Jump to content

Öppen grupp  ·  122 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

018 Donald Trump


Herr Chang

Recommended Posts

5 timmar sedan, skrev John Khonken:

Nu börjar det bli spännande . FBI med medskyldiga lyckades inte sätta ditt General Flynn.  Han är nu friad. Vilken kanske leder till att man tittar hur General Flynns bevis framkom. Kan mycket väl bli så att den åtalade Flynn åtalar dom som försökt klämma åt honom. Sedan har vi Mannaford- Roger Stone - Carter P och  Pappadopulus .  Har man utfört oegentligheter ska man straffas enligt lag. Dom jagade blir nu jagade själva. Hur det slutar . Det får domstolen avgöra. Ingen är dömd innan rätten friat eller fällt. Vad vi än tycker

Det är absolut jätte tragiskt för CNN.

Ja det kan bli en spännande tid och vi får se hur högt upp jakten på de som låg bakom hela härvan mot Trumps presidentskap går...

Skulle gärna även se ett åtal av någon sort mot han a schiff.

 

Väldigt tidigt efter valet 2016 så såg jag James Comey på FBI då han hade sitt sista tv framträdande och där tacka för sig, då sade han samtidigt (väldigt nesrvöst) att han "hoppades att firman skulle fortsätta med det arbete de gjorde" (konstigt att inte fox tagit upp detta), för idag kan vi se vad för arbete det var han ville att de skulle fortsätta med, att sätta krokben för den som vann valet och få han avsatt. Tycker faktiskt man skall åtala  James Comey för detta brott, men vem vet det kanske kommer.

 

Kanske twittrar Trump lite för mycket ibland, men samtidigt så är han den president som öppet visar vad som händer på insidan av Vita Huset och det är väldigt intressant, och samtidigt med presskonferenserna så kan alla se budskapet före cnn´s vinkling...

Men säg den mpr-are som inte "twittrat" för mycket, så att gnälla på Trump är som att örfila sitt eget beteende....

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Tekkor:

Men säg den mpr-are som inte "twittrat" för mycket, så att gnälla på Trump är som att örfila sitt eget beteende

Fullt jämförbart med att vara president😂

Och det blev väl just ”för mycket” med dina sista två rader.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Tekkor:

Väldigt tidigt efter valet 2016 så såg jag James Comey på FBI då han hade sitt sista tv framträdande och där tacka för sig, då sade han samtidigt (väldigt nesrvöst) att han "hoppades att firman skulle fortsätta med det arbete de gjorde"

Comey sparkades av Trump 2017. Han gav ingen loaylty-declaration. Det var det som var starten på Mueller-utredningen som sen stoppades.

Comey var också den som två gånger under valet (när han var FBI-chef) sänkte Clinton med deklarationer och utredningar som visade sig vara ingenting. Utan Comey hade Trump aldrig blivit president. Trump hyllade Comey under 2016 och början på 2017.

Link to comment
Dela på andra sajter

35 minutes ago, Tekkor said:

CUT

 

Men säg den mpr-are som inte "twittrat" för mycket, så att gnälla på Trump är som att örfila sitt eget beteende....

Precis det som är problemet med Trump; han uppför sig som en genomsnittlig MPR:are.

 

Jag vet att många uppskattar en folklig ledare; någon som är, tänker och pratar som grannen. Jag vill tvärtom att ett lands ledare ska vara intelligentare och jobba hårdare än alla andra då hen trots allt har det viktigaste jobbet i landet.

 

Jag tycker Löfven är alldeles för ointelligent för att vara Sveriges statsminister och jag tycker Trump är alldeles för ointelligent för att vara världens president; värre än hans brist på intelligens är dock hans narcissism och brist på empati.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev moobin:

Jag har följt honom paniskt sen 2015, speciellt coronashowerna nu, och håller nog inte med. Sällan han svarar på frågor, sällan eller aldrig han fullföljer en tanke. Alltid att det är synd om honom, aldrig någon empati. Även om ekonomin var på väg ned redan innan, så har han ett stort ansvar för kraschen i mars/april. En normal president hade sagt att ansvaret är mitt, han säger "nej, jag tar inget ansvar".

Jag vet inte om vi sett samma coronashow i såna fall? Nu låter han ju seriös och påläst när han pratar och svarar på frågor, inte alls samma stil som han normalt sett brukar ha. Sen är han ingen expert på corona och skulle så klart i mycket större utsträckning kunna säga att han får be nån av sina experter som oftast står brevid svara på frågor han inte kan svaret på, men ändå så försöker han svara så gott det går, ibland blir det så klart inga fullständiga svar. Men jämför med våran egen Löfven, han svamlar ju bara, hur skulle han klara att svara på frågor om Corona läget i Sverige jämfört med hur Trump hanterar frågorna han får från journalisterna? Och när det gäller ekonomin, hur kan du skylla det på Trump? Arbetslösheten var nere på rekordlåga 3,5% innan Corona pandemin lamslog landet och världen, nu är den drygt 14% i USA.  Oljan stod som mest i 70$ fatet i början av året innan Corona sänkte efterfrågan enormt mycket, så mycket så att man när det var som värst fick betala för att bli av med oljan.  Så förklara gärna hur det kan vara Trumps ansvar att ekonomin kraschade?  Finns inget som någon hade kunnat göra för att undvika en ekonomisk krasch. 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Atom:

Jag tror inte Trump är mer hatad i Sverige än i andra västerländska länder, de opinionsundersökningar jag sett visar på liknande resultat.

 

Det är givetvis inget fel i att Trump vill ingjuta framtidstro i sina medborgare. Problemet är att han alltid är så nedlåtande mot de som inte håller med honom och att han aldrig tvekar på att säga helt motstridiga saker två dagar efter varandra. Han inger inget förtroende som ledare förutom för de som är helt sålda.

 

De flesta amerikaner jag känner är republikaner och röstade på Trump och jag skulle tro att de flesta kommer rösta på honom igen. Inte för att de gillar Trump dock, utan just för att han till 90-95% för det republikanska etablissemangets politik.  

Jag har inte sagt att Trump är mer hatad i Sverige jämfört med andra länder utanför USA, menar bara att det är ju konstigt hur Trump kan vara så illa omtyckt när majoriteten av folk utanför USA´s gränser inte påverkas överhuvudtaget av nåt som Trump i egenskap av president gör.  Pratar man med folk i Sverige så säger många att Trump är dum i huvudet, frågar man varför de tycker det så säger dom att det vet ju alla, han är idi*t och säger korkade saker och dessutom så är han rasist och nedvärderar kvinnor.  Frågar man dom om det betyder att han är en dålig president eller om det inte är bra att han gjort så att USA har (hade)  rekordlåg arbetslöshet mm så ser de ut som fågelholkar, det stod ju inget om det i Aftonbladet så det har de ju noll koll på. Men tro mig, att Trump sagt att man kan bota Corona genom att injecera dessinfektionsmedel i lungorna, det vet dom! Trots att han aldrig sagt det 😛 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Swippe:

Nu låter han ju seriös och påläst när han pratar och svarar på frågor

Han låter "seriös och påläst" när han läser från papper (när han inte läser fel och sluddrar åt sidan). Men han svarar aldrig på frågor, under presskonferenserna avbryter han ofta frågorna mitt i och svarar på något helt annat.

Det viktiga tror jag är att han visar noll empati, aldrig pratar om de som drabbas (av corona till exempel). Alltid svarar han med "fake news", "ingen har varit mer förföljd än jag". 

Ja, kanske inte alltid, men alldeles för ofta. Och jag tror inte någon annan president betett sig så (Nixon?).

Inte nån svensk statsminister heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Swippe:

Men tro mig, att Trump sagt att man kan bota Corona genom att injecera dessinfektionsmedel i lungorna, det vet dom! Trots att han aldrig sagt det 😛 

Han sa att man borde testa det.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Atom:

värre än hans brist på intelligens är dock hans narcissism och brist på empati.

Är ibland/ofta en bra egenskap hos en chef.

 

-----

 

"Problemet är att människor med psykopatologiska drag ofta har egenskaper som är eftersökta när företag eller andra organisationer letar efter chefsämnen: charm, karisma, verbal förmåga, oräddhet, förmåga att fatta svåra beslut, och så vidare."

 

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kaE9rA/manga-chefer-ar-psykopater

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Bibben:

Är ibland/ofta en bra egenskap hos en chef.

Ur artikeln: 

Han betonar att personer av det här slaget alltid gör mer skada än nytta i det långa loppet. De tänker aldrig på företagets och de anställdas bästa, bara på sig själva.

- De söker efter spänning, och de älskar att leka med människor. De saknar empati och tycker om att trampa på folk. Om de kunde avslöjas på ett tidigt stadium vore mycket vunnet, säger Babiak.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev moobin:

Ur artikeln: 

Han betonar att personer av det här slaget alltid gör mer skada än nytta i det långa loppet. De tänker aldrig på företagets och de anställdas bästa, bara på sig själva.

- De söker efter spänning, och de älskar att leka med människor. De saknar empati och tycker om att trampa på folk. Om de kunde avslöjas på ett tidigt stadium vore mycket vunnet, säger Babiak.

 

Det var ju inte meningen att du skulle läsa artikeln.... 😉

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
3 hours ago, Swippe said:

Jag har inte sagt att Trump är mer hatad i Sverige jämfört med andra länder utanför USA, menar bara att det är ju konstigt hur Trump kan vara så illa omtyckt när majoriteten av folk utanför USA´s gränser inte påverkas överhuvudtaget av nåt som Trump i egenskap av president gör.  Pratar man med folk i Sverige så säger många att Trump är dum i huvudet, frågar man varför de tycker det så säger dom att det vet ju alla, han är idi*t och säger korkade saker och dessutom så är han rasist och nedvärderar kvinnor.  Frågar man dom om det betyder att han är en dålig president eller om det inte är bra att han gjort så att USA har (hade)  rekordlåg arbetslöshet mm så ser de ut som fågelholkar, det stod ju inget om det i Aftonbladet så det har de ju noll koll på. Men tro mig, att Trump sagt att man kan bota Corona genom att injecera dessinfektionsmedel i lungorna, det vet dom! Trots att han aldrig sagt det 😛 

Konstig bild du har av de som inte gillar Trump. Jag känner i princip ingen som ser ut som en fågelholk eller hämtat sin info från Aftonbladet. 

 

Dessutom sa han det där om desinficeringsmedlet. Kollade du inte? Det gjorde jag. 

 

"So I asked Bill a question some of you are thinking of if you're into that world, which I find to be pretty interesting. So, supposing we hit the body with a tremendous, whether its ultraviolet or just very powerful light, and I think you said, that hasn't been checked but you're gonna test it. And then I said, supposing it brought the light inside the body, which you can either do either through the skin or some other way, and I think you said you're gonna test that too, sounds interesting. And I then I see the disinfectant, where it knocks it out in one minute, and is there a way you can do something like that by injection inside, or almost a cleaning. Because you see it gets in the lungs, and it does a tremendous number on the lungs. So it'd be interesting to check that. So you're going to have to use medical doctors, but it sounds interesting to me, so we'll see. But the whole concept of the light, the way it goes in one minute, that's pretty powerful."

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev moobin:

Han låter "seriös och påläst" när han läser från papper (när han inte läser fel och sluddrar åt sidan). Men han svarar aldrig på frågor, under presskonferenserna avbryter han ofta frågorna mitt i och svarar på något helt annat.

Det viktiga tror jag är att han visar noll empati, aldrig pratar om de som drabbas (av corona till exempel). Alltid svarar han med "fake news", "ingen har varit mer förföljd än jag". 

Ja, kanske inte alltid, men alldeles för ofta. Och jag tror inte någon annan president betett sig så (Nixon?).

Inte nån svensk statsminister heller.

Uppenbarligen så kollar vi inte på samma Coronashow, Trump hatar att läsa innantill ifrån papper, det kanske hade varit bättre OM han läst innantill ifrån papper så hade det blivit mindre tokigheter. Tycker han är jätteduktig på att svara på frågor, helt omöjligt att vi kollar på samma Coronashow, att en gubbe som är 73 bast har så bra koll på siffror och namn på personer osv är otroligt bra tycker jag.  Och visar noll empati? Hmm, när visar han noll empati? Mot vem? Sen ÄR han ju förföljd av massmedia, tror ingen annan president haft massmedia så mycket emot sig som Trump. Är det konstigt att han har taggarna utåt mot dom då, har han fel i att han har varit mer förföljd än någon annan President? Självklart så har han till stor del sig själv att skylla när han sagt saker han inte borde sagt men likförbaskat så har han ju rätt i att han är förföljd av massmedia som vill förstora upp småsaker och spinner loss på minsta lilla grej som kan missgynna honom. Men som sagt, helt omöjligt att vi tittar på samma Coronashow, för min uppfattning är tvärtemot din uppfattning 😛 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

56 minuter sedan, skrev spooncreek:

Konstig bild du har av de som inte gillar Trump. Jag känner i princip ingen som ser ut som en fågelholk eller hämtat sin info från Aftonbladet. 

 

Dessutom sa han det där om desinficeringsmedlet. Kollade du inte? Det gjorde jag. 

 

"So I asked Bill a question some of you are thinking of if you're into that world, which I find to be pretty interesting. So, supposing we hit the body with a tremendous, whether its ultraviolet or just very powerful light, and I think you said, that hasn't been checked but you're gonna test it. And then I said, supposing it brought the light inside the body, which you can either do either through the skin or some other way, and I think you said you're gonna test that too, sounds interesting. And I then I see the disinfectant, where it knocks it out in one minute, and is there a way you can do something like that by injection inside, or almost a cleaning. Because you see it gets in the lungs, and it does a tremendous number on the lungs. So it'd be interesting to check that. So you're going to have to use medical doctors, but it sounds interesting to me, so we'll see. But the whole concept of the light, the way it goes in one minute, that's pretty powerful."

Jag har sett inslaget flera gånger där han säger det och det han gör är ju att han tänker högt, han "brainstormar" precis som jag och du skulle kunna göra om vi satt och funderade på vad tusan man kan göra för att döda viruset. Han säger att det är intressant, att man borde testa det på något sätt, att det kanske experterna borde kolla upp. Han säger inte att man ska injecera desinficeringsmedel, han rekar ingen att göra det. Men rubrikerna på inlägget i Expressen blev väl nåt i stil med "Trump säger att man kan bota Corona virusuet genom att injecera desinficeringsmedel" Sen säger han ju själv att han bara var sarkatiskt när han sa det, men jag tror han var allvarligt, han tänkte högt som sagt. Så menar du på fullast allvar att Trump sagt att man ska injecera desinficeringsmedel för att kunna bota Coronaviruset? Är det vad din text skulle bevisa? 😛 

 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev moobin:

Han sa att man borde testa det.

Att forskarna borde kolla upp det ja, han menade inte,vilket klart framgick, att folk skulle injecera sig själva med desinficeringsmedel för att bota coronasmitta. 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
18 minutes ago, Swippe said:

Jag har sett inslaget flera gånger där han säger det och det han gör är ju att han tänker högt, han "brainstormar" precis som jag och du skulle kunna göra om vi satt och funderade på vad tusan man kan göra för att döda viruset. Han säger att det är intressant, att man borde testa det på något sätt, att det kanske experterna borde kolla upp. Han säger inte att man ska injecera desinficeringsmedel, han rekar ingen att göra det. Men rubrikerna på inlägget i Expressen blev väl nåt i stil med "Trump säger att man kan bota Corona virusuet genom att injecera desinficeringsmedel" Sen säger han ju själv att han bara var sarkatiskt när han sa det, men jag tror han var allvarligt, han tänkte högt som sagt. Så menar du på fullast allvar att Trump sagt att man ska injecera desinficeringsmedel för att kunna bota Coronaviruset? Är det vad din text skulle bevisa? 😛 

 

Men allvarligt Swippe? Jag ser nu på inlägg efter inlägg att du försvarar Trumpen på ett sätt som de bland mina vänner  som gillar Trump (de är rätt många)  inte ens kommer nära. Nära nog blint. 99 % vettigt av det han säger, han "brainstormar", och sa inte det han faktiskt sa?  

 

Jag kan verkligen inte komma på något mer att säga just nu än att åsikten är fri, vilket väl är tur. Även om just Trump inte vill att det ska vara så.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev spooncreek:

Men allvarligt Swippe? Jag ser nu på inlägg efter inlägg att du försvarar Trumpen på ett sätt som de bland mina vänner  som gillar Trump (de är rätt många)  inte ens kommer nära. Nära nog blint. 99 % vettigt av det han säger, han "brainstormar", och sa inte det han faktiskt sa?  

 

Jag kan verkligen inte komma på något mer att säga just nu säga än att åsikten är fri, vilket väl är tur. Även om just Trump inte vill att det ska vara så.

Då får du väl för bövelen kolla på klippet själv och se VAD han säger och framför allt vad han INTE säger. Han säger väl inte att folk borde injecera dessinfektionsmedel i lungorna för att bota coronamsittan? Han säger att det vore intressant att se om det går att använda dessinfektionsmedel på något sätt, att experterna borde kolla upp det. Behöver man älska Trump för att tycka att rätt ska vara rätt? Hmmm... 

 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
1 minute ago, Swippe said:

Då får du väl för bövelen kolla på klippet själv och se VAD han säger och framför allt vad han INTE säger. Han säger väl inte att folk borde injecera dessinfektionsmedel i lungorna för att bota coronamsittan? Han säger att det vore intressant att se om det går att använda dessinfektionsmedel på något sätt, att experterna borde kolla upp det. Behöver man älska Trump för att tycka att rätt ska vara rätt? Hmmm... 

 

Tack Swippe. Jag har som sagt sett klippet.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev spooncreek:

Tack Swippe. Jag har som sagt sett klippet.

Bra du har sett klippet och ändå så påstår du att jag har fel när jag hävdar att han aldrig sagt att folk borde injecera dessinfektionsmedel i lungorna. Var det Expressen eller Aftonbladet du jobbade på? 😉 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Swippe swippe . Att övertyga folk som vägrar se eller höra är totalt meningslöst. Trumpen använder helt rätt taktik. Han visar Amerikanska folket som sedan bildar sig en egen uppfattning. Fler och fler amerikanare ställer sig bakom Trumpen.  

Här på MPR måste vi göra samma sak. Vi får inte ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev John Khonken:

Swippe swippe . Att övertyga folk som vägrar se eller höra är totalt meningslöst. Trumpen använder helt rätt taktik. Han visar Amerikanska folket som sedan bildar sig en egen uppfattning. Fler och fler amerikanare ställer sig bakom Trumpen.  

Här på MPR måste vi göra samma sak. Vi får inte ge upp.

Jag står bakom Trumpen så länge han gör allt i sin makt för att hålla oljepriserna uppe, ett tag så försökte han ju snacka ner det och lyckades ofta med det också. Men just för tillfället så är jag kompis med honom! 😉 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Soengsang
5 minuter sedan, skrev John Khonken:

Trumpen använder helt rätt taktik. Han visar Amerikanska folket som sedan bildar sig en egen uppfattning. Fler och fler amerikanare ställer sig bakom Trumpen.  

Nja, de som vart något tveksamma ang Trumpen, lär nog inte bli mer positiva till han nu, för ärligt talat så måste man ibland fundera på om han är drogad då han uttalar sig om pandemin.

Visar inte mer än att ibland är det bättre att tiga och framstå som lite korkad, än att öppna truten och undanröja alla tvivel!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Swippe när det gäller oljepriserna behöver du inte vara orolig när det gäller Trump.  Läs på  om Keystone Pipeline

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
1 minut sedan, skrev Soengsang:

Nja, de som vart något tveksamma ang Trumpen, lär nog inte bli mer positiva till han nu, för ärligt talat så måste man ibland fundera på om han är drogad då han uttalar sig om pandemin.

Visar inte mer än att ibland är det bättre att tiga och framstå som lite korkad, än att öppna truten och undanröja alla tvivel!

Måste vara härligt när man kan påstå att Trumpen är lite korkad. Sitter på MPR en lördagskväll.

Link to comment
Dela på andra sajter

Soengsang
16 minuter sedan, skrev John Khonken:

Måste vara härligt när man kan påstå att Trumpen är lite korkad. Sitter på MPR en lördagskväll.

Är inte bara Trump som lätt kan framstå som "lite" korkad en fredagskväll ;)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...