Jump to content

Öppen grupp  ·  122 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

018 Donald Trump


Herr Chang

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev spooncreek:

 

Precis, och de som med sådant otroligt förakt ondgör sig över att han en gång i tiden haft ett vanligt jobb, måste väl därmed tycka att det är bättre att vi har politiker som inte haft det. De som  som brukar kallas "politiska broilers"

En del bör lämpligen förbli vid sin "läst"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag finner det lite märkligt att de flesta verkar tro att Donald Trump om han blir president verkligen kommer att genomföra allt han förespråkar nu i valrörelsen. Det tror inte jag, och troligen inte Donald Trump heller innerst inne. Det vore ju inte första gången en politiker backar från sina vallöften, det viktigaste är ju att bli vald...

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Herr Chang:

Jag finner det lite märkligt att de flesta verkar tro att Donald Trump om han blir president verkligen kommer att genomföra allt han förespråkar nu i valrörelsen. Det tror inte jag, och troligen inte Donald Trump heller innerst inne. Det vore ju inte första gången en politiker backar från sina vallöften, det viktigaste är ju att bli vald...

 

Herr Chang har talat.


Det är ju inte det som är det stora problemet. Utan omvärldens tilltro till alla problem han kan skapa.

Detta är ju den stora faran för världsekonomin. Tror knappast att andra länder sitter och väntar på att bli överkörda av DT.

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Janne

En fråga. trumpen är affärsman. Tror du han skulle äventyra   att folk ska kunna göra affärer(länder). Hur och vilken omfattning har jag ingen  åsikt om

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-04-27 at 19:06, skrev Boa52:

Tur att såna som du alltid har fel, skypeade just nu med en amerikan, aldrig Trumph blir president

 

Har han en tidsmaskin?

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Janne

En fråga. trumpen är affärsman. Tror du han skulle äventyra   att folk ska kunna göra affärer(länder). Hur och vilken omfattning har jag ingen  åsikt om

Genom sina uttalanden så har han redan äventyrar detta.

Politik är en förtroende branch. Och hans vallöften spökar ju i omvärlden även om dom inte genomförs. Så finns det ju stor risk att andra länder skyddar sig ändå i preventivt syfte.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Hillary Clinton är en större gris än Trump.

Men för svenne duva går det inte in.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar som delar av det så kallade republikanska etablissemanget nu börjar förlika sig med tanken på Donald Trump som republikansk presidentkandidat. Att lägga stor energi på stoppa Donald Trump kampanjer anses av en del endast gynna Hillary Clinton och skapa intern splittring hos republikanerna. Det talas om stoppa stoppa Donald Trump kampanjer...

 

Donald Trump är ganska trolig som kandidat sett till antal delegater, och vinner han Indiana på tisdag är det i praktiken klart. Han kan då mer eller mindre kräva att Ted Cruz och John Kasich drar tillbaka sina kandidaturer.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
17 timmar sedan, skrev janne_h:

Genom sina uttalanden så har han redan äventyrar detta.

Politik är en förtroende branch. Och hans vallöften spökar ju i omvärlden även om dom inte genomförs. Så finns det ju stor risk att andra länder skyddar sig ändå i preventivt syfte.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

Risken finns alltid med alla politiker. Där tror jag att du har fel. En affärsman är alltid en affärsman.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev John Khonken:

Risken finns alltid med alla politiker. Där tror jag att du har fel. En affärsman är alltid en affärsman.

 

Sant. Hans varumärke var ju otroligt stort innan och är än större nu, så att äventyra det vore ju ett självmord.

 

Oavsett så måste han ju tillbaka till sina gamla affärer, om 0, 4 eller 8 år och då måste de ju finnas kvar, allt annat är ju katastrof. Alla är ju byggda på hans namn.

 

 

 

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Bibben:

 

Sant. Hans varumärke var ju otroligt stort innan och är än större nu, så att äventyra det vore ju ett självmord.

 

Oavsett så måste han ju tillbaka till sina gamla affärer, om 0, 4 eller 8 år och då måste de ju finnas kvar, allt annat är ju katastrof. Alla är ju byggda på hans namn.

 

 

 

 

Mycket sant.Säga vad man vill om Donald så märks han mer en Bert och Ian i ny demokrati he he.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Risken finns alltid med alla politiker. Där tror jag att du har fel. En affärsman är alltid en affärsman.

Jo me know nu handlar det ju om politik och inte affärer.

Inte riktigt samma sak.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-04-27 at 20:04, skrev spooncreek:

 

Varför skulle han varit statsminister i Sverige? Säga vad man vill om Löfven, men han är väl knappast en missnöjespolitiker. I Sverige har ju inga av mig kända missnöjespartier lyckats få mer än runt 15 % av svenska folkets röster i genomförda val. Svenskarna har därmed hittills visat sig vara bättre människor än så.

 

Svetsare Löfven blev statsminister i Sverige och i denna tråd kallas amerikaner för dumma som röstar på Trump!

 

Kasta inte sten i .......

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Fredman:

Samtiden ges väl ut av SD som verkar sympatisera med trumpeten så hur trovärdigt blir det? 

 

Om de hade sympatiserat med V, MP, S eller nåt liknande så hade det varit trovärdigt, är det vad du menar?

 

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

52 minuter sedan, skrev Bibben:

 

Om de hade sympatiserat med V, MP, S eller nåt liknande så hade det varit trovärdigt, är det vad du menar?

 

 

Precis. Vi  i Sverige är normen för vad som är normalt och alla andra är dumma, hehe. Vi har en svetsare till PM som 10% är stolta över och kallar andra för dumma.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
4 timmar sedan, skrev Bibben:

 

Om de hade sympatiserat med V, MP, S eller nåt liknande så hade det varit trovärdigt, är det vad du menar?

 

 

Jag menar att de redan är frälsta och därmed mindre nyanserade. 

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
9 timmar sedan, skrev Fredman:

Samtiden ges väl ut av SD som verkar sympatisera med trumpeten så hur trovärdigt blir det? 

Du verkar påläst om vilken som ligger bakom allt. Kan inte du meddela oss vilka man skicka in vilka man inte får skriva om här För jag vet inte. Jag läser olika saker hela tiden och klipper in det som I sammanhanget kan vara bra för båda sidor.

Om man misstolkar dig skulle man tro att du vill vara en åsiktspolis, Men så är väl inte fallet.

 

Ha nu en bra dag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
6 minuter sedan, skrev John Khonken:

Du verkar påläst om vilken som ligger bakom allt. Kan inte du meddela oss vilka man skicka in vilka man inte får skriva om här För jag vet inte. Jag läser olika saker hela tiden och klipper in det som I sammanhanget kan vara bra för båda sidor.

Om man misstolkar dig skulle man tro att du vill vara en åsiktspolis, Men så är väl inte fallet.

 

Ha nu en bra dag.

Käre John, ta en del av din första maj och läs igenom länken och fundera en stund på om det är något som du ägnar dig åt.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/K%C3%A4llkritik

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang
Inlagd (ändrad)
2 timmar sedan, skrev Tallviking:

 

Det finns fler beröringspunkter med Östeuropa. Trump har uttalat sig välvilligt om Putin och vice versa. Teorin är att både Trump och Putin har starka nationalistiska känslor för sina respektive land och därmed skulle ha lättare för att förstå varandra, även om man i övrigt inte står för samma politik. Ryssland var för övrigt enda landet som med majoritet stödde Trump som presidentkandidat i en global undersökning.

 

http://www.themoscowtimes.com/business/news/article/poll-shows-russians-want-trump-to-win-u-s-presidential-election/566600.html

 

Herr Chang har talat.

Ändrades av Herr Chang
La till länk
Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...