Jump to content

Öppen grupp  ·  122 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

018 Donald Trump


Herr Chang

Recommended Posts

Guest Fredman

När kinesiska muren byggdes så fanns väl inte flyg och stannade på så sätt upp fienden.

Jag tror inte att en mur får den effekt som Trump önskar. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Trumps vallöfte var väl att muren skulle byggas men att Mexiko skulle betala den. Inte undra på att jänkarna som gick på den enkla och röstade på honom nu är syrak för att man ska måsta betala för den själva om den ska byggas. Jag fattar bara inte hur någon ens i sin vildaste fantasi kunde tro på att Mexiko skulle betala kalaset. :sFduh:

 

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
2 minuter sedan, skrev Fritz:

Trumps vallöfte var väl att muren skulle byggas men att Mexiko skulle betala den. Inte undra på att jänkarna som gick på den enkla och röstade på honom nu är syrak för att man ska måsta betala för den själva om den ska byggas. Jag fattar bara inte hur någon ens i sin vildaste fantasi kunde tro på att Mexiko skulle betala kalaset. :sFduh:

 

I vanlig anda så förnekar han nu att han sagt det trots att det finns 212 inslag där han lovar detta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Källkritiskt granska vad du har fått dina uppgifter från.[emoji16] 
Jag undrar fortfarande vad Kinesiska muren har att göra med Trump?

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev John Khonken:

Maickai Självklart är det Trumpens fel.  Dessa jävla sanktioner. Hur många fler länder har Trumpen suttit på banlistan. 

 

Inte Saudi iallafall, han verkar ha tungan så längt upp i MBS arschle att det riskerar att brunfärga hans morotsfrisyr om shejken skulle släppa lite väder...

 

Det är klart att Trumpen kan införa sanktioner mot Iran men i det här fallet stärkte han ju dem så att nu blir tredje part - i det här fallet Norwegian - drabbade bara för att de köpt sin utrustning från USA. Tror att många företag med affärer över hela världen följer detta och tänker sig för om det verkaligen ska ha utrustning med mer än 10% av amerikanska delar.

 

Jag vet att både Airbus, Sukhoi och Embraer tttar på lösningar där de hamnar på under 10% av amerikanska delar i sina plan. Kineserna kommer att bli lyckliga...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Krille:

Jag undrar fortfarande vad Kinesiska muren har att göra med Trump?

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
 

Jag antar att Trump tycker väldigt mycket om den kinesiska muren. Inte många illegala mexikaner som kommer förbi/över/under den. 😉 

Link to comment
Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev lauri:

Jag antar att Trump tycker väldigt mycket om den kinesiska muren. Inte många illegala mexikaner som kommer förbi/över/under den. 😉 

 

Precis - samma sak i Sverige då Bodens fästning effektivt stoppat alla illegala mexikaner 😉

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Fredman:

Har de båtar, flyg, stegar eller spadar? 

Nej,  det har de inte,  de illegala migranterna  som försöker ta sig in i USA vid gränsen till Mexico, så en mur skulle stoppa dem.

 

Därefter får de söka visum och uppehållstillstånd, och vänta på svar,  som alla andra som vill komma in i ett annat land.

 

Ändrades av ArneMorales
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
20 timmar sedan, skrev ArneMorales:

Nej,  det har de inte,  de illegala migranterna  som försöker ta sig in i USA vid gränsen till Mexico, så en mur skulle stoppa dem.

 

Därefter får de söka visum och uppehållstillstånd, och vänta på svar,  som alla andra som vill komma in i ett annat land.

 

Lite svårt att förstå din förvrängda svenska men jag tyder det som att du tror att en mur skulle stoppa de illegala migranterna. 

Kommer du ihåg när Cuba tömde sina fängelser och skickade de intagna per båt till USA? Vad skulle hindra dem från att ta sig dit med båt, flyg, gräva sig fram eller klättra över? 

Ändrades av Fredman
Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev Fredman:

 

28 minuter sedan, skrev Fredman:

 

Kommer du ihåg när Cuba tömde sina fängelser och skickade de intagna per båt till USA? Vad skulle hindra dem från att ta sig dit med båt, flyg, gräva sig fram eller klättra över? 

USA gav då dessa Cubaner flyktingstatus  som politiska flyktingar, vilket man inte,  utan individuell prövning,  ger de illegala migranterna som kommer via Mexico nu.

Även de som kommer med flyg eller båt till USA nu  måste ansöka om visum och uppehållstillstånd.

 

Ändrades av ArneMorales
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
18 minuter sedan, skrev ArneMorales:

USA gav då dessa Cubaner flyktingstatus  som politiska flyktingar, vilket man inte,  utan individuell prövning,  ger de illegala migranterna som kommer via Mexico nu.

Även de som kommer med flyg eller båt till USA nu  måste ansöka om visum och uppehållstillstånd.

 

”Måste ansöka” har det inte alltid varit så? Med flyg och båt så menar jag inte charter direkt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Fredman:

”Måste ansöka” har det inte alltid varit så? Med flyg och båt så menar jag inte charter direkt. 

 

2 minuter sedan, skrev Fredman:

”Måste ansöka” har det inte alltid varit så? Med flyg och båt så menar jag inte charter direkt. 

USAs president och regering vill bygga mur mot Mexico.

 

Har du några argument mot att USA  vill ha kontroll över vilka som kommer in i landet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
5 minuter sedan, skrev ArneMorales:

 

USAs president och regering vill bygga mur mot Mexico.

 

Har du några argument mot att USA  vill ha kontroll över vilka som kommer in i landet?

Nej varför undrar du det? Jag ifrågasatte bara effektiviteten med det. Har du problem med det? 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev ArneMorales:

354035005_Fngelsemurar.thumb.jpg.ab941bdc212c57b309596a45836b0728.jpg

Köper Trumps anhängare vilka argument som helst bara man lägger till en bild på en mur?

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Krille:

Köper Trumps anhängare vilka argument som helst bara man lägger till en bild på en mur?

 

/Krille

Ja ,dom behöver inte ens bilder ...

 

Mvh Hobbe 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Krille:

Köper Trumps anhängare vilka argument som helst bara man lägger till en bild på en mur?

 

/Krille

Det är tyvärr värre än så. Dom köpte ju hans vallöfte om att muren skulle byggas och att mexikanarna skulle betala den.

 

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

18 hours ago, ArneMorales said:

 

USAs president och regering vill bygga mur mot Mexico.

 

Har du några argument mot att USA  vill ha kontroll över vilka som kommer in i landet?

Jag har inga problem med en mur, även om jag inte tror på det. Vill majoriteten av amerikanerna ha en mur ska de givetvis bygga en mur; det är liksom så demokrati fungerar.

 

Faktum är dock att en majoritet av USA’s kongress, och befolkning, inte vill ha mer mur (på många delar av gränsen finns ju redan mur/stängsel) och då är det bara löjligt av Trump att fortsätta utpressningen med lågavlönade statligt anställda som gisslan.

 

Trump visste mycket väl att Mexico aldrig skulle betala för muren men ändå ljög han för sitt lättlurade valboskap. Han hade sedan 2 år med republikansk majoritet i kongressen men valde ändå att inte pusha sin mur då han visste att han inte ens hade stöd i sitt eget parti. Nu när Demokraterna är i majoritet plockar han fram muren igen enbart för att stärka kontrollen av sin bas och kunna skylla på ”liberalerna”.

 

Oärligt, trist och korkat; trumpt helt enkelt.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2019-01-19 at 18:30, skrev Atom:

Jag har inga problem med en mur, även om jag inte tror på det. Vill majoriteten av amerikanerna ha en mur ska de givetvis bygga en mur; det är liksom så demokrati fungerar......

Att bygga mur av säkerhetsskäl är inget man folkomröstar om. Normalt över hela världen är att de som har den politiska makten tar sådana beslut.

USAs president och regering är demokratiskt valda, och om de anser att en mur behöver byggas av säkerhetsskäl  tycker jag de bör ha rätt att ta sådana beslut. De får ju stå till svars för sina beslut vid nästa val.

 

Läste idag att även Thailands regering har tagit ett snabbt beslut  att  börja bygga murar av säkerhetsskäl i de sydligaste provinserna.

 Walls and Wire to Secure Deep South Temples After Monks Killed

 

 

 

Ändrades av ArneMorales
Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev ArneMorales:

Att bygga mur av säkerhetsskäl är inget man folkomröstar om. Normalt över hela världen är att de som har den politiska makten tar sådana beslut.

USAs president och regering är demokratiskt valda, och om de anser att en mur behöver byggas av säkerhetsskäl  tycker jag de bör ha rätt att ta sådana beslut. De får ju stå till svars för sina beslut vid nästa val.

 

Läste idag att även Thailands regering har tagit ett snabbt beslut  att  börja bygga murar av säkerhetsskäl i de sydligaste provinserna.

 Walls and Wire to Secure Deep South Temples After Monks Killed

 

 

 

Varför tog då inte Trump beslutet när republikanerna hade majoritet i kongressen? 

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev ArneMorales:

Att bygga mur av säkerhetsskäl är inget man folkomröstar om. Normalt över hela världen är att de som har den politiska makten tar sådana beslut.

USAs president och regering är demokratiskt valda, och om de anser att en mur behöver byggas av säkerhetsskäl  tycker jag de bör ha rätt att ta sådana beslut. De får ju stå till svars för sina beslut vid nästa val.

 

Läste idag att även Thailands regering har tagit ett snabbt beslut  att  börja bygga murar av säkerhetsskäl i de sydligaste provinserna.

 Walls and Wire to Secure Deep South Temples After Monks Killed

 

 

 

Thailändarna är väl ändå så klyftiga att de inte tror att någon annan ska betala för den!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...