Jump to content

Öppen grupp  ·  122 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

018 Donald Trump


Herr Chang

Recommended Posts

48 minuter sedan, skrev NiceBeaver:

Du verkar vara rätt ensam om att ha sett Den Store Statsmannens tal. Vad sägs om att du kan komma upp med en länk till någon alternativ media så vi okunniga också kan få ta del av hans budskap.

Jag har bara sett delar. Och ville se allt. Då testade jag  media för att se om någon lagt upp talet. Av dom stora fanns  inte någon som visade talet. Vad som är märkligt när man läser här så förstår jag ingenting. Enligt klanen här så har Biden redan vunnit. Varför bryr man sig om vad Trumpen talar om. Jo för man börjar bli rädd mycket rädd. 

 

Så kamrat klan . Sanningen fortsätter sin frammarsch och ni blir bara mindre och mindre. Men lova en sak. Sluta inte skriva här när jag får rätt. Jag måste också få ha lite roligt på er bekostnad

Njut nu av Fredagens lycka. Rå om varandra. 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Bike:

Förstår att de finns de som anser det vara snurrig syn på vad som kommer att ske , men det är hur jag ser det, Du Tall Viking får ju ha din ide om dessa vänsterliberaler, hoppas du har rätt, själv tror jag det finns en riktigt ful typ bakom, vem vet du säkert , Bakom allt skit som MP ställt till med  här i Sverige  samt Greta T  som nu helt verkar tappa luften finns samma Globalist och Judehatare,  Globalister skulle låsas in för gott.  Multikulti, Genustrams, BLM sympati AFA /ANTIFA samt allt annat tänkbart skit 🤣

Du är verkligen i form nu. Fredag börjar tidigt tydligen. 3 totalt förvirrade och bittra inlägg på raken utan att hämta andan och inte nämnt mask en enda gång. Vad månde bliva av den här dagen?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Esspe:

Du är verkligen i form nu. Fredag börjar tidigt tydligen. 3 totalt förvirrade och bittra inlägg på raken utan att hämta andan och inte nämnt mask en enda gång. Vad månde bliva av den här dagen?

Eftersom jag är närmast nykterist så spelar veckodagarna ingen roll för mig, nu handlade det om Trumps rätt till presidentposten samt vad som sedan kommer. Om mina inlägg är förvirrade eller ej tror jag inte du har kompetens att avgöra, naturligtvis så har du rätt till din egen åsikt , liksom jag till min 

Link to comment
Dela på andra sajter

50 minuter sedan, skrev Bike:

Eftersom jag är närmast nykterist så spelar veckodagarna ingen roll för mig, nu handlade det om Trumps rätt till presidentposten samt vad som sedan kommer. Om mina inlägg är förvirrade eller ej tror jag inte du har kompetens att avgöra, naturligtvis så har du rätt till din egen åsikt , liksom jag till min 

Och jag är säker på att du inte har kompetensen att värdera min kompetens.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

59 minuter sedan, skrev Esspe:

Och jag är säker på att du inte har kompetensen att värdera min kompetens.

Möjligt , kanske behövs det någon med psykologutbildning för det, så varför tjafsar du ? 👎

Ändrades av Bike
Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev John Khonken:

Jag har bara sett delar. Och ville se allt. Då testade jag  media för att se om någon lagt upp talet. Av dom stora fanns  inte någon som visade talet. Vad som är märkligt när man läser här så förstår jag ingenting. Enligt klanen här så har Biden redan vunnit. Varför bryr man sig om vad Trumpen talar om. Jo för man börjar bli rädd mycket rädd. 

 

Så kamrat klan . Sanningen fortsätter sin frammarsch och ni blir bara mindre och mindre. Men lova en sak. Sluta inte skriva här när jag får rätt. Jag måste också få ha lite roligt på er bekostnad

Njut nu av Fredagens lycka. Rå om varandra. 

Jag har förstått att du hyser stort hopp till elektorernas val, men tror du verkligen på riktigt att ett antal demokrater ska rösta på Trump?

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev JohanR:

Jag har förstått att du hyser stort hopp till elektorernas val, men tror du verkligen på riktigt att ett antal demokrater ska rösta på Trump?

Tack Johan

Hur olika delstater resonerar vet ingen. Vad jag vet är att det finns lagar och regler som måste följas. Men att Biden skulle vinna alla Swingstates stort och i princip förlora resten är mindre troligt. Och att Biden fick 80000000 miljon röster. Betydligt mer än Obama är helt omöjligt

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev John Khonken:

Tack Johan

Hur olika delstater resonerar vet ingen. Vad jag vet är att det finns lagar och regler som måste följas. Men att Biden skulle vinna alla Swingstates stort och i princip förlora resten är mindre troligt. Och att Biden fick 80000000 miljon röster. Betydligt mer än Obama är helt omöjligt

Ok, så du tror fortfarande på valfusk. Du verkar ju känna dig säker på seger för Trump, så ditt hopp måste ju i så fall stå till att elektorer röstar "över gränserna". 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är helt säker på att John Khonken är ett troll som driver med oss här på MPR när det gäller Trump. För vore han så korkad som hans inlägg om Trump är så skulle han inte vara läs och skrivkunnig.

 

//mrco

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev mrco:

Jag är helt säker på att John Khonken är ett troll som driver med oss här på MPR när det gäller Trump. För vore han så korkad som hans inlägg om Trump är så skulle han inte vara läs och skrivkunnig.

 

//mrco

Vi är ett flertal som träffat honom och hans familj IRL på Stockholmsträffarna

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Tallviking:

Vi är ett flertal som träffat honom och hans familj IRL på Stockholmsträffarna

Han kan väl ändå trolla i den här tråden om Trump och driva med oss även om ni har träffat honom, eller hur? 

 

//mrco

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev mrco:

Han kan väl ändå trolla i den här tråden om Trump och driva med oss även om ni har träffat honom, eller hur? 

 

//mrco

Tror tyvärr inte det. Han är den han är, på gott och ont

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

On 12/3/2020 at 9:38 PM, John Khonken said:

Spooncreek

Har du till slut vaknat. Bra där. Det som du nu godkänner har jag talat om sen första dagen. Kan man inte läsa kan jag bara beklaga.  Spooncreek jag ska ge dig en ärlig chans. Vad är det som är så viktigt att utropa en vinnare som inte är det. Det är fullständigt idi*tiskt att göra något sådant. Låt processen ha sin gång. Så får vi se. 

Nu har det gått en dryg månad och Biden har 306 elektorer mot Trumps 232. Röster har räknats om i alla jämna stater, alla rättsprocesser lagts ned (rättsprocesser som dessutom bara handlade om 100-tals röster) och resultatet är certifierat i alla stater. De flesta stater där det var hyfsat jämnt har dessutom lagar som förbjuder elektorer att rösta på någon annan än den kandidat som fick flest röster i staten. Nog kan man då säga att vi har en vinnare?

 

Men det är alltså idi*tiskt att utropa en vinnare innan det är klart? Var du då en idi*t när du den 9:e november 2016 på MPR utropade Trump som vinnare (scrolla gärna till sida 81 i tråden om du behöver påminnas)? Det var bara en dag efter valdagen och inte en endaste stat hade certifierat valresultatet. Resultatet 2016 var 306 mot 232; precis som 2020 alltså med enda skillnaden att Trump då vann och nu förlorade. Den här gången skulle Trump behövt vinna PA, AZ och GA för att kunna lägga till tillräckligt många elektorer, stater han förlorade med 1.2%, 0.3% och 0.2% respektive. Låter inte så mycket men det är ändå 106,000 röster. Hillary var faktiskt närmare 2016; hon hade behövt PA, MI och WI som hon förlorade med 0.7%, 0.2% och 0.7% respektive, eller 77,000 röster.

 

Alltså var Trump närmare att förlora 2016 än han var att vinna 2020 och hans förlust i popular vote ökade dessutom markant från 2.8 till 7.1 miljoner röster. Ändå kan jag inte se någon på MPR som ifrågasatte valresultatet 2016,  trots att det dessutom gick emot alla opinionsundersökningar. Jag kan heller inte påminna mig om att Amerikanska Demokrater satt i sina källare och lipade om fusk som många Republikaner gör nu. Nej, visa lite stake och civilkurage nu och erkänn att Trump förlorade och gläds istället åt att Republikanerna gjorde ett bättre val än väntat. Trump har den senaste månaden gjort mer för Kina, Ryssland, Iran och Turkiet än vad de själva kunde gjort med världens alla lobbyister på sin sida; nu räcker det.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

18 hours ago, Bike said:

Förstår att de finns de som anser det vara snurrig syn på vad som kommer att ske , men det är hur jag ser det, Du Tall Viking får ju ha din ide om dessa vänsterliberaler, hoppas du har rätt, själv tror jag det finns en riktigt ful typ bakom, vem vet du säkert , Bakom allt skit som MP ställt till med  här i Sverige  samt Greta T  som nu helt verkar tappa luften finns samma Globalist och Judehatare,  Globalister skulle låsas in för gott.  Multikulti, Genustrams, BLM sympati AFA /ANTIFA samt allt annat tänkbart skit 🤣

Du tillhör gruppen som allt oftare använder pop-uttrycket "Globalist". Jag har försökt förstå vad som menas med Globalist och det intressanta är att det används som ett skällsord både på vänster- och högerkanten. Riktigt vad dessa vänster- och högerextremister menar med Globalister är, som vanligt när det kommer till extremister, lite luddigt men det verkar vara en rädsla för att beslutsfattande flyttas från nationell till internationell nivå samt att en elit berikar sig på den "vanlige människans" bekostnad. Gott så, det kan jag till stora delar skriva under på. Är det något mer jag borde veta om Globalister?

 

Intressant också att du verkar sätta likhetstecken mellan Globalister och Judehatare. I mitt googlande om vad Globalist betyder så verkar det till en stor del vara just Judar som ses som Globalister så det verkar ju konstigt att de Judiska Globalisterna skulle stå för Judehat; lite som om forumets White Trash skulle hata White Trash. 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Nog för att det lutar åt Biden fortfarande, men att säga att han redan vunnit är helt enkelt inte sant.

 

Det pågår fortfarande en kamp om röster och påvisande av valfusk.

Senaste uppdateringen är CCTV med möjligt valfusk av rang.

 

Och att säga att Trump fått nedslag av domare är sant om än med modifikation, men med fyra aktiva fall som är viktiga och aktiva idag med flera på väg.

 

Så vi får nog snällt vänta och se. 

Link to comment
Dela på andra sajter

13 hours ago, John Khonken said:

Tack Johan

Hur olika delstater resonerar vet ingen. Vad jag vet är att det finns lagar och regler som måste följas. Men att Biden skulle vinna alla Swingstates stort och i princip förlora resten är mindre troligt. Och att Biden fick 80000000 miljon röster. Betydligt mer än Obama är helt omöjligt

Biden vann absolut inte alla swing states. Han förlorade exempelvis Ohio, North Carolina och Florida trots att många opinionsundersökningar tydde på att han skulle vinna där.

 

Biden fick 81.3 miljoner röster och Trump fick 74.2 miljoner röster. Det betyder givetvis inte att Biden är populärare än Obama eller JFK (trots att han fick fler röster än dem) men det betyder heller inte att Trump är populärare än Reagan eller George W Bush trots att han fick fler röster än de någonsin fick. 

 

Obama vann överlägset 2008 och fick då 70 miljoner röster. Sedan dess har det dock tillkommit 10 miljoner röstberättigade men, framförallt, så ökade valdeltagandet från 58% till 66.5% vilket gör att det 2020 var 25 miljoner fler som röstade än 2008; då är en ökning på 10 miljoner röster egentligen ganska dåligt. Fler valde helt enkelt att rösta 2020; inte för att Biden var så himla älskvärd utan för att väldigt många älskar Trump och ännu fler älskar att hata honom. 2008 var det väldigt tydligt att Obama skulle vinna så valdeltagandet i tydliga blå stater som Kalifornien var väldigt lågt. Dessutom hade Republikanerna en kandidat (John McCain) som stod väldigt nära Demokraterna så många skulle nog inte haft något problem med honom som vinnare. Detsamma gällde i valet 2012 då det var Mitt Romney som var Republikanernas kandidat.

 

Hade McCain varit vid liv och han eller Romney hade ställts mot Biden så hade jag, om jag var Amerikan, hellre röstat på någon av dem än på Biden.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minutes ago, Surin P3 said:

Nog för att det lutar åt Biden fortfarande, men att säga att han redan vunnit är helt enkelt inte sant.

 

Det pågår fortfarande en kamp om röster och påvisande av valfusk.

Senaste uppdateringen är CCTV med möjligt valfusk av rang.

 

Och att säga att Trump fått nedslag av domare är sant om än med modifikation, men med fyra aktiva fall som är viktiga och aktiva idag med flera på väg.

 

Så vi får nog snällt vänta och se. 

Som jag skrivit flera gånger; omöjliga saker är aldrig helt omöjliga. Det kan fortfarande visa sig att Hillary vann förra valet och det kan fortfarande visa sig att Sverige vann fotbolls-VM 2018. För bara några veckor sedan fick vi ett svenskt OS-brons i skidskytte 10 år efter att gamla dopingprover analyserats med ny teknik.

 

Vad jag förstått så har alla stater redan certifierat valresultatet så pågående rättsprocesser är mest ett spel för galleriet (eller i det här fallet, ett sätt för Trump att visa Republikanska konkurrenter vem de måste slå 2024). Skulle valfusk hittas nu så förändrar det inte valresultatet men däremot så skulle Kongressen, rent teoretiskt, kunna ogiltigförklara hela valet. Det har dock aldrig hänt och vad det skulle innebära är det nog ingen som vet. Risken att detta inträffar uppskattar jag till runt 0.00000001%.

 

Kan man inte säga att Biden vann valet så är det inte så många andra saker man med säkerhet kan säga heller. Kan någon här i så fall vara säker på vem hans föräldrar är eller om de är far till sina barn? Kan vi vara säkra på att det verkligen var "Leave" som vann Brexit-omröstningen eller om någon egentligen dött av Covid? Jag vet med säkerhet att det snart är dags för en öl men givetvis kan jag dö närmsta timmen så helt säker kan jag inte vara 😉 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev JohanR:

Ok, så du tror fortfarande på valfusk. Du verkar ju känna dig säker på seger för Trump, så ditt hopp måste ju i så fall stå till att elektorer röstar "över gränserna". 

Med över flera hundra bevis. Vad ska man tro. Frågan som kvarstår är. Håller dom rättsligt. Det är därför lagar finns. Inte tyckare på MPR.

Min egen övertygelse är att dom håller. Jag har inget med valet i Usa att göra

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Atom:

Nu har det gått en dryg månad och Biden har 306 elektorer mot Trumps 232. Röster har räknats om i alla jämna stater, alla rättsprocesser lagts ned (rättsprocesser som dessutom bara handlade om 100-tals röster) och resultatet är certifierat i alla stater. De flesta stater där det var hyfsat jämnt har dessutom lagar som förbjuder elektorer att rösta på någon annan än den kandidat som fick flest röster i staten. Nog kan man då säga att vi har en vinnare?

 

Men det är alltså idi*tiskt att utropa en vinnare innan det är klart? Var du då en idi*t när du den 9:e november 2016 på MPR utropade Trump som vinnare (scrolla gärna till sida 81 i tråden om du behöver påminnas)? Det var bara en dag efter valdagen och inte en endaste stat hade certifierat valresultatet. Resultatet 2016 var 306 mot 232; precis som 2020 alltså med enda skillnaden att Trump då vann och nu förlorade. Den här gången skulle Trump behövt vinna PA, AZ och GA för att kunna lägga till tillräckligt många elektorer, stater han förlorade med 1.2%, 0.3% och 0.2% respektive. Låter inte så mycket men det är ändå 106,000 röster. Hillary var faktiskt närmare 2016; hon hade behövt PA, MI och WI som hon förlorade med 0.7%, 0.2% och 0.7% respektive, eller 77,000 röster.

 

Alltså var Trump närmare att förlora 2016 än han var att vinna 2020 och hans förlust i popular vote ökade dessutom markant från 2.8 till 7.1 miljoner röster. Ändå kan jag inte se någon på MPR som ifrågasatte valresultatet 2016,  trots att det dessutom gick emot alla opinionsundersökningar. Jag kan heller inte påminna mig om att Amerikanska Demokrater satt i sina källare och lipade om fusk som många Republikaner gör nu. Nej, visa lite stake och civilkurage nu och erkänn att Trump förlorade och gläds istället åt att Republikanerna gjorde ett bättre val än väntat. Trump har den senaste månaden gjort mer för Kina, Ryssland, Iran och Turkiet än vad de själva kunde gjort med världens alla lobbyister på sin sida; nu räcker det.

Du hoppar in och skriver långa fina berättelser. Du hänger inte med. Du kollar på det du vill inget annat. Du ser inte helheten. Det är synd och tråkigt. Du måste läsa på för att förstå. Lycka till. Ändra mig aldrig förrän det är klart. Det har jag också skrivit. Det har du såklart missat också

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minutes ago, John Khonken said:

Du hoppar in och skriver långa fina berättelser. Du hänger inte med. Du kollar på det du vill inget annat. Du ser inte helheten. Det är synd och tråkigt. Du måste läsa på för att förstå. Lycka till. Ändra mig aldrig förrän det är klart. Det har jag också skrivit. Det har du såklart missat också

Jag har läst ditt inlägg 5 gånger och jag har fortfarande inte en aning om vad du försöker få sagt. Jag konstaterade att du den 9:e november 2016 skrev att Trump vann valet, det vill säga bara en dag efter valet. Nu tycker du att det är idi*tiskt att utropare en segrare innan allt är klart. Resultatet är detsamma som 2016 och dessutom har det gått en månad och resultatet är certifierat. Var du då idi*t 2016 eller har du helt enkelt bara ändrat åsikt om vad som är idi*tiskt?

 

Nedan är vad du skrev den 9:e november 2016:

SantanG

För ca 2 år sedan på Bilderbergmötet (tror det var I Österike) bestämde eliten att cliton skulle vinna. Därför var jag helt övertygad om att cliton skulle vinna. För eliten styr världen. Något hände för ca 2månader sedan. Då kom fler och fler till insikt att cliton var genomkorumperad och borde ställas inför riksrätt. Med fängelse som påföljd. Läs bakåt så ser du att jag skrivit om det här I tråden. När eliten nu märkt att trumpen hade ett jätteövertag over cliton. Så ändrade dom focus. Eliten skiter I vem som sitter där. Bara det är en dom kan styra.

 

Jag anser fortfarande att allt är bättre  än cliton. Men jublar inte åt triumfen att Trumpen vann. Märkligt nog håller dom två cliton anhängarna sig borta idag. TV och KK kom igen visa lite stake

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...