Jump to content

Öppen grupp  ·  122 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

018 Donald Trump


Herr Chang

Recommended Posts

5 timmar sedan, skrev Wanchai:

Jag har aldrig hört att SD vill kasta ut alla invandrare. Var har du hört det?

Alla har ju invandrat, även flyktingar.
Spela inte dum!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Mr atm:

Det är tack vare demokrati som vi har idi*ter som sitter o bestämmer i riksdagen.

Gång på gång. Det är därför vi blir lärda sedan barn att det är det bästa.

 

 

Om inte annat så borde antalet reduceras från 349 betongrövar, för att stoppa flödet på skattemedel.

BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow!

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev Batting:

Jo så är det ju.
Många invandrare röstar på SD.
Så om SD lyckas i sina föresatser att skicka hem dem så försvinner en stor del av deras väljarunderlag.
Vad jag undrar är väl vad en hängiven främlingsfientlig Sverigedemokrat tycker om att ha samma åsikter som invandrare.

Uppenbarligen så vet du inte mycket, vad som kommer att hända om och när Jimmie får vara med och bestämma är att de kriminella i verkligheten kommer att kastas ut, samtidigt som de som aldrig integrerar sig kommer att repatrieras, med eller utan ekonomisk hjälp, så skall de ut. De som varit här en längre tid samt lärt sig språker och försörjer sig själva eller kan visa att de åtmindstånde VILL göra det, de har inget att frukta fråb SD. Då är S i dagsläget med sina stödpartier bertydligt värre som kastar ut folk som arbetar eller studerar samt  talar flytande Svenska, varit här i många  år och aldrig betett sig fel  eller begått lagbrott, dessa slänger de väldigt ofta ut, de grovt kriminella får däremot stanna   

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev Batting:

Jo så är det ju.
Många invandrare röstar på SD.
Så om SD lyckas i sina föresatser att skicka hem dem så försvinner en stor del av deras väljarunderlag.
Vad jag undrar är väl vad en hängiven främlingsfientlig Sverigedemokrat tycker om att ha samma åsikter som invandrare.

Dom tycker väl säkert ungefär det samma som en främlingsfientlig socialdemokrat skulle jag tro men du får väl fråga om du stöter på någon. De normalt ickefrämlingfientlige SD-sympatisörerna har nog inga problem med det

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Batting:

Alla har ju invandrat, även flyktingar.
Spela inte dum!

Men snälla, är du vuxen eller är du en "Batting" 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni får ursäkta mig om jag bryter in här i Älgtråden med lite spekulationer om valet i USA.

 

Jag har alltid varit lite av en statistiknörd; jag har exempelvis alltid tyckt det varit intressantare att läsa fotbollstabeller och räkna på utfall än att se själva matcherna. 

 

Idag har jag lagt en stor del av lördagen på att räkna på alla möjliga och omöjliga utfall och min något perversa önskan att Trump ska bli omvald känns verkligen helt död; det är nog väl så stor chans att Lövet, Jimmy och Birger Schlaug regerar ihop efter nästa val; för att återknyta till Älgen.

 

Mitt bet är att Biden vinner med 335-203 och att Demokraterna dessutom tar Senaten med 53-47. Någon som vill sätta emot?

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Atom:

Ni får ursäkta mig om jag bryter in här i Älgtråden med lite spekulationer om valet i USA.

 

Jag har alltid varit lite av en statistiknörd; jag har exempelvis alltid tyckt det varit intressantare att läsa fotbollstabeller och räkna på utfall än att se själva matcherna. 

 

Idag har jag lagt en stor del av lördagen på att räkna på alla möjliga och omöjliga utfall och min något perversa önskan att Trump ska bli omvald känns verkligen helt död; det är nog väl så stor chans att Lövet, Jimmy och Birger Schlaug regerar ihop efter nästa val; för att återknyta till Älgen.

 

Mitt bet är att Biden vinner med 335-203 och att Demokraterna dessutom tar Senaten med 53-47. Någon som vill sätta emot?

Hoppas innerligt att du får rätt men är fortfarande lite orolig vad alla rednecks och hillbillys kan ställa till med i valet

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Atom:

Ni får ursäkta mig om jag bryter in här i Älgtråden med lite spekulationer om valet i USA.

 

Jag har alltid varit lite av en statistiknörd; jag har exempelvis alltid tyckt det varit intressantare att läsa fotbollstabeller och räkna på utfall än att se själva matcherna. 

 

Idag har jag lagt en stor del av lördagen på att räkna på alla möjliga och omöjliga utfall och min något perversa önskan att Trump ska bli omvald känns verkligen helt död; det är nog väl så stor chans att Lövet, Jimmy och Birger Schlaug regerar ihop efter nästa val; för att återknyta till Älgen.

 

Mitt bet är att Biden vinner med 335-203 och att Demokraterna dessutom tar Senaten med 53-47. Någon som vill sätta emot?

Och jag som hade tänkt att ladda in lite på börsen nästa vecka. Hmmm

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minutes ago, Jive said:

Och jag som hade tänkt att ladda in lite på börsen nästa vecka. Hmmm

Som du märkt (och anmärkt på 😉) så anser jag att börserna i USA och Europa är kraftigt övervärderade så vem som vinner valet känns inte som den avgörande anledningen till beslutet om att köpa. Biden har haft ledningen med runt 10% i ett år, med relativt små svängningar, så att han vinner valet har nog sedan länge räknats in i börskurserna. Den stora frågan runt valet är väl snarare huruvida Trump kommer acceptera förlusten eller om det blir utdragna juridiska strider vilket tveklöst också kommer leda till fysiska strider i diverse städer. En jordskredsseger för Biden kan nog leda till en saftig uppgång men den blir nog kortvarig.

 

Jag som alltid var en risktagare, på alla fronter, har blivit en riktig tråkig, konservativ jävel med hängslen och livrem........ 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Tallviking:

Hoppas innerligt att du får rätt men är fortfarande lite orolig vad alla rednecks och hillbillys kan ställa till med i valet

Dom röstar efter sina uppfattningar och förhoppningar.  Kontentan Trump är dum och Biden är snäll!  Yeah sure...

BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow!

Link to comment
Dela på andra sajter

28 minutes ago, Tallviking said:

Hoppas innerligt att du får rätt men är fortfarande lite orolig vad alla rednecks och hillbillys kan ställa till med i valet

Man ska komma ihåg att Trump bara fick 46% av rösterna i valet 2016 och att enbart 56% av alla röstberättigade gjorde sin plikt att rösta; det innebär att ganska exakt 25% av alla röstberättigade Amerikaner röstade på Trump och av dem så var det en klar majoritet som hade röstat på Republikanerna oavsett vem deras kandidat varit.

 

Trump har en mycket hängiven skara som dyrkar honom och tveklöst är den skaran större än den närmast obefintliga mängd som dyrkar Biden. Den är trots allt bara runt 10% av alla röstberättigade och det finns, enligt registreringar, fler Demokrater än Republikaner så Demokraterna ska alltid vinna om de bara får sina anhängare att rösta. Det kommer de få i år. Inte för att Biden engagerar men för att Trump gör det.

 

Trumps fans kan aldrig vinna valet 2020, för det är de alldeles för få; men givetvis finns det fortfarande en liten risk, kanske 5%, att Demokraterna kan förlora för att alldeles för många är desillusionerade av Biden och helt enkelt stannar hemma och spelar Candy Crush.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

21 timmar sedan, skrev Boa52:

Vilka problem tycker du vi i sverige har OK för mycke invandring men skulle det inte

vara bra om vi tog hand om det problemet, Img, Socialtjänsren och mera. Dom som

jobbar där är fruar, männ som vi andra och har det inte lätt. Men gnälla går altid

Märkligt. Är verkligen fruarna som jobbar där män som andra?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Atom:

Man ska komma ihåg att Trump bara fick 46% av rösterna i valet 2016 och att enbart 56% av alla röstberättigade gjorde sin plikt att rösta; det innebär att ganska exakt 25% av alla röstberättigade Amerikaner röstade på Trump och av dem så var det en klar majoritet som hade röstat på Republikanerna oavsett vem deras kandidat varit.

 

Trump har en mycket hängiven skara som dyrkar honom och tveklöst är den skaran större än den närmast obefintliga mängd som dyrkar Biden. Den är trots allt bara runt 10% av alla röstberättigade och det finns, enligt registreringar, fler Demokrater än Republikaner så Demokraterna ska alltid vinna om de bara får sina anhängare att rösta. Det kommer de få i år. Inte för att Biden engagerar men för att Trump gör det.

 

Trumps fans kan aldrig vinna valet 2020, för det är de alldeles för få; men givetvis finns det fortfarande en liten risk, kanske 5%, att Demokraterna kan förlora för att alldeles för många är desillusionerade av Biden och helt enkelt stannar hemma och spelar Candy Crush.

Det är några stater dom rapporterar att de förtida poströsterna överstiger det totala antalet röster förra valet. Så det kan nog bli rekordhögt valdeltagande denna gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minutes ago, HuaHindinnge said:

Det är några stater dom rapporterar att de förtida poströsterna överstiger det totala antalet röster förra valet. Så det kan nog bli rekordhögt valdeltagande denna gång.

Allt tyder på det högsta valdeltagandet på många decennier och högt valdeltagande gynnar alltid Demokraterna då de helt enkelt är fler men är stora inom grupper (unga och etniska minoriteter) som ofta röstskolkar.

 

För att inte jaga upp JKK, Bike mfl vill jag dock poängtera att poströsterna faktiskt är betydligt färre än vad som förutspåddes, det är istället förtidsrösterna som ökat dramatiskt och det är givetvis en reaktion på Trumps helt grundlösa påståenden om fusk angående poströster.

Ändrades av Atom

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

22 hours ago, FF said:

Du får tycka att Trump är ett psykfall, men har varit med förut se vad har hänt med västerländskt företagande.

Det började med japanerna som fick runt på företagen med kameror fotografera allt dom se, sen kunde dom förbättra sin industri.

Det Har han sett att Kineserna gör samma sak, nu gör han i sin makt att stoppa det.

Om du tycker att jag har skrivit fel? Vad som är fel med Trump som försöker stoppa det.

 

     FF

Din jämförelse med Japan haltar värre än en lam Same på Stureplan men här har vi ändå en intressant punkt. Jag anser att Trump är den tveklöst mest opassande President som USA någonsin haft men just när det kommer till Kina vill jag ge honom credit. Det mesta Trump säger om Kina är givetvis helt uppåt väggarna men själva kärnan om att västvärlden har varit för naiva håller jag med om till minst 100%. 

 

Studie efter studie har visat på att västerländska jobb inte huvudsakligen försvunnit till låglöneländer utan till 90% försvunnit pga automation och datorer men det är de där sista 10% vi fan inte ska ge till Kineserna, för de 10% ger jobb till så oerhört många andra inom design, engineeering etc och detta är höglönejobb som sedan via skattesedeln subventionerar skolor, sjukvård etc och dessa tillsammans håller igång handel, bostäder etc. Börjar vi köpa Huawei-telefoner och Lenova-laptops så är vi körda. 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Atom kul att du vaknar. Jag tror tvärtom mot dig. Trumpen gör en kross. Jag tänkte spela på jackpott. Men så blev det inte. 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev John Khonken:

Atom kul att du vaknar. Jag tror tvärtom mot dig. Trumpen gör en kross. Jag tänkte spela på jackpott. Men så blev det inte. 

Rädd att förlora, tror du är en fegis. prata skit men står inte för det

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev John Khonken:

Boa vad vet du som skriver så. Varför ska jag förklara för dig som inte förstår.

Det är altid lätt att skriva, du som inte förstår, förstå vad då dina tanker eller vad

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är många välutbildade i östra delen av USA som ville haft Bernie Sanders som demokratisk kandidat dessa röstar ni i stället på Biden, hur många som sedan redan lagt sin röst återstår att se

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Bike:

Uppenbarligen så vet du inte mycket, vad som kommer att hända om och när Jimmie får vara med och bestämma är att de kriminella i verkligheten kommer att kastas ut, samtidigt som de som aldrig integrerar sig kommer att repatrieras, med eller utan ekonomisk hjälp, så skall de ut. De som varit här en längre tid samt lärt sig språker och försörjer sig själva eller kan visa att de åtmindstånde VILL göra det, de har inget att frukta fråb SD. Då är S i dagsläget med sina stödpartier bertydligt värre som kastar ut folk som arbetar eller studerar samt  talar flytande Svenska, varit här i många  år och aldrig betett sig fel  eller begått lagbrott, dessa slänger de väldigt ofta ut, de grovt kriminella får däremot stanna   

Sympatiskt, men det är knappast så det låtit.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Mankan:

Dom tycker väl säkert ungefär det samma som en främlingsfientlig socialdemokrat skulle jag tro men du får väl fråga om du stöter på någon. De normalt ickefrämlingfientlige SD-sympatisörerna har nog inga problem med det

Bra, om de nu tänker likadant och inte har några problem med det så borde de ju kunna släppa sin älsklingsfråga.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

1 timme sedan, skrev John Khonken:

Atom kul att du vaknar. Jag tror tvärtom mot dig. Trumpen gör en kross. Jag tänkte spela på jackpott. Men så blev det inte. 

Jag tror tyvärr senile gubben vinner, en katastrof anser jag, vill inte heller  ha Mr Trump, men vill ha en konservativ  

 

Ändrades av Bike
Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Bike:

 

Jag tror tyvärr senile gubben vinner, en katastrof anser jagdå jag inte vill ha Mr Trump heller , men vill ha en konservativ med hans sinne för affärer. 

 

Vad har du med hans affärer att göra, du har ingen vinning av det skaffa dej ett jobb

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...