Jump to content

Öppen grupp  ·  122 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

018 Donald Trump


Herr Chang

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev Kenneth4618:

😁

Donald.JPG.b65afb9de2731264b25c08de934703cf.JPG

Säger mannen som uppfann Fake news.

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

56 minutes ago, Surin P3 said:

Skulle kalla det en ickenyhet.

Det är det såtillvida att Trumpens hardcore-supporters som väl ligger någonstans runt 40 % inte kommer att bry sig ett skvatt, utan snarare känna sig ännu starkare i sin övertygelse att Trumpen är deras man för att bekämpa det de kallar för etablissemang/elitism/globalism/vänsterliberalism.  Jag tycker att det är en högst märklig förkämpe för dessa personer att välja av en mängd olika skäl, men så är det.

 

Frågan är väl snarare hur många fler förbannade amerikanare det skakar fram, som kravlar sig ur soffan och går och röstar på Biden. Eller kanske ännu viktigare, hur många av de 10 % som röstade på Trumpen förra gången men som inte är hardcore, som byter sida. Där avgörs valet.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev spooncreek:

Det är det såtillvida att Trumpens hardcore-supporters som väl ligger någonstans runt 40 % inte kommer att bry sig ett skvatt, utan snarare känna sig ännu starkare i sin övertygelse att Trumpen är deras man för att bekämpa det de kallar för etablissemang/elitism/globalism/vänsterliberalism.  Jag tycker att det är en högst märklig förkämpe för dessa personer att välja av en mängd olika skäl, men så är det.

 

Frågan är väl snarare hur många fler förbannade amerikanare det skakar fram, som kravlar sig ur soffan och går och röstar på Biden. Eller kanske ännu viktigare, hur många av de 10 % som röstade på Trumpen förra gången men som inte är hardcore, som byter sida. Där avgörs valet.

Det finns väl ingen på högerkanten som vill betala mer skatt än absolut nödvändigt. 

Så jag gissar att ungefär 0-1% av de som röstar Trump tycker denna ickenyhet är något negativt. 

 

Och den procenten är inte mycket större hos någon annan amerikan heller.

Förutom radikalvänstern. Hehe. 

De vill ju helst driva bort alla som tjänar lite mer...

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Surin P3:

Och nu börjar det sippra fram nyheter om valfusk med dessa poströster. 

Inte oväntat. 

Från vilken källa? Någon som vill misskreditera valet?

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minutes ago, Surin P3 said:

Det finns väl ingen på högerkanten som vill betala mer skatt än absolut nödvändigt. 

Så jag gissar att ungefär 0-1% av de som röstar Trump tycker denna ickenyhet är något negativt. 

 

Och den procenten är inte mycket större hos någon annan amerikan heller.

Förutom radikalvänstern. Hehe. 

De vill ju helst driva bort alla som tjänar lite mer...

Njae, inte mer än på yttersta högerkanten kanske, bland libertarianer etc. Men de är ju inte procentuellt så många. Att den genomsnittlige republikanske väljaren skulle tycka att  det är ok att skattesmita tror jag inte. Däremot struntar de i det, på grund av andra skäl som får dem att rösta på Trump. Precis som du själv gör.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Hur många personer i Sverige vägrar att göra avdrag på skatten?

Finns det någon statistik på det. Jag vet att hela vänster gör inga avdrag av principiella skäll, men hur är det med resterande del av skattebetalarna?

Personligen försöker jag med alla möjliga avdrag som tillåts.

Link to comment
Dela på andra sajter

Med en nota på 650 000 kr för att få håret fixat kan man inte med bästa vilja i världen påstå

att han har fått mycket för pengarna ...........................  

 

Hobbe

Ändrades av hobbe
Fel valuta

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Esspe:

Tycker Donald gott kan byta hårstylist. Den han har gör inget vidare jobb

Ja, han är ju ute i lite blåsväder emellanåt.

 

trump-hair.jpg.6066406677850b9764aba89700104c34.jpg

 

_113919501_hi045965426.thumb.jpg.083bf92c33700c9b93b2c67b842b4f52.jpg

 

 

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Swift 4X4:

Hur många personer i Sverige vägrar att göra avdrag på skatten?

Finns det någon statistik på det. Jag vet att hela vänster gör inga avdrag av principiella skäll, men hur är det med resterande del av skattebetalarna?

Personligen försöker jag med alla möjliga avdrag som tillåts.

Inklusive många MP och en del S och M samt övriga politiker i Svenska regeringen, hur var det med Reinfeldt? En av de värre nolltaxerare genom tiderna. Detta är utmärkt och kommer att vändas mot vänsterfolket då en normalbegåvad  förstår att detta bara är en ren smutskastning, ingen vettig betalar väl mer skatt än man behöver,

Hyckleri från vänstern, inget annat   

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-09-26 at 11:00, skrev Tallviking:

Just nu kanske frågan om vem som blir Republikanernas kandidat om Trump "faller bort" är mer realistisk med tanke på hur många som hatar honom

 

Var väl bara en vecka sedan dom lyckades stoppa ett brev med gift i till honom ?

Har du någon exakt siffra på hur många är det som hatar Trump, eller bara gissar du att det är jätte många?

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev hobbe:

Med en nota på 650 000 $ för att få håret fixat kan man inte med bästa vilja i världen påstå

att han har fått mycket för pengarna ...........................  

 

Hobbe

Bra bevis på att pengar inte löser alla problem. "hårfrisören" skrattade nog hela vägen till banken i alla fall....

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev Risifrutti:

Bra bevis på att pengar inte löser alla problem. "hårfrisören" skrattade nog hela vägen till banken i alla fall....

Jag säger bara, är dessa skattemyndigheter dum i skallen, hur kan dessa avdrag godkännas , det luktar fake news lång väg ,vi vet snart antar jag 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Bike:

Inklusive många MP och en del S och M samt övriga politiker i Svenska regeringen, hur var det med Reinfeldt? En av de värre nolltaxerare genom tiderna. Detta är utmärkt och kommer att vändas mot vänsterfolket då en normalbegåvad  förstår att detta bara är en ren smutskastning, ingen vettig betalar väl mer skatt än man behöver,

Hyckleri från vänstern, inget annat   

Reinfeldt nolltaxerare? Det har jag missat totalt. Vilka år var han det? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Trumps förmögenhet – ett påstått luftslott

 

Förlusterna är stora i de företag han driver själv, investeringar och tv-uppdrag desto mer lukrativa. The New York Times granskning av Donald Trumps deklarationer visar att bilden presidenten velat måla upp av sig själv som lyckad affärsmän inte håller.

https://www.svd.se/trumps-formogenhet--ett-pastatt-luftslott

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev Bike:

Jag säger bara, är dessa skattemyndigheter dum i skallen, hur kan dessa avdrag godkännas , det luktar fake news lång väg ,vi vet snart antar jag 

Money talks som det heter och det är knappast frisören som tjänar på det. Vi får snart se som sagt var..

 

Har slutat bry mig då det bara är ett stort spektakel. Tyckte Nixon klev över en gräns, men det här är bara en stor fars.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade det varit 650000 dollar hade varit lite väl dyrt för en klippning. 

650000 kronor är ett mer rimligt pris 👍

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Surin P3:

Skulle kalla det en ickenyhet.

När vi ändå är inne på nyheter, hur gick det med avhållsamheten gällande nyhetsläsandet.

Fick du mer gjort och blev du en gladare person :) Eller tjuvläste du nyheter?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Kenneth4618:

Hade det varit 650000 dollar hade varit lite väl dyrt för en klippning. 

650000 kronor är ett mer rimligt pris 👍

Helt rätt av dig . 650000 sek ska det vara .

 

Hobbe 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev spooncreek:

Njae, inte mer än på yttersta högerkanten kanske, bland libertarianer etc. Men de är ju inte procentuellt så många. Att den genomsnittlige republikanske väljaren skulle tycka att  det är ok att skattesmita tror jag inte. Däremot struntar de i det, på grund av andra skäl som får dem att rösta på Trump. Precis som du själv gör.

Skattesmitare?

Hade NYT haft källor med bevis eller misstanke om olagligheter så hade de knappast gått ut med denna lindriga nyhet, som förövrigt är exakt samma nyhet som 2016.

De återvinner. Haha...

 

3 timmar sedan, skrev Tekkor:

När vi ändå är inne på nyheter, hur gick det med avhållsamheten gällande nyhetsläsandet.

Fick du mer gjort och blev du en gladare person :) Eller tjuvläste du nyheter?

 

Det skulle vara en månad.

Och det gick hyffsat med avhållsamheten, men märkte ingen skillnad på mitt humör.

 

Jag verkar vara en balanserad person. :D

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev HuaHindinnge:

Från vilken källa? Någon som vill misskreditera valet?

Kan ju så vara.

Men mera troligt är att det faktiskt sker. 

 

Du kan börja med Project Veritas som källa.

Använd det som sökord tillsammans med relevanta ord för denna nyhet.

Lycka till.

 

PS. Gör inte en Fritte och använd sökord som SVT, CNN eller konspiration.

Ändrades av Surin P3
Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Surin P3:

Kan ju så vara.

Men mera troligt är att det faktiskt sker. 

 

Du kan börja med Project Veritas som källa.

Använd det som sökord tillsammans med relevanta ord för denna nyhet.

Lycka till.

 

PS. Gör inte en Fritte och använd sökord som SVT, CNN eller konspiration.

Ja, då hade jag alltså rätt i mitt antagande.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Tallviking:

Trumps förmögenhet – ett påstått luftslott

 

Förlusterna är stora i de företag han driver själv, investeringar och tv-uppdrag desto mer lukrativa. The New York Times granskning av Donald Trumps deklarationer visar att bilden presidenten velat måla upp av sig själv som lyckad affärsmän inte håller.

https://www.svd.se/trumps-formogenhet--ett-pastatt-luftslott

Var är Trumpens deklarationer . TV visa nu dom så vi också får se.

Link to comment
Dela på andra sajter

Däremot ska vi smutskasta folk inför valet så kommer mera

Haiti= Clintons affärer

Ukraina= Bidens skojeri

Cumo = New York . Mordet på äldreboenden

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...