Jump to content

Öppen grupp  ·  122 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

018 Donald Trump


Herr Chang

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev Fritz:

Allt som står i media som man inte gillar är naturligtvis lögn och förbannad dikt enligt känd MPR-logik.

Absolut inte, men det skadar ju inte att inte tro på allt, utan ta reda på lite själv. 

 

Tex nyligen skrev nån större tidning att statsskulden Trump dragit på sig nu är på väg mot en nivå som senast sågs efter andra världskriget. 

Förutom det faktum att den var ca 50% högre när Obama blev president. 

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev John Khonken:

Läs ditt eget svar. Leken fortsätter. Hobbe din värde grund är fel. 

Ta och läs vad du skriver .

Då kanske du också kommer fram till vad många av oss andra redan har konstaterat.

Önskar dig ett snabbt tillfrisknande.

 

mvh Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Leken fortsätter . Tyck du vad du vill för några fakta lär man inte få. OM DU HADE RÄTT. HADE INTE TRUMPEN VARIT SPARKAD REDAN. Så lite fakta skulle inte skada

Link to comment
Dela på andra sajter

55 minuter sedan, skrev Surin P3:

Absolut inte, men det skadar ju inte att inte tro på allt, utan ta reda på lite själv. 

 

Tex nyligen skrev nån större tidning att statsskulden Trump dragit på sig nu är på väg mot en nivå som senast sågs efter andra världskriget. 

Förutom det faktum att den var ca 50% högre när Obama blev president. 

Jag brukar faktiskt försöka ta reda på saker alldeles själv så långt jag ids i alla fall, så även i detta fall. Obama blev ju president 2009 och flera källor jag googlat på pekar på att statsskulden är snudd på dubbel så stor nu som då om man räknar i rena pengar och mer än 10 procentenheter högre om man räknar i procent av BNP.

  • 2009 12 867,5 (90,4 %)
  • 2010 14  300,0 (91,6 %)
  • 2011 15 230,0 (96,1 %)
  • 2012 16 051 (100,2 %)
  • 2013 16 719 (101,3 %)
  • 2014 17 810 (103,4 %)
  • 2015 18 138 (101,3 %)
  • 2016 19 573 (104 %)
  • 2017 20 245 (103 %)  
  •  https://sv.wikipedia.org/wiki/USA:s_statsskuld

 

Var har du hittat fakta som stöder ditt påstående att skulden var 50% högre för 10 år sen?

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni som vill ha vatten på er kvarn . Lyssna och njut. Ni som följer propandandan kan hoppa till ca 12 minuter in i sändningen. Så kommer det att gå för er

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 hours ago, John Khonken said:

Ni som vill ha vatten på er kvarn . Lyssna och njut. Ni som följer propandandan kan hoppa till ca 12 minuter in i sändningen. Så kommer det att gå för er

 

 

Sean Hannity..."journalist" som kampanjade med Donald Trump. Mer bitter och ilsk än de flesta och med trovärdighet noll. Trumpens egna "Bagdad-Bob".

 

Mer intressant apropå FOX News är de som lämnat kanalen för att den är för Trumpvänlig. Börjar bli några stycken. FOX News, som vi ju vet är verkligt ärkekonservativa, ville egentligen inte ha Trump som republikanernas presidentkandidat de heller, utan föredrog andra kandidater. Men efter valet av honom var ett faktum vände de föga förvånande kappan efter vinden.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Fritz:

Jag brukar faktiskt försöka ta reda på saker alldeles själv så långt jag ids i alla fall, så även i detta fall. Obama blev ju president 2009 och flera källor jag googlat på pekar på att statsskulden är snudd på dubbel så stor nu som då om man räknar i rena pengar och mer än 10 procentenheter högre om man räknar i procent av BNP.

  • 2009 12 867,5 (90,4 %)
  • 2010 14  300,0 (91,6 %)
  • 2011 15 230,0 (96,1 %)
  • 2012 16 051 (100,2 %)
  • 2013 16 719 (101,3 %)
  • 2014 17 810 (103,4 %)
  • 2015 18 138 (101,3 %)
  • 2016 19 573 (104 %)
  • 2017 20 245 (103 %)  
  •  https://sv.wikipedia.org/wiki/USA:s_statsskuld

 

Var har du hittat fakta som stöder ditt påstående att skulden var 50% högre för 10 år sen?

Fel av mig. Hade nåt tillfälligt (eller permanent) hjärnfel. 

 

Blandade ihop statsskuld och budgetunderskott. 

 

Där ser man hur bra det hade varit om jag inte var så säker på mig själv och blandat in lite ödmjukhet i mina raljerande inlägg. :D

 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 hours ago, Surin P3 said:

Jag tror leken heter "Hata Trump - för det har jag läst i min mediabubbla och jag har svårt för att bilda min egen uppfattning om någonting, så det så". 

Om du med detta inlägg menar att du tycker Trump är bra så vill jag härmed ge dig ett certifikat; du är den förste person jag träffat, och som jag vet supportar Trump, som jag anser har en intelligens och ”allmän duglighet” som ligger över genomsnittet.

 

Man kan absolut gilla Trumps politik; det är till 90-95% traditionell republikansk politik. Man behöver dock aldrig ha läst en tidning eller hört någon vinklad analys för att bilda sig en uppfattning om Trump som person och President. Läs ett par tweets och se några intervjuer. För mig är det fantastiskt uppenbart; han skriver och uttrycker sig som en medelmåttig MPR-medlem i en hetsig debatt en blöt fredagskväll. Inget fel i medelmåttiga MPR-medlemmar men som ledare för den fria världen vill jag inte se dem och därför vill jag heller inte se Trump.

 

Vi står inför en existentiell kamp de kommande åren, och vi får inte förlora. Vi måste slå ned på Kina och Ryssland om demokratin ska segra och det kan vi aldrig göra om västvärldens störste ledare verkar gilla Putin, Erdogan, Un och  MBS mer än våra egna ledare.

 

Nu sitter det väl någon kinespolitruk och översätter mitt inlägg och så blir jag stoppad när jag ska hem om två veckor. Lova att starta ett MPR-uppror för mig.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Atom:

Om du med detta inlägg menar att du tycker Trump är bra så vill jag härmed ge dig ett certifikat; du är den förste person jag träffat, och som jag vet supportar Trump, som jag anser har en intelligens och ”allmän duglighet” som ligger över genomsnittet.

 

Man kan absolut gilla Trumps politik; det är till 90-95% traditionell republikansk politik. Man behöver dock aldrig ha läst en tidning eller hört någon vinklad analys för att bilda sig en uppfattning om Trump som person och President. Läs ett par tweets och se några intervjuer. För mig är det fantastiskt uppenbart; han skriver och uttrycker sig som en medelmåttig MPR-medlem i en hetsig debatt en blöt fredagskväll. Inget fel i medelmåttiga MPR-medlemmar men som ledare för den fria världen vill jag inte se dem och därför vill jag heller inte se Trump.

 

Vi står inför en existentiell kamp de kommande åren, och vi får inte förlora. Vi måste slå ned på Kina och Ryssland om demokratin ska segra och det kan vi aldrig göra om västvärldens störste ledare verkar gilla Putin, Erdogan, Un och  MBS mer än våra egna ledare.

 

Nu sitter det väl någon kinespolitruk och översätter mitt inlägg och så blir jag stoppad när jag ska hem om två veckor. Lova att starta ett MPR-uppror för mig.

 

Jag gillar inte direkt Trump, men står politiskt sätt med båda benen på hans sida (möjligtvis ett par tår på andra sidan). 

Att han är en stolle på helt fel plats är ganska klart, men som det ser ut i Amerika idag, så finns det förmodligen ingen bättre, vilket tyder på total politisk kris i toppen. 

 

Anledningen till mitt inlägg var nog bara att lyfta fram dårskaperna i media, mer än att hylla Trump.

 

Demokraterna skulle för sin egen och Amerikas skull, lägga mer krut på sin egen politik än i princip allt krut på att förlöjliga Trump. 

Och försöka få fram nån vettig kandidat framförallt. Innan det är för sent, om det inte redan är det. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill också tillägga att jag sett början på intervjuer med Trump, men "bytt kanal" på för hög cringe-faktor. 

 

Obehagligt på flera nivåer. 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Surin P3:

Anledningen till mitt inlägg var nog bara att lyfta fram dårskaperna i media, mer än att hylla Trump.

Ja media sköter ju sitt jobb och rapporterar om dårskaperna som Trump pysslar med, precis som det ska vara. :good:

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minutes ago, Surin P3 said:

 

Jag gillar inte direkt Trump, men står politiskt sätt med båda benen på hans sida (möjligtvis ett par tår på andra sidan). 

Att han är en stolle på helt fel plats är ganska klart, men som det ser ut i Amerika idag, så finns det förmodligen ingen bättre, vilket tyder på total politisk kris i toppen. 

 

Anledningen till mitt inlägg var nog bara att lyfta fram dårskaperna i media, mer än att hylla Trump.

 

Demokraterna skulle för sin egen och Amerikas skull, lägga mer krut på sin egen politik än i princip allt krut på att förlöjliga Trump. 

Och försöka få fram nån vettig kandidat framförallt. Innan det är för sent, om det inte redan är det. 

Kan köpa det mesta. Själv hoppas jag att Bloomberg på allvar träder in och alternativet verkar vara Buttigieg. En öppet gay man som heter Butt....verkar dock tufft 😀

 

Jag är också tudelad inför impeachment. Tveklöst har Trump gjort fel och borde bli avsatt men det blir han ju inte. Är det då värt att lägga resurserna på det eller skulle man istället jobba fram egna idéer och förslag? Trist situation men inte  desto mindre viktig. Inte helt olikt Thaksins sits men i USA kommer nog inte militären rida in på vita hästar; och tur det givetvis.

Ändrades av Atom

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

För att klargöra en sak. Jag tycker inte Trumpen är hundra i alla lägen. men jämförelse med Clinton. Vinner han på varje punkt.

Har Trumpen gjort något olagligt ska han inför rätta. Ingen står över lagen. Men demokraterna har försökt i tre år. Och vad jag vet inte hittat något dom kan klämma åt Trumpen för.

Samma regler gäller alla individer såsom demokraterna.

Vi får se här i Sverige antingen den 10dec eller den 12dec. Bara hoppas datumen stämmer 

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan ju bara hålla med Michael Bloomberg:

"I'm running for president to defeat Donald Trump and rebuild America," the statement read. "We cannot afford four more years of President Trump's reckless and unethical actions. He represents an existential threat to our country and our values. If he wins another term in office, we may never recover from the damage. The stakes could not be higher. We must win this election. And we must begin rebuilding America. I believe my unique set of experiences in business, government, and philanthropy will enable me to win and lead.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Lyckan är fullständig. Trumpen kläms åt. Nu jävlar åker han åt helvete . Och dom ärliga demokraterna får tillbaka makten.  Den ärliga Schiff och Joe B tar över igen. Då återfår vi hederlighet och rättvisa I Usa . Framförallt kommer världen att tjäna på det. För med demokraterna vid makten kommer världen att få ett uppsving utan dess like.

Nu njuter vi av dockysåpan 2.0 .

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev John Khonken:

Lyckan är fullständig. Trumpen kläms åt. Nu jävlar åker han åt helvete . Och dom ärliga demokraterna får tillbaka makten.  Den ärliga Schiff och Joe B tar över igen. Då återfår vi hederlighet och rättvisa I Usa . Framförallt kommer världen att tjäna på det. För med demokraterna vid makten kommer världen att få ett uppsving utan dess like.

Nu njuter vi av dockysåpan 2.0 .

Den som lever får se.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, John Khonken said:

Lyckan är fullständig. Trumpen kläms åt. Nu jävlar åker han åt helvete . Och dom ärliga demokraterna får tillbaka makten.  Den ärliga Schiff och Joe B tar över igen. Då återfår vi hederlighet och rättvisa I Usa . Framförallt kommer världen att tjäna på det. För med demokraterna vid makten kommer världen att få ett uppsving utan dess like.

Nu njuter vi av dockysåpan 2.0 .

Hur menar du nu? Varför skulle Demokraterna och specifikt Shiff och Joe B ta över? 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev spooncreek:

Hur menar du nu? Varför skulle Demokraterna och specifikt Shiff och Joe B ta över? 

Jobbar du för Demokraterna i USA också?, nu blir jag impad 😵

Link to comment
Dela på andra sajter

55 minutes ago, ItaMar said:

Jobbar du för Demokraterna i USA också?, nu blir jag impad 😵

Tänker du fortsätta störa dig på mina inlägg med mesiga one-liners, eller kan du utveckla vad du egentligen är ute efter?

Link to comment
Dela på andra sajter

39 minuter sedan, skrev spooncreek:

Tänker du fortsätta störa dig på mina inlägg med mesiga one-liners, eller kan du utveckla vad du egentligen är ute efter?

Behöver väl inte utveckla något. Ganska tydligt att du och jag tycker inte lika.

Lite roligt bara att du orkar svara på ”allt” när det gäller kritik till vänster eller positivt till höger.

Samma när det gäller klimat frågan. Det ger inget att diskutera detta, man kan träta tills domedagen.

 

Kolla dessa klipp istället, lite roliga, God Jul på dig 😊

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minutes ago, ItaMar said:

Behöver väl inte utveckla något. Ganska tydligt att du och jag tycker inte lika.

Lite roligt bara att du orkar svara på ”allt” när det gäller kritik till vänster eller positivt till höger.

Samma när det gäller klimat frågan. Det ger inget att diskutera detta, man kan träta tills domedagen.

 

Kolla dessa klipp istället, lite roliga, God Jul på dig 😊

 

 

 

Jag kan ju förstås ha missat det helt och hållet, men jag kan tyvärr inte påminna mig ett endaste inlägg där du har uttryck en åsikt i sakfrågorna, vare sig i denna tråd om Donald Trump, eller den om Greta Thunberg. Då blir det lite svårt att veta vad du egentligen tycker som är så olika.

 

Jodå, klippen är kul. Ha en god jul du med.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...