Jump to content

Öppen grupp  ·  122 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

018 Donald Trump


Herr Chang

Recommended Posts

2 timmar sedan, skrev John Khonken:

Spooncreek

Jag avvaktar vad som komma skall. Jag vet bara att obamagate diskuteras överallt. Jag lnväntar mer fakta först

Frågade runt lite i Koratbland grannarna, ingen visste vad det var. Någon sa att det är väl gaten söder om Suranarai men det stämmer ju inte.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Presidenten för världens mäktigaste land uppfinner en skandal som sannolikt inte finns, Obamagate.  😉

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/LARzR1/en-mastare-pa-att-blanda-bort-korten

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev moobin:

Som medelålders blek (inte längre fet) svensk man skulle jag aldrig diskutera min gynekolog. Lät det så ber jag om ursäkt.

Ämnet var vad som diskvalificerar någon från att bli president (eller statsminister mm). Jag tyckte att rasism och kvinnohat borde diskvalificera, en del tycker naturligtvis annorlunda.

... var ett förslag. Det är väl ett bra förslag, som dessutom både Trump och Obama klarar galant.

Okey vi skippar diskussionen om dina gynbesök.

Jag tycker inkompetens för att leda ett land, lik svetsaren löfven, är vad man bör undvika om man vill sitt land väl.

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang
18 hours ago, John Khonken said:

Spooncreek

Jag avvaktar vad som komma skall. Jag vet bara att obamagate diskuteras överallt. Jag lnväntar mer fakta först

När kan vi förvänta oss tråden Obamagate 2020 från dig?

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Herr Chang som jag skrev. En massa rykten som florerar just nu . Jag kan inte bevisa ryktena. Eftersom vissa här bara litar på media som ljuger om allt. 

Changen självklart ska vi starta en tråd när vi får lite mera fakta. Många här bryr sig bara vad som sägs inte vad man egentligen görs. Det får jag leva med

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-05-12 at 13:48, skrev moobin:

Som medelålders blek (inte längre fet) svensk man skulle jag aldrig diskutera min gynekolog. Lät det så ber jag om ursäkt.

Ämnet var vad som diskvalificerar någon från att bli president (eller statsminister mm). Jag tyckte att rasism och kvinnohat borde diskvalificera, en del tycker naturligtvis annorlunda.

... var ett förslag. Det är väl ett bra förslag, som dessutom både Trump och Obama klarar galant.

Jag håller delvis med dej, men varför bara rasism och kvinnohat?

Är manshat OK? Det verkar vara helt PK att anklaga "Vita medelålders män" i Sverige idag ett uttryck som är rasistiskt, åldersdiskriminerande och könsdiskriminerande...

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Tommy:

Jag håller delvis med dej, men varför bara rasism och kvinnohat?

Är manshat OK? Det verkar vara helt PK att anklaga "Vita medelålders män" i Sverige idag ett uttryck som är rasistiskt, åldersdiskriminerande och könsdiskriminerande...

 

MVH

Absolut, håller med helt. Det jag chockerades av var att något tyckte att rasism och kvinnohat inte var diskvalicerande för att bli president (t ex). Jag är själv vit medelålders man :) I ett senare svar räknade upp några saker jag tyckte var diskvalificerande och där nämnde jag manshat.

Om man bor i Thailand får man ibland hantera rasism och fördomar, därför blir det konstigt när folk på ett sånt här forum uttrycker sig på det viset. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guess who?

 

image.png.04bc7ebd45cbb73f267632fb82efae1b.png

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
1 timme sedan, skrev Esspe:

Guess who?

 

image.png.04bc7ebd45cbb73f267632fb82efae1b.png

hjen ?

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Esspe:

Guess who?

 

image.png.04bc7ebd45cbb73f267632fb82efae1b.png

Löfven, alternativt Lövin eller Lööf. Ja nåt har det att göra med löv tror jag, eller dött kött/fläsk!

Link to comment
Dela på andra sajter

46 minuter sedan, skrev Tekkor:

79_1280.thumb.jpg.7c4bce687a0698a3340dcde2154bfb4c.jpg

Men men hrmm, det gäller ju inte alla, bara motståndare. Har man ett gott hjärta och tillhör "de goda" så är man automatiskt expert eller inte...

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-05-13 at 16:59, skrev moobin:

Absolut, håller med helt. Det jag chockerades av var att något tyckte att rasism och kvinnohat inte var diskvalicerande för att bli president (t ex). Jag är själv vit medelålders man :) I ett senare svar räknade upp några saker jag tyckte var diskvalificerande och där nämnde jag manshat.

Om man bor i Thailand får man ibland hantera rasism och fördomar, därför blir det konstigt när folk på ett sånt här forum uttrycker sig på det viset. 

Nu är det ju rent hypotetiskt som sagt, vi pratar ju om Trump som vissa anser vara rasist och kvinnohatare. Men om vi vänder på det då, vi kan nog vara helt överens om att det inte är en fördel att ha en president som skulle vara rasist och kvinnohatare, det är inga bra egenskaper för en person som ska leda ett land. Men om han var motsatsen då, att han var totala motsatsen till rasist och ville ha fri invandring och att han ville höja skatterna och sänka välfärden för medborgarna i USA för att ge pengar till jordens fattigaste istället och han var råfeminist som skulle kvotera in kvinnor överallt och där män fick lämna plats för kvinnor även om kvinnorna inte alls hade lika hög kompetens för jobbet. Skulle de vara bra egenskaper att ha som president för USA? Kanske för omvärlden men inte för de som bor i USA i alla fall. Nej, det hjälper inte att ha ett gott hjärta och bra avsikter om det skulle förstöra för landet. 

 

För även om det inte är bra egenskaper att vara rasist och kvinnohatare så finns det ju betydligt värre egenskaper man kan ha som president som gör en olämplig att vara president. Det är ju inte direkt ovanligt att många länders ledare visar tecken på att vara rasister, men de själva ser sig nog mera som nationalister som värnar om sitt land och sin befolkning i första hand. Precis som du nämner så finns det gott om rasism mot utlänningar (inkl du och jag) i Thailand och ingen höjer rösten när ledande personer uttrycker sig rasistiskt om faranger och andra utlänningar. Så varför bli så chockad över att jag inte anser att rasism och kvinnohat diskvalificerar någon att bli president? Det betyder ju inte att jag tycker det är bra egenskaper, absolut inte, jag skulle nog inte rösta på en president med de egenskaperna. Men om alternativet var nån som var ännu värre, med ännu sämre egenskaper, ja tyvärr, ibland så får man välja mellan pest och kolera. Men än en gång, vi pratar hypotetiska saker, jag anser inte att Trump är varken rasist eller kvinnohatare så vi "brainstormar" ju bara nu ang vad som skulle diskvalificera någon som president. 

 

Att anklaga nån för att vara rasist är ju så diffust, vad är en rasist idag 2020? Trump anklagas för att uttrycka sig rasistiskt när han envisas med att kalla Covid-19 för "Kina viruset" och han anklagas för att vara rasist när han svarar tyket mot en asiatiskt reporter att hon kan ställa frågan till Kina istället. Hon frågar varför just hon ska fråga Kina, med betoningen att hon tar för givet att Trump säger så för att hon är asiat, men Trump svarar att han hade sagt till vem som helst som hade ställt den frågan att de kan fråga Kina istället. Men i vissas ögon gör såna saker att Trump både är rasist och kvinnohatare. 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Rent hypotetiskt

Folk har blivit imattade att Trumpen är ond och rasistisk genom media. Det visar vilken makt media har. Som tur är börjar folk vakna

 

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev John Khonken:

Rent hypotetiskt

Folk har blivit imattade att Trumpen är ond och rasistisk genom media. Det visar vilken makt media har. Som tur är börjar folk vakna

 

Dom har inte behövt anstränga sig särskilt mycket, det har Trump fixat själv. T.o.m. Lyckoslanten hade grejat det.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Esspe:

Dom har inte behövt anstränga sig särskilt mycket, det har Trump fixat själv. T.o.m. Lyckoslanten hade grejat det.

Berätta mer, vad har han fixat själv ?

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek

Plötsligt händer det......Donald Trump gör ett uttalande man håller med om 😉

 

IMG_20200518_165415.thumb.jpg.345c0d580b71abc0df0781efcf5d0140.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Alla Demokrater jublar idag. Trumpen har erkänt att han tar H. Enligt media är det livsfarligt. Så snart sitter Pelosi vid makten. Enligt demokraterna borde den här dagen bli nationaldag för USA. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...