Jump to content

Öppen grupp  ·  122 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

018 Donald Trump


Herr Chang

Recommended Posts

On 2020-08-24 at 18:32, skrev Soengsang:

Tänk då på alla som tvingas jobba med stollen, där kan man nog tala om att vara less.....

Dom blir ju inte gamla på jobbet, får ju sparken titt som tätt!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 9/13/2020 at 10:22 PM, Tommy said:

Precis! Hur skulle ett val i USA kunna påverka resten av världen, eller ens Sverige???

Naturligtvis är trådar om thailändsk politik värdefulla, för DÄR kan ju MPR verkligen påverka!!!

 

...😜...

Skulle tro att jag skrivit minst ett halvdussin inlägg i denna tråd där jag uttrycker åsikten att "President of the USA" är världens viktigast jobb.

 

Inlägget du citerade var från en skämtsam tråd men det jag menade var att jag verkligen inte kan förstå hur man kan exaltera sig upp i atomer över hur Presidenten påverkar inrikespolitiken i USA om man inte själv är Amerikan, har Amerikansk familj eller bor i USA.

 

Att det är oerhört viktigt vad Presidenten säger, gör och tycker och hur det påverkar resten av världen kan dock aldrig överskattas; är man President i USA så representerar man hela den fria världen och ett kommatecken på fel ställe i en Tweet kan starta en militärkupp i Burkhina Faso eller påverka ett val i Uruguay.

 

Västvärldens intresse för det Amerikanska presidentvalet är nu större än någonsin, dessvärre inte pga att Trump eller Biden har några olika ideer om hur västvärldens liberala, demokratiska rättsstater ska kunna bli världens riktmärke utan istället pga en absurd identitetspolitik som bara Kina, Ryssland, Turkiet och Nordkorea vinner på. Fan tur man max har 40 år kvar att leva...............  

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Man blir mörkrädd när man läser om dessa idi*ter

 

De tror att demokrater och Hollywood styr hemligt pedofilnätverk

 

”QAnon” är rörelsen som menar att Donald Trump i hemlighet driver en kamp mot en hemlig, satanistisk och barnätande pedofilring. Här är konspirationsteorin som snart kan ta sig in i USA:s kongress.

 

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/forfattaren-om-galna-konspirationsteorin-qanon-kan-utgora-ett-hot

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

TV hur många barn har FBI räddat den sista tiden som blivit kidnappade och försvunna. Du om något borde väl veta det. 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Tallviking:

Man blir mörkrädd när man läser om dessa idi*ter

 

De tror att demokrater och Hollywood styr hemligt pedofilnätverk

 

”QAnon” är rörelsen som menar att Donald Trump i hemlighet driver en kamp mot en hemlig, satanistisk och barnätande pedofilring. Här är konspirationsteorin som snart kan ta sig in i USA:s kongress.

 

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/forfattaren-om-galna-konspirationsteorin-qanon-kan-utgora-ett-hot

"– Jag har hört att de älskar vårt land, sade Trump vid en presskonferens utan att kommentera rörelsens idéer ytterligare."  :52:

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad tror ni, särskilt forumets alla "Trumpgubbar". Kommer han att acceptera en eventuell valförlust, eller blir det militären som får bära ut honom från Vita Huset?

 

https://www.expressen.se/kronikorer/mats-larsson/vad-hander-om-trump-vagrar-godkanna-valet/

 

Och om han nu står där efter en förlust och yrar om valfusk, kommer ni att stå vid hans sida även då?

Ändrades av spooncreek
Stavfel
Link to comment
Dela på andra sajter

47 minuter sedan, skrev spooncreek:

Vad tror ni, särskilt forumets alla "Trumpgubbar". Kommer han att acceptera en eventuell valförlust, eller blir det militären som får bära ut honom från Vita Huset?

 

https://www.expressen.se/kronikorer/mats-larsson/vad-hander-om-trump-vagrar-godkanna-valet/

 

Och om han nu står där efter en förlust och yrar om valfusk, kommer ni att stå vid hans sida även då?

Det beror lite på om förlusten kommer som ett brev på posten. Och då pga poströstningen som är ett problem.

 

Men jag är fortfarande inne på att Trump faktiskt vinner denna gång också. 

Mot precis alla odds.

 

Men vi får se...

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minutes ago, Surin P3 said:

Det beror lite på om förlusten kommer som ett brev på posten. Och då pga poströstningen som är ett problem.

 

Men jag är fortfarande inne på att Trump faktiskt vinner denna gång också. 

Mot precis alla odds.

 

Men vi får se...

Jag tror också fortfarande att Trumpen vinner till slut, men helt hundra är det ju inte.

 

Är poströstningen verkligen ett problem, är det inte mest bara en ursäkt för att kunna tvista om valutgången?

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev spooncreek:

Jag tror också fortfarande att Trumpen vinner till slut, men helt hundra är det ju inte.

 

Är poströstningen verkligen ett problem, är det inte mest bara en ursäkt för att kunna tvista om valutgången?

Största anledningen till att gnälla på poströstningen nu, är ju helt klart att man vill ha det att grina om, om det går snett pga av den.

 

Men att det finns problem med poströstningen kanske är överdrivet. Kanske inte.

På vissa ställen är tydligen 112% av befolkningen röstberättigade. Det känns lite skumt.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minute ago, Surin P3 said:

Största anledningen till att gnälla på poströstningen nu, är ju helt klart att man vill ha det att grina om, om det går snett pga av den.

 

Men att det finns problem med poströstningen kanske är överdrivet. Kanske inte.

På vissa ställen är tydligen 112% av befolkningen röstberättigade. Det känns lite skumt.

 

Den siffran på 112 % har jag missat, låter väldigt märkligt i ett land där bara drygt hälften av den röstberättigade befolkningen brukar rösta. Kollade upp det lite fort och det verkar vara en några år gammal Breitbart News/Alex Jones story, så då är trovärdigheten för min del verkligt låg.

 

Däremot har jag läst att de poströster som blir ogiltigförklarade främst beror på att den som röstar gör fel, vilket inte kan betraktas som valfusk. Dessutom ska dessa främst vara yngre förstagångsväljare, vilket inte är Trumpens starkaste valbas direkt. 

 

Eventuell strul, inte fusk, med poströstningen kan därmed kanske vara till Trumpens fördel.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev spooncreek:

Kollade upp det lite fort och det verkar vara en några år gammal Breitbart News/Alex Jones story, så då är trovärdigheten för min del verkligt låg.

Haha, ja den där Alex Jones ska man inte lita på, den saken är klar. Den mannen slår alla rekord när det gäller konspirationer.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Alex_Jones

 

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minutes ago, Fritz said:

Haha, ja den där Alex Jones ska man inte lita på, den saken är klar. Den mannen slår alla rekord när det gäller konspirationer.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Alex_Jones

 

Samtidigt är han en av de som de som de som tror på konspirationsteorier och befinner sig på högerkanten har som guru. Därmed kan du snart förvänta dig mothugg här av de som är övertygade om hans förträfflighet och som köper alla hans lögner.

 

Trumpen gillar ju honom också, men det är väl mindre förvånande....kaka sker oftast maka.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev spooncreek:

Den siffran på 112 % har jag missat, låter väldigt märkligt i ett land där bara drygt hälften av den röstberättigade befolkningen brukar rösta. Kollade upp det lite fort och det verkar vara en några år gammal Breitbart News/Alex Jones story, så då är trovärdigheten för min del verkligt låg.

 

Däremot har jag läst att de poströster som blir ogiltigförklarade främst beror på att den som röstar gör fel, vilket inte kan betraktas som valfusk. Dessutom ska dessa främst vara yngre förstagångsväljare, vilket inte är Trumpens starkaste valbas direkt. 

 

Eventuell strul, inte fusk, med poströstningen kan därmed kanske vara till Trumpens fördel.

Hehe. Bara för att Alex Jones kommenterar något betyder det inte att den blir en konspirationsteori automatiskt. 

 

Nja, finns andra som kommenterat.

https://factcheck.thedispatch.com/p/is-voter-registration-in-los-angeles

Anar ugglor i mossen. :D

 

I övrigt så har jag följt Alex Jones ett tag och tycker just såna som han är anledningen till att tänka själv personifierad. 

Han är kul att lyssna på när man är på sånt humör.

Eddie Bravo är ännu roligare. 

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minutes ago, Surin P3 said:

Hehe. Bara för att Alex Jones kommenterar något betyder det inte att den blir en konspirationsteori automatiskt. 

 

Nja, finns andra som kommenterat.

https://factcheck.thedispatch.com/p/is-voter-registration-in-los-angeles

Anar ugglor i mossen. :D

 

I övrigt så har jag följt Alex Jones ett tag och tycker just såna som han är anledningen till att tänka själv personifierad. 

Han är kul att lyssna på när man är på sånt humör.

Eddie Bravo är ännu roligare. 

Tack för länken, nu blev det klarare. Består av inaktiva röstande, som ska tas bort och som inte får poströsta. Märkligt på sitt sätt att de ligger kvar som inaktiva, men möjligheten att fuska via posten verkar osannolik på grund av detta.

 

Att du tycker att Alex Jones är en person som uppmuntrar dig till att tänka själv gör mig faktiskt besviken om än inte förvånad. "Kul" är nog det sista attributet jag skulle sätta på en sådan person.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev spooncreek:

Tack för länken, nu blev det klarare. Består av inaktiva röstande, som ska tas bort och som inte får poströsta. Märkligt på sitt sätt att de ligger kvar som inaktiva, men möjligheten att fuska via posten verkar osannolik på grund av detta.

 

Att du tycker att Alex Jones är en person som uppmuntrar dig till att tänka själv gör mig faktiskt besviken om än inte förvånad. "Kul" är nog det sista attributet jag skulle sätta på en sådan person.

Tittar hellre på Alex Jones än CNN.

Ungefär samma fast på varsin sida om spektaklet. 

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minutes ago, Surin P3 said:

Tittar hellre på Alex Jones än CNN.

Ungefär samma fast på varsin sida om spektaklet. 

Hade ditt påstående handlat om Fox News vs. CNN hade du numera fått mitt medhåll.  Men båda dem har mitt i spektaklet någon form av anständighet i sin subjektiva rapportering från varsin sida i sandlådan. Vissa gränser passeras inte. Än.

 

Alex Jones och hans infowars har det inte. Jag har redan nämnt det i en annan tråd och kan nämna det igen: Hans teorier kring Sandy Hook med anklaganden om att sörjande föräldrar till mördade 6 åringar var skådisar, passerade alla gränser. Och det är långt ifrån det enda exemplet. En sådan person är inte "kul".

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Detta är väldigt enkelt att lösa. ID   när man röstar.En röst från varje vuxen .Allt löst och den som får 270 elektorer vinner.

Att folk tror att inte Trumpen lämnar om alla röstar med ID . Finns inte.

Märkligt land. Du måste ha ID för att

Köpa sprit

köra bil

med mera med mera

Men att rösta . Då har det inte används än. Hoppas att det krävs ID för att rösta så den som får sina 270 elektorer vinner

Link to comment
Dela på andra sajter

Igår på SVT2,

 Att Sverige lägger våra skatteslantar på att bedriva propaganda mot Trump anser jag vara på gränsen till kriminellt, jag menar att Sverige blivit helt skevt poltiskt, vänstern använder Svenska folkets mediakanaler som är betalda genom skatter på att förvrida sanningar och ge uttryck åt vänsteretablissemangets egna åsikter. Varje dag lyser detta igenom i debattprogram samt i rena nyhetsprogram typ Rapport, frågar mig om det finns en endaste Journalist i Sveriges journalistkår som är opartisk, som jag ser det så är 99,99% vänsterblivna, och oavsett vänster eller höger eller mitten så är det inte förenligt med ett land som kallar sig demokratiskt 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev John Khonken:

Detta är väldigt enkelt att lösa. ID   när man röstar.En röst från varje vuxen .Allt löst och den som får 270 elektorer vinner.

Att folk tror att inte Trumpen lämnar om alla röstar med ID . Finns inte.

Märkligt land. Du måste ha ID för att

Köpa sprit

köra bil

med mera med mera

Men att rösta . Då har det inte används än. Hoppas att det krävs ID för att rösta så den som får sina 270 elektorer vinner

Varje delstat har rätt att göra nästan vad de vill. Om du vill att alla ska ha ID så är det lika bra att ifrågasätta andra saker, t.ex. elektorerna och redistricting political gerrymandering. 

Ändrades av HuaHindinnge
Link to comment
Dela på andra sajter

HH så du tycker inte MITT förslag är bra utan vem som helst kan rösta hur som helst. Du försöker blanda bort korten. Svara på mitt påstående istället

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev John Khonken:

HH så du tycker inte MITT förslag är bra utan vem som helst kan rösta hur som helst. Du försöker blanda bort korten. Svara på mitt påstående istället

Jag gav dig ett svar. Översatt till enkel svenska, det är ingen mening att säga att USA skulle göra som Sverige gör för att det är det mest odemokratiska och rättssäkra väl systemet.

(Vilket jag egentligen inte är säker på att det är)

Till och med vem och hur rösterna räknas skiljer sig åt mot hur det är i Sverige. Till exempel poströster och förridssröster. 

Det är så mycket mer än bara ID.

Sedan måste alla kunna få en giltig ID handling. Några delstater har ID krav, andra inte. Av de som har ID krav godkänner några ID utan foto.

 

"According to a Harvard study, "the expenses for documentation, travel, and waiting time [for obtaining voter identification cards] are significant—especially for minority group and low-income voters—typically ranging from about $75 to $175. When legal fees are added to these numbers, the costs range as high as $1,500."[61]"

 

Inte helt enkelt att skaffa ID för alla.

 

Om du vill införa ID som vi gör i Sverige måste mycket göras om i USA för att det ska fungera. 

 

Det är ingen enkel lösning. 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minutes ago, Swift 4X4 said:

Trovärdigheten hos wiki

alex.thumb.jpg.9afa84de37235e0e52ed339de6649d42.jpg

Fast så står det ju inte nu, och även det inte är otroligt (Wikipedia har sina brister)  är det väl tveksamt om det någonsin stått så. Källa för din "skärmdump" är?

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...