Jump to content

Öppen grupp  ·  122 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

018 Donald Trump


Herr Chang

Recommended Posts

68558812_2640753435943882_3686250433065517056_n.jpg.4295def656b3db048031feb793dd0f60.jpg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant och klarsynt från Jönsson. Om DN, New York Times, Trump och Ryska intressen.

 

 

 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

20 timmar sedan, skrev spooncreek:

John Khonken, i all välmening: Skärp upp dina resonemang här ett snäpp eller två. Dina sakskäl lyser fortfarande med sin absoluta frånvaro. Dina personliga åsikter är däremot tydliga, och givetvis helt ok att ha. Men sluta hävda sakskäl när du inte, trots, upprepade frågor i fler trådar, inte kan producera ett endaste...

 

Spooncreek jag undrar verkligen varför I slutet av dom senaste månaderna är så bitter. Upp med humöret. Det är klart nästa vecka är du glad igen.

 

Ps jag staller frågor och du svarar.............................................................................. ingenting eller på något annat. Ganske meningslöst att diskutera med en människa som inte vill.

PS Hoppas jag att nästa vecka är du glad igen

Link to comment
Dela på andra sajter

On 8/21/2019 at 7:45 PM, John Khonken said:

Sakfrågan är som följer. Trumpen har världens just nu bästa ekonomin  . Vad nu det betyder. Medans Lövet har något annat som Svenska folket vill ha

 

Frågan är nu Trumpen gör allt för sina medborgare Medans Lövet gör allt för att försämra för oss. Hur kan då en person I media bara få skit medans den andra klarar sig ganska bra

Den onda är Trumpen enligt media. Du hänger ju med vad som hander I Sverige . Så du har säkert en jättebra förklaring. Det är frågan?

USA’s ekonomi är en av de starkaste i den utvecklade världen; det var den dock också när Trump tog över. Den extra skjutsen ekonomin fick av de gigantiska skattesänkningarna för företag är dock en engångsinjektion vars verkan redan börjar avklinga, och inte helt oväntat visar det sig att utfästelserna att statens intäkter inte skulle minska var helt fel; underskottet växer fortare än någonsin.

 

Jag säger inte att låga företagsskatter är fel; det kan absolut vara bra. Man ska dock vara ärlig och säga att det innebär minskade intäkter som antingen måste tas in på annat sätt eller att man minskar sina utgifter; inget av detta har dock skett. Det är precis som med Sveriges höga invandring; politiker ska vara ärliga och erkänna att det, åtminstone på kort sikt, är väldigt dyrt och måste finansieras antingen med högre inkomster eller att andra utgifter minskas.

 

Tror du, på fullt allvar, att Löfven gör allt han kan för att försämra för Sveriges befolkning? Det är ett ganska kraftigt påstående så vore intressant att veta om du verkligen tror det eller bara trollar sådär i största allmänhet.

 

Folk får gärna tycka att Trumps politik är bra; eller iaf bättre än den de tror att Hillary hade fört. Om någon inte kan stå upp och säga att man åtminstone är lite tveksam till Trump som person; hur han uttrycker sig och för sig som världens ändå mäktigaste person; då har jag faktiskt noll förtroende för den personen.

 

Han uttrycker sig som om han var elevrådsrepresentant för en ytterst tveksam högstadieskola eller möjligen som förman på en skyddad verkstad. Visst, folk i allmänhet är inte överdrivet intelligenta, men det känns som att Trump ständigt sänker nivån på sina uttalanden för att tilltala en allt mindre grupp av närmast imbecilla hardcore fans. De Republikaner jag känner plockar fram skämskudden varje gång Trump uttalar sig och undrar varför ingen annan Republikan vågar utmana honom.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

17 hours ago, spooncreek said:

En psykopat som får härja fritt......

 

rumpen.PNG.44a696ead358550cbe66dea9b713d5a3.PNG

Pinsamt, så fruktansvärt pinsamt att man inte kan läsa det utan minst en vodka-kola i magen. Dottern och hennes 13-åriga kompisar skämtar om hur han skulle bli underkänd i Engelska på deras skola, om han var 8 år, men det kan jag ändå ha överseende med. Han sitter och ”fredagskväll-på-MPR-skriver” och det vore väl OK om det var ett litet slutet forum där bara han, Bannon, Pence, Putin och John Khonken var medlemmar, men som President i världens överlägsna superpower så känns det så absurt att man bara väntar på att det hela ska visa sig vara en gigantisk Fox News Reality-show och att Trump egentligen bara trollat hela tiden.

 

For the record: Kinesiska staten är bovar och jag ger Trump credit för att han står upp, när EU är för veka, men ytterst komplicerad utrikespolitik kräver nog att man åtminstone pratar med de som kan och förstår bättre och att man inte försöker förhandla via obstinata Twitter-inlägg.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Nicholas
Vill bara klargöra en del saker. Jag har aldrig påstått att Usa ensamt avslutade kriget I Syrien. Det var ett sammarbete mellan Ryssland och Usa. Samma med Nordkorea. Utan Kinas hjälp hade det aldrig gått. I den frågan samarbetade Kina och Usa. Stormakterna tar sitt ansvar och skapar fred på jorden. Vilket är mycket bra
Usa och västvärlden var ju förbannade på ryssen för att dom avslutade kriget på fel sätt.

Fel vinnare, EU skulle väl helst sett en muslimsk seger.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man ser Trumps utspel ur vinkeln att man låtsas att man är Marie antionetee (Carl Bildt) , med näsan i vädret och att allt är en te bjudning med dom finaste kompisarna så är det horribelt.

Om man ser det ut ett real politiskt perspektiv att om Danmark inte har råd att försvara ön utan vill att USA ska sköta den biten så kan dom lika bra sälja den till USA.
Det har trumpen helt rätt i.



Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minutes ago, Nicholas said:

Usa och västvärlden var ju förbannade på ryssen för att dom avslutade kriget på fel sätt.

Fel vinnare, EU skulle väl helst sett en muslimsk seger.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

Ett inbördeskrig i ett muslimskt land bör väl resultera i en muslimsk seger; jag är säker på att både EU, USA och Ryssland satsade på sina egna muslimska hästar. Hade du hoppats på att Ebba skulle rida in på en vit häst och deklarera att Syrien nu är kristet eller hur tänkte du? 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minutes ago, Nicholas said:

Om man ser Trumps utspel ur vinkeln att man låtsas att man är Marie antionetee (Carl Bildt) , med näsan i vädret och att allt är en te bjudning med dom finaste kompisarna så är det horribelt.

Om man ser det ut ett real politiskt perspektiv att om Danmark inte har råd att försvara ön utan vill att USA ska sköta den biten så kan dom lika bra sälja den till USA.
Det har trumpen helt rätt i.



Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

Det är horribelt, hur man än ser det. USA har en av världens högsta statsskulder; kanske Kina ska lägga ett bud på Alaska eller Singapore ett bud på New York? Thailand, med en av världens allra bästa handelsbalanser, kanske ska buda på Venedig och Vietnam chansa på London? Kan Rausing och Persson snacka ihop sig så är väl inte Åland omöjligt men samtidigt kan vi kanske hålla sjukvården igång om vi säljer Gotland till UAE.

 

Man säljer inte sig själv; precis som du inte säljer en njure, om du inte verkligen måste. Om nu Trump verkligen vill ha Grönland så ser jag inget fel i det, förutom att det givetvis inte är en diskussion som sköts via Twitter och som givetvis innebär 20-30 år av diskussioner som startar på lokal nivå. Inte fan bryr sig Trump om Grönland dock och självklart är han inte intresserad av vad som händer om 20-30 år. Det är här och nu och Trump vill köpa sig en legacy; med sin bakgrund inom real estate tedde sig väl att köpa en öjävel som det mest naturliga.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är horribelt, hur man än ser det. USA har en av världens högsta statsskulder; kanske Kina ska lägga ett bud på Alaska eller Singapore ett bud på New York? Thailand, med en av världens allra bästa handelsbalanser, kanske ska buda på Venedig och Vietnam chansa på London? Kan Rausing och Persson snacka ihop sig så är väl inte Åland omöjligt men samtidigt kan vi kanske hålla sjukvården igång om vi säljer Gotland till UAE.
 
Man säljer inte sig själv; precis som du inte säljer en njure, om du inte verkligen måste. Om nu Trump verkligen vill ha Grönland så ser jag inget fel i det, förutom att det givetvis inte är en diskussion som sköts via Twitter och som givetvis innebär 20-30 år av diskussioner som startar på lokal nivå. Inte fan bryr sig Trump om Grönland dock och självklart är han inte intresserad av vad som händer om 20-30 år. Det är här och nu och Trump vill köpa sig en legacy; med sin bakgrund inom real estate tedde sig väl att köpa en öjävel som det mest naturliga.
Ryssen fick sälja öst-Tyskland.

Ebb i kassan.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Trumpen vill förmodligen inte köpa Grönland.
Han vill nog bara slippa försvara den.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Just now, Nicholas said:

Ryssen fick sälja öst-Tyskland.

Ebb i kassan.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

Wow....Ryssen sålde Östtyskand (öst-Tyskland?) och därför är det helt naturligt att Danmark säljer Grönland. Är det vad du menar? Om inte, skriv gärna mer än två rader; jag är säker på att P3 inte betalar hyra per ord så slappna av och försök uttryck vad du egentligen menar. 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Wow....Ryssen sålde Östtyskand (öst-Tyskland?) och därför är det helt naturligt att Danmark säljer Grönland. Är det vad du menar? Om inte, skriv gärna mer än två rader; jag är säker på att P3 inte betalar hyra per ord så slappna av och försök uttryck vad du egentligen menar. 
Jag bara säger att ibland byter land ägare via en transaktion och inte via krig.

Jag är lite lat på att skriva, samt att dialogen blir lite styltig på ett forum.

Men i september kan vi prata IRL.
Kanske det flyter på lite bättre.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minute ago, Nicholas said:

Jag bara säger att ibland byter land ägare via en transaktion och inte via krig.

Jag är lite lat på att skriva, samt att dialogen blir lite styltig på ett forum.

Men i september kan vi prata IRL.
Kanske det flyter på lite bättre.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

Japp, över några Belgare kan vi säkert lösa Trumpens problem. Att USA vill köpa Grönland är givetvis inget konstigt, och på många sätt har de redan gjort det, men det krävs en minimal nivå av finess som Trump dessvärre inte är i närheten av. 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp, över några Belgare kan vi säkert lösa Trumpens problem. Att USA vill köpa Grönland är givetvis inget konstigt, och på många sätt har de redan gjort det, men det krävs en minimal nivå av finess som Trump dessvärre inte är i närheten av. 
Yes!


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2019-08-23 at 14:09, skrev Atom:

USA’s ekonomi är en av de starkaste i den utvecklade världen; det var den dock också när Trump tog över. Den extra skjutsen ekonomin fick av de gigantiska skattesänkningarna för företag är dock en engångsinjektion vars verkan redan börjar avklinga, och inte helt oväntat visar det sig att utfästelserna att statens intäkter inte skulle minska var helt fel; underskottet växer fortare än någonsin.

 

Jag säger inte att låga företagsskatter är fel; det kan absolut vara bra. Man ska dock vara ärlig och säga att det innebär minskade intäkter som antingen måste tas in på annat sätt eller att man minskar sina utgifter; inget av detta har dock skett. Det är precis som med Sveriges höga invandring; politiker ska vara ärliga och erkänna att det, åtminstone på kort sikt, är väldigt dyrt och måste finansieras antingen med högre inkomster eller att andra utgifter minskas.

 

Tror du, på fullt allvar, att Löfven gör allt han kan för att försämra för Sveriges befolkning? Det är ett ganska kraftigt påstående så vore intressant att veta om du verkligen tror det eller bara trollar sådär i största allmänhet.

 

Folk får gärna tycka att Trumps politik är bra; eller iaf bättre än den de tror att Hillary hade fört. Om någon inte kan stå upp och säga att man åtminstone är lite tveksam till Trump som person; hur han uttrycker sig och för sig som världens ändå mäktigaste person; då har jag faktiskt noll förtroende för den personen.

 

Han uttrycker sig som om han var elevrådsrepresentant för en ytterst tveksam högstadieskola eller möjligen som förman på en skyddad verkstad. Visst, folk i allmänhet är inte överdrivet intelligenta, men det känns som att Trump ständigt sänker nivån på sina uttalanden för att tilltala en allt mindre grupp av närmast imbecilla hardcore fans. De Republikaner jag känner plockar fram skämskudden varje gång Trump uttalar sig och undrar varför ingen annan Republikan vågar utmana honom.

Atom nu hoppar du in igen. Jag påstod att Usa går bra i förhållande till alla andra länder. Jag säger inte att Usa går bra. För det gör den inte. 

När det gäller löven ställer han grupp mot grupp utan kontrollera fakta och vetenskap. Löven med bihang gör bort oss inför fler och fler länder. Han är inte den landsfader som arbetar för ALLA medborgare i landet Sverige

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minutes ago, John Khonken said:

Atom nu hoppar du in igen. Jag påstod att Usa går bra i förhållande till alla andra länder. Jag säger inte att Usa går bra. För det gör den inte. 

När det gäller löven ställer han grupp mot grupp utan kontrollera fakta och vetenskap. Löven med bihang gör bort oss inför fler och fler länder. Han är inte den landsfader som arbetar för ALLA medborgare i landet Sverige

Japp, jag hoppade in igen. Det blir ju så när man har ett riktigt jobb, man kan inte vara med under veckorna.

 

Självklart måste den ena utgiften ställas mot den andra, oavsett om det gäller statens ekonomi eller din privatekonomi. Staten måste ställa antalet poliser mot antalet sjuksköterskor precis som du måste ställa entrecoten mot Thailandsresan.

 

Jag håller dig dock fortfarande ansvarig för att ha skrivit "Medans Lövet gör allt för att försämra för oss." Menar du verkligen att Löfven med avsikt vill försämra livet för alla svenskar? Jag röstade inte på Löfven och tycker själv att han inte är intelligent nog för att vara vår ledare men skulle aldrig komma på tanken att påstå att han med avsikt gör vårt liv sämre. Tror du det eller trollar du bara? Är du bara dum eller har du en avsikt?

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Nicholas:

Om man ser Trumps utspel ur vinkeln att man låtsas att man är Marie antionetee (Carl Bildt) , med näsan i vädret och att allt är en te bjudning med dom finaste kompisarna så är det horribelt.

Om man ser det ut ett real politiskt perspektiv att om Danmark inte har råd att försvara ön utan vill att USA ska sköta den biten så kan dom lika bra sälja den till USA.
Det har trumpen helt rätt i.



Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

 

USA har redan baser på Grönland, bland annat den omskrivna Thulebasen.

 

Försvara den mot vem? USA? Ryssland?

 

Danmark är väl fortfarande med i NATO och skulle Ryssland anfalla Grönland så räknar nog danskarna med att NATO ställer upp bakom dem. Annars är den försvarspakten lika död som Warzawapakten är.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

 
USA har redan baser på Grönland, bland annat den omskrivna Thulebasen.
 
Försvara den mot vem? USA? Ryssland?
 
Danmark är väl fortfarande med i NATO och skulle Ryssland anfalla Grönland så räknar nog danskarna med att NATO ställer upp bakom dem. Annars är den försvarspakten lika död som Warzawapakten är.
USA har långdistans robotar.
Dom måste placerad lite här och var.
USA har ambitionen att vara dominant vapen makt.

Danmark har inte den agendan.
Har inte ens kärnvapen.
Dom saknar helt enkelt en puffra.

Försvarspakt?
Utan pengar?
Till vilket syfte?

Du verkar inte tita djupt i ämnet.

Din vy verkar oerhört översiktligt.
En snabb förenklad blick.



Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Nicholas:

USA har långdistans robotar.
Dom måste placerad lite här och var.
USA har ambitionen att vara dominant vapen makt.

Danmark har inte den agendan.
Har inte ens kärnvapen.
Dom saknar helt enkelt en puffra.

Försvarspakt?
Utan pengar?
Till vilket syfte?

Du verkar inte tita djupt i ämnet.

Din vy verkar oerhört översiktligt.
En snabb förenklad blick.



Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

 

USA har ju redan militär närvaro på Grönland och Danmark betalar väl för att vara med i den av USA initierade försvarspakten NATO och den försvarsalliansen skulle ju kollapsa totalt om USA tillskansar sig en annan NATO medlems territorium med våld. 

 

Vet inte var du blickar ut ifrån men till och med finkelkungen från Tavelsjö är ju mer begriplig...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

 
USA har ju redan militär närvaro på Grönland och Danmark betalar väl för att vara med i den av USA initierade försvarspakten NATO och den försvarsalliansen skulle ju kollapsa totalt om USA tillskansar sig en annan NATO medlems territorium med våld. 
 
Vet inte var du blickar ut ifrån men till och med finkelkungen från Tavelsjö är ju mer begriplig...
Vem har någonsin påstått att USA skulle ta Grönland med våld?

Danskarna åker väl snålskjuts på NATO.

Vet du exakt vad dom pröjsar?


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

3 hours ago, Nicholas said:

Om man ser Trumps utspel ur vinkeln att man låtsas att man är Marie antionetee (Carl Bildt) , med näsan i vädret och att allt är en te bjudning med dom finaste kompisarna så är det horribelt.

Det här måste ju, i väldigt hård konkurrens av en del av både dina egna och Khonkens kommentarer de senaste dagarna, vara konstigast hittills. Ursäkta en mindre vetande, men vad sjutton menar du?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...