Jump to content

Öppen grupp  ·  122 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

018 Donald Trump


Herr Chang

Recommended Posts

7 timmar sedan, skrev HuaHindinnge:

Dom hittade tydligen en massa "bortglömda" röster. Men räkningen av dom gynnade Trump. Så då är frågan, Var det valfusk av Trump eller var det så att Biden hade gömt dom?

Det viktiga nu måste väl vara att dessa röster hittades, och nu kommer med i sammanräkningen.

Bra att nästa presidentperiod inte börjar förrän 20 Januari 2021.

Nu finns det tid för kontrollräkning, kontroll av datorprogram som använts , anmält fusk, överklagan till domstol etc, när detta begärs.

Bättre för demokratin än att bara lägga locket på och påstå att allt har blivit rätt redan idag.

om

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Surin P3:

Hur menar du? Har jag redigerat något? 

 

I nuläget är jag inte det minsta intresserad av vare sig Trump eller Biden, utan rättvist valresultat. 

Myndigheter: Säkraste valet i amerikansk historia

 

Årets presidentval var det säkraste i USA:s historia. Det säger flera amerikanska myndigheter i ett gemensamt uttalande.

President Donald Trump fortsätter hävda att valfusk begåtts. 

”Det finns inga bevis för att röster skulle ha raderats, förkommit, ändrats eller på något sätt komprometterats”‚ skriver myndigheterna i uttalandet.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev Tallviking:

Myndigheter: Säkraste valet i amerikansk historia

 

Årets presidentval var det säkraste i USA:s historia. Det säger flera amerikanska myndigheter i ett gemensamt uttalande.

President Donald Trump fortsätter hävda att valfusk begåtts. 

”Det finns inga bevis för att röster skulle ha raderats, förkommit, ändrats eller på något sätt komprometterats”‚ skriver myndigheterna i uttalandet.

Självklart finns det ännu inga bevis.

Det ska väl normalt till en domstol och domare innan något kan ses som bevis  rättsligt.

 

Det borde väl du veta...

 

Med andra ord, så kan vem som helst säga vad som helst nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

P3 och Trump same same, ni båda kommer att dunka era huvuden blodiga, troligtvis ändå aldrig inse att ni är fel ute. 

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev Surin P3:

Självklart finns det ännu inga bevis.

Det ska väl normalt till en domstol och domare innan något kan ses som bevis  rättsligt.

 

Det borde väl du veta...

 

Med andra ord, så kan vem som helst säga vad som helst nu.

Det är inte direkt "vem som helst" som skrivit under det här

 

Det är undertecknat av bland annat cybersäkerhetsansvariga inom inrikessäkerhetsdepartementet och politiker med ansvar för rösträknandet

 

https://omni.se/sakerhetsexperter-valet-var-det-sakraste-i-historien/a/0KKwRJ

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Tallviking:

Det är inte direkt "vem som helst" som skrivit under det här

 

Det är undertecknat av bland annat cybersäkerhetsansvariga inom inrikessäkerhetsdepartementet och politiker med ansvar för rösträknandet

 

https://omni.se/sakerhetsexperter-valet-var-det-sakraste-i-historien/a/0KKwRJ

Du missade min poäng.

 

Det är säkerligen inga inkompetenta personer som säger det där.

Men det måste ändå till en domstol och dom innan det finns godkända bevis rent rättsligt. 

 

Vi ser många tidningar idag som skriver liknande saker. Finns inga bevis...

Sen läser man artikeln och hittar en massa motsägningar. NYT senast med titeln "No voter fraud found". Men i artikeln skriver de tvärt om.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev evert 1:

P3 och Trump same same, ni båda kommer att dunka era huvuden blodiga, troligtvis ändå aldrig inse att ni är fel ute. 

Hos mig dunkas det inga huvuden eftersom det inte handlar om att ha rätt eller fel ute.

 

Tycker inte en åsikt kan vara fel egentligen. Jag kanske inte håller med, men det är allt.

 

Faktafel däremot är annat.

 

Plus att jag inte har några problem med att säga att jag har haft fel i någon sakfråga rent faktamässigt.

Det händer med jämna och ojämna mellanrum... 

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev Surin P3:

Du missade min poäng.

 

Det är säkerligen inga inkompetenta personer som säger det där.

Men det måste ändå till en domstol och dom innan det finns godkända bevis rent rättsligt. 

 

Vi ser många tidningar idag som skriver liknande saker. Finns inga bevis...

Sen läser man artikeln och hittar en massa motsägningar. NYT senast med titeln "No voter fraud found". Men i artikeln skriver de tvärt om.

 

Du greppar efter halmstrån.....

 

Att en mentalt sjuk president lämnar in en massa stämningar om valfusk för att hans mentala sjukdom gör att han inte kan förlora gör inte att man därför måste sluta tänka.

 

Valet blir inte helt plötsligt dåligt och fullt av fusk bara för att någon påstår det

Fram till det bevisats att det förekommit röstfusk som kan påverka valet har det ju inte förekommit runt jurisiskt

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Tallviking:

Att en mentalt sjuk president

Har du något belägg för det, eller seglar du iväg lite från sanningen?

Mycket kan man nog säga om Trump, men att han är mentalt sjuk, är nog bara svammel.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför överhuvudtaget diskutera en fråga. Som inte är relevant. Utan vänta till mötet den 8 dec och slutgiltiga beslutet den 14 dec. Då får vi se vem som är mentalt störd här på MPR

Link to comment
Dela på andra sajter

Trump har gått ut med lögnaktiga "bevis" anklagelser

En "stor" statsman, en president, för helvete världens mest betydelsefulla ledare som går ut med ogrundade anklagelser.

Trump påstår i princip att alla har fel, endast han har rätt. Detta säger egentligen allt om hans sätt att tolka sanningen.

Trump påstår egentligen att det är den alternativa sanningen som är den enda riktiga.

En verkligt stor statsman/ledare hade erkänt sin valförlust och senare gratulerat segraren, men en skitstövel gör inte så.

Trump skämmer först ut sig själv, dessutom kastar han skit på sitt egna ämbete.

Bevisar med sitt handlande att vilken skitstövel som helst tydligen kan bli USAs president.

Trump vinner säkert NC men Georgia är tvivelaktigt, spelar ändå ingen roll för slutresultatet.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Tallviking:

Du greppar efter halmstrån.....

 

Att en mentalt sjuk president lämnar in en massa stämningar om valfusk för att hans mentala sjukdom gör att han inte kan förlora gör inte att man därför måste sluta tänka.

 

Valet blir inte helt plötsligt dåligt och fullt av fusk bara för att någon påstår det

Fram till det bevisats att det förekommit röstfusk som kan påverka valet har det ju inte förekommit runt jurisiskt

Håller med om att det är ett fult och dåligt val. Och det kommer att bli värre. 

 

Att Trump är mentalt sjuk får du tycka på ett filosofiskt plan, men om det är sant rent medicinskt tvivlar jag på. 

 

Sen att en mängd viktiga personer och media inte tycker att det fuskats är ju också en åsikt man får ha.

Men som det ser ut nu, så kommer det förmodligen framkomma en del fuffens även rättsligt, men om det räcker för Trump är osäkert.

Jag hoppas dock att det rätten kommer fram till räcker som förklaring till de röstande massorna. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev evert 1:

Trump har gått ut med lögnaktiga "bevis" anklagelser

En "stor" statsman, en president, för helvete världens mest betydelsefulla ledare som går ut med ogrundade anklagelser.

Trump påstår i princip att alla har fel, endast han har rätt. Detta säger egentligen allt om hans sätt att tolka sanningen.

Trump påstår egentligen att det är den alternativa sanningen som är den enda riktiga.

En verkligt stor statsman/ledare hade erkänt sin valförlust och senare gratulerat segraren, men en skitstövel gör inte så.

Trump skämmer först ut sig själv, dessutom kastar han skit på sitt egna ämbete.

Bevisar med sitt handlande att vilken skitstövel som helst tydligen kan bli USAs president.

Trump vinner säkert NC men Georgia är tvivelaktigt, spelar ändå ingen roll för slutresultatet.

Nja... Om SCOTUS kommer fram till att de sena rösterna i Philadelphia inte ska räknas, så blir det ett ordentligt steg mot vinst för Trump (som rent tekniskt ännu inte förlorat valet, så slutresultatet kan inte ändras eftersom valet fortfarande pågår).

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Surin P3:

Håller med om att det är ett fult och dåligt val. Och det kommer att bli värre. 

 

Att Trump är mentalt sjuk får du tycka på ett filosofiskt plan, men om det är sant rent medicinskt tvivlar jag på. 

 

Sen att en mängd viktiga personer och media inte tycker att det fuskats är ju också en åsikt man får ha.

Men som det ser ut nu, så kommer det förmodligen framkomma en del fuffens även rättsligt, men om det räcker för Trump är osäkert.

Jag hoppas dock att det rätten kommer fram till räcker som förklaring till de röstande massorna. 

Som sagt. Tills det är BEVISAT i domstol att det förekommit röstfusk som påverkat valets utgång så har det inte förekommit.

 

 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Tallviking:

Som sagt. Tills det är BEVISAT i domstol att det förekommit röstfusk som påverkat valets utgång så har det inte förekommit.

 

 

Precis. 

 

Och det här är första gången DOJ fått order om att kontrollera det innan resultatet är klart. Vilket enligt mig torde vara helt naturligt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev ArneMorales:

Det viktiga nu måste väl vara att dessa röster hittades, och nu kommer med i sammanräkningen.

Bra att nästa presidentperiod inte börjar förrän 20 Januari 2021.

Nu finns det tid för kontrollräkning, kontroll av datorprogram som använts , anmält fusk, överklagan till domstol etc, när detta begärs.

Bättre för demokratin än att bara lägga locket på och påstå att allt har blivit rätt redan idag.

om

Exakt så , är det Biden som vinner så kan man bara önska lycka till , jag menar till finns ju stollar som till och med röstar MP, allt för att obstruera, K Harris och Greta samt Romson mfl i MP har nog ungefär samma diagnoser gissar jag dvs koldioxidförgiftade samt extrem vänster med en sipp av BLM 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kina gratulerar Joe Biden till valvinsten

 

Det har snart gått en vecka sedan Joe Biden tog hem valet. 

Nu sänder Kina sina gratulationer till Joe Biden, enligt AFP. 

 

Flera världsledare har redan skickat sina gratulationer till Joe Biden, men än länge hade varken Rysslands Vladimir Putin eller Kina gjort så.

Men nu – nästan en vecka efter rösträkningen visade att Joe Biden vunnit – ser även Kina Joe Biden som vinnare. 

Donald Trump fortsätter däremot att hävda valfusk och vägrar erkänna Joe Biden som segrare. De grundlösa anklagelserna slogs senast i natt bort av amerikanska myndigheter som kallar valet för det ”säkraste i historien”. 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

USA:s demokrater till Ajit Pai: Stoppa alla ”kontroversiella” ärenden

 

Representanter för demokraterna uppmanar i ett öppet brev ordföranden för FCC, Ajit Pai, att stoppa alla ”kontroversiella ärenden”, allt enligt tradition och god sed. Men om Pai följer traditionen kommer han de facto bekräfta Trumps valförlust.

 

https://computersweden.idg.se/2.2683/1.742710/ajit-pai-stopp

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket land har ett garanterat säkert valsystem?

Kom nu inte bara och säg Sverige för där förekommer och har förekommit att folk blir skjutsade till vallokal för att rösta på"rätt" parti.

Säga vad man vill om amerikanska rättssystemet men ett enormt förtroende och makt har de.

Finner de att fel begåtts så lär de inte tveka att bevisa och påpeka detta.

Under tiden kan Trump med andra rättshaverister egentligen härja bäst de vill.

Har vid varje vallokal funnits både demokrater och republikaner som kontrollerat att allt gått rätt till, där kommer Trump ingenstans.

Nu kommer med största sannolikhet ske en noggrann manuell omräkning av rösterna i de s.k. vågmästarstaterna, lär vara en minutiös kontroll.

Självklart kommer ändå personer (republikaner) inte acceptera fakta.

En del kan konsten att blunda för sanningen.

Lite off

Personligen hade jag självklart röstat på republikanerna men velat ha en annan ledare, han har skämt ut den ideologin jag tillhör.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Surin P3:

Precis. 

 

Och det här är första gången DOJ fått order om att kontrollera det innan resultatet är klart. Vilket enligt mig torde vara helt naturligt. 

Dom har fått tillåtelse att undersöka förutsatt att det finns tydliga och allvarliga tecken på omfattande fusk som kan påverka valets utgång

 

https://www.bbc.com/news/election-us-2020-54882647

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Surin P3:

Att Trump är mentalt sjuk får du tycka på ett filosofiskt plan, men om det är sant rent medicinskt tvivlar jag på. 

Ja, det kan ju faktiskt vara som så att han bara beter sig som om han är det.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Alarik:

Ja, det kan ju faktiskt vara som så att han bara beter sig som om han är det.

Han älskar pepparkakor.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Genant för en president att inte bli omvald

om han vederbörande nu vill och tror sig klara det.

Trump inbillade inbillar sig säkert att han skulle skall slå FDR.

Demokraten Franklin D Roosevelt var USA:s president 1933–1945 och en centralgestalt i världshändelserna den första halvan av 1900-talet.

Han ledde USA genom en period av tuff global ekonomisk depression och under det andra världskriget.

Han är den enda amerikanska president som valts för fler än två mandatperioder och är därmed är han också den amerikanske president som regerat längst tid - tolv år!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...