Jump to content

Öppen grupp  ·  122 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

018 Donald Trump


Herr Chang

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev spooncreek:

Jag kan ha missat något här, men såvitt jag förstår det är artikelns upphovsmän reportar på Reuters och källorna på FBI är deras? 

Reuters som traditionell nyhetsbyrå måste väl ändå betraktas som del av själva hjärtat i det du betraktar som MSM.  Deras "scoop", och som dessutom publicerats i mängder med medier som de sålt artikeln till. 

Nej, du har inte fel alls.

 

Det som är fel enligt mig är att i veckor och till och med månader var sjätte januari händelserna på tapeten som organiserade upplopp hos många MSM-företag.

Med Trump som syndabock alltför ofta.

 

När det nu visar sig att så inte var fallet, så skrivs det några få artiklar.

 

Med andra ord rapporterades inte nyheter när det skedde, utan vinklad propagandasmörja.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför tas inte runt 14000 timmars videor från tumultet i Capitolium fram för att få reda på vad som verkligen hände. Borde väl ligga i allas intresse eller. Är det någon/några som vill mörka den riktiga anledningen. Det sitter vad jag hört flera hundra i fängelse utan rättegång gällande tumultet den 6 jan. Är det en rättsstat där man sätter folk i fängelse utan rättegång. Alla ska få sin sak prövad i en demokrati. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minute ago, John Khonken said:

Varför tas inte runt 14000 timmars videor från tumultet i Capitolium fram för att få reda på vad som verkligen hände. Borde väl ligga i allas intresse eller. Är det någon/några som vill mörka den riktiga anledningen. Det sitter vad jag hört flera hundra i fängelse utan rättegång gällande tumultet den 6 jan. Är det en rättsstat där man sätter folk i fängelse utan rättegång. Alla ska få sin sak prövad i en demokrati. 

 

FBI håller koll.
https://www.justice.gov/usao-dc/capitol-breach-cases
https://www.fbi.gov/wanted/capitol-violence

Link to comment
Dela på andra sajter

3 hours ago, Surin P3 said:

Nej, du har inte fel alls.

 

Det som är fel enligt mig är att i veckor och till och med månader var sjätte januari händelserna på tapeten som organiserade upplopp hos många MSM-företag.

Med Trump som syndabock alltför ofta.

 

När det nu visar sig att så inte var fallet, så skrivs det några få artiklar.

 

Med andra ord rapporterades inte nyheter när det skedde, utan vinklad propagandasmörja.

Jag tycker ärligt talat att  hela ditt resonemang i just detta blir som att du slåss mot väderkvarnar.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev spooncreek:

Jag tycker ärligt talat att  hela ditt resonemang i just detta blir som att du slåss mot väderkvarnar.

Jag hoppas det är så.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, Ken said:

239472304_203203741836166_5354261389215397785_n.jpg.1e8e07c4dbb9c85deb4f6a5fa684ea90.jpg

 

Den där bilden har jag sett i sitt rätta sammanhang. Du kan se hur han kavlar upp ärmen för att ta sin tredje Pfizer, en så kallad "booster shot". 😎

 

Alla hillbillies i Alabama har sedan dess vänt honom ryggen,  och deras övergucku Alex Jones (från din favoritkälla Infowars) har kallat stackarn för "dumbass". Det blir nog ingen comeback till "White House" utan stödet av "White Trash".  :buba: 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

On 8/26/2021 at 12:40 PM, Ken said:

239472304_203203741836166_5354261389215397785_n.jpg.1e8e07c4dbb9c85deb4f6a5fa684ea90.jpg

En fin bild i riktigt Soviet realistisk stil (googla gärna). Alla dessa sinnesslöa jänkare som kallar sig patrioter men aldrig någonsin varit närmare USA's och den fria världens störste fiende. Man blir mörkrädd och Reagan skulle vända sig i sin grav; femtekolonnare. 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

320 sidor om Donald John Trump. Helt klart får jag nog fimpa tråden om den där Biden, han verkar ju inte på långa vägar vara lika intressant.......

 

🤨

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Naam kaeng:

320 sidor om Donald John Trump. Helt klart får jag nog fimpa tråden om den där Biden, han verkar ju inte på långa vägar vara lika intressant.......

 

🤨

 

 

Inte helt oväntat kanske. Finns nog få människor som kan röra upp så mycket negativa känslor som DT.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minutes ago, Tallviking said:

Inte helt oväntat kanske. Finns nog få människor som kan röra upp så mycket negativa känslor som DT.

Och för all del också positiva känslor. Finns tveklöst 10 gånger fler människor som älskar Trump än de som älskar Biden.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Atom:

Och för all del också positiva känslor. Finns tveklöst 10 gånger fler människor som älskar Trump än de som älskar Biden.

Ja. Biden är ju inte en direkt person som lockar fram till några känslor alls, från något håll.

 

Men jag tror nog det är en bättre egenskap om man har världens mäktigaste yrke än att man får mängder av människor att älska/hata för det kan i sin tur leda till väldigt mycket otrevligt.

Många älskar honom dessutom för hans ständiga hatkampanjer

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Atom:

Och för all del också positiva känslor. Finns tveklöst 10 gånger fler människor som älskar Trump än de som älskar Biden.

Intressant! 

Men nu får du minsann utveckla. Det var ju ett val. Biden fick fler röster än Trump. Då måste det ju vara fler individer som tycker om Biden än Trump, eller har jag missat (min vana trogen) någonting väsentligt?  :surprised:

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Naam kaeng:

Intressant! 

Men nu får du minsann utveckla. Det var ju ett val. Biden fick fler röster än Trump. Då måste det ju vara fler individer som tycker om Biden än Trump, eller har jag missat (min vana trogen) någonting väsentligt?  :surprised:

 

 

Älska vs tycka om. Många röstade på Biden för att de inte tycker om Trump, därmed inte sagt de älskar Biden. Trumps följare är nog mer benägna att älska Trump. 

 

Tror Atomen menar något sådant.

Ändrades av HuaHindinnge
Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev HuaHindinnge:

Älska vs tycka om. Många röstade på Biden för att de inte tycker Trump, därmed inte sagt de älskar Biden. Trumps följare är nog mer benägna att älska Trump. 

 

Tror Atomen menar något sådant.

Okay - fortsatt intressant!  👍

Link to comment
Dela på andra sajter

De börjar kanske inse sitt misstag i att rösta på Biden. Siffrorna/trenden ser inte lysande ut.

 

En väldigt svag president.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Surin P3:

De börjar kanske inse sitt misstag i att rösta på Biden. Siffrorna/trenden ser inte lysande ut.

 

En väldigt svag president.

Tror svag i det här fallet är betydligt bättre än kontrollerande och okonventionell samt oberäknelig och diktatorisk

 

Då kan statsapparaten med alla experter och kunniga få komma till tals istället för en galning som själv fattar beslut om allt (i en demokrati)

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-08-24 at 13:38, skrev John Khonken:

Varför tas inte runt 14000 timmars videor från tumultet i Capitolium fram för att få reda på vad som verkligen hände. Borde väl ligga i allas intresse eller. Är det någon/några som vill mörka den riktiga anledningen. Det sitter vad jag hört flera hundra i fängelse utan rättegång gällande tumultet den 6 jan. Är det en rättsstat där man sätter folk i fängelse utan rättegång. Alla ska få sin sak prövad i en demokrati. 

 

Du har hört fel

 

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Surin P3:

De börjar kanske inse sitt misstag i att rösta på Biden. Siffrorna/trenden ser inte lysande ut.

 

En väldigt svag president.

Det nog planerat. Biden ska ta alla svåra beslut och hantera utfallen.  Sedan avgår han och lämnar över till Harris.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Tallviking:

Tror svag i det här fallet är betydligt bättre än kontrollerande och okonventionell samt oberäknelig och diktatorisk

 

Då kan statsapparaten med alla experter och kunniga få komma till tals istället för en galning som själv fattar beslut om allt (i en demokrati)

Experter och kunniga är väldigt långt från verklighet och konsekvens, t.ex bestämmer man att en dömd våldtäktsman ska få 800k i skadestånd men kronofogden får inte utmäta något av summan som ska gå till skadestånd till kvinnan som lyckats få 3k hitills av gärningsmannen. Innan eller om detta

åtgärdas har så lång tid gått att dom pengarna inte finns kvar hos honom. Bara ett exempel hur det inte få gå till i ett rättssamhälle

Link to comment
Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev bambam:

Experter och kunniga är väldigt långt från verklighet och konsekvens, t.ex bestämmer man att en dömd våldtäktsman ska få 800k i skadestånd men kronofogden får inte utmäta något av summan som ska gå till skadestånd till kvinnan som lyckats få 3k hitills av gärningsmannen. Innan eller om detta

åtgärdas har så lång tid gått att dom pengarna inte finns kvar hos honom. Bara ett exempel hur det inte få gå till i ett rättssamhälle

Javisst!

Kvinnan eller vilket annat brottsoffer som helst som tilldöms skadestånd borde få sitt skadestånd direkt, från staten, sen får staten se till att den dömde betalar tillbaka pengarna till den, via KFM.

 

Detta borde vara självklart!

 

Brottsoffret borde verkligen inte behöva göra något, för att få sina pengar...

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Tallviking:

Tror svag i det här fallet är betydligt bättre än kontrollerande och okonventionell samt oberäknelig och diktatorisk

 

Då kan statsapparaten med alla experter och kunniga få komma till tals istället för en galning som själv fattar beslut om allt (i en demokrati)

Det är väl Biden som får exekutiva order omvända i domstol, inte Trump.

På tal om diktator.

 

Och Biden lovade ju heligt innan valet att allt skulle ske utan exekutiva order, inga diktatoriska fasoner... Hehe.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 hours ago, Naam kaeng said:

Intressant! 

Men nu får du minsann utveckla. Det var ju ett val. Biden fick fler röster än Trump. Då måste det ju vara fler individer som tycker om Biden än Trump, eller har jag missat (min vana trogen) någonting väsentligt?  :surprised:

 

 

Du har redan fått svaret på vad jag menade. Biden fick 7 miljoner fler röster så förenklat kan man säga att Biden är, eller i alla fall var då, klart populärare än Trump. Inte ens det är dock säkert; de flesta röstar trots allt på ett parti och det var säkert många Demokrater, och även Independents, som röstade på Biden trots att de inte alls gillade honom.

 

Jag tror väldigt få älskar Biden men att ganska många gillar hans politik. Trump är trots allt oerhört populär bland väldigt många Republikaner och många kan nog sägas älska/dyrka honom. Hans sätt, mer än hans politik, har dock också skrämt iväg ganska många Republikaner, fått en majoritet av Independents att rösta på Demokraterna samt fick väldigt många Demokrater som normalt sett skolkar att bege sig till vallokalerna.

 

Jag tror Republikanerna tar tillbaka Representanthuset och Senaten i mid-terms election och de kommer även vinna nästa Presidentval, under en förutsättning; att Trump inte är deras kandidat. Trump är tveklöst Republikanernas mest populäre kandidat men han är också Demokraternas största, kanske enda, hopp.   

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev Surin P3:

De börjar kanske inse sitt misstag i att rösta på Biden. Siffrorna/trenden ser inte lysande ut.

 

En väldigt svag president.

Må så vara men jämfört med Trump så är Biden fortfarande mycket mer populär än vad nånsin Trump var.

Spola fram till ca: 6:30 in i reportaget och kolla.

https://www.tv4.se/personer/marcus-oscarsson?utm_source=tv4.se&utm_medium=partner&utm_campaign=upsell

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...