Jump to content

Öppen grupp  ·  122 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

018 Donald Trump


Herr Chang

Recommended Posts

Jag tänkte skriva ett inlägg till psykfallets försvar, eftersom jag tycker det är orimligt att skylla de frekvent förekommande masskjutningarna på sittande president.

 

Men som tur  var tittade jag på hans twittrande  om masskjutningarna innan. Tokskallen skyller alltså i sin tur enskilda galningars massmördande på fake news i media samt lite annat smått och gott.

 

Screenshot_20190805-192641.png.cc5fc8ebd4951146f01aad1d9f532125.png

 

Han förtjänar inget försvar

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart är det de som utfor masskjutningarna som är ansvariga, och inte presidenten.

 

Jag tolkar hans tweets ovan som ett kompromissfoslag till Demokraterna for att minska hatretoriken främst i media.

 

Han och Republikanerna i parlamentet har under lång tid   blockerat en skärpning av vapenlagarna som Demokraterna vill infora, bla en skärpning av bakgrundskontrollen vid vapeninkop.

 

Demokraterna har länge i parlamentet blockerat en skärpning av migrationslagstiftningen, som  Trump och Republikanerna vill genomfora.

 

Han foreslår här att Demokraterna och Republikanerna nu  tillsammans genomfor skärpning av både  vapenlagarna och migrationslagarna.

 

 

Ändrades av ArneMorales
Link to comment
Dela på andra sajter

24 minutes ago, ArneMorales said:

Självklart är det de som utfor masskjutningarna som är ansvariga, och inte presidenten.

 

Jag tolkar hans tweets ovan som ett kompromissfoslag till Demokraterna for att minska hatretoriken främst i media.

 

Han och Republikanerna i parlamentet har under lång tid   blockerat en skärpning av vapenlagarna som Demokraterna vill infora, bla en skärpning av bakgrundskontrollen vid vapeninkop.

 

Demokraterna har länge i parlamentet blockerat en skärpning av migrationslagstiftningen, som  Trump och Republikanerna vill genomfora.

 

Han foreslår här att de nu  tillsammans genomfor skärpning av både  vapenlagarna och migrationslagarna.

 

 

The only variable that can explain the high rate of mass shootings in America is its astronomical number of guns.

 

Comparisons in Other Societies
Skeptics of gun control sometimes point to a 2016 study. From 2000 and 2014, it found, the United States death rate by mass shooting was 1.5 per one million people. The rate was 1.7 in Switzerland and 3.4 in Finland, suggesting American mass shootings were not actually so common.

But the same study found that the United States had 133 mass shootings. Finland had only two, which killed 18 people, and Switzerland had one, which killed 14. In short, isolated incidents. So while mass shootings can happen anywhere, they are only a matter of routine in the United States.


As with any crime, the underlying risk is impossible to fully erase. Any individual can snap or become entranced by a violent ideology. What is different is the likelihood that this will lead to mass murder.

In China, about a dozen seemingly random attacks on schoolchildren killed 25 people between 2010 and 2012. Most used knives; none used a gun.

By contrast, in this same window, the United States experienced five of its deadliest mass shootings, which killed 78 people. Scaled by population, the American attacks were 12 times as deadly.

 

 

https://www.nytimes.com/2017/11/07/world/americas/mass-shootings-us-international.html

 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Att man hela morgonen trummmat på via alla tillgängliga statliga kanaler att det är Trumps fel att det finns massmördare visar hur sinnessjukt Sverige har blivit.

Professor från Uppsala kallas in som sanningsvittne.

Varje liten utöandskorre måste ringa in och vittna i dom mest krystade analyser som leder till att Trump i princip var den som avlossade skotten själv.

Helt bizzarrt.

Sedan stängde Google ner en youtube kanal (swebbTV) som var helt harmlös men inte helt PK.

STASI är nu en västanfläkt.
Vi håller på att springa ikapp Kuba och Kina.

Hyckla eller tappa jobbet.



Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minutes ago, Nicholas said:

Att man hela morgonen trummmat på via alla tillgängliga statliga kanaler att det är Trumps fel att det finns massmördare visar hur sinnessjukt Sverige har blivit.

Professor från Uppsala kallas in som sanningsvittne.

Varje liten utöandskorre måste ringa in och vittna i dom mest krystade analyser som leder till att Trump i princip var den som avlossade skotten själv.

Helt bizzarrt.

Sedan stängde Google ner en youtube kanal (swebbTV) som var helt harmlös men inte helt PK.

STASI är nu en västanfläkt.
Vi håller på att springa ikapp Kuba och Kina.

Hyckla eller tappa jobbet.



Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

 

Som sagt, inte Trumpens fel. Taskig nyhetsrapportering även om jag är tveksam till att den "trummas ut"? 

Trumpen får i samma anda skylla sig själv när han i sin tur skyller skjutningarna på "fake news". Påminner om Stasi, för att använda din egen liknelse...

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev spooncreek:

 

Som sagt, inte Trumpens fel. Taskig nyhetsrapportering även om jag är tveksam till att den "trummas ut"? 

Trumpen får i samma anda skylla sig själv när han i sin tur skyller skjutningarna på "fake news". Påminner om Stasi, för att använda din egen liknelse...

Jag lyssnade nyss på Dagens Eko och hörde inte ett ord om att dödsskjutningen skylldes på Trump. Han fick snarare beröm för det tal han hållit efteråt.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Just now, Fritz said:

Jag lyssnade nyss på Dagens Eko och hörde inte ett ord om att dödsskjutningen skylldes på Trump. Han fick snarare beröm för det tal han hållit efteråt.

Det var ju väldigt märkligt nu när alla statliga kanaler "trummat på" och varenda utlandskorre ringt in och beskyllt Trumpen för masskjutningar, samt rapporterat  att han nog egentligen avlossade skotten själv....

Link to comment
Dela på andra sajter

Morgonens nyheter går väl ännu att lyssna på via nätet för den som tvivlar.

SR P1.
Men nog samma nyheter som gick i övriga SR kanaler.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Vad är syftet med all smutskastning. Verkar vara en massa galningar som bor i Usa. Skjuta oskyldiga människor är crazy

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minutes ago, Nicholas said:

Morgonens nyheter går väl ännu att lyssna på via nätet för den som tvivlar.

SR P1.
Men nog samma nyheter som gick i övriga SR kanaler.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

Löpet på P1 just nu. 

 

image.png.85faa6e06ec5256b4f0e8ed8baf70e86.png

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minutes ago, Nicholas said:

Morgonens nyheter går väl ännu att lyssna på via nätet för den som tvivlar.

SR P1.
Men nog samma nyheter som gick i övriga SR kanaler.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

Jag har surfat runt en sväng nu och tvivlar fortfarande. Garderade SR med lite annan så kallad MSM media bara för att vara säker, typ Expressen, vars USA-korre  Frida Stranne absolut inte beskyllde Trump. Låter lite internationella kanaler rulla på TVn samtidigt, Al Jazeeera och Sky News, känns som en hyfsad mix. Hittar fortfarande inte en enda utlandskorre som beskyller Trump för masskjutningarna. Vad gör jag för fel? Vill ju liksom inte tro att du ljuger....

Link to comment
Dela på andra sajter

Hörde på P1 idag att Hittills i år har det varit mer än 250 "Masskjutningar" i USA (Per definition i USA: Skjutningar med fler än 4 dödade/skadade), mer än 1 per dag!

I samma program sas det strax efteråt att i helgen sköts 48 personer ihjäl, bara i Chicago, bara inte samtidigt i grupper med fler än 3 offer...

 

Jim Jefferies, säger detta om masskjutningar i USA mot Australien.

 

 

En helt underbar komiker!

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minutes ago, Tommy said:

Hörde på P1 idag att Hittills i år har det varit mer än 250 "Masskjutningar" i USA (Per definition i USA: Skjutningar med fler än 4 dödade/skadade), mer än 1 per dag!

I samma program sas det strax efteråt att i helgen sköts 48 personer ihjäl, bara i Chicago, bara inte samtidigt i grupper med fler än 3 offer...

 

Jim Jefferies, säger detta om masskjutningar i USA mot Australien.

 

 

En helt underbar komiker!

 

 

MVH

världsklass!

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev Nicholas:

Att man hela morgonen trummmat på via alla tillgängliga statliga kanaler att det är Trumps fel att det finns massmördare visar hur sinnessjukt Sverige har blivit.

Professor från Uppsala kallas in som sanningsvittne.

Varje liten utöandskorre måste ringa in och vittna i dom mest krystade analyser som leder till att Trump i princip var den som avlossade skotten själv.

Helt bizzarrt.

Sedan stängde Google ner en youtube kanal (swebbTV) som var helt harmlös men inte helt PK.

STASI är nu en västanfläkt.
Vi håller på att springa ikapp Kuba och Kina.

Hyckla eller tappa jobbet.



Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

 

13 timmar sedan, skrev Nicholas:

Morgonens nyheter går väl ännu att lyssna på via nätet för den som tvivlar.

SR P1.
Men nog samma nyheter som gick i övriga SR kanaler.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

Du påminner inte så lite om John Khonken. Slänger ur dig dom mest häpnadsväckande "fakta" här på forumet och när dom ifrågasätts så får vi som tvivlar rådet att själva söka efter fakta på nätet i st.f att själv styrka det som påståtts. Det är dålig stil, speciellt eftersom du är moderator på forumet kan jag tycka.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Fritte varför blandar du in mig I detta. När jag gör hänvisningar vägrar du kontrollera mina uppgifter. Är det bättre tycker du.  Den smörjan du la ut om Trumpens alla fel. Har du själv kontrollerat att det stämmer. Så kasta inte sten I glashus

Link to comment
Dela på andra sajter

Kritiken är knappast en smutskastning av Trump. Samma kritik riktades emot Clinton, Bush och Obama, i hopp om att den som sitter på makten att kunna förändra ska förändra vapenlagarna. Många i kongressen utstår också mycket kritik de senaste dagarna. Det var inte många som tyckte att kritiken var smutskastning när den riktades emot Obama. Men i dag sänker Trump i stort alla tv-spel aktier på börserna runt om i världen, genom att skylla på dessa företag och internet, istället för vapenlagarna. 

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Antove skillnaden sitter I hudfärgen. Inte vad dom gör. Obama var väl amerikas största krigare som fick nobels fredspris. Trumpen avslutar hittills mest krig och tar hem soldaterna. Det får han såklart skit för. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det är Trump som nu är ansvarig för skjutningar i USA, vem var ansvarig för skjutningar under Obamas tid som president?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

JJC

 Självklart är det Trumpen såklart. Det är alltid Trumpen enligt knallkorkarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Blir så lack på svensk media som försöker få det till att det är Trumps ansvar, dessa skjutningar de senaste dagarna....

 

Om de nu resonerar så, vems fel är det då att det nästan dagligen skjuts o bombas i Sverige?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det enda jag hittat i svensk nyhetsmedia om att Trump skulle vara ansvarig för dödsskjutningarna är RAPPORTER om att Beto O´Rourke och en del andra demokratiska politiker framfört den beskyllningen.

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Soengsang:

Blir så lack på svensk media som försöker få det till att det är Trumps ansvar, dessa skjutningar de senaste dagarna....

 

Om de nu resonerar så, vems fel är det då att det nästan dagligen skjuts o bombas i Sverige?

Det är väl ändå en enorm skillnad om media rapporterar om att det finns dem som anser att Trump är skyldig till att skjutningarna har utförts eller om media anser att han är det. 

Ser inte du den skillnaden?

 

mvh Hobbe 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev John Khonken:

Antove skillnaden sitter I hudfärgen. Inte vad dom gör. Obama var väl amerikas största krigare som fick nobels fredspris. Trumpen avslutar hittills mest krig och tar hem soldaterna. Det får han såklart skit för. 

Obama fick en enorm kritik för skjutningarna, vilket var rätt. För han var president och har ansvaret tillsammans med senaten över vapenlagarna. Vilka krig har Trump avslutat? Obama tog hem soldaterna ifrån Afghanistan och Irak. Han skapade bättre relationer med Ryssland, Iran, Kina, Cuba, Mexico och en rad Sydamerikanska länder, Trump har förstört alla dessa relationer. De enda relationer de har är med Israel och Saudiarabien som snart har slut på pengar och ställer till med oro i mellanöstern.  Startat handelskrig med Kina, vilket han kommer att förlora. USA är skyldiga Kina så otroligt mycket pengar, i teori kan de sätta USA i Konkurs. Förhandlingarna handlar i stort om Trump vill välja att ha vaselin när Kineserna ber honom att " Bend Over". Det märktes när Venezuela vänder sig till Kina och Amerikanerna fick vända på gränsen för att landet inte ville ha något med USA att göra.  Afrikanerna vänder sig till Kina och nu Kineserna även in och stöttar Iran  och köper olja av dem.  USA håller på att förlora sin maktposition och förhandlingsposition i världen. 

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Antove

Tack för dina synpunkter. Har vissa invändningar.  Afganistan håller Trumpen på med förhandlingar I dagarna. Där håller jag inte med dig. Syrien är avslutat krig.

När det gäller relationer så har du helt fel gällande Israel. Fakta kommer om Israel. När vet jag ej. Men det kommer. Israel har självmant förstört relationerna med USA inte tvärtom.

Att stöta Saudi för vapenleveranserna och pengar kan man diskutera. Som alltid money talks

Handelskriget med Kina trodde jag att alla förstod. Är ett spel för galleriet. När båda parterna är nöjda kommer ett avtal helt säkert.

 

Att Usa håller på att förlora sin maktposition är mycket troligt. Om Kina fortsätter sina devalveringar så fortsätter dollarn att vara den enda valutan.

 

Ha en skön dag

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
3 timmar sedan, skrev AnTove:

Obama fick en enorm kritik för skjutningarna, vilket var rätt. För han var president och har ansvaret tillsammans med senaten över vapenlagarna. Vilka krig har Trump avslutat? Obama tog hem soldaterna ifrån Afghanistan och Irak. Han skapade bättre relationer med Ryssland, Iran, Kina, Cuba, Mexico och en rad Sydamerikanska länder, Trump har förstört alla dessa relationer. De enda relationer de har är med Israel och Saudiarabien som snart har slut på pengar och ställer till med oro i mellanöstern.  Startat handelskrig med Kina, vilket han kommer att förlora. USA är skyldiga Kina så otroligt mycket pengar, i teori kan de sätta USA i Konkurs. Förhandlingarna handlar i stort om Trump vill välja att ha vaselin när Kineserna ber honom att " Bend Over". Det märktes när Venezuela vänder sig till Kina och Amerikanerna fick vända på gränsen för att landet inte ville ha något med USA att göra.  Afrikanerna vänder sig till Kina och nu Kineserna även in och stöttar Iran  och köper olja av dem.  USA håller på att förlora sin maktposition och förhandlingsposition i världen. 

Angående Obama tog hem en del soldater innan hans avgång. Men en sak glöms lätt bort.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/oRMaPg/fredspristagaren-varre-an-bush

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...