Jump to content

Öppen grupp  ·  122 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

018 Donald Trump


Herr Chang

Recommended Posts

2 timmar sedan, skrev Wangthong:

Kommer inte Trump att göra eftergifter för israelerna då?

 

grader i helvetet.

 

men man måste byta för att veta.

 

jag tror inte det.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
 

Du glömmer tydligen att usa var ledande i att driva på den arabiska våren som gjorde ett otal stater där religionen hölls under kontroll till helt muslimska stater.

det ledde även till problemen i Syrien.

alla dessa problem hamnade på din skatt nu.

usa är ute ur det där, Europa står med skiten kvar.

 

och det var inte trump som hittade på det , det var etablissemanget,

 

Samtidigt som korkade svenska politiker tyckte att det var smågulligt och lite romantiskt med den arabiska våååååren.

Som sagt. Vissa länder behöver en diktator för att hålla deras egna multikultur under kontroll.

Men visst har du rätt. USA doppar ofta sleven i grytan och rör om. När konsekvenserna sedan kommer så spelar dom oskyldiga.

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Samtidigt som korkade svenska politiker tyckte att det var smågulligt och lite romantiskt med den arabiska våååååren.

Som sagt. Vissa länder behöver en diktator för att hålla deras egna multikultur under kontroll.

Men visst har du rätt. USA doppar ofta sleven i grytan och rör om. När konsekvenserna sedan kommer så spelar dom oskyldiga.

 

exakt så var det, små-gulligt när man inte fattar ett skit av vad man håller på med.

 

för att hålla IS under kontroll behövde mycket stryk delas ut, det skötte Khadaffi och några till om, en väldigt smidig lösning tycker jag.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
 

exakt så var det, små-gulligt när man inte fattar ett skit av vad man håller på med.

 

för att hålla IS under kontroll behövde mycket stryk delas ut, det skötte Khadaffi och några till om, en väldigt smidig lösning tycker jag.

 

Som ryktet säger, så är syrierna välutbildade och välmående, rent generellt sett. Eller dom var det, innan helvetet bröt ut.

Sverige fördömer allt som inte är utformat som den svenska demokratin. Jävla rasister är vad dom är.

Svensk politik fungerar i Sverige (inte ens det).

Att vi svenskar ska sitta och fördöma andra länders politik och politiker är ganska fånigt. Man kan inte tillämpa svensk politik i USA. Hela landet hade rasat samman.

Låt USA sköta sitt och sedan får man hoppas att någon snor deras grytslev, så dom inte går och vispar runt i länder som dom inte har att göra med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
18 minuter sedan, skrev wUThai:

:)

 

 

Det finns de som säger att man har underskattat Trump. Kan nog stämma, men jag själv har nog överskattat de amerikanska väljarna. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Själv hade jag underskattat honom. Trodde absolut inte att han var så korkad. :)

Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl vad våldsvänstern gör här, fast de är ju maskerade då, samt använder tillhyggen.

 

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

 

 

Är detta en person som ni vill se som president i USA ?

Med tillgång till kärnvapen .............

 

 

Mvh Hobbe 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev hobbe:

 

 

Är detta en person som ni vill se som president i USA ?

Med tillgång till kärnvapen .............

 

 

Mvh Hobbe 

 

Som president i USA är man dessutom överbefälhavare för de väpnade styrkorna i landet !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
 

Som president i USA är man dessutom överbefälhavare för de väpnade styrkorna i landet !

Jag tror inte att USAs president är någon envåldshärskare.

Dom har nog någon överförmyndare som både skriver tal och ger besked om vad som ska både sägas och göras. Typ Thaksin

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

Jag tror inte att USAs president är någon envåldshärskare.

Dom har nog någon överförmyndare som både skriver tal och ger besked om vad som ska både sägas och göras. Typ Thaksin

 

Helt riktigt att presidenten inte kan göra som han eller hon vill. En viss makt finns förvisso, men mycket ska först godkännas av senat och kongress.

 

Nu tycker jag det är mer intressant att diskutera nuläget i presidentkampanjen. Vad gäller demokraterna kan jag notera att Hillary Clinton tydligen anser sig ha vunnit sin nominering, och att Bernie Sanders borde ge upp nu så hon kan fokusera på det riktiga presidentvalet. Hon har säkert rätt rent siffermässigt, men jag tvivlar på att Bernie Sanders viker sig redan nu.

 

På republikanska sidan är läget mycket mer komplicerat. Tre kandidater återstår, och krafter som är mot Donald Trump inom det republikanska partiet funderar nu på vad som vore mest gynnsamt. Är det bättre om det är en kandidat mot Donald Trump, eller är två kandidater mot bättre? Vi hamnar nu i komplicerad valmatematik... vissa återstående delstater ger alla delegater till segraren, och det kan ju gynna Donald Trump. Han behöver ju inte majoritet om exempelvis han får 40%, Ted Cruz 35% och John Kasich 25%. Om Kasich hoppar av, får då Cruz mer än 50%? Inte nödvändigtvis.

 

Andra kommande delstater fördelar delegaterna proportionellt, och då blir det svårare för Donald Trump ju fler kandidater som ställer upp. Han måste samla ihop 1237 delegater för att ha majoritet vid republikanernas samling i slutet av juli. Har han inte det så kan vad som helst hända. Om jag förstått det rätt så håller man först pliktskyldigt en omröstning där delegaterna ska rösta enligt utfallet i deras delstater. Får ingen majoritet då håller man flera omröstningar tills någon får majoritet. Och i dessa omröstningar får delegaterna rösta som dom vill...

 

Så där har republikanernas verkliga makthavare något att fundera på. Vill man bara ha två kandidater så ligger väl John Kasich risigt till. Å andra sidan vet jag inte om han är beredd att vika sig för partiets bästa som det i så fall kommer att hävdas. Själv ser jag John Kasich som en joker som faktiskt kan bli utsedd till presidentkandidat vid ett mycket stökigt nomineringsmöte i slutet av juli.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Herr Chang:

 

Helt riktigt att presidenten inte kan göra som han eller hon vill. En viss makt finns förvisso, men mycket ska först godkännas av senat och kongress.

 

Nu tycker jag det är mer intressant att diskutera nuläget i presidentkampanjen. Vad gäller demokraterna kan jag notera att Hillary Clinton tydligen anser sig ha vunnit sin nominering, och att Bernie Sanders borde ge upp nu så hon kan fokusera på det riktiga presidentvalet. Hon har säkert rätt rent siffermässigt, men jag tvivlar på att Bernie Sanders viker sig redan nu.

 

På republikanska sidan är läget mycket mer komplicerat. Tre kandidater återstår, och krafter som är mot Donald Trump inom det republikanska partiet funderar nu på vad som vore mest gynnsamt. Är det bättre om det är en kandidat mot Donald Trump, eller är två kandidater mot bättre? Vi hamnar nu i komplicerad valmatematik... vissa återstående delstater ger alla delegater till segraren, och det kan ju gynna Donald Trump. Han behöver ju inte majoritet om exempelvis han får 40%, Ted Cruz 35% och John Kasich 25%. Om Kasich hoppar av, får då Cruz mer än 50%? Inte nödvändigtvis.

 

Andra kommande delstater fördelar delegaterna proportionellt, och då blir det svårare för Donald Trump ju fler kandidater som ställer upp. Han måste samla ihop 1237 delegater för att ha majoritet vid republikanernas samling i slutet av juli. Har han inte det så kan vad som helst hända. Om jag förstått det rätt så håller man först pliktskyldigt en omröstning där delegaterna ska rösta enligt utfallet i deras delstater. Får ingen majoritet då håller man flera omröstningar tills någon får majoritet. Och i dessa omröstningar får delegaterna rösta som dom vill...

 

Så där har republikanernas verkliga makthavare något att fundera på. Vill man bara ha två kandidater så ligger väl John Kasich risigt till. Å andra sidan vet jag inte om han är beredd att vika sig för partiets bästa som det i så fall kommer att hävdas. Själv ser jag John Kasich som en joker som faktiskt kan bli utsedd till presidentkandidat vid ett mycket stökigt nomineringsmöte i slutet av juli.

 

Herr Chang har talat.

 

Om han viker sej, är det varken för partiets, landets eller världens bästa.

 

Skickat från min Knut-Ester 55a via knäskålarna

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

2 miljarder USD. Det är vad man värderar den gratisreklam, eller gratis exponering i media som Trump fått under sin kampanj. Långt mer än någon annan. Efter att under ett par veckors resande i Kina, då jag i brist på annat knäppt på mest CNN på hotellrummet, förstår jag varför. En timmes nyhetsförmedling kan lätt innehålla 45 minuter Trump. Det vänds och vrids och belyses i alla möjliga och omöjliga vinklar. Som när någon motståndare hade anklagat Trump för att uttrycka sig som ett barn och CNN gör ett reportage om vad barn tycker om Trump. Helsjukt, eller i alla fall en helt skev medierapportering på det stora hela.

 

IMG_20160321_081704.thumb.jpg.0f85817074

 

http://www.nytimes.com/2016/03/16/upshot/measuring-donald-trumps-mammoth-advantage-in-free-media.html?_r=0

 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
16 minuter sedan, skrev spooncreek:

2 miljarder USD. Det är vad man värderar den gratisreklam, eller gratis exponering i media som Trump fått under sin kanmpanj. Långt mer än någon annan. Efter att under ett par veckors resande i Kina, då jag i brist på annat knäppt på mest CNN på hotellrummet, förstår jag varför. En timmes nyhetsförmedling kan lätt innehålla 45 minuter Trump. Det vänds och vrids och belyses i alla möjliga och omöjliga vinklar. Som när någon motståndare hade anklagat Trump för att uttrycka sig som ett barn och CNN gör ett reportage om vad barn tycker om Trump. Helsjukt, eller i alla fall en helt skev medierapportering på det stora hela.

 

IMG_20160321_081704.thumb.jpg.0f85817074

 

http://www.nytimes.com/2016/03/16/upshot/measuring-donald-trumps-mammoth-advantage-in-free-media.html?_r=0

 

Man får ge honom att han är ett massmedialt geni, även att bär emot.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är onekligen så att Donald Trump verkar styra och ställa med media som han vill. Vissa kanaler gjorde ett halvhjärtat försök att kräva att han skulle vara på plats för deras intervjuer. Donald Trump ville dock bara medverka via telefon och det fick man till slut acceptera. Tittarsiffror är viktiga!

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-03-05 at 07:45, skrev Lappen:

 

Nej nej säg inte det för enligt Bobben så är han framgångsrik. :):):) 

 

On 2016-03-24 at 03:14, skrev wUThai:

Mannen med perspektiv! :mdr:

 

 

Mannen som måste vara förvirrad. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...