Jump to content

Öppen grupp  ·  122 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

018 Donald Trump


Herr Chang

Recommended Posts

6 hours ago, John Khonken said:

Spooncreek

Gott nytt år på dig.

Om du läser vad jag skrev . Så tänker jag inte leta reda på det. Det talade jag om. Du får bilda dig din egen uppfattning. Om du har intresse av frågan så går det säkert om du letar. Är det inte så att man måste meddela varifrån stora bidrag till sina kampanjer kommer ifrån.

När det gäller Trumpen påstod Maichai att han fått bidrag från Saudi. Jag hade inget minne av att jag läst det någonstans. Där gjorde jag fel. Ska aldrig ställa frågor som gynnar Trumpen. 

 

Vad jag kommer ihåg om valet 16. Var att Hillary hade en mycket större kampanjkassa än Trumpen.

Om båda saker stämmer eller inte är en ickefråga. Obama är ute och Trumpen vann valet. 

 

PS be mig inte leta även detta. Men bidraget hade med Keystone pipeline att göra. Som Obama stoppade. Som Trumpen klubbade igenom

Gott nytt! Tyvärr  finns det ju inget du skriver vare sig i detta inlägg eller de senare, eller för all del de tidigare, som gör att du kommer undan: Du ljuger alldeles för ofta.

Uppskattat om de lade ned den vanan, det skulle göra diskussionen så mycket bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Spooncreek

Det du påstår är aldrig bra. Nu förväntar jag mig fakta från dig hela tiden. Gällande Trumpen. Med hänvisningar.

 

Om jag inte trodde bättre om dig skulle jag gissa att du botat din hangover idag.

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
3 minuter sedan, skrev John Khonken:

Spooncreek

Det du påstår är aldrig bra. Nu förväntar jag mig fakta från dig hela tiden. Gällande Trumpen. Med hänvisningar.

 

Om jag inte trodde bättre om dig skulle jag gissa att du botat din hangover idag.

Vilken fakta vill du veta angående Trump?

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minutes ago, John Khonken said:

Spooncreek

Det du påstår är aldrig bra. Nu förväntar jag mig fakta från dig hela tiden. Gällande Trumpen. Med hänvisningar.

 

Om jag inte trodde bättre om dig skulle jag gissa att du botat din hangover idag.

Tackar som frågar John Khonken jag botar väl som de allra flesta in "hangover" idag, men mår på det stora hela rätt bra. Själv då? Tänker du sluta ljuga och ta av dig foliehatten nu när det är nytt år?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Tror du inte Spoon kan svara för sig själv. Du verkar hoppa in när det passar. Du kanske har någon åsikt om tråden

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
3 minuter sedan, skrev John Khonken:

Tror du inte Spoon kan svara för sig själv. Du verkar hoppa in när det passar. Du kanske har någon åsikt om tråden

? Får jag inte ha åsikt och hoppa in i tråden när det passar?

Trodde det var så det gick till på detta forum. Någon modd får reda ut vad som är tillåtet och lämpligt.🤔

 

Eller blev det för svårt att argumentera med mig?🤓

Ändrades av HuaHindinnge
Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
Precis nyss, skrev spooncreek:

Tackar som frågar John Khonken jag botar väl som de allra flesta in "hangover" idag, men mår på det stora hela rätt bra. Själv då? Tänker du sluta ljuga och ta av dig foliehatten nu när det är nytt år?

 

Spooncreek. tack för dom vänliga orden. Att jag kommer fortsätta ha åsikter i den här tråden. Det kan du lita på. Det blir ett spännande år där förhoppningsvis Sanningen presenteras så varken du eller jag kan tvivla på sanningshalten

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
Precis nyss, skrev HuaHindinnge:

? Får jag inte ha åsikt och hoppa in i tråden när det passar?

Trodde det var så det gick till på detta forum. Någon modd får reda ut vad som är tillåtet och lämpligt.

 

Eller blev det för svårt att argumentera med mig?

Ja . För jag vet inte vilka åsikter du har. 

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
Precis nyss, skrev John Khonken:

Ja . För jag vet inte vilka åsikter du har. 

Vill du veta mina åsikter om Trump?

Eller åsikter om andra saker?

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev John Khonken:

Tack för att du inte plågar mig. Som jag talat om hela tiden. Det var länge sedan jag hörde det. Detta rörde sig mellan 2008 och 2012. Hur man lämnar bidrag. Dom reglerna kan jag inte. Bra att du kan dom. Som jag förstår finns regler att gå runt allt.  T.ex hur fick Hillary alla sina pengar. Det roliga att alla slutat ge när hon förlorade

 

Nu är jag ju ingen finansiell expert, men hur ofta fortsätter företag, privatpersoner och lobbyorganisationer att ösa in pengar i en kampanjkassa EFTER att valet avgjorts?

 

Jag skulle iallafall inte skicka in pengar till en kandidats kampanj veckan efter valet hållits...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev MaiChai:

 

 Nu är jag ju ingen finansiell expert, men hur ofta fortsätter företag, privatpersoner och lobbyorganisationer att ösa in pengar i en kampanjkassa EFTER att valet avgjorts?

 

Jag skulle iallafall inte skicka in pengar till en kandidats kampanj veckan efter valet hållits...

 

Säg inte det. Åtminstone enligt den här artikeln i failing New York Times (fake news, som vi alla vet) så är Trumps installations fond under lupp för olagliga utländska donationer efter valet. En hel del från Qatar, Saudi och förenade Arabemirater undersöks, hmmmm... Det kanske är Trump som är muslim?

 

https://www.nytimes.com/2018/12/13/us/politics/trump-inauguration-investigation.html

Ändrades av lauri
Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
12 timmar sedan, skrev MaiChai:

 

Nu är jag ju ingen finansiell expert, men hur ofta fortsätter företag, privatpersoner och lobbyorganisationer att ösa in pengar i en kampanjkassa EFTER att valet avgjorts?

 

Jag skulle iallafall inte skicka in pengar till en kandidats kampanj veckan efter valet hållits...

Där kan jag bara hålla med.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
11 timmar sedan, skrev lauri:

 

Säg inte det. Åtminstone enligt den här artikeln i failing New York Times (fake news, som vi alla vet) så är Trumps installations fond under lupp för olagliga utländska donationer efter valet. En hel del från Qatar, Saudi och förenade Arabemirater undersöks, hmmmm... Det kanske är Trump som är muslim?

 

https://www.nytimes.com/2018/12/13/us/politics/trump-inauguration-investigation.html

Helt perfekt. har man inte följt lagarna I Usa . Ska man straffas. Det gäller alla medborgare eller hur.  Nu vet jag vilken ståndpunkt Jeff B har. Så vad som står I NYT bryr jag mig mindre om 

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
21 minuter sedan, skrev John Khonken:

Helt perfekt. har man inte följt lagarna I Usa . Ska man straffas. Det gäller alla medborgare eller hur.  Nu vet jag vilken ståndpunkt Jeff B har. Så vad som står I NYT bryr jag mig mindre om 

Det verkar som att du endast bryr dig om den "fakta" du själv anser vara sann.

 

Jag hävdar att Trump är från planeten Mars tills motsatsen har bevisat.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev John Khonken:

Spooncreek. tack för dom vänliga orden. Att jag kommer fortsätta ha åsikter i den här tråden. Det kan du lita på. Det blir ett spännande år där förhoppningsvis Sanningen presenteras så varken du eller jag kan tvivla på sanningshalten

 

Men du ska undvika att förväxla åsikter med fakta - det är oftast två helt skilda saker.

 

Du kan ha en åsikt att jorden är platt men fakta är att jorden är rund. Sen kan du tycka det låter befängt när du tittar dig omkring men det är fortfarande fakta att jorden är rund och inte platt.

 

Problemet med förväxla åsikter med fakta är ju man till slut tappar brallorna i en argumentation. Bara för att uppgifter sprids av någon nyhetskanal på TV eller nätet vars åsikter man gillar så behöver den ju inte vara sann - även om man personligen gärna vill det ska vara sant.

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
9 minuter sedan, skrev MaiChai:

 

Men du ska undvika att förväxla åsikter med fakta - det är oftast två helt skilda saker.

 

Du kan ha en åsikt att jorden är platt men fakta är att jorden är runt. Sen kan du tycke det låter befängt när du tittar dig omkring men det är fortfarande fakta att jorden är rund och inte platt.

 

Problemet med förväxla åsikter med fakta är ju man till slut tappar brallorna i en argumentation. Dara för att uppgifter sprids av någon nyhetskanal på TV eller nätet så behöver den ju inte vara sann - även om man personligen gärna vill det ska vara sant.

Ett annat problem med @John Khonkenär att han inte tror på uppgifter som sprids av nyhetskanaler på TV eller nätet, som inte är "godkända som trovärdiga" av @John Khonken.

 

Samt att han inte vill delge källor till sina åsikter/ fakta.

 

Det är därför jag kommer hävda att Trump är från mars tills motsatsen har bevisats.

 

Och om @John Khonken länkar till födelsebevis etc kommer jag använda hans logik och underkänna trovärdigheten av dessa källor. 

Klart NASA, FBI, CIA har förfalskat dokumenten. Trumps wiki sida övervakas och alla ändringar som någon gör som inte är godkända av NASA, FBI, CIA kommer att tas bort och texten ändras tillbaka till den ursprungliga. 

😁😉😆

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Härligt att ni bråkar sinsimellan. Fortsätt så. Så återkommer jag vid tid over. Jag måste tråkigt nog arbeta för min försörjning

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket bra dokumentärserie. Hur hanterar man en värld där bara en part hela tiden måste visa upp källor, och en president som hela tiden påstår och ändrar sig var och varanan minut? Och som vägrar att stå för sina påståenden och bemöter saker med nya påståenden, Sedan hävdar att han inte har sagt det han har sagt. Journalisterna som visar upp källor och fakta, viftas bort med fejk news. 

 

Ändrades av AnTove
Link to comment
Dela på andra sajter

On 2019-01-01 at 18:16, skrev MaiChai:

 

Nu är jag ju ingen finansiell expert, men hur ofta fortsätter företag, privatpersoner och lobbyorganisationer att ösa in pengar i en kampanjkassa EFTER att valet avgjorts?

 

Jag skulle iallafall inte skicka in pengar till en kandidats kampanj veckan efter valet hållits...

När man har vunnit valet är man ju verkligen i rätt position för att ge favörer. Har man däremot förlorat valet så är man knappast i den positionen att det är någon bra ide att mata in pengar till förloraren. 

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev John Khonken:

Helt perfekt. har man inte följt lagarna I Usa . Ska man straffas. Det gäller alla medborgare eller hur.  Nu vet jag vilken ståndpunkt Jeff B har. Så vad som står I NYT bryr jag mig mindre om 

 

Jeff B har inte bidragit till den artikel som länkas till så hans ståndpunkt är väl ganska irrelevant?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Kul att ni hanger på. Nu har det blivit lite drag under galoscherna.

 

Idag åtalas Muller av Jerome Corsi.  Corsi har stämt Muller på 350 miljoner dollar. Vi får säker höra hur det går.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
On ‎2019‎-‎01‎-‎02 at 23:29, skrev MaiChai:

 

Jeff B har inte bidragit till den artikel som länkas till så hans ståndpunkt är väl ganska irrelevant?

Du har rätt. Jag kryper till korset. Blandade ihop namnen.  Återkommer

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...