Jump to content

Öppen grupp  ·  122 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

018 Donald Trump


Herr Chang

Recommended Posts

5 minuter sedan, skrev FF:

Jag tycker att patetiskt att se våran vänstermedia har så mycket åsikter om Trump.

 Ta istället se problemet vad som händer här, våldtäkter, arbetslöshet, mord med mera och insläppet av bidragsturister.

I dagsläget ta han om oss i stället, bry i tusan vad som händer i USA.

 

   FF

Oj oj det är ju självklart bra mycket enklare att förfasa sig över Trumps tvitterinlägg än att erkänna problemen kopplat till en hämningslös invandring. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev spooncreek:

Det är naturligtvis helt ok att tycka så, men varför skriver du då inlägg i en tråd med rubriken "Donald Trump"?

För att jag irriterad så djävla trött på vänstermedia bara  skriver strunt om Trump

 Att dom istället skriva istället vad som händer i Sverige alla problem som vi har.

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minutes ago, FF said:

För att jag irriterad så djävla trött på vänstermedia bara  skriver strunt om Trump

 Att dom istället skriva istället vad som händer i Sverige alla problem som vi har.

Det amerikanska presidentvalet, särskilt just nu,  är antagligen viktigare för Sverige än om vår statsminister heter Stefan Löfven, Ulf Kristersson eller Jimmie Åkesson. Jag tycker det är bra att svenska medier, från vänster till höger,  hårdbevakar det här valet.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev spooncreek:

Det amerikanska presidentvalet, särskilt just nu,  är antagligen viktigare för Sverige än om vår statsminister heter Stefan Löfven, Ulf Kristersson eller Jimmie Åkesson. Jag tycker det är bra att svenska medier, från vänster till höger,  hårdbevakar det här valet.

Vad hjäper det oss med våra egna problem i dagsläget, bara undrar.

 

    FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev FF:

Jag tycker att patetiskt att se våran vänstermedia har så mycket åsikter om Trump.

 Ta istället se problemet vad som händer här, våldtäkter, arbetslöshet, mord med mera och insläppet av bidragsturister.

I dagsläget ta han om oss i stället, bry i tusan vad som händer i USA.

 

   FF

Ser du inte vad SVT håller på med ??? 

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Mankan:

Oj oj det är ju självklart bra mycket enklare att förfasa sig över Trumps tvitterinlägg än att erkänna problemen kopplat till en hämningslös invandring. 

Exakt så 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev FF:

Vad hjäper det oss med våra egna problem i dagsläget, bara undrar.

 

    FF

Vilka problem tycker du vi i sverige har OK för mycke invandring men skulle det inte

vara bra om vi tog hand om det problemet, Img, Socialtjänsren och mera. Dom som

jobbar där är fruar, männ som vi andra och har det inte lätt. Men gnälla går altid

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Bike:

Ser du inte vad SVT håller på med ??? 

Berätta gjärna va SVT håller på med, nyfiken

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minutes ago, FF said:

Vad hjäper det oss med våra egna problem i dagsläget, bara undrar.

 

    FF

Du syftar såklart på allting du tycker är eländigt med invandringen till Sverige och den misslyckade integrationen. Mot det hjälper det naturligtvis inte på kort sikt.

 

Ett USA med ett psykfall som president, och/eller ett amerikanskt inbördeskrig, att Kina och/eller Ryssland blir starkare än USA,  innebär dock problem för Sverige som kan få immigrationen att framstå som en västanfläkt.

 

Därför ska sittande president granskas, det amerikanska valet bevakas och analyseras. Från vänster till höger. Viktigt även för 10 miljoner svenskar i en av världens utkanter, oaktat de inrikespolitiska problemen.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Boa52:

Vilka problem tycker du vi i sverige har OK för mycke invandring men skulle det inte

vara bra om vi tog hand om det problemet, Img, Socialtjänsren och mera. Dom som

jobbar där är fruar, männ som vi andra och har det inte lätt. Men gnälla går altid

Ja precis vi måste strypa asylinvandringen och ta ta i problemen det dragit med sig innan vi öppnar gränserna igen.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev Mankan:

Oj oj det är ju självklart bra mycket enklare att förfasa sig över Trumps tvitterinlägg än att erkänna problemen kopplat till en hämningslös invandring. 

Men nu heter heter ju tråden faktiskt 018 Trump eller spelar det ingen roll?  Och det är ju bra mycket enklare som Trumpdiggare att förfasa sig över svensk flyktingpolitik än att hålla sig till trådämnet ser det ut som.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Mankan:

Ja precis vi måste strypa asylinvandringen och ta ta i problemen det dragit med sig innan vi öppnar gränserna igen.

Vem ska ta tag i problemet tycker du, eller varför gör inte du det, du har ju åsikter

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Fritz:

Men nu heter heter ju tråden faktiskt 018 Trump eller spelar det ingen roll?  Och det är ju bra mycket enklare som Trumpdiggare att förfasa sig över svensk flyktingpolitik än att hålla sig till trådämnet ser det ut som.

Nåja visst är det så. Ämnen går in i varandra och jag får väl erkänna att jag inte lade så stor vikt vid trådtitenl när jag svarade på FF inlägg. Ber självklart högaktingsfullt om ursäkt för det. Personligen är jag varken trumpdiggare eller för den delen hatare. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Boa52:

Vem ska ta tag i problemet tycker du, eller varför gör inte du det, du har ju åsikter

Jag har ett annat jobb som jag trivs med och som inte har med politik att göra så jag kan liksom inte lösa dom problemen också. Tiden räcker inte till för det. Som medborgare har jag dock rätten att åsikter. Jag vet dock att ditt måtto annars är att hålla käften och flytta vilket du dock själv inte verkar leva efter 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Boa52:

Vem ska ta tag i problemet tycker du, eller varför gör inte du det, du har ju åsikter

Känns som Stenis gamla hyvling mot Tommy Engstrand passar på dig. D' e' ingen ide å förklar nåt för en som int begrip nåt...

Ändrades av Nineteen68

BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev FF:

Jag ställer frågan igen! Vad gör våren regering för vårat folk igen?

 

   Ff

Ett tips är att du prenumererar på riksdagens beslutsmail som skickas ut efter varje beslut så kan du få svar på din fråga vad dom gör

 

Annars kan du följa dom här

 

https://www.riksdagen.se/sv/debatter-och-beslut/

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Mankan:

Jag har ett annat jobb som jag trivs med och som inte har med politik att göra så jag kan liksom inte lösa dom problemen också. Tiden räcker inte till för det. Som medborgare har jag dock rätten att åsikter. Jag vet dock att ditt måtto annars är att hålla käften och flytta vilket du dock själv inte verkar leva efter 

Du har rätt att ha åsikter men du skriver du har inte tid, men hur mycket tid lägger

du ned på MPR. Vad lever jag inte efter. Jag och min fru mina barn lever där det är så lite

problem som möjligt

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev spooncreek:

Du syftar såklart på allting du tycker är eländigt med invandringen till Sverige och den misslyckade integrationen. Mot det hjälper det naturligtvis inte på kort sikt.

 

Ett USA med ett psykfall som president, och/eller ett amerikanskt inbördeskrig, att Kina och/eller Ryssland blir starkare än USA,  innebär dock problem för Sverige som kan få immigrationen att framstå som en västanfläkt.

 

Därför ska sittande president granskas, det amerikanska valet bevakas och analyseras. Från vänster till höger. Viktigt även för 10 miljoner svenskar i en av världens utkanter, oaktat de inrikespolitiska problemen.

Du får tycka att Trump är ett psykfall, men har varit med förut se vad har hänt med västerländskt företagande.

Det började med japanerna som fick runt på företagen med kameror fotografera allt dom se, sen kunde dom förbättra sin industri.

Det Har han sett att Kineserna gör samma sak, nu gör han i sin makt att stoppa det.

Om du tycker att jag har skrivit fel? Vad som är fel med Trump som försöker stoppa det.

 

     FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev FF:

Du får tycka att Trump är ett psykfall, men har varit med förut se vad har hänt med västerländskt företagande.

Det började med japanerna som fick runt på företagen med kameror fotografera allt dom se, sen kunde dom förbättra sin industri.

Det Har han sett att Kineserna gör samma sak, nu gör han i sin makt att stoppa det.

Om du tycker att jag har skrivit fel? Vad som är fel med Trump som försöker stoppa det.

 

     FF

Du är inte frisk som du håller på, vilken fantasi, hUVA

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Boa52:

Du har rätt att ha åsikter men du skriver du har inte tid, men hur mycket tid lägger

du ned på MPR. Vad lever jag inte efter. Jag och min fru mina barn lever där det är så lite

problem som möjligt

Jag du verkar ju inte flytta runt så där väldigt mycket ändå tycks ditt gnäll inte ha några gränser. Och ja jag har inte tid till en politiker karriär på sidan om mitt vanliga arbetet. Jag gissar att det krävs lite mer än nån timma på MPR varje dag

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minutes ago, FF said:

Du får tycka att Trump är ett psykfall, men har varit med förut se vad har hänt med västerländskt företagande.

Det började med japanerna som fick runt på företagen med kameror fotografera allt dom se, sen kunde dom förbättra sin industri.

Det Har han sett att Kineserna gör samma sak, nu gör han i sin makt att stoppa det.

Om du tycker att jag har skrivit fel? Vad som är fel med Trump som försöker stoppa det.

 

     FF

Jag har skrivit mängder med inlägg i den här tråden, antagligen långt fler än den genomsnittlige MPR medlemmen önskar, om hur illa jag tycker om såväl Donald Trump som stora delar av hans förda politik. 

 

Din liknelse med japanska kameratillverkare på 70-talet (?) ger jag ärligt talat inte mycket för. Jag har också varit med förr FF, så om du med hjälp av historien vill föra fram argument att Trump är bra för USA, så får du nog komma med något bättre eller utveckla ditt resonemang mer. 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev spooncreek:

Jag har skrivit mängder med inlägg i den här tråden, antagligen långt fler än den genomsnittllige MPR medlemmen önskar, om hur illa jag tycker om såväl Donald Trump som stora delar av hans förda politik. 

 

Din liknelse med japanska kameratillverkare på 70-talet (?) ger jag ärligt talat inte mycket för. Jag har också varit med förr FF, så om du med hjälp av historien vill föra fram argument att Trump är bra för USA, så får du nog komma med något bättre eller utveckla ditt resonemang mera. 

Var tusan skrev jag kameratillverkare? Dom var Oxelösunds järnverk när jag jobbade där, och fotograferade tillverkning av stål.

Tror att dom fick en del hjälp av bilderna hur dom skulle få sin egen industri att fungera.

 

   FF

Ändrades av FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Bara för att få det klarlagt. ”Mot vårt eget folk” menas då vi som är födda här eller den invandrade folkgruppen icke arier  från öst som pensionerat sig tidigare än vi infödda? 

Ändrades av Fredman
Link to comment
Dela på andra sajter

8 minutes ago, FF said:

Var tusan skrev jag kameratillverkare? Dom var Oxelösunds järnverk när jag jobbade där, och fotograferade tillverkning av stål.

Tror att dom fick en del hjälp av bilderna hur dom skulle få sin egen industri att fungera.

 

   FF

Helt fel av mig där om kameratillverkare, ursäkta. Jag trodde i hastigheten att du syftade på 70- och 80 talets skräckslagna mantra om att japanerna skulle ta över en stor del av all industri , men så blev det ju inte riktigt.

 

Industrispionage? Visst det är en storindustri i sig själv, och inget som ska accepteras, men det är väl inte riktigt det som valet i  USA handlar om just nu.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Mankan:

Jag har ett annat jobb som jag trivs med och som inte har med politik att göra så jag kan liksom inte lösa dom problemen också. Tiden räcker inte till för det. Som medborgare har jag dock rätten att åsikter. Jag vet dock att ditt måtto annars är att hålla käften och flytta vilket du dock själv inte verkar leva efter 

Men dom är säkert inte omöjliga på den där dagverksamheten.
Dom kan säkert anpassa din närvaro så att du även ska hinna met ett litet politiskt engagemang. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...