Jump to content

Öppen grupp  ·  122 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

018 Donald Trump


Herr Chang

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev spooncreek:

Är du också Kristdemokrat, det parti vi nu lärt oss är längst ut på högerkanten i svensk politik, och som inhyser de som tycker att allt till vänster om dem (SD inkluderat) är vänsterextremism? Du kör väl i så fall inte Volkswagen hoppas jag?

Haha Jag kör BMW , både Bil och MC 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Bike:

Haha Jag kör BMW , både Bil och MC 

 

Blink Blink......

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minutes ago, Bike said:

Haha Jag kör BMW , både Bil och MC 

 

Fett KD med andra ord. Undrar vad Janne J ska ska säga om det nu när du påbörjar ditt gig på SVT.

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minutes ago, Surin P3 said:

Den där sajten är säkerligen inte godkänd av Wikipedia. 

Wikipedia is da shit! Ett användargenererat uppslagsverk tillgängligt gratis för alla som så önskar. Snacka om en bra tjänst som kommit ur internetrevolutionen. 

 

Dessutom finns det gott om fotnötter, om man tvekar kring en uppgift kan man således researcha vidare  kring den, och kanske till och med bidra till att rätta eventuella felaktigheter.

 

Det är lite annat det än Infowars och Project Veritas. 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Fritz:

 

Sydsvenskan anses vara oberoende liberal i den stora världen men här på MPR klassas den som vänstervriden, inget konstigt med det.

Sedan Liberalerna stöttade Socialdemokraterna, så blev de väl vänstervridna?

Men jag förstår vad du menar, det finns nog många andra gamla folkpartister som fortfarande tror att de tillhör "Högern"

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev Tommy:

Sedan Liberalerna stöttade Socialdemokraterna, så blev de väl vänstervridna?

Men jag förstår vad du menar, det finns nog många andra gamla folkpartister som fortfarande tror att de tillhör "Högern"

 

MVH

Om man ser till vad S fick gå med på för att få C och L med på tåget så är det väl snarare S som blivit högerextremister.

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Surin P3:

Urusel debatt.

Ingen vinnare, bara förlorare. 

Var glad att du slapp moderera där😀 Svenska politiker framstår ju som stumma efter den där bataljen.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Risifrutti:

Var glad att du slapp moderera där😀 Svenska politiker framstår ju som stumma efter den där bataljen.

 

 

Väldigt enkelt sätt att lösa det eviga avbrytandet hade ju varit om moderatorn kopplade bort micken.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Esspe:

Väldigt enkelt sätt att lösa det eviga avbrytandet hade ju varit om moderatorn kopplade bort micken.

Ja, ett bra och tydligt budskap, för något måste dom hitta på till nästa debatt. Det blev mest skrattretande och det började redan efter 2 minuter när moderatorn fick gå in och avbryta.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Esspe:

Väldigt enkelt sätt att lösa det eviga avbrytandet hade ju varit om moderatorn kopplade bort micken.

Ett annat sätt hade varit att dom bägge kombattanterna får ta på sig ett elhalsband där 

moderatorn trycker på sändaren om någon inte håller käften.

 

3500ncp.gif

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev spooncreek:

Wikipedia is da shit! Ett användargenererat uppslagsverk tillgängligt gratis för alla som så önskar. Snacka om en bra tjänst som kommit ur internetrevolutionen. 

 

Dessutom finns det gott om fotnötter, om man tvekar kring en uppgift kan man således researcha vidare  kring den, och kanske till och med bidra till att rätta eventuella felaktigheter.

 

Det är lite annat det än Infowars och Project Veritas. 

Wikipedia är riktigt bra i "99%" av fallen. 

Problemet är att använda det som källa i de resterande fallen, bla. där åsikter används. 

 

Att t.ex. använda en opinions- eller nyhetsartikel som fotnot/källa för ett påstående och presentera det som fakta på Wikipedia, blir fel.

 

Men som sagt gillar jag sajten mer, än mindre.

Sajten är Wikipediagodkänd.

Ändrades av Surin P3
Link to comment
Dela på andra sajter

14 hours ago, Surin P3 said:

Wikipedia är riktigt bra i "99%" av fallen. 

Problemet är att använda det som källa i de resterande fallen, bla. där åsikter används. 

 

Att t.ex. använda en opinions- eller nyhetsartikel som fotnot/källa för ett påstående och presentera det som fakta på Wikipedia, blir fel.

 

Men som sagt gillar jag sajten mer, än mindre.

Sajten är Wikipediagodkänd.

Egentligen ska väl jämförelsen göras med gamla tiders uppslagsverk och inte som jag gjorde, med propagandasajter som Infowars och Project Veritas.

 

Jag minns tiden före internet, när man satt därhemma med i bästa fall 10 av de totalt drygt 20 volymerna av Bra Böckers uppslagsverk, där den senaste volymen i bästa fall var cirka ett år gammal. Då, på den gamla goda tiden, var det bara att vänta på att få den information man ville ha,  som idag bara är några inknackningar bort på tangentbordet, till nästa besök på biblioteket. I bästa fall. Eller så fick man leva i okunskap.

 

Som med så mycket annat här i livet är det mycket bättre nu än förr när det gäller möjligheterna att söka kunskap. Däremot måste man givetvis vara fortsatt källkritisk, och i den grenen felar fortfarande väldigt många.

 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-09-30 at 01:05, skrev Fritz:

Tomas di Leva heter den politiske kommentatorn som levererat den repliken, han brukar citeras här på MPR när någon behöver stöd och tyngd bakom sina åsikter.

Hans röst är lika mycket värd som alla andras.

 

Dessutom lyckades han sätta fokus på de lättkränkta godhetsivrarna!

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minutes ago, Wanchai said:

Hans röst är lika mycket värd som alla andras.

 

Dessutom lyckades han sätta fokus på de lättkränkta godhetsivrarna!

Är han måhända kristdemokrat?

Link to comment
Dela på andra sajter

45 minuter sedan, skrev spooncreek:

Är han måhända kristdemokrat?

Eller en kränkt godhetsapostel som är frustrerad över covid19 och inte kan jobba och börjar bli aggressiv och hånfull kanske?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minute ago, Wanchai said:

Eller en kränkt godhetsapostel som är frustrerad över covid19 och inte kan jobba och börjar bli aggressiv och hånfull kanske?

Di Leva, godhetsapostel? Ja det låter mer korrekt och lagom flummigt. Du är nog helt rätt ute där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev spooncreek:

Di Leva, godhetsapostel? Ja det låter mer korrekt och lagom flummigt. Du är nog helt rätt ute där.

Blev lite tvetydigt där men jag syftar på dig som kränkt och godhetsapostel. 

 

Sorry för otydligheten.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minutes ago, Wanchai said:

Blev lite tvetydigt där men jag syftar på dig som kränkt och godhetsapostel. 

 

Sorry för otydligheten.

No shit Sherlock  :14:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är inte orolig för lille Donalds hälsa. Bara att skicka Secret Service att köpa rengöringsmedel. Då får han se hur effektivt det är.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...