Jump to content

Öppen grupp  ·  122 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

018 Donald Trump


Herr Chang

Recommended Posts

11 timmar sedan, skrev Mankan:

Så är det men fan vet vad detta hade med mynt att göra.

Att det är en chans på 6000 att ett mynt ställer sig på högkant?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev flebbe:

Hur ska ni fira Trumps vinst ?

Han ligger kraftigt under på bettingsidorna och dom brukar inte ha fel. Jag trodde själv på Trump för några dagar sedan, men med dom oddsen kan han inte vända det här.

 

Vänder det så är jag den första att sätta på mig foliehatten och skrika Fake news!

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Risifrutti:

Han ligger kraftigt under på bettingsidorna och dom brukar inte ha fel. Jag trodde själv på Trump för några dagar sedan, men med dom oddsen kan han inte vända det här.

 

Vänder det så är jag den första att sätta på mig foliehatten och skrika Fake news!

Vinner du ofta på betting ?

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev flebbe:

Vinner du ofta på betting ?

Dum fråga. Men för att svara så nej, då jag inte spelar så mycket - men oddsen talar sitt tydliga språk då det bygger på statisk fakta.

 

Bollen är rund kunde man säga, men vi får se. It aint over...........

Link to comment
Dela på andra sajter

I morgon vid den här tiden vet vi att fel man vann...

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Jäkligt spännande, har väl vänt över för Trump nu...... Bidden får nog det svårt.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lutar väl åt Donald nu. Då kan ju den här tråden leva vidare på gott och ont men vem skulle ha nåt att skriva i tråden "Biden".

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Biden skulle kunna bli en trevlig humortråd med tanke på alla hans felsägningar.

 

Dock skulle det vara oroande om han skulle få kontroll över kärnvapen som president...

Så vi får heja på Trump han gillar ju fred...

 

Utöver det ett klart intressant val att följa.

Samnytt kör valvaka för de som inte gillar expressen men vill se och höra valvakan på svenska.

Link to comment
Dela på andra sajter

44 minuter sedan, skrev Tekkor:

Biden skulle kunna bli en trevlig humortråd med tanke på alla hans felsägningar.

 

Dock skulle det vara oroande om han skulle få kontroll över kärnvapen som president...

Så vi får heja på Trump han gillar ju fred...

 

Utöver det ett klart intressant val att följa.

Samnytt kör valvaka för de som inte gillar expressen men vill se och höra valvakan på svenska.

Jo risken med kärnvapen är större med Biden, Donald skulle ju aldrig hitta knappen.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

23 hours ago, Esspe said:

Ja det är ju inte vilka SD som helst. Ännu en anledning till att inte rösta på dom. Dåligt omdöme är inget bra att ha.

sämst omdöme har väl norska nobel kommittén. 

 

Trump har dragit hem en massa trupper och inte eldat på mer i konflikter. 

unikt i ett amerikanskt perspektiv. 

 

Inga Korea krig, inga Vietnam krig, inget dessert storm, inget petande i mellan och Sydamerika. 

 

inte utökade missiler i Turkiet eller allmän upprustning av NATO, eller rymdbaserat misil försvar. 

 

kort sagt, fredligaste presidenten sedan JFK. 

en mycket välmotiverad nominering av SD. 

 

TRUMP FOR  PRESIDENT!! 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Nicholas:

allmän upprustning av NATO, eller rymdbaserat misil försvar. 

Nja, som Trump har skällt på de Europeiska länderna att öka på deras NATO budget för att nå 2 procent målet. Och USA har aldrig haft så stor militär budget som nu.

Trump har också infört en ny försvarsgren, Rymden.

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Nicholas:

sämst omdöme har väl norska nobel kommittén. 

 

Trump har dragit hem en massa trupper och inte eldat på mer i konflikter. 

unikt i ett amerikanskt perspektiv. 

 

Inga Korea krig, inga Vietnam krig, inget dessert storm, inget petande i mellan och Sydamerika. 

 

inte utökade missiler i Turkiet eller allmän upprustning av NATO, eller rymdbaserat misil försvar. 

 

kort sagt, fredligaste presidenten sedan JFK. 

en mycket välmotiverad nominering av SD. 

 

TRUMP FOR  PRESIDENT!! 

Det var en ny variant. Man ska få fredspriset för att man INTE startar ett krig.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev Esspe:

Det var en ny variant. Man ska få fredspriset för att man INTE startar ett krig.

Att starta handelskrig med Kina och EU bl.a har ju inte direkt lugnat ner världssituationen.......

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-10-31 at 14:31, skrev Atom:

Ni får ursäkta mig om jag bryter in här i Älgtråden med lite spekulationer om valet i USA.

 

Jag har alltid varit lite av en statistiknörd; jag har exempelvis alltid tyckt det varit intressantare att läsa fotbollstabeller och räkna på utfall än att se själva matcherna. 

 

Idag har jag lagt en stor del av lördagen på att räkna på alla möjliga och omöjliga utfall och min något perversa önskan att Trump ska bli omvald känns verkligen helt död; det är nog väl så stor chans att Lövet, Jimmy och Birger Schlaug regerar ihop efter nästa val; för att återknyta till Älgen.

 

Mitt bet är att Biden vinner med 335-203 och att Demokraterna dessutom tar Senaten med 53-47. Någon som vill sätta emot?

Ditt bet är redan kört för Trump har passerat 203 och redan uppe i 213 och ser ut att vinna de flesta av de återstående staterna

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar bli trassel. Den som vinner hoppades jag att den skulle vinna stort. Allt för att slippa allt trassel efteråt. Men det verkar bli jämt

Link to comment
Dela på andra sajter

50 minutes ago, Esspe said:

Det var en ny variant. Man ska få fredspriset för att man INTE startar ett krig.

du har inte kollat igenom den smått tragikomiska listan av fredspristagare ?

 

Typ Israel, om och om igen.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minutes ago, Tallviking said:

Att starta handelskrig med Kina och EU bl.a har ju inte direkt lugnat ner världssituationen.......

Nej man ska ju göra som sverige, ställa sig på alla 4 och låta sig rövknullas av kina och förlora pengar.

 

Förhandla vilkor är inte samma sak som handelskrig, du får sluta titta på TV4 hela dagarna.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Nicholas:

Nej man ska ju göra som sverige, ställa sig på alla 4 och låta sig rövknullas av kina och förlora pengar.

 

Förhandla vilkor är inte samma sak som handelskrig, du får sluta titta på TV4 hela dagarna.

 

Din okunskap är pinsam.

 

Tror jag genom mitt jobb har ganska god insikt i just ämnet handelskrig......

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Georgia tror jag blir väldigt avgörande, DT leder just nu med ca 2% men 10% röster kvar att räkna......

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Nicholas:

Nej man ska ju göra som sverige, ställa sig på alla 4 och låta sig rövknullas av kina och förlora pengar.

 

Förhandla vilkor är inte samma sak som handelskrig, du får sluta titta på TV4 hela dagarna.

 

TV4 är rent vidrigt , sen igår har man suttit och orerat, kastat skit och på alla sätt ondgjort sig över Trump. Som politiskt oberoende statlig TV borde detta inte vara ok. Jag gillar inte Trump som person, men man snackar så djäkla mycket om demokrati, ser inte mycket av detta i Svensk statlig media idag 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...