Jump to content

Öppen grupp  ·  122 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

018 Donald Trump


Herr Chang

Recommended Posts

Nu är den här farsen slut.  Men kan tycka vad man vill om USAs ordning. Men såhär fungerar demokratin I USA.

Link to comment
Dela på andra sajter

P3 i motsats mot våra Svenska politiker. Så håller han vad han gick till val på. Vad man tycker om det är upp till väljarna. Det som jag är klart fundersam över med Trumpen är att han fortfarande lever.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
28 minuter sedan, skrev John Khonken:

P3 i motsats mot våra Svenska politiker. Så håller han vad han gick till val på. Vad man tycker om det är upp till väljarna. Det som jag är klart fundersam över med Trumpen är att han fortfarande lever.

Vill han vinna valet så är det nog bäst att han börjar bygga sin mur och skicka notan till Mexico.

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev John Khonken:

P3 i motsats mot våra Svenska politiker. Så håller han vad han gick till val på. Vad man tycker om det är upp till väljarna. Det som jag är klart fundersam över med Trumpen är att han fortfarande lever.

Har Mexico betalt muren än?

Link to comment
Dela på andra sajter

51 minutes ago, John Khonken said:

P3 i motsats mot våra Svenska politiker. Så håller han vad han gick till val på. Vad man tycker om det är upp till väljarna. Det som jag är klart fundersam över med Trumpen är att han fortfarande lever.

Du är fundersam över om Trump fortfarande lever. Det gör han, åtminstone fysiskt.

 

För övrigt hoppas jag att Trump blir omvald. En ordentlig lågkonjunktur kommer under nästa mandatperiod och det gigantiska budgetunderskottet (som till stor del subventionerar det de kallar en ”stark ekonomi”) måste rättas till med högre skatter. Sitter det då en Demokrat som President så kommer Trump för alltid att bli en martyr för en stor del av den amerikanska befolkningen men sitter han kvar så kommer det avslöjas att Kejsaren egentligen var naken.

Ändrades av Atom

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2019-11-09 at 15:31, skrev Atom:

@hjen: Du har varit medlem i 10 år och ännu aldrig skrivit ett inlägg; det är givetvis helt OK. Du har senaste månaderna gett mig "buu" eller "snurrigt" flera gånger för mina inlägg och det är givetvis också OK.

@L200:s brorsa?

Förståndet till inlägg med mer än 10 bokstäver räcker inte till, då brinner det i knoppen.

Bara kul att få buu/snurr av dem, liksom en kick framåt i livet🤣🤣🤣

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du är fundersam över om Trump fortfarande lever. Det gör han, åtminstone fysiskt.
 
För övrigt hoppas jag att Trump blir omvald. En ordentlig lågkonjunktur kommer under nästa mandatperiod och det gigantiska budgetunderskottet (som till stor del subventionerar det de kallar en ”stark ekonomi”) måste rättas till med högre skatter. Sitter det då en Demokrat som President så kommer Trump för alltid att bli en martyr för en stor del av den amerikanska befolkningen men sitter han kvar så kommer det avslöjas att Kejsaren egentligen var naken.
Budgetunderskottet har alltid varit gigantiskt.

Obama körde in i budget-taket fler gånger än någon kan minnas.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev John Khonken:

P3 i motsats mot våra Svenska politiker. Så håller han vad han gick till val på. Vad man tycker om det är upp till väljarna. Det som jag är klart fundersam över med Trumpen är att han fortfarande lever.

Det påstås att alla ussa:s presidenter förutom 1 är släkt med varandra.

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minutes ago, Nicholas said:

Budgetunderskottet har alltid varit gigantiskt.

Obama körde in i budget-taket fler gånger än någon kan minnas.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

Förvisso, men det har aldrig ökat så snabbt som det gör nu, och det i en högkonjunktur.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Atom:

Du är fundersam över om Trump fortfarande lever. Det gör han, åtminstone fysiskt.

 

För övrigt hoppas jag att Trump blir omvald. En ordentlig lågkonjunktur kommer under nästa mandatperiod och det gigantiska budgetunderskottet (som till stor del subventionerar det de kallar en ”stark ekonomi”) måste rättas till med högre skatter. Sitter det då en Demokrat som President så kommer Trump för alltid att bli en martyr för en stor del av den amerikanska befolkningen men sitter han kvar så kommer det avslöjas att Kejsaren egentligen var naken.

Atom

Skojare du nu. Vill du verkligen ha en STOR lågkonjunktur. Då hoppas jag för din egen skull att du är förbered. Att det är oroligt i världen och det eskalerar. Du som läser mina alster . Har väl märkt att jag talat om vad som komma skall. Du vet också vad dom kallat mig. Nu säger du samma sak som jag påtalat i flera år. 

Kul att du vaknar. 

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minutes ago, John Khonken said:

Atom

Skojare du nu. Vill du verkligen ha en STOR lågkonjunktur. Då hoppas jag för din egen skull att du är förbered. Att det är oroligt i världen och det eskalerar. Du som läser mina alster . Har väl märkt att jag talat om vad som komma skall. Du vet också vad dom kallat mig. Nu säger du samma sak som jag påtalat i flera år. 

Kul att du vaknar. 

Lågkonjunkturer är som herpes och döden; man kan skjuta på dem men de kommer alltid till slut.


Nästa långkonjunktur kan givetvis starta redan innan valet men det troligaste är nog 2021 eller 2022, och det oavsett vem som vinner. Den blir förmodligen värre om Trump sitter kvar men det är det värt; det är nog enda sättet för många jänkare att lära sig något så det inte snart dyker upp en ny Trump.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är vi helt överens . Men hoppas/tror att Trumpen kan dämpa fallet. Ser just nu ingen annan i världspolitiken som kan göra det jag tror Trumpen kan åstadkomma. Att det kommer bli oroligt är mycket troligt. Börsen kommer backa en hel del.

Atom om man vet vad som händer när börsen börjar falla så finns alltid hedge. 

Link to comment
Dela på andra sajter

USAas valsystem kan synas vara lite orättfärdigt, så sägs det i alla fall när Trump vinner nästa val.

Det är ändå inget mot hur valsystemet i Sverige är utformat, där partier som är på väg att totalt försvinna ändå med valsamverkan kan få en orimlig makt.

Trump kan inte ENSAM rädda världen men ett starkt USA är ändå viktigt för världsfreden - ett USA som vågar ta obehagliga beslut.

Å andra sidan är USAs välfärdssystem något men verkligen kan diskutera, troligtvis inget som svenska vanliga arbetare skulle uppskatta, orättvist är bara förnamnet.

Dessutom dessa horribla löneskillnader mellan vanliga arbetare och de som har kommit upp lite i hierarkin.

Hur många vanliga arbetare är det inte som måste jobba uppåt 80 timmar/vecka för att kunna leva, inte alls ovanligt att många låglönare har 2 jobb men även ibland 3 olika jobb.

Har chaufförskollegor som räknar med att 80 timmars arbetsvecka är normalt, ligga ute 2 till 4 veckor i sträck är inget onormalt - gäller att köra så mycket som går så länge det finns körningar.  

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-02-09 at 14:44, skrev Atom:

Du är fundersam över om Trump fortfarande lever. Det gör han, åtminstone fysiskt.

 

För övrigt hoppas jag att Trump blir omvald. En ordentlig lågkonjunktur kommer under nästa mandatperiod och det gigantiska budgetunderskottet (som till stor del subventionerar det de kallar en ”stark ekonomi”) måste rättas till med högre skatter. Sitter det då en Demokrat som President så kommer Trump för alltid att bli en martyr för en stor del av den amerikanska befolkningen men sitter han kvar så kommer det avslöjas att Kejsaren egentligen var naken.

Framtiden:

1777026307_gretatrump.thumb.jpg.fa6eb6103306763bf3c900f2a5ebf0bd.jpg

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Trump vet hur man anländer ståndsmässigt till en av de största motorsportstävlingarna i USA

 

86289271_10159041053811336_1552104887607623680_o.thumb.jpg.1b84fbaa1791ad518d65a4d9a3ccec3b.jpg86402117_10159041357081336_2811174211127607296_o.thumb.jpg.71567c64b99950dc67a7625f8034e043.jpg

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Svårt att plocka upp andra nyheter än coronarelaterade, men då har alltså Bernie Sanders hoppat av presidentracet, vilket innebär att det blir Trump vs Biden. Lång näsa för en annan som trodde, eller i alla fall hoppades, på Bloomberg.

 

Trumps vs Biden, hur går det? Jag tycker det är ett rätt tråkigt val av Demokraterna att ställa upp med Biden. Det fanns flera andra klart intressantare kandidater från början. Biden gör dessutom ett rätt trött intryck. Å andra sidan kanske Biden kan vinna några av de Swing-states som Hillary Clinton inte lyckades vinna vid förra valet, och som gjorde att hon förlorade. Intressant blir det i vart fall.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Spooncreek

Jag gissar att inte Biden ställer upp utan demokraterna lanserar Michelle Obama. I reality showen kan allt hända. Vi får se om jag har rätt

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minute ago, John Khonken said:

Spooncreek

Jag gissar att inte Biden ställer upp utan demokraterna lanserar Michelle Obama. I reality showen kan allt hända. Vi får se om jag har rätt

Hur skulle det gå till menar du?

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Väldigt enkelt om du sett hur Biden sett ut på slutet. Michelle O lanseras som VP. Sedan måste Biden kliva av på grund av hälsoproblem. Biden har vid flera tillfällen talat om sin sviktande hälsa 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minute ago, John Khonken said:

Väldigt enkelt om du sett hur Biden sett ut på slutet. Michelle O lanseras som VP. Sedan måste Biden kliva av på grund av hälsoproblem. Biden har vid flera tillfällen talat om sin sviktande hälsa 

Verkar vara en konstigt sätt för Demokraterna att välja presidentkandidat på. Varför skulle man skicka fram en om man vill ha en annan?

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Förklaringen vågar jag inte lämna ut just nu. Skulle bli så mycket krångel. Men att Biden skulle ha en chans mot Trumpen är bara löjligt under förutsättningen att valet går rätt till. Däremot MB och Hillery som VP. Då finns chansen

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...