Jump to content

Öppen grupp  ·  122 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

018 Donald Trump


Herr Chang

Recommended Posts

22 minuter sedan, skrev Atom:

Jag köper din inställning att politik är här och nu. Jag håller dock inte med, framförallt inte när det gäller utrikespolitik och USA. 
 

Trump’s ointresse för utrikespolitik   och eftergivenhet för Kina och Ryssland är inte något nästa President bara kan trycka på en knapp och radera; det kan ta decennier att ställa till rätta.

 

Relationen med Nordkorea har aldrig varit bättre? Trump spenderade ett år att håna Kim och sedan hade han två möten för lite photo opportunities. Nordkorea har aldrig varit närmare en atombomb och aldrig närmare att använda en. Ingen annan Amerikansk President har haft så lågt förtroende i Sydkorea som Trump.

 

Fred med Tailbanerna? Jag ser det som en kapitulation; det mesta tyder väl på att de ökar sin makt i Afghanistan.

 

Jag ville inte se Hillary som President och hade hellre sett Ryan, Rubio eller Romney som President. Jag är inte på något sätt anti-Republican men verkligen anti-Trump; inte så mycket hans idéer utan hans person.

Jag vet inte riktigt varför han skulle ha ett ointresse av utrikes politik,  han gillar ju att synas och höras i hela världen och prata med andra länders företrädare? Han har åsikter om de flesta länders politik, inkl Sverige. Varför bemödar han sig i så fall med att överhuvudtaget ha en relation med Ryssland och Nordkorea t ex?

 

Ett tydligt exempel på hur bra relation han faktist har med många länder är ju att han såg till så att Saudi Arabien kom överens med Ryssland och flera andra länder om en minskad oljeproduktion. Relationen med Nordkorea har uppenbarligen aldrig varit bättre eftersom de numera pratar med varandra, Trump var den förste Amerikanske presidenten som besökte landet, en otroligt stor milstolpe. Om de pratar med varandra så minskar det givetvis risken drastiskt att Nordkorea ska få för sig att trycka på knappar med kärnvapen. Det är när man inte pratar med varandra det blir farligt.

 

Och i fredsavtalet med Talibanerna så var ju dealen att USA tar bort sin militär mot att Talibanerna lovar att IS inte ska få en fristad i Afghanistan, IS är värre än Talibanerna så det är väl en bra deal.  Kapitulation är när man ger upp villkorslöst men nu hade man ju tydliga villkor för vad som ska gälla. 

 

Sen är det ju så att Trump har aldrig påstått att han vill leka världspolis, han vill att det ska gå bra för USA, det är nr 1 för honom. Och vad är felet med det? Vi har under många år tagit för givet att USA ska lösa världens alla problem och sen när han drar bort soldater från länder så gnäller folk plötsligt. Hans väljare röstade ju inte på honom för att han skulle åka och kriga i massa länder hans väljare inte ens kan namnet på, de röstade på honom för han lovade minskad arbetslöshet och bättre ekonomi för USA och det har han ju hållit. Sen har han ju visat att han kan också ta i med hårdhandskarna när det behövs, när han såg till att en hög Iransk befälhavare dödades t ex. För att hans källor sa att han låg bakom attacker mot Amerikanska intressen.

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Swippe:

Varför skulle det diskvalificera honom som president för världens största ekonomi? Uppenbarligen så gjorde han ju ett kanonjobb eftersom USA´s ekonomi gick urstarkt fram till Corona pandemin. Nu behöver det ju inte vara Trumps förtjänst, hatarna har ju massa andra förklaringar till att USA´s ekonomi var så stark och arbetslösheten var nere på rekordlåga nivåer osv. Men hade han gjort ett dåligt jobb så hade han väl lyckats sänka USA´s ekonomi oavsett om förutsättningarna var de bästa?

 

Vi kan ju båda se vad han säger i klippet, han funderar över om man kan använda dessinfektionsmedel på något sätt, att man kanske skulle kunna injecera det. Är det samma sak som det framställs som i CNN och Svensk Massmedia, att han säger att man kan eller ska injecera dessinfektionsmedel för att bota Coronasmittta? Han hade lika gärna kunnat säga nåt i stil med att alkohol dödar ju bassilusker, kanske kan alkohol ha en positiv inverkan på att döda Coronaviruset också, att man kanske kan ta en whiskey varje dag för att skydda sig mot Corona viruset, att det kanske vore nåt som forskarna skulle kunna kolla upp? Hade han sagt det så hade rubriken på Aftonbladet blivit "Trump säger att några Whiskey om dagen skyddar mot Corona. Alkoholläkarna fördömer hans uttalande och säger att han bidrar till att folk blir alkoholister!" 😛 

 

Det är såklart inte så smart att uttrycka sig så, det är upplagt för att det ska misstolkas. Obama hade aldrig sagt så, för han är ju smart, eller rättare sagt, han är bättre på att uttrycka sig smart. IQ mässigt tror jag nämligen inte att Trump är lika dum som han framstår som ibland. Då hade han inte tagit sig dit där han är idag.

Nehej man upphör aldrig att bli förvånad. Det är alltså helt ok att en president i USA är rasist och kvinnohatare. Hade han bara representerat Ku Klux Klan hade det väl varit det men nu råkar det vara hela USAs president.

 

Nu erkänner du iaf att han sagt att man kanske skulle testa med att injicera det men egentligen menade han alltså whiskey.

 

Så vad vi har är en narcissistisk, rasistisk president som hatar kvinnor, vill injicera dödligt gift och dessutom har en löjlig frissa.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

38 minuter sedan, skrev Esspe:

Nehej man upphör aldrig att bli förvånad. Det är alltså helt ok att en president i USA är rasist och kvinnohatare. Hade han bara representerat Ku Klux Klan hade det väl varit det men nu råkar det vara hela USAs president.

 

Nu erkänner du iaf att han sagt att man kanske skulle testa med att injicera det men egentligen menade han alltså whiskey.

 

Så vad vi har är en narcissistisk, rasistisk president som hatar kvinnor, vill injicera dödligt gift och dessutom har en löjlig frissa.

Jösses vad löjlig du är, det är ju DU som påstår att han är en rasist och kvinnohatare. Det betyder ju inte de fakto att han är det, ungefär lika begåvat som att säga att Åkesson är nasse och hatar homosexuella, för det säger Jonas Gardell. 

 

Vad han har sagt finns ju tydligt på klippet jag la upp, precis vad han sa och vad han inte sa. Om du får det till att han uppmanar folk att injecera dessinfektionsmedel i lungorna för att bota Corona så borde du kanske ta en kurs på Komvux där du läser upp Engelskan lite. "man skulle kanske", "borde man kolla upp", "läkarna borde undersöka detta", hur kan man få det till något annat än att han tänker högt, han bollar funderingar med en av sina medicinska experter. Han uppmanar ingen att göra det, han säger inte att det fungerar för att bota Corona. 

 

Men en sak har du rätt i, hans frissa ser rätt löjligt ut. Vad det har med hans egenskaper som president att göra vet jag dock inte 😛 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev Swippe:

Jösses vad löjlig du är, det är ju DU som påstår att han är en rasist och kvinnohatare. Det betyder ju inte de fakto att han är det, ungefär lika begåvat som att säga att Åkesson är nasse och hatar homosexuella, för det säger Jonas Gardell. 

 

Vad han har sagt finns ju tydligt på klippet jag la upp, precis vad han sa och vad han inte sa. Om du får det till att han uppmanar folk att injecera dessinfektionsmedel i lungorna för att bota Corona så borde du kanske ta en kurs på Komvux där du läser upp Engelskan lite. "man skulle kanske", "borde man kolla upp", "läkarna borde undersöka detta", hur kan man få det till något annat än att han tänker högt, han bollar funderingar med en av sina medicinska experter. Han uppmanar ingen att göra det, han säger inte att det fungerar för att bota Corona. 

 

Men en sak har du rätt i, hans frissa ser rätt löjligt ut. Vad det har med hans egenskaper som president att göra vet jag dock inte 😛 

Tycker det är mer löjligt då en president för US står och helt allvarligt säger att man ska injicera desinfektionsmedel.

Se och begrunda, karln är ju en clown!

  

 

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
4 timmar sedan, skrev moobin:

Jag hittade den här: https://conspiracydailyupdate.com/2020/05/10/jim-sinclair-debt-jubilees-everywhere/

;)

Nu är ju konpirationsteorier ganska kul. Fast jag skulle inte spela om pengar på det. Gissar att 99,9% av konspirationsteorierna är tossigheter. Sen finns det ju riktiga konspirationer och konspirationsteorier som då stämmer, men dom drunknar nog ofta på facebook mm. Fiction är sexigare än verkligheten.

Du som verkar påläst och klok. Vad är det Jim säger som är fel enligt dig. Var nu inte en fjolla utan tala ur skägget. Om du har något hen

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

Tycker det är mer löjligt då en president för US står och helt allvarligt säger att man ska injicera desinfektionsmedel

 

 

Nu säger han ju dock inte att man SKA injicera desinfektionsmedel. Han säger att det verkar intressant, att man borde kolla upp det, att läkarna borde undersöka detta, det säger han. Vet inte om folk medvetet misstolkar allt han säger för att de så gärna vill missförstå honom så mycket?  Var ju samma som när Trump sa att det fanns saker som tydde på att en substans som man använde mot malaria kunde hjälpa om man var Coronasmittad och sen gick en snubbe och köpte nåt medel man gjorde rent fisktankar med som innehöll lite av den substansen och drog i sig hela flaskan och sen dog han. Vipps så var det Trumps fel så klart, stod ju i både Expressen och Aftonbladet att Trump uppmanat folk att ta malariamedicin eftersom det i praktiken botade Coronasmittade.

 

Ingenstans stod det dock att mannen som dog ätit medel som används för att göra rent fisktankar, tror ingen normalbegåvad människa skulle tycka att det vore en smart ide´att få i sig sånt medel. 

 

Och samma substans som Trump pratade om har använts bl a i Sverige på Coronasmittade, så helt ute och cyklade var inte Trump om just den medicinen. Men den ansågs för osäker för att använda, det tyckte man både här i Sverige och i övriga världen så inget man fortsatte att använda på Coronasmittade. 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
6 timmar sedan, skrev moobin:

Jag hittade den här: https://conspiracydailyupdate.com/2020/05/10/jim-sinclair-debt-jubilees-everywhere/

;)

Nu är ju konpirationsteorier ganska kul. Fast jag skulle inte spela om pengar på det. Gissar att 99,9% av konspirationsteorierna är tossigheter. Sen finns det ju riktiga konspirationer och konspirationsteorier som då stämmer, men dom drunknar nog ofta på facebook mm. Fiction är sexigare än verkligheten.

Du som verkar påläst och klok. Vad är det Jim säger som är fel enligt dig. Var nu inte en fjolla utan tala ur skägget. Om du har något hen

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
20 minuter sedan, skrev Swippe:

Nu säger han ju dock inte att man SKA injicera desinfektionsmedel. Han säger att det verkar intressant, att man borde kolla upp det, att läkarna borde undersöka detta, det säger han. Vet inte om folk medvetet misstolkar allt han säger för att de så gärna vill missförstå honom så mycket?  Var ju samma som när Trump sa att det fanns saker som tydde på att en substans som man använde mot malaria kunde hjälpa om man var Coronasmittad och sen gick en snubbe och köpte nåt medel man gjorde rent fisktankar med som innehöll lite av den substansen och drog i sig hela flaskan och sen dog han. Vipps så var det Trumps fel så klart, stod ju i både Expressen och Aftonbladet att Trump uppmanat folk att ta malariamedicin eftersom det i praktiken botade Coronasmittade.

 

Ingenstans stod det dock att mannen som dog ätit medel som används för att göra rent fisktankar, tror ingen normalbegåvad människa skulle tycka att det vore en smart ide´att få i sig sånt medel. 

 

Och samma substans som Trump pratade om har använts bl a i Sverige på Coronasmittade, så helt ute och cyklade var inte Trump om just den medicinen. Men den ansågs för osäker för att använda, det tyckte man både här i Sverige och i övriga världen så inget man fortsatte att använda på Coronasmittade. 

Swibbe

Polisen undersöker frugan om hon hade något med detta att göra. 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev John Khonken:

Swibbe

Polisen undersöker frugan om hon hade något med detta att göra. 

Ha ha ha, ja det är ju trots allt USA, frugan kanske ville bli av med gubben och sen försöka stämma staten på några hundramille, 2 flugor i en smäll! 😉 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev John Khonken:

Du som verkar påläst och klok. Vad är det Jim säger som är fel enligt dig. Var nu inte en fjolla utan tala ur skägget. Om du har något hen

Jag känner inte till det han pratar om, men att intervjun dyker upp på en site med de mest sjuka konspirationsteorierna gör mig skeptisk. 

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Swippe:

Jösses vad löjlig du är, det är ju DU som påstår att han är en rasist och kvinnohatare. Det betyder ju inte de fakto att han är det, ungefär lika begåvat som att säga att Åkesson är nasse och hatar homosexuella, för det säger Jonas Gardell. 

 

Vad han har sagt finns ju tydligt på klippet jag la upp, precis vad han sa och vad han inte sa. Om du får det till att han uppmanar folk att injecera dessinfektionsmedel i lungorna för att bota Corona så borde du kanske ta en kurs på Komvux där du läser upp Engelskan lite. "man skulle kanske", "borde man kolla upp", "läkarna borde undersöka detta", hur kan man få det till något annat än att han tänker högt, han bollar funderingar med en av sina medicinska experter. Han uppmanar ingen att göra det, han säger inte att det fungerar för att bota Corona. 

 

Men en sak har du rätt i, hans frissa ser rätt löjligt ut. Vad det har med hans egenskaper som president att göra vet jag dock inte 😛 

Poängen var inte om han är det eller inte, där skiljer sig säkert åsikterna åt. Poängen var att du INTE tycker att det diskvalificerar honom från presidentposten om han är det.

 

Desinfektionsmedel kan vi nog lämna därhän, du kommer inte att ge dig ens om han själv håller i sprutan.

 

Noterar också att narcissistisk protesterade du inte mot.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Swippe:

Han säger att det verkar intressant, att man borde kolla upp det, att läkarna borde undersöka detta, det säger han.

Och det verkar sunt, att bara komma på den idén?

Jag förstår vad du menar hur media gärna vill misstolka han osv, de har vart expert på det, men här går det ju inte att missuppfatta hans stolleri, såvida man inte är döv o blind.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Esspe:

Poängen var inte om han är det eller inte, där skiljer sig säkert åsikterna åt. Poängen var att du INTE tycker att det diskvalificerar honom från presidentposten om han är det.

 

Desinfektionsmedel kan vi nog lämna därhän, du kommer inte att ge dig ens om han själv håller i sprutan.

 

Noterar också att narcissistisk protesterade du inte mot.

Om han är en rasist och kvinnohatare så tycker jag inte att det skulle diskvalificera honom som president nej, däremot så skulle jag knappast rösta på honom om jag bodde i USA i så fall. För det är ju inte egenskaper JAG skulle uppskatta att en ledare för landet jag bor i skulle ha. Sen finns det kanske massor av andra människor som inte skulle bry sig om han var rasist och hatade kvinnor, de skulle kanske tycka att han har andra egenskaper som uppväger de dåliga. Vissa hade säkert tyckt det var bra att ha  en president som vore rasist till och med, lågbegåvade människor finns det nog gott om i ett land med 350 miljoner människor eller hur många som nu bor där. 

 

När det gäller desinfektionsmedel så får man nog ha en ganska låg förståelse i Engelska om man inte fattar vad han säger. Skulle tro att min dotter som är 8 år och duktig på Engelska för sin ålder skulle kunna få det till att han säger att han uppmanar folk att trycka i sig dessinfektionsmedel med en spruta för att bota Corona. Men borde inte du ligga på lite högre nivå än en åttaåring? 😛 

 

Jag protesterar inte mot att han anses vara narcissistisk, är väl tämligen uppenbart att han är det. Han tror att han är störst bäst och vackrast. 

 

Men har han varit en dålig president pga det? För det är ju det som är det väsentliga, det tycker inte jag.

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Soengsang:

Och det verkar sunt, att bara komma på den idén?

Jag förstår vad du menar hur media gärna vill misstolka han osv, de har vart expert på det, men här går det ju inte att missuppfatta hans stolleri, såvida man inte är döv o blind.

Jag tror varken du eller jag eller nån annan tycker det är sunt att komma på en sån ide´ 😛 Men samtidigt så är han ju en person som säger saker innan han tänker efter, han kommer på nåt och säger det samma sekund. Han tänker inte på att miljontals människor kommer höra det han säger, eller så bryr han sig inte. Då blir det exakt såna uttalanden. Och är det inte tämligen harmlöst, är det inte bara att skratta åt det? Måste det förstoras upp och kallas in experter som förklarar att man absolut inte ska injecera dessinfektionsmedel i lungorna, behöver det verkligen förtydligas när han bara bollade sin "smarta" ide´med nån rådgivare under en presskonferens? För han har ju verkligen inte uppmanat någon att göra det som massmedia påstår att han sagt.  

 

Än en gång, det är inte vad han säger som är det viktiga, det är vad han gör som är det viktiga. Och jag kan inte komma på nåt riktigt korkat som han i egenskap av president har gjort. De mest korkade jag kan komma på är att mitt under pågående Coronapandemi så drar han in det ekonomiska stödet till WHO eftersom han tycker att de inte ifrågasätter Kina tillräckligt mycket. Han är väl inte helt fel ute, han har ju fått en del stöd av andra ledare runt om i världen. Men just nu är det kanske fel tillfälle att straffa WHO ekonomisk, nu får alla kämpa tillsammans så kan man tjaffsa sen när detta är löst.

 

 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

41 minuter sedan, skrev Swippe:

Om han är en rasist och kvinnohatare så tycker jag inte att det skulle diskvalificera honom som president ne

Det tycker jag nog borde diskvalifera någån från att bli president. Vad skulle diskvalificera en person från att bli president enligt dig? Något som borde diskvalificerat Obama? ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev moobin:

Det tycker jag nog borde diskvalifera någån från att bli president. Vad skulle diskvalificera en person från att bli president enligt dig? Något som borde diskvalificerat Obama? ;)

Varför skulle det diskvalificera någon från att bli president? I många länder så tycker nog befolkningen till och med det är fullt naturligt att ha en ledare som är både rasist och hatar kvinnor,nu pratar jag dock inte om Västerländska länder.  Men nu finns det väl inga belägg för att Trump är varken rasist eller kvinnohatare så frågan är ju rent hypotetisk om han kan vara president om han skulle ha de egenskaperna. 

 

Nåt som enligt mig (för alla har vi nog olika kriterier) skulle diskvalificera någon från att bli president är någon som är direkt skadlig för landet eller världen i övrigt. Någon som har drogproblem kanske, pyskisk sjukdom? Det vore kanske inte så lämpligt att ha en påtänd snubbe med psykos som förfogar över kärnvapen. 😮 

 

Har Trump gjort nåt direkt skadligt för USA eller världen i övrigt? Har han hotat med tredjevärldskrig? Kan du komma på nåt som visar att han är en dålig ledare för USA?

 

Bortse nu ifrån att du tycker att han är en idi*t osv om du nu tycker det, kom på något han faktist har gjort som varit dåligt för USA eller världen i övrigt?

 

Obama har jag inga åsikter om, han var ju tvärtemot Trump och sa det folk ville höra, han sa det hans rådgivare sa åt honom att säga. Men var det äkta? Var Obama verkligen den person vi såg på TV som alltid lät så himla klok och förnuftig? Fördelen med Trump är ju att han är äkta, han använder inga filter när han säger saker.  Det han säger har ingen sagt åt honom att säga, love it or hate it! 😛 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev moobin:

Det tycker jag nog borde diskvalifera någån från att bli president. Vad skulle diskvalificera en person från att bli president enligt dig? Något som borde diskvalificerat Obama? ;)

Hört ett ryckte att språkpolisen att de är dig på spåren... Skärpning.

 

Såklart man skall gå efter om personen kan styra landet på ett för folket bra sätt, precis som man väljer en företagsledare efter om han kan leda ett företag till framgång...

 

Det är bara i socialistiska länder där man prioriterar kvotering vid tillsättande av viktiga poster, och det ser vi hur det går i sverige...

 

För att du skall förstå allvaret så ponera att du skall bli hjärtopererad, vill du ha en politiks korrekt läkare som egentligen är kamelveterinär eller vill du bli opererad av en läkare som är duktig på hjärtoperationer fast han röstar på "fel" parti i riksdagsvalen?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
1 hour ago, Swippe said:

Har Trump gjort nåt direkt skadligt för USA eller världen i övrigt? Har han hotat med tredjevärldskrig? Kan du komma på nåt som visar att han är en dålig ledare för USA?

 

Bortse nu ifrån att du tycker att han är en idi*t osv om du nu tycker det, kom på något han faktist har gjort som varit dåligt för USA eller världen i övrigt?

I väntan på svar från @moobin kan du få min korta lista, som bortser från att han är en idi*t och en narcissist,  liksom en del övriga åsikter om varför Trumpen som person kan vara olämplig som USA:s president, som du alldeles uppenbart inte tycker är relevanta.

 

Ett axplock av sakpolitiska åtgärder som jag inte gillar med Donald Trumps presidentskap. Längre lista kan levereras  på begäran:

 

Urikespolitiskt

Hanteringen av Nordkorea – Nordkorea står starkare än någonsin, förhandlingarna har gått i stå

”Muren” mot Mexico

Att säga upp Parisavtalet

Att säga upp Trans-Pacificavtalet

Att starta handelskriget med Kina

Hanterandet av kriget i Syrien

Den alltför israelvänliga inställningen med bland annat flytten av ambasssaden till Jerusalem

Försämrandet av relationerna till sina NATO allierade och till sina EU-allierade

Den tafatta och överslätande behandlingen av Saudis nya diktator MBS

Beslut som eskalerat konflikten med Iran

 

Inrikespolitiskt

Sänkningen av en hel del skatter, särskilt företagsbeskattningen 

Avregleringen av finansmarknaden 

Motarbetandet av Obamacare

Responsen mot inhemska terrordåd och masskjutningar

Viljan att begränsa yttrandefriheten

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
48 minuter sedan, skrev Tekkor:

Hört ett ryckte att språkpolisen att de är dig på spåren... Skärpning

 

48 minuter sedan, skrev Tekkor:

😂😂😂

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev spooncreek:

I vänta på svar från @moobin kan du få min korta lista, som bortser från att han är en idi*t och en narcissist,  liksom en del övriga åsikter om varför Trumpen som person kan vara olämplig som USA:s president, som du alldeles uppenbart inte tycker är relevanta.

 

Ett axplock av sakpolitiska åtgärder och dess effekter som jag inte gillar med Donald Trumps presidentskap. Längre lista kan levereras  på begäran:

 

Urikespolitiskt

Hanteringen av Nordkorea – Nordkorea står starkare än någonsin, förhandlingarna har gått i stå

”Muren” mot Mexixo

Att säga upp Parisavtalet

Att säga upp Trans-Pacificavtalet

Att starta handelskriget med Kina

Hanterandet av kriget i Syrien

Den alltför israelvänliga inställningen med bland annat flytten av ambasssaden till Jerusalem

Försämrandet av relationerna till sina NATO allierade och till sina EU-allierade

Den tafatta och överslätande behandlingen av Saudis nya diktator MBS

Beslut som eskalerat konflikten med Iran

 

Inrikespolitiskt

Sänkningen av en hel del skatter, särskilt företagsbeskattningen 

Avregleringen av finansmarknaden 

Motarbetandet av Obamacare

Responsen mot inhemska terrordåd och masskjutningar

Viljan att begränsa yttrandefiheten

Ja det var ingen dålig lista du kommit med , men det är ju som sagt din lista över saker just du tycker är dåliga saker. Många av de sakerna tycker säkert flera är bra saker som han har gjort. Muren mot Mexico t ex var ju något han gick till val på så det är väl uppenbart att många tyckte det var bra att bygga en mur.

 

Alla saker du skrivit upp finns det ju olika uppfattningar om. Och vi skulle givetvis kunna skriva en minst lika lång lista över saker som Obama och Bush och Clinton gjort också under deras tid som presidenter. Hur de hanterat krisen i mellanöstern t ex, om det var bra att invadera Afghanistan, avrätta Saddam och Khadaffi osv. Folk kommer alltid ha åsikter om världens mäktigaste man (eller kvinna), om den personen fattar rätt beslut.

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
4 minutes ago, Swippe said:

Ja det var ingen dålig lista du kommit med , men det är ju som sagt din lista över saker just du tycker är dåliga saker. Många av de sakerna tycker säkert flera är bra saker som han har gjort. Muren mot Mexico t ex var ju något han gick till val på så det är väl uppenbart att många tyckte det var bra att bygga en mur.

 

Alla saker du skrivit upp finns det ju olika uppfattningar om. Och vi skulle givetvis kunna skriva en minst lika lång lista över saker som Obama och Bush och Clinton gjort också under deras tid som presidenter. Hur de hanterat krisen i mellanöstern t ex, om det var bra att invadera Afghanistan, avrätta Saddam och Khadaffi osv. Folk kommer alltid ha åsikter om världens mäktigaste man (eller kvinna), om den personen fattar rätt beslut.

Jamen precis, Swippe. Vi har alla  olika uppfattningar om politik, både om politikerna som personer, deras åsikter och deras åtgärder. Kul att du fattar. 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Swippe:

Men samtidigt så är han ju en person som säger saker innan han tänker efter, han kommer på nåt och säger det samma sekund.

Absolut, men en sån person kanske inte ska vara president i US, i princip världens mest betydelsefulla ämbete.

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...