Jump to content

Öppen grupp  ·  122 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

018 Donald Trump


Herr Chang

Recommended Posts

Nu skrev jag att det funnits smartare presidenter än honom som misslyckats.

Inte speciellt smart att förolämpa personer,nationer som USA i dagsläget samarbetar med.

Några som troligtvis kommer sluta eller ovilligt fortsätta sitt samarbete.

 

Citat

So many claims have been made about Donald Trump's business career during the presidential campaign — from Trump’s dramatic statements about his own success, to Marco Rubio’s fiery attacks during the Republican debate Thursday night. The questions remain: Is Trump really a titan of American business, a model of entrepreneurial success and self-invention? Or is he a reality TV star who has spent his career playing around with businesses built with inherited money, while ceaselessly courting celebrity along the way?

The truth appears to be somewhere in between. His business decisions over the years show that Trump is a mix of braggadocio, business failures, and real success.

 

Se punkt 2 https://www.washingtonpost.com/news/wonk/wp/2016/02/29/the-myth-and-the-reality-of-donald-trumps-business-empire/

 

Citat

Still, there are questions over how much wealth Trump created. In the debate last week, Trump claimed that he took a loan of $1 million from his father and he turned it into a fortune of $10 billion. But The Post's fact checkers say that neither claim is quite right.

 

När dom som förstår mer än oss och har mer fakta att tillgå betvivlar hans förmögenhet ska man inte tro så mycket vad han säger.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Lappen:

När dom som förstår mer än oss och har mer fakta att tillgå betvivlar hans förmögenhet ska man inte tro så mycket vad han säger.

 

Så Forbes är inte att lita på, enl dig?

 

Och hur var det med dessa miljarder asiater du så innerligt verkar hata, kanske du och DT har mycket gemensamt enl din åsikt om han?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Soengsang:

 

Så Forbes är inte att lita på, enl dig?

 

Jag säger att tydligen är det svårt att uppskatta hans förmögenhet när det finns motstridiga uppgifter.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Lappen:

 

Jag säger att tydligen är det svårt att uppskatta hans förmögenhet när det finns motstridiga uppgifter.

 

 

Vilka uppgifter då, är han inte lyckad som affärsman menar du??

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Soengsang:

 

 

 

Och hur var det med dessa miljarder asiater du så innerligt verkar hata, kanske du och DT har mycket gemensamt enl din åsikt om han?

 

Nej jag hatar inte miljarder asiater :)

Förstod att det uttalandet i vredesmod är något jag kommer få äta för alltid på MPR.

Men det är något jag bjuder på för det är tydligt att ni måste ha någon att hacka på så varsågod.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Lappen:

 

Nej jag hatar inte miljarder asiater :)

Förstod att det uttalandet i vredesmod är något jag kommer få äta för alltid på MPR.

Men det är något jag bjuder på för det är tydligt att ni måste ha någon att hacka på så varsågod.

Du får gärna dua mig ;)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Soengsang:

 

Vilka uppgifter då, är han inte lyckad som affärsman menar du??

 

Jag postade en länk åt dig så läs.

Enligt uppgifter så har hans förmögenhet inte ökat snabbare än snitt index på aktiemarknaden.

Om man tycker det är lyckat så får man väl det.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Soengsang:

Jag tror nog han kommer att bli en bra president, han kommer troligen inte vara så kontroversiell som han framstår nu och det är nog det amerikanska folket kloka nog att förstå.

Han kommer helt enkelt att få saker gjorda, utan velande.

 

Det är väl så thailändarna resonerar varje gång dom röstar fram Thaksin !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Så illa som republikanerna har betett sig under president Clinton och Obama, där man t.o.m drivit saker så långt att statsanställda inte fått ut sina löner, har gjort sig förtjänt av en presidentkandidat som Donald Trump.

 

Som man sår får man skörda! Som nam naa.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Tallviking:

 

Det är väl så thailändarna resonerar varje gång dom röstar fram Thaksin !

 

Röstar, mig veterligen har inte Trump köpt några röster ännu?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev Lappen:

Jag postade en länk åt dig så läs.

 

Nu är ju Washington post uttalat demokratisk, så det har lika mycket värde som vad Dalademokraten skriver om Sossar vs Moderater.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-04-10 at 19:45, skrev Soengsang:

 

Intressant att du finner denna man ointelligent, han har knappast ärvt hela sin enorma förmögenhet, även om han i dessa sammanhang har ärvt en i dem mindre summa.

Och angående främlingshat, så ska du nog ligga lite lågt med tanke på din åsikt om flera miljarder asiater!

http://www.forbes.com/profile/donald-trump/

trump.JPG.2ea78f4f06fa8eb48655be8181087f

Han har fått allt serverat på silverfat av sina föräldrar. Om han satte in sitt arv den dagen han fick det i en indexfond hade han haft lika mycket pengar som han har idag, inget bra betyg. Han har gått i putten med ett flertal företag han startat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu fick jag gömma några inlägg som huvudsakligen handlade om svensk politik... hör inte hemma i denna tråd!

 

Tillbaka till ämnet. Jag ser dagligen på programmet With All Due Respect på Bloomberg, och man ägnar en hel del uppmärksamhet åt Donald Trump. Fokus just nu är mest på det viktiga primärvalet i New York på tisdag, men man visade också ett litet utdrag ur ett program där Donald Trump medverkade med större delen av sin familj. Syftet med detta program var väl att visa en annan sida av Donald Trump, och det var förstås berömmande ord från söner, döttrar och fru.

 

Vad som förvånade mig mest var när Donald Trump hävdade att han var totalt emot droger, både rökande och alkohol och annat. Han sa till och med att han aldrig druckit en droppe alkohol. Detta beroende på att hans äldre bror supit ihjäl sig under Donalds barndom, och brodern hade starkt uppmanat Donald att aldrig dricka alkohol. Jag hade lite svårt att tro på detta, hörde jag fel? Men lite googling verkar bekräfta det:

 

http://www.cbsnews.com/pictures/donald-trump-through-the-years/21/

 

http://www.starpulse.com/news/index.php/2011/02/10/donald_trump_opens_up_about_his_brothe

 

Jaha, det är väl bara att gratulera Donald Trump. Men CBS kan dock inte låta bli att påpeka att han faktiskt lanserade Trump Vodka och trodde att T&T, det vill säga Trump Vodka och Tonic, skulle bli den nya innedrinken. Trump Vodka är nu nedlagt, eller gick kanske i konkurs?

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi får väl vara väldigt glada att han inte dricker med tanke på hur illa han beter sig när han är nykter !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Tallviking:

Vi får väl vara väldigt glada att han inte dricker med tanke på hur illa han beter sig när han är nykter !

 

Förmodligen MEN han kanske skulle bli peronlighetsförändrad av sprit och i hans fall skulle ju det betyda en avsevärd förbättring. Hugget som stucket men säkert värt att fylla dåren .

 

 

Mvh Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Symtomen stämmer in på D.T.

 

Symptoms of Narcissistic Personality Disorder

In order for a person to be diagnosed with narcissistic personality disorder (NPD) they must meet five or more of the following  symptoms:

  • Has a grandiose sense of self-importance (e.g., exaggerates achievements and talents, expects to be recognized as superior without commensurate achievements)
  • Is preoccupied with fantasies of unlimited success, power, brilliance, beauty, or ideal love
  • Believes that he or she is “special” and unique and can only be understood by, or should associate with, other special or high-status people (or institutions)
  • Requires excessive admiration
  • Has a very strong sense of entitlement, e.g., unreasonable expectations of especially favorable treatment or automatic compliance with his or her expectations
  • Is exploitative of others, e.g., takes advantage of others to achieve his or her own ends
  • Lacks empathy, e.g., is unwilling to recognize or identify with the feelings and needs of others
  • Is often envious of others or believes that others are envious of him or her
  • Regularly shows arrogant, haughty behaviors or attitudes   
  •  
  • http://psychcentral.com/disorders/narcissistic-personality-disorder-symptoms/
Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-04-10 at 15:34, skrev Lappen:

Haha om inte detta är spiken i kistan är det amerikanska folket dummare än jag trodde :):):) 

 

 

 

Det amerikanska folket har under mycket lång tid gett starkt intryck av att vara helt korkat.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Donald Trump är förvisso en ganska kontroversiell person. Det var bland annat därför jag startade denna tråd :)

 

Man räknar frenetiskt på Donald Trumps chanser att anlända nomineringsmötet i Cleveland i slutet av juli med tillräckligt många delegater för att bli utsedd som republikanernas presidentkandidat i det riktiga valet som är 8 november. Han behöver exakt 1237 delegater för att ha mer än 50% av delegaterna, och just nu har han drygt 700. Han behöver 60% av delegaterna i de delstater som återstår. Det är möjligt att han får det, men det är givetvis också möjligt att han inte får det.

 

Det är dock troligt att han kommer till nomineringsmötet med flest delegater. Men möjligen inte med 1237 eller mer, och då blir det mycket intressant. I nomineringsmötets första omröstning ska delegaterna rösta enligt utfallet i den delstat de representerar. Om ingen får 1237 röster eller fler så håller man då en andra omröstning där delegaterna kan välja en annan kandidat än i den första omröstningen. Blir det fortfarande ingen majoritet så håller man en tredje omröstning, en fjärde och så vidare. Givetvis med diverse politiskt rävspel mellan varje omröstning. Nomineringsmötet är planerat att hålla på i fyra dagar.

 

Det bör väl påpekas att normalt sett har man inte denna situation, en kandidat har redan vunnit och nomineringsmötet är en ren formsak. För republikanernas del finns det nu tre potentiella kandidater som kan gå vinnande ur detta, och det är faktiskt så att fler kan tillkomma i sista stund om nomineringsmötet befinner sig i ett dödläge. Den så kallade vita riddaren... kongressens talman Paul Ryan har utpekats av många som lämplig. Men han har i starka ordalag denna vecka sagt att han inte kommer att kandidera. Han är dessutom ordförande för nomineringsmötet...

 

Donald Trump har denna vecka uttryckt starkt missnöje över reglerna för hur delegater utses. Han anser det vara självklart att den som får flest röster sammanräknat för alla delstater ska bli den som utses till presidentkandidat, oavsett om det är 1237 delegater eller ej. Han säger också att hela primärvalet är riggat för etablissemangets skull, plus andra mindre smickrande omdömen. En talesman för det republikanska partiet hävdar att anledningen till att det är något märkliga regler, som dessutom skiljer sig från delstat till delstat, är att man vill undvika att befolkningsmässigt stora delstater ska bestämma allt. De små delstaterna ska också ha något att säga till om, det är viktigt för demokratin.

 

Hur som helst börjar det hetta till ordentligt, och på tisdag röstar man i New York.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...