

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev flebbe:

bild.thumb.png.30e64e76ce800620d3a84a3321b86121.png

Men vad fasen Flebbe, har du inte släppt den där förlusten än? Det är ju ungefär  som de som fortsatt hävdar att Tyskland borde vunnit mot England i VM i fotboll 1966, att Herreys inte borde vunnit Melodifestivalen 1984, eller att Maguire faktiskt var en bra värvning för United 2019.

 

Släpp sargen, gå vidare...

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev spooncreek:

Men vad fasen Flebbe, har du inte släppt den där förlusten än? Det är ju ungefär  som de som fortsatt hävdar att Tyskland borde vunnit mot England i VM i fotboll 1966, att Herreys inte borde vunnit Melodifestivalen 1984, eller att Maguire faktiskt var en bra värvning för United 2019.

 

Släpp sargen, gå vidare...

Nej, har inte lust.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev flebbe:

Nej, har inte lust.

Jag kan faktiskt förstå känslan, det där med att vara bitter. Själv är jag faktiskt själv rätt bitter just nu,efter det att Paramount drog tillbaka Netflix rättigheter att sända Star Trek Discovery bara två dagar innan premiären av säsong 4. Man kan ju bli tokig för mindre. Kanske ska frågan  kuddförsäljaren du gillar om han kan driva process åt mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev spooncreek:

Jag kan faktiskt förstå känslan, det där med att vara bitter. Själv är jag faktiskt själv rätt bitter just nu,efter det att Paramount drog tillbaka Netflix rättigheter att sända Star Trek Discovery bara två dagar innan premiären av säsong 4. Man kan ju bli tokig för mindre. Kanske ska frågan  kuddförsäljaren du gillar om han kan driva process åt mig.

Aj då, sånt kan göra vem som helst bitter.

https://www.moviezine.se/nyheter/star-trek-discovery-forsvinner-helt-fran-netflix-efter-ovanlig-deal

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...