Jump to content

Öppen grupp  ·  122 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

018 Donald Trump


Herr Chang

Recommended Posts

4 minuter sedan, skrev spooncreek:

The man who knows everything....

 

 

Nu förstår jag ( bättre än någon annan ) varför John Khonken dyrkar denne man .................

 

 

Mvh Hobbe 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har det löst sig med pengar till muren

49444741_2286463088051127_1762653311263047680_n.jpg.62054c44354c1c5320f67095aba656ee.jpg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu hotar stollen med att införa undantagstillstånd om han inte får pengar till sin mur :waaaht:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Nu hotar stollen med att införa undantagstillstånd om han inte får pengar till sin mur :waaaht:

En befogad anledning till undantagstillstånd torde ju vara att dom har han som president..........

 

Mvh Hobbe 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Ni som kör struts taktiken. Läs inte detta. Ni som vill utveckla och få en annan vinkling kan med glädje läsa detta. At Frida måste skriva lite floskler för är det bara att gilla. Sakfrågan är däremot intressant. Artikeln är nyanserad

 

https://www.expressen.se/kronikorer/frida-stranne/tank-om-trump-har-ratt-en-svensk-tiger-om-usa/

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Ni som bor I Thailand. Glöm inte att Trumpen ska tala live I morgon er tid. Tror det blir runt 08.00 er tid. Ni får gärna berätta er åsikt om vad han säger.

Live är alltid bäst. Jag får lyssna I morgon kväll om jag hittar någon som spelat in vad han säger

 

Lyssna och njut. Kanske är det positivt. Vem vet.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev John Khonken:

Ni som bor I Thailand. Glöm inte att Trumpen ska tala live I morgon er tid. Tror det blir runt 08.00 er tid. Ni får gärna berätta er åsikt om vad han säger.

Live är alltid bäst. Jag får lyssna I morgon kväll om jag hittar någon som spelat in vad han säger

 

Lyssna och njut. Kanske är det positivt. Vem vet.

Vilka kanaler finns direktsändningen på????

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev John Khonken:

Som jag förstår det. På amerikanska kanaler. Om CNN sander låter jag vara osakt

Värdelösa tips må jag säga.... för boende i Asien  :( 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev John Khonken:

Ni som bor I Thailand. Glöm inte att Trumpen ska tala live I morgon er tid. Tror det blir runt 08.00 er tid. Ni får gärna berätta er åsikt om vad han säger.

Live är alltid bäst. Jag får lyssna I morgon kväll om jag hittar någon som spelat in vad han säger

 

Lyssna och njut. Kanske är det positivt. Vem vet.

Gör han som vanligt och nekar journalister att ställa kritiska frågor så hoppar jag gärna över hans tal.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, John Khonken said:

Ni som bor I Thailand. Glöm inte att Trumpen ska tala live I morgon er tid. Tror det blir runt 08.00 er tid. Ni får gärna berätta er åsikt om vad han säger.

Live är alltid bäst. Jag får lyssna I morgon kväll om jag hittar någon som spelat in vad han säger

 

Lyssna och njut. Kanske är det positivt. Vem vet.

Njaee...narcissisten är mycket roligare och sanningsenligare oredigerad än när talskrivarna har fått förbereda honom.  Blir det en presskonferens kollar jag på den, annars får det bli twitter.

Link to comment
Dela på andra sajter

14 hours ago, John Khonken said:

Ni som kör struts taktiken. Läs inte detta. Ni som vill utveckla och få en annan vinkling kan med glädje läsa detta. At Frida måste skriva lite floskler för är det bara att gilla. Sakfrågan är däremot intressant. Artikeln är nyanserad

 

https://www.expressen.se/kronikorer/frida-stranne/tank-om-trump-har-ratt-en-svensk-tiger-om-usa/

Frida Stranne...oftast bra och intressanta krönikor, så även denna.

 

Med de som kör "strutstaktiken" antar jag att du menar alla de som konsekvent sågar media såsom SVT, DN, Expressen och Aftonbladet som "PK" och därmed icke trovärdig. Håller med om att de borde läsa denna krönika, liksom mycket annat tänkvärt som skrivs och sänds i våra traditionella medier.

 

 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Kamrater ni får gärna tacka mig för tipset. Ni orkar väl upp till 08.00. Jag har ingen aning vad han kommer att säga. Hoppas dock att det är något bra för hela världen. Fred på jorden. 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minutes ago, John Khonken said:

Kamrater ni får gärna tacka mig för tipset. Ni orkar väl upp till 08.00. Jag har ingen aning vad han kommer att säga. Hoppas dock att det är något bra för hela världen. Fred på jorden. 

 

 

 

Käre kamrat: Hur ska jag göra om jag råkar ratta in CNN och ser talet där? Då måste det väl vara Fake News alltihop? Har du något råd att ge?

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Spooncreek

Om du rattar in och hör talat på CNN är det redigerat såklart.  Tänka sig ett rätt. Bra där

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Nu har jag inte hört talet än. Innehållet verkar handla om Muren . Ni som är emot Trumpen. Ska muren byggas eller inte. Motivera gärna.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev John Khonken:

Nu har jag inte hört talet än. Innehållet verkar handla om Muren . Ni som är emot Trumpen. Ska muren byggas eller inte. Motivera gärna.

Mot av den enkla anledningen att man enkelt kan gräva sig under eller klättra över en mur - speciellt om man spenderar alla pengarna på själva muren och därmed inte har råd att bevaka gränsen. Murar var säkert effektiva runt slott på medeltiden men jag är tveksamma till om de är så effektiva i nutid.

 

Är du förresten medveten om att demokraterna är lika angelägna att om att stoppa den illegala invandringen men tror att det finns effektivare sätt att göra det? 

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev John Khonken:

Nu har jag inte hört talet än. Innehållet verkar handla om Muren . Ni som är emot Trumpen. Ska muren byggas eller inte. Motivera gärna.

Mot, det är ett oerhört slöseri med pengar och den kommer stt bli väldigt ineffektiv om syftet är att stoppa illegal migration.

 

Världen hittills mest effektiva mur - komplett med minfält och skyttetorn  - stoppade inte inte östtyskarna att fly till västtyskland och kostnaden för den bör ju ha varit enorm både i uppförande och bevakningskostnad. Trots det lyckades över 600 000 personer fly mellan 1962 och 1989.

 

barriers10.thumb.jpg.a0c62cb2b1e95a469749484e30deac47.jpg

 

Vore bättre att lägga pengarna på u-hjälp och industrisatsningar i de sydamerikanska länder som flyktingarna kommer ifrån istället, för ska han bygga en mur längs gränsen mot Mexiko så kommer det att sluka så mycket pengar och personal både att bygga och att bevaka den att USA är bankrutt på ett par månader.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Varsågoda Donald Trump 

 

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Kenneth4618:

Varsågoda Donald Trump 

 

 

Vadå varsegod det har varit på nyher hela dan hur han ljuger, fattar inte att människorna i USA fattar

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev John Khonken:

Nu har jag inte hört talet än. Innehållet verkar handla om Muren . Ni som är emot Trumpen. Ska muren byggas eller inte. Motivera gärna.

Den där lögnaren, förstår inte vad han bråkar om. Mexikanarna skulle betala muren, varför blanda in USA i betalningen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...