Jump to content

Öppen grupp  ·  122 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

018 Donald Trump


Herr Chang

Recommended Posts

12 timmar sedan, skrev spooncreek:

Fast visst säger han tydligt nedan att åsiktsfrihet eller yttrandefrihet inte gäller för alla?  Du brukar ju vara en av dem som verkligen förespråkar yttrandefrihet här på forumet i alla fall, tycker du som Trump man inte får tycka att "bra" saker är "dåliga? Vem bestämmer då vad som är "bra" eller "dåligt"? Dessutom är tydligen "mainstream media" (jag tror du vet likaväl som jag vilka han menar med det, men det är väl bäst att avstå från en tolkning,....) inte omfattade av yttrandefriheten.

En spännande definition av yttrandefrihet lär man säga. Inte dagsfärsk, men närapå, från den 11 juli. Ett exempel bland många.

 

"We don't want to stifle anything. We certainly don't want to stifle free speech, but that's no longer free speech. I don't think that the mainstream media is free speech, because it's so crooked, it's dishonest. Free speech is not when you see something good and then you purposely write bad, to me that's very dangerous speech, and you become angry at it, but it's not free speech."

Nja det tycker jag inte. Han kritiserar mainstream media för att vara vriden vilket han knappast är ensam om att tycka.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

99% av mainstreammedia är emot Trumpen. Vi får se vem som vinner. Just nu leder Trumpen stort mot  mainstream media. Folket I Usa har genomskådat media. Det roliga är att Trumpen trollar media hela tiden och dom går på det varenda gång. Så han är jättedum som trollar media. För media är så god och skriver bara sanningar

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev JJC:

Bördan eller vad han nu kan hetta ertappades med att skära av motor samt på alla andra objekt fanns bara hans och hans kompisars fingeravtryck och på två eller tre hans blod.

Byggmaskiner erkände de att de stulit för att stjäla motorer och delvis att sälja till bla. Vitryssland och Ukraina. 

Ligan kunde även kopplas till inbrott på MediaMarkt.

 Du har givetvis en länk till denna dom?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 hours ago, Mankan said:

Nja det tycker jag inte. Han kritiserar mainstream media för att vara vriden vilket han knappast är ensam om att tycka.

Nu gör du en egen tolkning........

 

Igen, han säger: "I don't think that the mainstream media is free speech". Och så vidare....

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev MaiChai:

 Du har givetvis en länk till denna dom?

Det blev ingen dom för alla släpptes efter förhör. Alla försvan också. Just nu håller vi på att laga skador. Tror inte heller det kommer att bli någon rättegång heller. De som drabbats betalar sina självrisken och kan stämma de skyldiga som är borta.

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev spooncreek:

Nu gör du en egen tolkning........

 

Igen, han säger: "I don't think that the mainstream media is free speech". Och så vidare....

Ja men han säger väl inte att han vill förbjuda det "fria ordet" eller mainstream media för den delen heller om man nu anser att dom står för det fria ordet eller inte.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev John Khonken:

99% av mainstreammedia är emot Trumpen. Vi får se vem som vinner. Just nu leder Trumpen stort mot  mainstream media. Folket I Usa har genomskådat media. Det roliga är att Trumpen trollar media hela tiden och dom går på det varenda gång. Så han är jättedum som trollar media. För media är så god och skriver bara sanningar

Jag fattar inte riktigt vad du menar med ditt inlägg? Menar du att det är positivt att Trump blåljuger för sina väljare och media gång på gång på gång? För övrigt är det ju medias uppgift att kritiskt granska makten och hans angrepp på media som sköter sitt jobb gör att man blir mörkrädd.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
6 minuter sedan, skrev Fritz:

Jag fattar inte riktigt vad du menar med ditt inlägg? Menar du att det är positivt att Trump blåljuger för sina väljare och media gång på gång på gång? För övrigt är det ju medias uppgift att kritiskt granska makten och hans angrepp på media som sköter sitt jobb gör att man blir mörkrädd.

Median granskar makten och gör sitt jobb 555

Heroin is a hell of a drug.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
36 minuter sedan, skrev Fritz:

Jag fattar inte riktigt vad du menar med ditt inlägg? Menar du att det är positivt att Trump blåljuger för sina väljare och media gång på gång på gång? För övrigt är det ju medias uppgift att kritiskt granska makten och hans angrepp på media som sköter sitt jobb gör att man blir mörkrädd.

Fritte enligt media så ljuger Trumpen om allt framförallt I CNN. Tror du på fullt alvar att han ljuger och att media kan bevisa det. Då hade han åkt ut första dagen efter den häxjakten som media bedriver.

Däremot verkar det vara många andra som inte har rent mjöl I påsen. Sanningen segrar som vanligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev John Khonken:

Fritte enligt media så ljuger Trumpen om allt framförallt I CNN. Tror du på fullt alvar att han ljuger och att media kan bevisa det. Då hade han åkt ut första dagen efter den häxjakten som media bedriver.

Däremot verkar det vara många andra som inte har rent mjöl I påsen. Sanningen segrar som vanligt.

Jepp, jag är övertygad om att Trump ljuger, har ljugit väldigt mycket och att det är bevisat. Googla på "Trump lögner" eller "Trump lies" så har du läsning livet ut. Eller om du mera gillar att titta på film så klicka på denna länk. https://www.bing.com/videos/search?q=trump+lies&qpvt=trump+lies&FORM=VDRE

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev JJC:

Det blev ingen dom för alla släpptes efter förhör. Alla försvan också. Just nu håller vi på att laga skador. Tror inte heller det kommer att bli någon rättegång heller. De som drabbats betalar sina självrisken och kan stämma de skyldiga som är borta.

 

Släpptes de efter förhör kan det knappats bero på några socialdemokratisk nämdemän eftersom fallet aldrig nådde rätten.

 

Är det inte nya båtmotorer i en låda så måste det ha funnits fler fingeravtryck än de misstänkta gärningsmännens på båtmotorerna, samma med verktygen. Åklagaren eller förhörsledaren bedömde att det skulle vara svårt att få en fällande dom med det bevislägen som förelåg och släppte dem därför.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev JJC:

Det blev ingen dom för alla släpptes efter förhör. Alla försvan också. Just nu håller vi på att laga skador. Tror inte heller det kommer att bli någon rättegång heller. De som drabbats betalar sina självrisken och kan stämma de skyldiga som är borta.

Släpptes de efter förhör kan det knappats bero på några socialdemokratisk nämdemän eftersom fallet aldrig nådde rätten.

 

Är det inte nya båtmotorer i en låda så måste det ha funnits fler fingeravtryck än de misstänkta gärningsmännens på båtmotorerna, samma med verktygen. Åklagaren eller förhörsledaren bedömde att det skulle vara svårt att få en fällande dom med det bevislägen som förelåg och släppte dem därför.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev MaiChai:

Släpptes de efter förhör kan det knappats bero på några socialdemokratisk nämdemän eftersom fallet aldrig nådde rätten.

 

Är det inte nya båtmotorer i en låda så måste det ha funnits fler fingeravtryck än de misstänkta gärningsmännens på båtmotorerna, samma med verktygen. Åklagaren eller förhörsledaren bedömde att det skulle vara svårt att få en fällande dom med det bevislägen som förelåg och släppte dem därför.

Kanske det men om du läste någrant så han som du kallar Bogdan och gänget erkännde stölder i förhör eftersom de blev tagna på bar gärning. Klar det beror inte på nämnden men vi har ju styrande som tillåter detta.

Båtmotorer och annan stöldgods körs ut ur landet och tullen kan inte göra ett skit. För att styrande i landet orkar inte att ta tummen ur en kroppsdel.

Vänliga medborgare drabbats väldigt hård och kostnader trots försäkringar är mycket höga. 

Angående Rocky så min åsikt är att någon vill få många poäng till sin CV. Inget annat. Eller också vill man inte göra en Assange.

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minutes ago, JJC said:

Ilham Omar är inte så bra amerikansk medborgare som många vill påpeka här i Sverige.

Är det den där storyn om att hon ska ha gift sig med sin brorsa? Det stämmer ju inte. Och varför skulle hon gifta sig med brorsan?

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev spooncreek:

Är det den där storyn om att hon ska ha gift sig med sin brorsa? Det stämmer ju inte. Och varför skulle hon gifta sig med brorsan?

Enligt ryktena ska hon ha gift sig med sin bror för att hjälpa honom komma till USA. Detta går dock varken att bevisa eller motbevisa. Flera journalister har försökt men att få fram födelsebevis och andra dokument från Somalia är svårt.

 

 

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minutes ago, Dempa said:

Enligt ryktena ska hon ha gift sig med sin bror för att hjälpa honom komma till USA. Detta går dock varken att bevisa eller motbevisa. Flera journalister har försökt men att få fram födelsebevis och andra dokument från Somalia är svårt.

 

 

Som jag förstått det faller teorin framförallt på det faktum att han kunde fått sin medborgarskap "bara" genom att bara brorsa. Dessutom drog han ju tillbaka till England efter två år, utan att ha sökt medborgarskap.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev spooncreek:

Som jag förstått det fallet teorin framförallt på det faktum att han kunde fått sin medborgarskap "bara" genom att bara brorsa. Dessutom drog han ju tillbaka till England efter två år, utan att ha sökt medborgarskap.

Enligt ryktena skulle ett giftermål underlätta för honom att få medborgarskapet, men som du säger höll förhållandet bara i 2 år. Officiellt skiljde dom sig dock inte förrän 2017.

Ändrades av Dempa

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
21 timmar sedan, skrev Fritz:

Jepp, jag är övertygad om att Trump ljuger, har ljugit väldigt mycket och att det är bevisat. Googla på "Trump lögner" eller "Trump lies" så har du läsning livet ut. Eller om du mera gillar att titta på film så klicka på denna länk. https://www.bing.com/videos/search?q=trump+lies&qpvt=trump+lies&FORM=VDRE

Fritte frågan kvarstår. Har du eller media kunnat bevisa I rättegång att han ljuger. Då hade han varit avsatt nu. Att Trumpen liksom alla andra politiker förvanskar sanningen är helt klart.

Jag har en fråga som är intressant att höra vad du tycker. Hade det varit bättre med Hillery C och I så fall varför

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev John Khonken:

Fritte frågan kvarstår. Har du eller media kunnat bevisa I rättegång att han ljuger. Då hade han varit avsatt nu. Att Trumpen liksom alla andra politiker förvanskar sanningen är helt klart.

Jag har en fråga som är intressant att höra vad du tycker. Hade det varit bättre med Hillery C och I så fall varför

Bevisas i rättegång??? Det är väl inte olagligt att ljuga eller att slira på sanningen och när det gäller den saken så är Trump outstanding bland USA:s alla presidenter igenom tiderna.

Har du tittat igenom någon av videosnuttarna jag rekommenderade dig att göra i mitt förra inlägg? https://www.bing.com/videos/search?q=trump+lies&qpvt=trump+lies&FORM=VDRE

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Jag ska titta självklart. Alla tips emottages tacksamt.

Nu till min fråga om Hillery C

Att ljuga kan mycket väl vara åtalbart. Att slira på sanningen kan alla politiker. Det är vanligt bland våra folkvalda. Det trodde jag du visste.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minutes ago, Fredman said:

Kan ju nästan tro att de är släkt med vår kung.

Man får hoppas att hon just nu tänker "jävla autocorrect" :-) 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...