Jump to content

Öppen grupp  ·  122 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

018 Donald Trump


Herr Chang

Recommended Posts

Precis nyss, skrev spooncreek:

Du skriver dina inlägg på ett öppet forum. Vill du inte bli ifrågasatt föreslår jag att du skriver dagbok istället, som du kan gömma undan där ingen kan läsa den.

Jag kan föreslå att du dikterar inte för andra vad de ska göra.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Swift 4X4:

Har man inga argument att komma med, då kommer förolämpningar fram.

 

Bara ett konstaterande.

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Just now, Swift 4X4 said:

Jag kan föreslå att du dikterar inte för andra vad de ska göra.

 

Helt ok. Tack för synpunkten.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Swift 4X4:

USA, 319 miljoner invånare.

Sverige, 10 miljoner.

Vi har 5 883 avlidna idag.

Om vi skulle ha lika stort antal döda i USA procentuellt som i Sverige skulle det motsvara 191 400 personer.

 

Allt annat än per capita är ointressant. Så låg nivå så det är skrämmande.

 

Menar du att USA har ett större dödstal per capita än Sverige?

I så fall har du rätt!

USA har strax 220000 döda med Covid19!

 

Fast det verkade på ditt inlägg som att du trodde att Sverige var hårdare drabbat (per capita), du får försöka lära dej att formulera dej bättre.

 

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/us/

 

MVH

 

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev Tommy:

Menar du att USA har ett större dödstal per capita än Sverige?

I så fall har du rätt!

USA har strax 220000 döda med Covid19!

 

Fast det verkade på ditt inlägg som att du trodde att Sverige var hårdare drabbat (per capita), du får försöka lära dej att formulera dej bättre.

 

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/us/

 

MVH

 

Det menar jag, det kunde du ju se på siffrorna.

Tyvärr att jämföra ländernas dödstal på 100 tusen invånare passar inte i Sverige då vi ligger ganska högt i statistiken. Inte långt från USA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu ska jag glatt erkänna att jag inte följt alla nyhetssändningar, speciellt inte på tv, men jag är en flitig P1 lyssnare.
Det som jag funderar över är varför jag inte hört något om den där Melania (Heter hon så?).
"Insjuknade" hon inte samtidigt som maken Donald?
Är hon fortfarande sjuk, eller orkade hon inte spela med i charaden ända till slutet?
Har Donald nämnt något om hur det står till med frun? 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Batting:

Nu ska jag glatt erkänna att jag inte följt alla nyhetssändningar, speciellt inte på tv, men jag är en flitig P1 lyssnare.
Det som jag funderar över är varför jag inte hört något om den där Melania (Heter hon så?).
"Insjuknade" hon inte samtidigt som maken Donald?
Är hon fortfarande sjuk, eller orkade hon inte spela med i charaden ända till slutet?
Har Donald nämnt något om hur det står till med frun? 

Prova hemmets veckotidning. Där kanske du får svar.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

20 timmar sedan, skrev spooncreek:

Vad f-n går folk på för knark nuförtiden, vad är det jag har missat?

Ett PM till @Batting och du kan nog få svar på det 😬

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

45 minuter sedan, skrev Mankan:

Prova hemmets veckotidning. Där kanske du får svar.

Det var ett bra tips, vad står det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Donald Trump, som precis tillfrisknat från coronaviruset, skriver i inlägget:

"Influensasäsongen är på väg! Många människor varje år, ibland över 100.000 och trots vaccin, dör av influensa. Ska vi stänga vårt land? Nej, vi har lärt oss att leva med det, precis som vi lär oss att leva med covid-19, i de flesta befolkningar mycket mindre dödligt."

  Så är han galen eller har han rätt? 

Vad jag kan utläsa av mångas tidigare inlägg här så borde han i fråga om detta ha många idoler bland skribenter på detta forum.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Batting:

Nu ska jag glatt erkänna att jag inte följt alla nyhetssändningar, speciellt inte på tv, men jag är en flitig P1 lyssnare.
Det som jag funderar över är varför jag inte hört något om den där Melania (Heter hon så?).
"Insjuknade" hon inte samtidigt som maken Donald?
Är hon fortfarande sjuk, eller orkade hon inte spela med i charaden ända till slutet?
Har Donald nämnt något om hur det står till med frun? 

Hon verkar ha klarat sej lindrigare undan är Gubben!

 

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kRJRna/melania-mar-bra

 

Visserligen från Aftonbladet, men...

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Swift 4X4:

Det menar jag, det kunde du ju se på siffrorna.

Tyvärr att jämföra ländernas dödstal på 100 tusen invånare passar inte i Sverige då vi ligger ganska högt i statistiken. Inte långt från USA.

 

12 timmar sedan, skrev Swift 4X4:

USA, 319 miljoner invånare.

Sverige, 10 miljoner.

Vi har 5 883 avlidna idag.

Om vi skulle ha lika stort antal döda i USA procentuellt som i Sverige skulle det motsvara 191 400 personer.

 

Allt annat än per capita är ointressant. Så låg nivå så det är skrämmande.

 

Tycker det är helt rätt sätt att mäta på. Och dina siffror visar att USA har 11% högre dödlighet av corona än Sverige. Då säger den stora ledaren att dom har allt under kontroll, att folk ska leva som vanligt och inte oroa sig.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev NiceBeaver:

 

Tycker det är helt rätt sätt att mäta på. Och dina siffror visar att USA har 11% högre dödlighet av corona än Sverige. Då säger den stora ledaren att dom har allt under kontroll, att folk ska leva som vanligt och inte oroa sig.

De har ju haft en del demonstrationer (BLM ), en massa "slapptaskar" som är helt euforiska i sitt hat till vita, hur mycket tror du dessa har bidragit till smittan, dessutom många svarta som bor trångt och över generationsgränser,

Och med detta menar jag att det finns en ganska bra förklaring till den smittspridningen.  

Ändrades av Bike
Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
26 minuter sedan, skrev Bike:

De har ju haft en del demonstrationer (BLM ), en massa "slapptaskar" som är helt euforiska i sitt hat till vita, hur mycket tror du dessa har bidragit till smittan, dessutom många svarta som bor trångt och över generationsgränser,

Och med detta menar jag att det finns en ganska bra förklaring till den smittspridningen.  

Bortsett från äldreboenden, hur många av de som bor trångt i Sverige har drabbats av viruset?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Bike:

Donald Trump, som precis tillfrisknat från coronaviruset, skriver i inlägget:

"Influensasäsongen är på väg! Många människor varje år, ibland över 100.000 och trots vaccin, dör av influensa. Ska vi stänga vårt land? Nej, vi har lärt oss att leva med det, precis som vi lär oss att leva med covid-19, i de flesta befolkningar mycket mindre dödligt."

  Så är han galen eller har han rätt? 

Vad jag kan utläsa av mångas tidigare inlägg här så borde han i fråga om detta ha många idoler bland skribenter på detta forum.

Att han är halvgalen är väl ingen tvekan om?

Ja, helgarderar man så träffar man i regel rätt, men han kan ju också tagit åt sig informantion och nu har åsikter enl den, faktiskt rätt sunt.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

46 minuter sedan, skrev Soengsang:

Att han är halvgalen är väl ingen tvekan om?

Ja, helgarderar man så träffar man i regel rätt, men han kan ju också tagit åt sig informantion och nu har åsikter enl den, faktiskt rätt sunt.

Halvgalen ? Känns som betydligt mer än så .

Sen om han tagit åt sig av info det vet i fan ,förmodligen så var det nog medicineringen som talade 

men det får tiden utvisa.

 

Hobbe 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Batting:

Nu ska jag glatt erkänna att jag inte följt alla nyhetssändningar, speciellt inte på tv, men jag är en flitig P1 lyssnare.
Det som jag funderar över är varför jag inte hört något om den där Melania (Heter hon så?).
"Insjuknade" hon inte samtidigt som maken Donald?
Är hon fortfarande sjuk, eller orkade hon inte spela med i charaden ända till slutet?
Har Donald nämnt något om hur det står till med frun? 

 

3 timmar sedan, skrev Mankan:

Prova hemmets veckotidning. Där kanske du får svar.

 

3 timmar sedan, skrev Soengsang:

Ett PM till @Batting och du kan nog få svar på det 😬

 

2 timmar sedan, skrev Batting:

Det var ett bra tips, vad står det?

Snälla börja inte att göra den här tråden till en ny Jag hatar Batting tråd .

Ni kan väl hålla er i den om Corona som redan är förstörd.

 

Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev HuaHindinnge:

Bortsett från äldreboenden, hur många av de som bor trångt i Sverige har drabbats av viruset?

 

Om du är det minsta uppdaterad så har FHM och gurun AT klart deklarerat att de "Nya " Svenskarna har drabbats hårdast just på grund av trångboddhet och generationsboende, dvs yngre och äldre i samma boende 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev hobbe:

Halvgalen ? Känns som betydligt mer än så .

Sen om han tagit åt sig av info det vet i fan ,förmodligen så var det nog medicineringen som talade 

men det får tiden utvisa.

 

Hobbe 

Vänsterbliven Sosse och Trumphatare av rang ?? Lol

Ändrades av Bike
Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Bike:

Vänsterbliven Sosse och Trumphatare av rang ?? Lol

Har aldrig röstat vänster i hela mitt liv .

Men jag känner igen en dåre när jag ser en .

Dig behöver jag inte se för att veta ............. Lol

 

 

Ändrades av hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
3 timmar sedan, skrev Bike:

dessutom många svarta som bor trångt och över generationsgränser

 

 

29 minuter sedan, skrev Bike:

de "Nya " Svenskarna har drabbats hårdast just på grund av trångboddhet och generationsboende, dvs yngre och äldre i samma boende

Samma utfall och för Sverige och USA alltså. 

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

 

 

Samma utfall och för Sverige och USA alltså. 

Finns getton både i US och Sverige, är ju inget nytt numera.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev hobbe:

 

 

 

Snälla börja inte att göra den här tråden till en ny Jag hatar Batting tråd .

Ni kan väl hålla er i den om Corona som redan är förstörd.

 

Hobbe

Tack Hubbe!

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev NiceBeaver:

 

Tycker det är helt rätt sätt att mäta på. Och dina siffror visar att USA har 11% högre dödlighet av corona än Sverige. Då säger den stora ledaren att dom har allt under kontroll, att folk ska leva som vanligt och inte oroa sig.

Det jag vill påvisa är att vi är inte så värst mycket bättre.

Man skyler på Trump men inte på Löfven.

Medier säger att i Indien dög 105 tusen människor, Klart det är många som dör men Indien har 1,3 miljarder invånare. Ryssland 21600 döda 145 miljoner invånare, Argentina 21800 med sina 45 miljoner invånare ligger på ungefär samma nivå som Sverige men i våra medier beskrevs det som nästan folkmord.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...