Jump to content

Öppen grupp  ·  122 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

018 Donald Trump


Herr Chang

Recommended Posts

12 minuter sedan, skrev Swippe:

Öhhh, om man redan bildat sig en uppfattning om Trump och tycker att han är en idi*t, varför ska man kolla på honom då menar du? Gör man det så lär det ju inte vara för att man tror att man plötsligt ska ändra uppfattning om honom utan man vill gotta sig i nåt korkat han säger. Är väl ungefär som att om jag inte gillar en politiker i Sverige, varför ska jag lägga tid på att kolla på hen när hen är på TV? Men om det däremot är en politiker jag inte gillar som dessutom är känd för att säga korkade saker, då hade jag kanske kollat ändå för att se vad det blir för nåt kul som slinker ur personens mun denna dag.

Man kan ändra uppfattning, lyssnar man inte på alla utan bara på den man gillar vet man inte så mycke

vad dom " andra " vill

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Swippe

Nu får du snart klanen efter dig. Till sakfrågan.  DJ Trump  säger massa galna saker. Titta vad han gör inte vad han säger. Det borde fler tänka på. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Boa52:

Man kan ändra uppfattning, lyssnar man inte på alla utan bara på den man gillar vet man inte så mycke

vad dom " andra " vill

Så är det ju och så ska det vara givetvis. Men de som inte gillade Trump för 3 år sen gillar honom förmodligen inte idag heller, de har redan bestämt sig för att inte gilla honom. Samma sak kan sägas om Åkesson, spelar ingen roll vad han säger eller vad han gör, de som aldrig gillat honom kommer aldrig att gilla honom. "Haters gonna hate" 😛 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev John Khonken:

Swippe

Nu får du snart klanen efter dig. Till sakfrågan.  DJ Trump  säger massa galna saker. Titta vad han gör inte vad han säger. Det borde fler tänka på. 

Det gör inget, tycker det är synd med folk som bara läser rubrikerna på Kvällsblaskorna eller kollar ett 40 sekunders klipp på nåt galet han säger av ett 1,5 timmes tal där han är rätt vettig och påläst. Bättre man kollar FOX-news t ex, då slipper allt bli så förbaskat vinklat. 😛 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Swippe:

Det gör inget, tycker det är synd med folk som bara läser rubrikerna på Kvällsblaskorna eller kollar ett 40 sekunders klipp på nåt galet han säger av ett 1,5 timmes tal där han är rätt vettig och påläst. Bättre man kollar FOX-news t ex, då slipper allt bli så förbaskat vinklat. 😛 

Ja fox news är ju inte vinklat alls 🙄

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev berlitz:

Ja fox news är ju inte vinklat alls 🙄

All media i USA är vinklad, men när det gäller Trump så klipper de ju inte ut enstaka klipp eller citat för att få honom att framstå som en idi*t. Blir lite idi*tiskt när en tv-kanal som inte gillar Trump frågar experter om det är lämpligt att injecera dessinfektionsmedel i lungorna för att bota Corona när Trump aldrig uppmanat någon att göra det. Klart som korvspad dessa experter fördömer att man ska göra det.  Det var bara ett exempel, finns ju hundratals. Kollar man på FOX så ser man ju när han delar ut "diplom" till vanliga medborgare som gjort nåt bra i Coronokrisen, man ser hur han samlar ledande företrädare för stora företag i USA där de diskuterar olika åtgärder för att starta upp samhället samtidigt som man försöker skydda folk att smittas osv. Det tycker jag är betydligt mera intressant.

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev Swippe:

All media i USA är vinklad, men när det gäller Trump så klipper de ju inte ut enstaka klipp eller citat för att få honom att framstå som en idi*t. Blir lite idi*tiskt när en tv-kanal som inte gillar Trump frågar experter om det är lämpligt att injecera dessinfektionsmedel i lungorna för att bota Corona när Trump aldrig uppmanat någon att göra det. Klart som korvspad dessa experter fördömer att man ska göra det.  Det var bara ett exempel, finns ju hundratals. Kollar man på FOX så ser man ju när han delar ut "diplom" till vanliga medborgare som gjort nåt bra i Coronokrisen, man ser hur han samlar ledande företrädare för stora företag i USA där de diskuterar olika åtgärder för att starta upp samhället samtidigt som man försöker skydda folk att smittas osv. Det tycker jag är betydligt mera intressant.

Jo men Fox news är ju extremt Trump positiva.Jag gillar Trump,men gillar negativa oxå.

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev berlitz:

Jo men Fox news är ju extremt Trump positiva.Jag gillar Trump,men gillar negativa oxå.

Ja men det är väl typ dom enda oxå? En polare sa idag att det fanns nån serie med Russel Crow som handlade om amerikanska nyhetskanaler och då säger tydligen karraktären som Crow spelar typ "Hmm, alla är emot Republikanerna, tänk om vi gör tvärtom, då kan vi få massa Republikanska tittare!" Ingen aning om det var verklighetsbaserat, var från nån serie som sagt 😛 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Swippe:

Men man får ju skilja på ord och handling, de flesta håller nog med om att Trump säger korkade saker ofta, men hur ofta gör han korkade saker?

Där har du exakt rätt. Kunde inte sagt det bättre själv. 

 

Och det är också exakt det där som gör honom hatad eller älskad.

Ena sidan ser på vad han faktiskt gör - och andra sidan ser på vad media har hittat på (eller överdrivit, inte förstått skämtet osv) om honom.

 

På tal om det, så ser man igen den där tydliga parallellen mellan lägren.

Ena sidan ser på faktiska saker och andra sidan går på känslor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har sett att många av de bra saker Trump gjort sällan nämns i svenska nyheter, upptäckte det under förra valet i USA då jag börja följa amerikanska nyheter LIVE med FOX News,,, ser inte på cnn, de klipper mycket och visar inte hela reportage utan som sverige tolkar det åt en först...

 

Man man ju följa de olika talen och intervjuerna LIVE så kan man tolka allt själv om man nu förstår engelska.

Här kan man se FOX News och andra nyhetskanaler fritt.

http://www.freeintertv.com/view/id-1799

 

Fox är inte helt Trump dyrkande,

One America's Chief White House Correspondent Chanel Rion Är mer Trumpvänlig.

EDIT: Tyvärr har jag inte hittat nån kanal med OAN men på denna sidan finns en mängd videoklipp mm.

 

Ändrades av Tekkor
Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Vad har hänt. Finns människor som sticker ut och tänker själva. Inte bara tror på mainstream media. Det finns hopp om Svenska folket

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
57 minutes ago, John Khonken said:

Vad har hänt. Finns människor som sticker ut och tänker själva. Inte bara tror på mainstream media. Det finns hopp om Svenska folket

Nu är inte MPR någon särskilt bra spegling av vad svenska folket tycker, så du för nog skruva ned ditt hopp 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek

Som sagt förr..om det är någon politiker där man inte behöver trad-media till hjälp för att få ta del av hans åsikter, så är det Donald Trump. Han gillar rampljuset och genom att se hans egna uttalanden helst live, eller läsa hans tweets, så får man en rätt klar uppfattning om hans åsikter. Helt ofiltrerat. 

 

Sen tittar jag ibland både på Fox News och CNN, som finns i mitt kanalutbud, och visst är vinklingen helt olika, vilket är lite tråkigt. Men de uttalanden de visar är ofta desamma, från samma presskonferenser. Sen är tolkningen av det olika, eftersom de kallar in Trumpvänliga respektive Trumpovänliga "experter" för att kommentera i olika frågor. 

 

Det roliga med Fox News är deras förändring över tid avseende Donald Trump. Han var långtifrån deras favoritkandidat innan valet, bland de republikanska presidentkandidaterna. Deras chock när han till slut faktiskt vann presidentskapet var total (jag följde delar av valvakan). Å andra sidan delade väl de flesta nyhetsmedier den chocken, ytterligare ett av många exempel på att opinionsundersökningar inte är tillförlitliga längre. Efter valet blev de naturligtvis helt för Trump, vilket verkar ha funkat bra för deras tittarskara, även om det inneburit en del avhopp av några av deras mer framträdande journalister.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, jämför man CNN och Fox News, så tycker jag Fox ligger ungefär 90% närmare sanningen varje gång.

Bara titta på Claas Relotius och CNN... Hahaa... Fantastiskt roligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev moobin:

OANN ger lite för mycket stats-tv/NordKorea-vibbar för mig. Frossar i konspirationsteorier. Men värt att kolla på för att förstå hur folk får sina åsikter.

 

 

Pröva https://ustv247.tv/one-america-news-network/

 

Tack för länken, jo jag nämnde att de var mer Trumpvänliga, men nu är hon ju snygg också och det är viktigt att kunna lägga ögonen på något vackert när man ser på nyheter. :)

Men som sagt när jag bedömer Trump så är det efter LIVE sändningar av olika sorter där jag själv tolkar hands budskap.

Sen tror jag att Trump som företagare vill få landet att fungera och att det är hans mål, de som är renodlade politiker har inte samma kunskapsbas och agenda.

Man kan jämföra Trumps resultat (före covid-19) med löfvens styre i sverige som är mer till alla andra än egna befolkningen... Så de är motpoler i hur de tar hand om respektive land... Och att det Trump beslutar om sker, vilket inte händer i sverige där skapar de med kraft utredningar istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest JJC
31 minuter sedan, skrev Surin P3:

Ja, jämför man CNN och Fox News, så tycker jag Fox ligger ungefär 90% närmare sanningen varje gång.

Bara titta på Claas Relotius och CNN... Hahaa... Fantastiskt roligt.

CNN = Clinton News Network 

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Nu börjar det bli spännande . FBI med medskyldiga lyckades inte sätta ditt General Flynn.  Han är nu friad. Vilken kanske leder till att man tittar hur General Flynns bevis framkom. Kan mycket väl bli så att den åtalade Flynn åtalar dom som försökt klämma åt honom. Sedan har vi Mannaford- Roger Stone - Carter P och  Pappadopulus .  Har man utfört oegentligheter ska man straffas enligt lag. Dom jagade blir nu jagade själva. Hur det slutar . Det får domstolen avgöra. Ingen är dömd innan rätten friat eller fällt. Vad vi än tycker

Det är absolut jätte tragiskt för CNN.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 5/4/2020 at 6:15 AM, Surin P3 said:

Där har du exakt rätt. Kunde inte sagt det bättre själv. 

 

Och det är också exakt det där som gör honom hatad eller älskad.

Ena sidan ser på vad han faktiskt gör - och andra sidan ser på vad media har hittat på (eller överdrivit, inte förstått skämtet osv) om honom.

 

På tal om det, så ser man igen den där tydliga parallellen mellan lägren.

Ena sidan ser på faktiska saker och andra sidan går på känslor.

Ska man bedöma en ledare så är nog vad han säger väl så viktigt som det han gör. Det han säger är ändå det han säger, det "han gör" är det oftast någon annan som gör. Även om en President i USA har mer makt än en Statsminister i Sverige så är det ändå inte så värst mycket en President kan göra utan att ha sin egen regering och kongressen med sig. Det Trump "gjort" är till 90-95% precis det som vilken annan Republikansk President som helst hade gjort och är man Republikan tycker man förmodligen Trump gjort ett bra jobb; oavsett van man tycker om Trump som person.

 

Det han säger, och ännu mer hur han säger det, kan dock bara hans mest imbecilla redneckssupportrar gilla. Hade jag varit Republikan så hade jag blivit vansinnig; han förminskar sina anhängare och pratar till dem som om de sorterade skruvar på en Samhallsfilial i Missouri. Sättet han alltid söker konfrontation, när han kunde söka försoning, eller alltid pratar om sig själv när något gått bra samt ljuger och skyller ifrån sig när något gått fel; som en bortskämd tonårstjej.

 

Jag hoppas dock han blir omvald, vilket jag förklarat tidigare. 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Atom:

Det han säger, och ännu mer hur han säger det,  kan dock bara hans mest imbecilla redneckssupportrar gilla. 

Och ibland jag.

 

Men jag är å andra sidan nära besläktad med dessa rednecks. :D

 

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Atom:

Ska man bedöma en ledare så är nog vad han säger väl så viktigt som det han gör. Det han säger är ändå det han säger, det "han gör" är det oftast någon annan som gör. Även om en President i USA har mer makt än en Statsminister i Sverige så är det ändå inte så värst mycket en President kan göra utan att ha sin egen regering och kongressen med sig. Det Trump "gjort" är till 90-95% precis det som vilken annan Republikansk President som helst hade gjort och är man Republikan tycker man förmodligen Trump gjort ett bra jobb; oavsett van man tycker om Trump som person.

 

Det han säger, och ännu mer hur han säger det, kan dock bara hans mest imbecilla redneckssupportrar gilla. Hade jag varit Republikan så hade jag blivit vansinnig; han förminskar sina anhängare och pratar till dem som om de sorterade skruvar på en Samhallsfilial i Missouri. Sättet han alltid söker konfrontation, när han kunde söka försoning, eller alltid pratar om sig själv när något gått bra samt ljuger och skyller ifrån sig när något gått fel; som en bortskämd tonårstjej.

 

Jag hoppas dock han blir omvald, vilket jag förklarat tidigare. 

Men har du kollat på hans dagliga presskonferenser typ senaste månaden där han och hans stab med experter pratar om Coronaviruset och hur läget ser ut och vad man jobbar med just nu? Till 99% så säger han fullt normala saker och nu är det främst folket och företagen i USA som han hyllar, han vill väl att Amerikanerna som tittar ska känna att de bor i världens bästa land under en stor kris så att de kan känna sig lugna med att de kommer att ta sig ur denna krisen så snabbt det bara är möjligt. Ge dom en framtidsvision helt enkelt så att de ska orka med arbetslöshet och restriktioner ett tag till.

 

Tror inte man behöver vara rednecksupporter för att gilla det han säger, snarare så att man måste vara Trumphatare för att INTE gilla det han säger.

 

Sen är det ju som sagt så att om CNN t ex vill få Trump att framstå i dålig dager så kommer de så klart klippa ut den där 1% av 100% när han pratade som var nåt tokigt och lägga ett helt inslag på hur korkad han är som säger sånt och sen kallar man in experter som intygar att det han sa var helt fel.  Och Aftonbladet och Expressen hakar givetvis på så klart. Har alltid undrat hur Trump kan vara så hatad i Sverige men det beror väl på att majoriteten av Svenskarna har i praktiken noll koll på Trump, de får sina uppgifter genom enskilda uttalanden som han gjort och som citeras av Kvällsblaskorna med en uppseende och ofta vinklad rubrik.

 

Jag påverkas ofta av vad han säger eller skriver, ett inlägg på twitter han skriver kan göra att mina tillgångar ökar eller minskar hundratusentals kr, så jag kan inte bara få min info från Aftonbladet. Jag vill gärna veta lite mer vad exakt han menar om det nu är möjligt att hänga med i de ofta snabba vändningarna 😛 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minutes ago, Surin P3 said:

Och ibland jag.

 

Men jag är å andra sidan nära besläktad med dessa rednecks. :D

 

Budskapet behöver inte alltid vara fel men det känns verkligen som han ser sig själv som i sin gamla The Apprentice eller som en komediserie om en överambitiös säljkonsult i en skoaffär. Jag kan bara inte med det.

 

Det trista är ju att är man USA's president så är man också, åtminstone indirekt, president för hela den fria världen. Idag, mer än någonsin, skulle jag vilja se en enad front mot de som vill rämna vår liberala demokrati, typ Xi, Putin, Erdogan och mullorna, men istället läggs all kraft på att slåss internt. Historiskt sett är det så imperier har fallit.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minutes ago, Swippe said:

Men har du kollat på hans dagliga presskonferenser typ senaste månaden där han och hans stab med experter pratar om Coronaviruset och hur läget ser ut och vad man jobbar med just nu? Till 99% så säger han fullt normala saker och nu är det främst folket och företagen i USA som han hyllar, han vill väl att Amerikanerna som tittar ska känna att de bor i världens bästa land under en stor kris så att de kan känna sig lugna med att de kommer att ta sig ur denna krisen så snabbt det bara är möjligt. Ge dom en framtidsvision helt enkelt så att de ska orka med arbetslöshet och restriktioner ett tag till.

 

Tror inte man behöver vara rednecksupporter för att gilla det han säger, snarare så att man måste vara Trumphatare för att INTE gilla det han säger.

 

Sen är det ju som sagt så att om CNN t ex vill få Trump att framstå i dålig dager så kommer de så klart klippa ut den där 1% av 100% när han pratade som var nåt tokigt och lägga ett helt inslag på hur korkad han är som säger sånt och sen kallar man in experter som intygar att det han sa var helt fel.  Och Aftonbladet och Expressen hakar givetvis på så klart. Har alltid undrat hur Trump kan vara så hatad i Sverige men det beror väl på att majoriteten av Svenskarna har i praktiken noll koll på Trump, de får sina uppgifter genom enskilda uttalanden som han gjort och som citeras av Kvällsblaskorna med en uppseende och ofta vinklad rubrik.

 

Jag påverkas ofta av vad han säger eller skriver, ett inlägg på twitter han skriver kan göra att mina tillgångar ökar eller minskar hundratusentals kr, så jag kan inte bara få min info från Aftonbladet. Jag vill gärna veta lite mer vad exakt han menar om det nu är möjligt att hänga med i de ofta snabba vändningarna 😛 

Jag tror inte Trump är mer hatad i Sverige än i andra västerländska länder, de opinionsundersökningar jag sett visar på liknande resultat.

 

Det är givetvis inget fel i att Trump vill ingjuta framtidstro i sina medborgare. Problemet är att han alltid är så nedlåtande mot de som inte håller med honom och att han aldrig tvekar på att säga helt motstridiga saker två dagar efter varandra. Han inger inget förtroende som ledare förutom för de som är helt sålda.

 

De flesta amerikaner jag känner är republikaner och röstade på Trump och jag skulle tro att de flesta kommer rösta på honom igen. Inte för att de gillar Trump dock, utan just för att han till 90-95% för det republikanska etablissemangets politik.  

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Swippe:

Till 99% så säger han fullt normala saker

Jag har följt honom paniskt sen 2015, speciellt coronashowerna nu, och håller nog inte med. Sällan han svarar på frågor, sällan eller aldrig han fullföljer en tanke. Alltid att det är synd om honom, aldrig någon empati. Även om ekonomin var på väg ned redan innan, så har han ett stort ansvar för kraschen i mars/april. En normal president hade sagt att ansvaret är mitt, han säger "nej, jag tar inget ansvar".

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...