Jump to content

Öppen grupp  ·  122 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

018 Donald Trump


Herr Chang

Recommended Posts

2 timmar sedan, skrev Mr atm:

Ingen aning. Enda jag såg var att poliser öppnade upp grindarna för folket och vinkade in dom.

Den polisen var syssling till Trump.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev John Khonken:

Det är spännande nu. Vem vinner

ARIZONA MOT GEORGIA= Just nu leder Georgia med 1-0.

NFL?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, Esspe said:

NFL?

Det måste bli  (Arizona) Cardinals vs  (Atlanta) Falcons? Ibland chockar han, Khonken,  med sina sportkunskaper. Men 1-0 låter lite fel. Kan det vara 11-0?

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Det där med sanning och inte är väldigt inne just nu. Ett exempel just nu är valet i Usa. Ett gäng påstår att valet var det säkraste som någonsin hållits. Medan motståndarna säger tvärtom. Vem har rätt och vem ljuger. Vem har kört propaganda hela tiden. 

Till helgen hålls ett möte där alla fakta för alla delstater gås igenom. 10-12 aug. Sänds live Alla kan lyssna och bilda sig en egen uppfattning eller göra som vanligt. Stoppa huvudet i sanden 

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
51 minutes ago, John Khonken said:

Det där med sanning och inte är väldigt inne just nu. Ett exempel just nu är valet i Usa. Ett gäng påstår att valet var det säkraste som någonsin hållits. Medan motståndarna säger tvärtom. Vem har rätt och vem ljuger. Vem har kört propaganda hela tiden. 

Till helgen hålls ett möte där alla fakta för alla delstater gås igenom. 10-12 aug. Sänds live Alla kan lyssna och bilda sig en egen uppfattning eller göra som vanligt. Stoppa huvudet i sanden 

Vem håller i det då?

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
1 timme sedan, skrev John Khonken:

Det där med sanning och inte är väldigt inne just nu. Ett exempel just nu är valet i Usa. Ett gäng påstår att valet var det säkraste som någonsin hållits. Medan motståndarna säger tvärtom. Vem har rätt och vem ljuger. Vem har kört propaganda hela tiden. 

Till helgen hålls ett möte där alla fakta för alla delstater gås igenom. 10-12 aug. Sänds live Alla kan lyssna och bilda sig en egen uppfattning eller göra som vanligt. Stoppa huvudet i sanden 

Trump gänget har kört propaganda hela tiden. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Suspected U.K. Mass Shooter Said He Was American, Trump-Supporting Virgin

 

‘I’m The Terminator’

Jake Davison raged on Facebook and YouTube for years before carrying out the worst shooting in Britain for over a decade.

 

https://www.thedailybeast.com/jake-davison-suspected-mass-shooter-said-he-was-an-american-trump-supporting-virgin

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jaha, januari den sjätte upproret är enligt FBI inte något uppror längre.

Något som varit tydligt sedan länge för upplysta.

 

Bra jobbat FBI... Hehe.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Surin P3:

Jaha, januari den sjätte upproret är enligt FBI inte något uppror längre.

Något som varit tydligt sedan länge för upplysta.

 

Bra jobbat FBI... Hehe.

Var det tandlösa gummor månne ?

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Fritz:

Var det tandlösa gummor månne ?

Ja haha.

De arresterade minst en ca 70 år gammal gumma också. Men jag vet inte om hon har sina tänder kvar.

 

Kanske hon får en egen Wikipediasida där hon utpekas som hjärnan bakom denna händelse. :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minutes ago, Surin P3 said:

Jaha, januari den sjätte upproret är enligt FBI inte något uppror längre.

Något som varit tydligt sedan länge för upplysta.

 

Bra jobbat FBI... Hehe.

Ähhhh.....P3.......nyckelordet här är "organised".."Riot" är väl inget att snacka om?

Link to comment
Dela på andra sajter

46 minuter sedan, skrev spooncreek:

Ähhhh.....P3.......nyckelordet här är "organised".."Riot" är väl inget att snacka om?

Precis. Organiserad.

Eller oorganiserad i detta fall.

 

Tydligt från första början.

Bara vissa tokstollar som trodde annat. :D 

Och kanske även fortsättningsvis tror det, vad vet jag...

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minutes ago, Surin P3 said:

Precis. Organiserad.

Eller oorganiserad i detta fall.

 

Tydligt från första början.

Bara vissa tokstollar som trodde annat. :D 

Och kanske även fortsättningsvis tror det, vad vet jag...

Och det du skriver nu rimmar med vad du skrev först  på vilket sätt då?

 

"Jaha, januari den sjätte upproret är enligt FBI inte något uppror längre.

Något som varit tydligt sedan länge för upplysta.

 

Bra jobbat FBI... Hehe."

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev spooncreek:

Och det du skriver nu rimmar med vad du skrev först  på vilket sätt då?

 

"Jaha, januari den sjätte upproret är enligt FBI inte något uppror längre.

Något som varit tydligt sedan länge för upplysta.

 

Bra jobbat FBI... Hehe."

Kanske min svenska börjar bli lite rostig.

Översatte insurrection med Googles hjälp.

 

Uppror enligt mig innefattar någon slags organisation, vilket tydligen inte var fallet här.

Men kan som sagt vara lite rostig.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Surin P3:

Kanske min svenska börjar bli lite rostig.

Översatte insurrection med Googles hjälp.

 

Uppror enligt mig innefattar någon slags organisation, vilket tydligen inte var fallet här.

Men kan som sagt vara lite rostig.

Verkar som det är mer än bara språket som rostat av att sitta på den thailändska landsbygden för länge......

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Tallviking:

Verkar som det är mer än bara språket som rostat av att sitta på den thailändska landsbygden för länge......

Men att vara språkkommentar för den sittande regering å vara avlönad av den går jättebra?

Link to comment
Dela på andra sajter

48 minuter sedan, skrev berlitz:

Men att vara språkkommentar för den sittande regering å vara avlönad av den går jättebra?

Hur tänkte du nu ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Wanchai:

Den klassiska motfrågan som  alltid.

Ja eftersom det du skrev innehöll flera rena faktafel så undrar jag hur du tänkte ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

14 hours ago, Surin P3 said:

Kanske min svenska börjar bli lite rostig.

Översatte insurrection med Googles hjälp.

 

Uppror enligt mig innefattar någon slags organisation, vilket tydligen inte var fallet här.

Men kan som sagt vara lite rostig.

Det jag hittar avseende det du påstod är en artikel från Reuters från några dagar sedan, som publicerats i ett flertal medier. Kanske har du en annan källa?  För min del är det i alla fall ingen större nyhet att det inte fanns en (organiserad) plan att faktiskt genomföra en statskupp, men att det däremot fanns (organiserade) planer bland vissa extremister att försöka ta sig in i Capitol.  

 

WASHINGTON, Aug 20 (Reuters) - The FBI has found scant evidence that the Jan. 6 attack on the U.S. Capitol was the result of an organized plot to overturn the presidential election result, according to four current and former law enforcement officials.

Though federal officials have arrested more than 570 alleged participants, the FBI at this point believes the violence was not centrally coordinated by far-right groups or prominent supporters of then-President Donald Trump, according to the sources, who have been either directly involved in or briefed regularly on the wide-ranging investigations.

 

"Ninety to ninety-five percent of these are one-off cases," said a former senior law enforcement official with knowledge of the investigation. "Then you have five percent, maybe, of these militia groups that were more closely organized. But there was no grand scheme with Roger Stone and Alex Jones and all of these people to storm the Capitol and take hostages."

Stone, a veteran Republican operative and self-described "dirty trickster", and Jones, founder of a conspiracy-driven radio show and webcast, are both allies of Trump and had been involved in pro-Trump events in Washington on Jan. 5, the day before the riot.

 

FBI investigators did find that cells of protesters, including followers of the far-right Oath Keepers and Proud Boys groups, had aimed to break into the Capitol. But they found no evidence that the groups had serious plans about what to do if they made it inside, the sources said.

 

https://www.reuters.com/world/us/exclusive-fbi-finds-scant-evidence-us-capitol-attack-was-coordinated-sources-2021-08-20/

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev spooncreek:

Det jag hittar avseende det du påstod är en artikel från Reuters från några dagar sedan, som publicerats i ett flertal medier. Kanske har du en annan källa?  För min del är det i alla fall ingen större nyhet att det inte fanns en (organiserad) plan att faktiskt genomföra en statskupp, men att det däremot fanns (organiserade) planer bland vissa extremister att försöka ta sig in i Capitol.  

 

WASHINGTON, Aug 20 (Reuters) - The FBI has found scant evidence that the Jan. 6 attack on the U.S. Capitol was the result of an organized plot to overturn the presidential election result, according to four current and former law enforcement officials.

Though federal officials have arrested more than 570 alleged participants, the FBI at this point believes the violence was not centrally coordinated by far-right groups or prominent supporters of then-President Donald Trump, according to the sources, who have been either directly involved in or briefed regularly on the wide-ranging investigations.

 

"Ninety to ninety-five percent of these are one-off cases," said a former senior law enforcement official with knowledge of the investigation. "Then you have five percent, maybe, of these militia groups that were more closely organized. But there was no grand scheme with Roger Stone and Alex Jones and all of these people to storm the Capitol and take hostages."

Stone, a veteran Republican operative and self-described "dirty trickster", and Jones, founder of a conspiracy-driven radio show and webcast, are both allies of Trump and had been involved in pro-Trump events in Washington on Jan. 5, the day before the riot.

 

FBI investigators did find that cells of protesters, including followers of the far-right Oath Keepers and Proud Boys groups, had aimed to break into the Capitol. But they found no evidence that the groups had serious plans about what to do if they made it inside, the sources said.

 

https://www.reuters.com/world/us/exclusive-fbi-finds-scant-evidence-us-capitol-attack-was-coordinated-sources-2021-08-20/

Det är självklart en pytteliten nyhet om man ska tro på MSM.

 

De vill ju sällan erkänna när de haft fel eller bara köra på pravda, pravda propaganda.

Vi minns väl alla hur det hela blåstes upp av MSM när detta skedde.

 

I det stora hela är det ändå positivt att skriver om detta. Om än med liten text. :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minutes ago, Surin P3 said:

Det är självklart en pytteliten nyhet om man ska tro på MSM.

 

De vill ju sällan erkänna när de haft fel eller bara köra på pravda, pravda propaganda.

Vi minns väl alla hur det hela blåstes upp av MSM när detta skedde.

 

I det stora hela är det ändå positivt att skriver om detta. Om än med liten text. :D 

Jag kan ha missat något här, men såvitt jag förstår det är artikelns upphovsmän reportar på Reuters och källorna på FBI är deras? 

Reuters som traditionell nyhetsbyrå måste väl ändå betraktas som del av själva hjärtat i det du betraktar som MSM.  Deras "scoop", och som dessutom publicerats i mängder med medier som de sålt artikeln till. 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...