Jump to content

Öppen grupp  ·  122 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

018 Donald Trump


Herr Chang

Recommended Posts

3 timmar sedan, skrev AnTove:

Obama fick en enorm kritik för skjutningarna, vilket var rätt. För han var president och har ansvaret tillsammans med senaten över vapenlagarna. Vilka krig har Trump avslutat? Obama tog hem soldaterna ifrån Afghanistan och Irak. Han skapade bättre relationer med Ryssland, Iran, Kina, Cuba, Mexico och en rad Sydamerikanska länder, Trump har förstört alla dessa relationer. De enda relationer de har är med Israel och Saudiarabien som snart har slut på pengar och ställer till med oro i mellanöstern.  Startat handelskrig med Kina, vilket han kommer att förlora. USA är skyldiga Kina så otroligt mycket pengar, i teori kan de sätta USA i Konkurs. Förhandlingarna handlar i stort om Trump vill välja att ha vaselin när Kineserna ber honom att " Bend Over". Det märktes när Venezuela vänder sig till Kina och Amerikanerna fick vända på gränsen för att landet inte ville ha något med USA att göra.  Afrikanerna vänder sig till Kina och nu Kineserna även in och stöttar Iran  och köper olja av dem.  USA håller på att förlora sin maktposition och förhandlingsposition i världen. 

Det har pågått en smutskastningskampanj utan desslike mot Donald Trump. 

 

Guantanamo? Obamas löfte nummer ett. 

 

Under Obama startades fler väpnade konflikter 

Som även public service rapporterade om.

Obama ärvde fyra krig startade 3 till.

Hur många krig startade Trump?

 

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6599466

 

https://www.skd.se/2019/05/07/trump-har-levererat/

 

Och vad skriver kommunistiska ETC?

De vänter på att Trump startar ett krig. Vad vill kommunister egentligen?

 

https://www.etc.se/utrikes/nar-kommer-donald-trumps-krig

 

Ändrades av JJC
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl ändå en enorm skillnad om media rapporterar om att det finns dem som anser att Trump är skyldig till att skjutningarna har utförts eller om media anser att han är det. 
Ser inte du den skillnaden?
 
mvh Hobbe 
Hur ska man kunna se skillnaden när svens statlig media bara fokuserar på det.

Hjärnsvaga människor (många) kommer direkt koppla till att det var Trump som sköt.

Det vet man och det är därför SR gör nyhetsinslag som är helt bisarra.
Men inhyrda professorer som behöver en knuff i sin statliga karriär.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Antove
Tack för dina synpunkter. Har vissa invändningar.  Afganistan håller Trumpen på med förhandlingar I dagarna. Där håller jag inte med dig. Syrien är avslutat krig.
När det gäller relationer så har du helt fel gällande Israel. Fakta kommer om Israel. När vet jag ej. Men det kommer. Israel har självmant förstört relationerna med USA inte tvärtom.
Att stöta Saudi för vapenleveranserna och pengar kan man diskutera. Som alltid money talks
Handelskriget med Kina trodde jag att alla förstod. Är ett spel för galleriet. När båda parterna är nöjda kommer ett avtal helt säkert.
 
Att Usa håller på att förlora sin maktposition är mycket troligt. Om Kina fortsätter sina devalveringar så fortsätter dollarn att vara den enda valutan.
 
Ha en skön dag
Syrien fick ryssen avsluta.
Precis som andra och till stor del även första världskriget.

I andra världskriget fick förvisso ryssen rundligt betalt med allas goda minne.

Något som man senare låtsades inte kännas vid och ville ha länderna åter.

Perestrojka ordnade det.
15 länder på ett bräde.
En del pengar bytte ägare också.

1 av dom är jag i nu.

Slovakia, numera med euro som valuta.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Nicholas

Vill bara klargöra en del saker. Jag har aldrig påstått att Usa ensamt avslutade kriget I Syrien. Det var ett sammarbete mellan Ryssland och Usa. Samma med Nordkorea. Utan Kinas hjälp hade det aldrig gått. I den frågan samarbetade Kina och Usa. Stormakterna tar sitt ansvar och skapar fred på jorden. Vilket är mycket bra

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
20 minuter sedan, skrev John Khonken:

Nicholas

Vill bara klargöra en del saker. Jag har aldrig påstått att Usa ensamt avslutade kriget I Syrien. Det var ett sammarbete mellan Ryssland och Usa. Samma med Nordkorea. Utan Kinas hjälp hade det aldrig gått. I den frågan samarbetade Kina och Usa. Stormakterna tar sitt ansvar och skapar fred på jorden. Vilket är mycket bra

Stormakterna tar sitt ansvar och skapar fred?

Det trodde jag inte komma från dig JK.

USSA var med och startade al-quaida, ISIS, ISIL eller vad dom vill kalla sig. USSA RÅKADE bli av med en massa vapen till dom.

USA skickade även legosoldater, deras andra arme( Langley boys) till Syrien. Uppgifter att kapa olje och gasledningar som gick till Europa och tömma riksbankens guld på cirka 140 ton.

Skapa flyktingströmmar till Europa.

Om USA hade velat bli av med den klicken 

Så hade det kunna ske kvickt.

Utan Rysslands inverkan kunde det ha sett annorlunda ut idag.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Nicholas:

Hur ska man kunna se skillnaden när svens statlig media bara fokuserar på det.

Hjärnsvaga människor (många) kommer direkt koppla till att det var Trump som sköt.

Det vet man och det är därför SR gör nyhetsinslag som är helt bisarra.
Men inhyrda professorer som behöver en knuff i sin statliga karriär.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

Innebär det att du anser Soensang vara hjärnsvag ?

 

mvh Hobbe 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev hobbe:

Innebär det att du anser Soensang vara hjärnsvag ?

 

mvh Hobbe 

Snarare dig som inte förstår skriven text isof?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Soengsang:

Snarare dig som inte förstår skriven text isof?

Din läsförståelse verkar däremot var undermålig .

 

Först frågade jag dig om du inte ser någon skillnad på att rapportera vad andra har sagt mot att framföra en egen åsikt .

Vilket du aldrig besvarade.

 

Sen skrev Nicholas ett inlägg (förmodligen som svar på min fråga till dig)  "Hur ska man kunna se skillnaden när svens statlig media bara fokuserar på det.
Hjärnsvaga människor (många) kommer direkt koppla till att det var Trump som sköt.".

 

Varvid jag ställde en fråga till han om han ansåg att du tillhörde den gruppen han refererade till .

Frågan ansåg jag relevant då det verkade vara personer som inte ser skillnaden han menade.

 

För övrigt anser jag att du med ditt senaste inlägg svarade indirekt på min första fråga sen får Nicholas svara på den senare.

 

 

Mvh Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
1 timme sedan, skrev Mr atm:

Stormakterna tar sitt ansvar och skapar fred?

Det trodde jag inte komma från dig JK.

USSA var med och startade al-quaida, ISIS, ISIL eller vad dom vill kalla sig. USSA RÅKADE bli av med en massa vapen till dom.

USA skickade även legosoldater, deras andra arme( Langley boys) till Syrien. Uppgifter att kapa olje och gasledningar som gick till Europa och tömma riksbankens guld på cirka 140 ton.

Skapa flyktingströmmar till Europa.

Om USA hade velat bli av med den klicken 

Så hade det kunna ske kvickt.

Utan Rysslands inverkan kunde det ha sett annorlunda ut idag.

I allt du skriver har du såklart rätt. Enligt mig är det kalla kriget över.  Stormakterna sammarbetar istället. Självklart gör dom inget utan att tjäna på det. Vi får se om min fredsteori stämmer. Det får tiden utvisa 

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
7 minuter sedan, skrev hobbe:

Din läsförståelse verkar däremot var undermålig .

 

Först frågade jag dig om du inte ser någon skillnad på att rapportera vad andra har sagt mot att framföra en egen åsikt .

Vilket du aldrig besvarade.

 

Sen skrev Nicholas ett inlägg (förmodligen som svar på min fråga till dig)  "Hur ska man kunna se skillnaden när svens statlig media bara fokuserar på det.
Hjärnsvaga människor (många) kommer direkt koppla till att det var Trump som sköt.".

 

Varvid jag ställde en fråga till han om han ansåg att du tillhörde den gruppen han refererade till .

Frågan ansåg jag relevant då det verkade vara personer som inte ser skillnaden han menade.

 

För övrigt anser jag att du med ditt senaste inlägg svarade indirekt på min första fråga sen får Nicholas svara på den senare.

 

 

Mvh Hobbe

Hobbe att framföra egna åsikter är din starkaste sida har jag märkt

Link to comment
Dela på andra sajter

42 minuter sedan, skrev John Khonken:

Hobbe att framföra egna åsikter är din starkaste sida har jag märkt

Ja , framföra andras åsikter överlåter jag till dom själva då jag bara kan stå för mina egna .

 

Mvh Hobbe 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Vilken tur att du hittade något dåligt . Du har letat länge ser jag. Att tro att du förstår innebörden är väl inte att tänka på.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 hours ago, John Khonken said:

Vilken tur att du hittade något dåligt . Du har letat länge ser jag. Att tro att du förstår innebörden är väl inte att tänka på.

Var det riktat mot mig, och i så fall, vad är din sakfråga?

Link to comment
Dela på andra sajter

Sakfrågan är som följer. Trumpen har världens just nu bästa ekonomin  . Vad nu det betyder. Medans Lövet har något annat som Svenska folket vill ha

 

Frågan är nu Trumpen gör allt för sina medborgare Medans Lövet gör allt för att försämra för oss. Hur kan då en person I media bara få skit medans den andra klarar sig ganska bra

Den onda är Trumpen enligt media. Du hänger ju med vad som hander I Sverige . Så du har säkert en jättebra förklaring. Det är frågan?

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minutes ago, John Khonken said:

Sakfrågan är som följer. Trumpen har världens just nu bästa ekonomin  . Vad nu det betyder. Medans Lövet har något annat som Svenska folket vill ha

 

Frågan är nu Trumpen gör allt för sina medborgare Medans Lövet gör allt för att försämra för oss. Hur kan då en person I media bara få skit medans den andra klarar sig ganska bra

Den onda är Trumpen enligt media. Du hänger ju med vad som hander I Sverige . Så du har säkert en jättebra förklaring. Det är frågan?

Fast det du skriver har inte alls med sakfrågor att göra, utan är  mer dina personliga åsikter. Jag håller vare sig med om Trumpens positiva inverkan på den amerikanska ekonomin (även om den går bra) eller om  Löfvens negativa inverkan på den svenska ekonomin (även om den går bra) . 

Lägg ner att prata om sakfrågor när det enda du gör är att uttrycka personliga åsikter utan att ge ett enda skäl i sak. 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Är inte ekonomin en sakfråga. Jag håller med att våra medier inte vet vad sakfrågan är .

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev John Khonken:

Sakfrågan är som följer. Trumpen har världens just nu bästa ekonomin  . Vad nu det betyder. Medans Lövet har något annat som Svenska folket vill ha

 

Frågan är nu Trumpen gör allt för sina medborgare Medans Lövet gör allt för att försämra för oss. Hur kan då en person I media bara få skit medans den andra klarar sig ganska bra

Den onda är Trumpen enligt media. Du hänger ju med vad som hander I Sverige . Så du har säkert en jättebra förklaring. Det är frågan?

Saken är att USA:s ekonomi går bra just nu är därför att den är dopad med lånade pengar, och inte så lite heller.

 

"Amerikanerna har också börjat ana att löftet, från politiker som finansminister Steve Mnuchin, om att de sänkta skatterna skulle betala för sig själva genom ökad tillväxt hela tiden var en myt. USA:s ekonomi går visserligen bra med en tillväxt som väntas hamna drygt 3 procent i år. Ändå är det ingenstans i närheten av vad som skulle behövas för att få ekvationen att gå ihop. Redan nästa år väntas tillväxten falla under 3 procent, enligt ekonomerna vid oberoende Congressional Budget Office, CBO. Och om ekonomin växte mycket snabbare så skulle centralbanken behöva bromsa.

 

https://www.svd.se/usas-statsskuld-pa-vag-explodera

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minutes ago, John Khonken said:

Är inte ekonomin en sakfråga. Jag håller med att våra medier inte vet vad sakfrågan är .

Vad då medier, hur bollade du in dem nu i ditt resonemang om sakfrågor.? Dina svar blir bara konstigare och konstigare.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev spooncreek:

Fast det du skriver har inte alls med sakfrågor att göra, utan är  mer dina personliga åsikter. Jag håller vare sig med om Trumpens positiva inverkan på den amerikanska ekonomin (även om den går bra) eller om  Löfvens negativa inverkan på den svenska ekonomin (även om den går bra) . 

Lägg ner att prata om sakfrågor när det enda du gör är att uttrycka personliga åsikter utan att ge ett enda skäl i sak. 

Amerikanska ekonomin går bra?

Man ska inte börja använda sakerna som man säljer.

Skulle du säga att din ekonomi går bra om den såg ut som nedan?

 

 

https://www.truthinaccounting.org/about/our_national_debt?gclid=CjwKCAjw1_PqBRBIEiwA71rmtXABC17IBqrJHsba2onLBWlpxjDcz1IwfgV3o1fjHJFkPF1mMLhL1RoC8mYQAvD_BwE

Link to comment
Dela på andra sajter

Fritte läs vad jag skrev. Du har såklart helt rätt. Ändå så är Usa överlägset.  Vilket annat land går bättre ekonomiskt just nu enligt dig.

Frågan du bör ställa dig är. Hur fan går det för dom andra länderna I världen.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev spooncreek:

Vad då medier, hur bollade du in dem nu i ditt resonemang om sakfrågor.? Dina svar blir bara konstigare och konstigare.

Som vanligt ett icke svar. Du hade tur en gång om Grönland. Så lycka till

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev John Khonken:

Fritte läs vad jag skrev. Du har såklart helt rätt. Ändå så är Usa överlägset.  Vilket annat land går bättre ekonomiskt just nu enligt dig.

Frågan du bör ställa dig är. Hur fan går det för dom andra länderna I världen.

Just nu ??  Du menarväl inte att ett land bara ska tänka på ekonomin just nu, låna hejvilt och skita i hur det ser ut i morgon? Ungefär den taktik som dom som har det tvivelaktiga nöjet att framträda i Lyxfällan använder. Det går ett tag men till slut går det käpprätt åt h-vete.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minutes ago, John Khonken said:

Som vanligt ett icke svar. Du hade tur en gång om Grönland. Så lycka till

John Khonken, i all välmening: Skärp upp dina resonemang här ett snäpp eller två. Dina sakskäl lyser fortfarande med sin absoluta frånvaro. Dina personliga åsikter är däremot tydliga, och givetvis helt ok att ha. Men sluta hävda sakskäl när du inte, trots, upprepade frågor i fler trådar, inte kan producera ett endaste...

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...