Jump to content

Öppen grupp  ·  122 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

018 Donald Trump


Herr Chang

Recommended Posts

4 timmar sedan, skrev HuaHindinnge:

2 muslim kvinnor blev invalda till representanthuset, kongressen, som tillträder 3 januari. 

 

https://globalnews.ca/news/4637169/us-midterms-rashida-tlaib-ilhan-omar/

Det motsvarar bara 0,4 % av 435 ledamöter så några till kan de ta in 😉

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Maichai

Obama Fick stora kampanjbidrag från mellan östern. Det säger inte att han är muslim. Han hette väl Barry S innan han tog sig ett nytt namn. 

Be mig inte leta upp det för Obama är ute.

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev John Khonken:

Ni som har stora lån ska vara snälla mot Trumpen . För han kan bli eran frälsare.

Den idi*ten har ju ställt till att folk har förlorat miljarder senaste tiden

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Den idi*ten har ju ställt till att folk har förlorat miljarder senaste tiden

Det brukar vara så att i naturen inget som försvinner. En förlorar miljarder en annan tjänar de. Pengar försvann inte ur systemet utan har byt kontonummer och ägaren.

Link to comment
Dela på andra sajter

39 minuter sedan, skrev John Khonken:

Maichai

Obama Fick stora kampanjbidrag från mellan östern. Det säger inte att han är muslim. Han hette väl Barry S innan han tog sig ett nytt namn. 

Be mig inte leta upp det för Obama är ute.

Nä - han har aldrig haft namnet Barry och det tar mindre än en minut att googla fram 😉 Om han nu hette Barry är det då ett bevis för att han är muslim?

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev JJC:

Det brukar vara så att i naturen inget som försvinner. En förlorar miljarder en annan tjänar de. Pengar försvann inte ur systemet utan har byt kontonummer och ägaren.

Ja det var ju en klen tröst 😀

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev John Khonken:

Maichai

Obama Fick stora kampanjbidrag från mellan östern. Det säger inte att han är muslim. Han hette väl Barry S innan han tog sig ett nytt namn. 

Be mig inte leta upp det för Obama är ute.

 

Han kallades Barry som ung men han bad om att tilltalas med sitt riktiga namn - Barack - under sin high school tid. Så ännu en foliehatts teori som är motbevisad. 

 

Hur stora kampanjbidrag fick han från mellanöstern? Jämför gärna med hur mycket Trump fick av Saudi arabien för att anknyta lite till tråden...

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev MaiChai:

 

Han kallades Barry som ung men han bad om att tilltalas med sitt riktiga namn - Barack - under sin high school tid. Så ännu en foliehatts teori som är motbevisad. 

 

Hur stora kampanjbidrag fick han från mellanöstern? Jämför gärna med hur mycket Trump fick av Saudi arabien för att anknyta lite till tråden...

Maichai

Fick Trumpen kampanjbidrag från Saudi inför valet 2016. Det har jag missat helt. Då måste dom varit en av väldigt få.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev John Khonken:

Maichai

Fick Trumpen kampanjbidrag från Saudi inför valet 2016. Det har jag missat helt. Då måste dom varit en av väldigt få.

 

Tänkte att du hade tillgång till siffrorna för båda två så skulle man ju kunna jämföra - men det har du alltså inte?

 

Att Saudi har väldigt stort inflytande över Trump har väl om inte annat denna hösten blivit uppenbart för de flesta.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Maichia

 

Som svar på din fråga. Nej. Men skulle gärna vilja veta hur mycket Trumpen fick.

 

Att Saudi har inflytande diskuterade inte jag.  Hur tycker du att Trumpen skulle agerat. Bombat Saudi???????

Att Money talks bullshit walks är väl ingen nyhet

Link to comment
Dela på andra sajter

22 timmar sedan, skrev John Khonken:

Maichai

Obama Fick stora kampanjbidrag från mellan östern. Det säger inte att han är muslim. Han hette väl Barry S innan han tog sig ett nytt namn. 

Be mig inte leta upp det för Obama är ute.

 

Hur stora bidrag fick han? Från vem? Vilka länder?

 

2 timmar sedan, skrev John Khonken:

Maichia

 

Som svar på din fråga. Nej. Men skulle gärna vilja veta hur mycket Trumpen fick.

 

Att Saudi har inflytande diskuterade inte jag.  Hur tycker du att Trumpen skulle agerat. Bombat Saudi???????

Att Money talks bullshit walks är väl ingen nyhet

 

Så du vet att han fick stora kampanjbidrag från mellanöstern för 20 timmar sen, 18 timmar senare så vet du inte?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Maichai

En sådan fuling går jag inte på. Du påstod  att Också Trumpen fick bidrag från mellanöstern. Stå för vad du säger eller gör som dina kollegor gör hela tiden Fake News.  Du har alla kontakter så du tar fram allt du vill på några sekunder.

Även den här frågan är en icke fråga. Så lycka till. 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev John Khonken:

Maichai

En sådan fuling går jag inte på. Du påstod  att Också Trumpen fick bidrag från mellanöstern. Stå för vad du säger eller gör som dina kollegor gör hela tiden Fake News.  Du har alla kontakter så du tar fram allt du vill på några sekunder.

Även den här frågan är en icke fråga. Så lycka till. 

 

Jodå, jag har en hel del om Trumpen och hans affärer med huset Saud som sträcker sig ganska många år tillbaka men om du kanske funderar igen så var det du och ingen annan som började sprida den uppenbara fake news grejen att Obama fick stora kampanjbidrag från mellanöstern.

 

Så fram med  det nu så ska jag lägga fram Trumpens siffror.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det som stör mej mest sedan Trump blev President är alla som lovade att lämna USA eller tom planeten om det blev så...

Jävla lögnare.

 

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

13 hours ago, John Khonken said:

Maichai

En sådan fuling går jag inte på. Du påstod  att Också Trumpen fick bidrag från mellanöstern. Stå för vad du säger eller gör som dina kollegor gör hela tiden Fake News.  Du har alla kontakter så du tar fram allt du vill på några sekunder.

Även den här frågan är en icke fråga. Så lycka till. 

Kom igen nu John Khonken. Passa på att inleda det nya året med fakta som backar upp dina påståenden, istället för dina ständiga undanflykter när du blir påkommen med att sprida lögner. Obama kampanjbidrag från Mellanöstern?

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Spooncreek

Gott nytt år på dig.

Om du läser vad jag skrev . Så tänker jag inte leta reda på det. Det talade jag om. Du får bilda dig din egen uppfattning. Om du har intresse av frågan så går det säkert om du letar. Är det inte så att man måste meddela varifrån stora bidrag till sina kampanjer kommer ifrån.

När det gäller Trumpen påstod Maichai att han fått bidrag från Saudi. Jag hade inget minne av att jag läst det någonstans. Där gjorde jag fel. Ska aldrig ställa frågor som gynnar Trumpen. 

 

Vad jag kommer ihåg om valet 16. Var att Hillary hade en mycket större kampanjkassa än Trumpen.

Om båda saker stämmer eller inte är en ickefråga. Obama är ute och Trumpen vann valet. 

 

PS be mig inte leta även detta. Men bidraget hade med Keystone pipeline att göra. Som Obama stoppade. Som Trumpen klubbade igenom

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
37 minuter sedan, skrev John Khonken:

Spooncreek

Gott nytt år på dig.

Om du läser vad jag skrev . Så tänker jag inte leta reda på det. Det talade jag om. Du får bilda dig din egen uppfattning. Om du har intresse av frågan så går det säkert om du letar. Är det inte så att man måste meddela varifrån stora bidrag till sina kampanjer kommer ifrån.

När det gäller Trumpen påstod Maichai att han fått bidrag från Saudi. Jag hade inget minne av att jag läst det någonstans. Där gjorde jag fel. Ska aldrig ställa frågor som gynnar Trumpen. 

 

Vad jag kommer ihåg om valet 16. Var att Hillary hade en mycket större kampanjkassa än Trumpen.

Om båda saker stämmer eller inte är en ickefråga. Obama är ute och Trumpen vann valet. 

 

PS be mig inte leta även detta. Men bidraget hade med Keystone pipeline att göra. Som Obama stoppade. Som Trumpen klubbade igenom

Hej. Den som påstår något måste också visa på att det är sant med fakta. Annars blir det ingen diskussion utan endast anklagelser. 

 

 

Ändrades av HuaHindinnge
Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

HH Tack för dom orden. Vad är fakta. Är aftonbladet och CNN fakta. Definiera fakta först så jag vet. Tycker du att sakerna som skrivits här om Trump är fakta. Eller är det åsikter i åsiktskorridorren. 

Tvärtemot ditt påstående anser jag alla människor har rätt till åsikter. Det bäste om man söker så mycket fakta som möjligt för sin åsikt. Så sin åsikt är en mycket trolig sanning.

 

Jag ser fram emot hur du ser på detta

 

Gott nytt år på dig

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev John Khonken:

Spooncreek

Gott nytt år på dig.

Om du läser vad jag skrev . Så tänker jag inte leta reda på det. Det talade jag om. Du får bilda dig din egen uppfattning. Om du har intresse av frågan så går det säkert om du letar. Är det inte så att man måste meddela varifrån stora bidrag till sina kampanjer kommer ifrån.

När det gäller Trumpen påstod Maichai att han fått bidrag från Saudi. Jag hade inget minne av att jag läst det någonstans. Där gjorde jag fel. Ska aldrig ställa frågor som gynnar Trumpen. 

 

Vad jag kommer ihåg om valet 16. Var att Hillary hade en mycket större kampanjkassa än Trumpen.

Om båda saker stämmer eller inte är en ickefråga. Obama är ute och Trumpen vann valet. 

 

PS be mig inte leta även detta. Men bidraget hade med Keystone pipeline att göra. Som Obama stoppade. Som Trumpen klubbade igenom

 

Ska sluta plåga dig genom att be dig backa upp det du påstår eftersom det inte går att bevisa att Obama fick pengar till sin kampanjkassa från Mellanöstern. Inte att Trump fick pengar till sin från Saudi heller. Helt enkelt för att det är olagligt för en främmande nation att "sponsra" kandidater i ett i USA. I Sverige också för den delen.

 

Kandidaterna kan få pengar från intresseorganisationer i USA som exempelvis NRA. De kan även få pengar från privatpersoner. Men alla större bidrag måste redovisas och man kan hitta för alla kandidater från vilken lobbyorganisation  de kommer ifrån.

 

Så hur tror du det amerikanska folket reagerat på om det stått, Israel 20 miljoner, Tyskland 35 miljoner i Obamas redovisning? Eller Saudi Arabien 50 miljoner, Ryssland 120 miljoner i Trumps redovisning? Eller det kommit 50 miljoner "privat" från Mohammed Bin-Salmans konto?

 

Naturligtvis hade kandidaterna diskats direkt och förmodligen ställts in för riksrätt.

 

Det finns dock vägar att runda detta, iallafall om man har en del stora internationella företag under sin kontroll. Trump har gjort affärer med kungahuset i Saudi Arabien iallafall de senaste 10 åren enligt årsredovisningarna. Affärer som har ökat Trumps företags omsättning med stora summor. Normalt sett så besöker en nytillträdd president sina nära allierade, viktigaste handelsåartners och grannländer först. Trump besökte Saudi Arabien först...

 

Som sagt, Trumps företag tjänar stora pengar på att göra affärer med Saudi, varför skulle han riskera sin egen rikedom för sitt land, männskliga rättigheter och annat tjafs när det finns pengar att tjäna?

 

Obama har däremot inga stora företag under sin kontroll - hade iallafall inte det 2008 under presidentkampanjen - så det hade för refernsens skull varit intressant att ta del av foliehattarnas teorier om detta och vilka länder i mellanöstern som stöttade Obama.

 

Problemet är när man som du John Kohnkaen sprider "Obama fick mycket pengar från Mellanöstern" till sin kampanj är att då bidrar man ju till att sprida fake-news. Det kan liksom vara fake-news även om man själv gärna vill tro på det.

 

Och då är vi tillbaka hos Goebbels igen...

 

 

Unknown-1 (kopia).jpeg

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
1 minut sedan, skrev John Khonken:

HH Tack för dom orden. Vad är fakta. Är aftonbladet och CNN fakta. Definiera fakta först så jag vet. Tycker du att sakerna som skrivits här om Trump är fakta. Eller är det åsikter i åsiktskorridorren. 

Tvärtemot ditt påstående anser jag alla människor har rätt till åsikter. Det bäste om man söker så mycket fakta som möjligt för sin åsikt. Så sin åsikt är en mycket trolig sanning.

 

Jag ser fram emot hur du ser på detta

 

Gott nytt år på dig

Hej. Bara för att någon påstår att något förhåller sig på ett visst sätt betyder det inte att det är sant. Jag har inte läst hela tråden och vet inte vad som har skrivits om Trump. En del säl säkert sant och annat är falskt. 

 

Jag vet inte vad du menar med åsiktskorridoren, du får förtydliga dig.

 

Tvärtom vad du insinuerar har jag aldrig påstått att folk inte får ha åsikter. 

 

Fakta är något som är påvistbart sant. T.ex. påstod du att Obama har fick pengar från Mellanöstern, eller något liknande. För att det ska gå att diskutera omkring det måste du underbygga ditt påstående med fakta, d.v.s. påvisa att det är sant.

 

Jag ska avsluta med ett påstående utan att underbygga med fakta. 

 

Trump har orange hy alltså är han från planeten Mars.

 

Gott nytt år. 

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
3 timmar sedan, skrev MaiChai:

 

Ska sluta plåga dig genom att be dig backa upp det du påstår eftersom det inte går att bevisa att Obama fick pengar till sin kampanjkassa från Mellanöstern. Inte att Trump fick pengar till sin från Saudi heller. Helt enkelt för att det är olagligt för en främmande nation att "sponsra" kandidater i ett i USA. I Sverige också för den delen.

 

Kandidaterna kan få pengar från intresseorganisationer i USA som exempelvis NRA. De kan även få pengar från privatpersoner. Men alla större bidrag måste redovisas och man kan hitta för alla kandidater från vilken lobbyorganisation  de kommer ifrån.

 

Så hur tror du det amerikanska folket reagerat på om det stått, Israel 20 miljoner, Tyskland 35 miljoner i Obamas redovisning? Eller Saudi Arabien 50 miljoner, Ryssland 120 miljoner i Trumps redovisning? Eller det kommit 50 miljoner "privat" från Mohammed Bin-Salmans konto?

 

Naturligtvis hade kandidaterna diskats direkt och förmodligen ställts in för riksrätt.

 

Det finns dock vägar att runda detta, iallafall om man har en del stora internationella företag under sin kontroll. Trump har gjort affärer med kungahuset i Saudi Arabien iallafall de senaste 10 åren enligt årsredovisningarna. Affärer som har ökat Trumps företags omsättning med stora summor. Normalt sett så besöker en nytillträdd president sina nära allierade, viktigaste handelsåartners och grannländer först. Trump besökte Saudi Arabien först...

 

Som sagt, Trumps företag tjänar stora pengar på att göra affärer med Saudi, varför skulle han riskera sin egen rikedom för sitt land, männskliga rättigheter och annat tjafs när det finns pengar att tjäna?

 

Obama har däremot inga stora företag under sin kontroll - hade iallafall inte det 2008 under presidentkampanjen - så det hade för refernsens skull varit intressant att ta del av foliehattarnas teorier om detta och vilka länder i mellanöstern som stöttade Obama.

 

Problemet är när man som du John Kohnkaen sprider "Obama fick mycket pengar från Mellanöstern" till sin kampanj är att då bidrar man ju till att sprida fake-news. Det kan liksom vara fake-news även om man själv gärna vill tro på det.

 

Och då är vi tillbaka hos Goebbels igen...

 

 

Unknown-1 (kopia).jpeg

Tack för att du inte plågar mig. Som jag talat om hela tiden. Det var länge sedan jag hörde det. Detta rörde sig mellan 2008 och 2012. Hur man lämnar bidrag. Dom reglerna kan jag inte. Bra att du kan dom. Som jag förstår finns regler att gå runt allt.  T.ex hur fick Hillary alla sina pengar. Det roliga att alla slutat ge när hon förlorade

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
2 timmar sedan, skrev HuaHindinnge:

Hej. Bara för att någon påstår att något förhåller sig på ett visst sätt betyder det inte att det är sant. Jag har inte läst hela tråden och vet inte vad som har skrivits om Trump. En del säl säkert sant och annat är falskt. 

 

Jag vet inte vad du menar med åsiktskorridoren, du får förtydliga dig.

 

Tvärtom vad du insinuerar har jag aldrig påstått att folk inte får ha åsikter. 

 

Fakta är något som är påvistbart sant. T.ex. påstod du att Obama har fick pengar från Mellanöstern, eller något liknande. För att det ska gå att diskutera omkring det måste du underbygga ditt påstående med fakta, d.v.s. påvisa att det är sant.

 

Jag ska avsluta med ett påstående utan att underbygga med fakta. 

 

Trump har orange hy alltså är han från planeten Mars.

 

Gott nytt år. 

HH kul att du bara hoppar in och ska veta allt skrivits hittills.

Självklart är inte allt jag skriver sant enligt andra. Jag kan tycka det är sant men inte du. 

Åsiktskorridorren  är att alla bestämt sig vad som är rätt och fel. Titta bara på allt som skrivs om Trumpen. Spelar ingen roll vad han gör. Allt är fel.

 

Fakta

Vi tar Trumpen igen. Trumpen påstår att han ska hem soldaterna från Syrien. Det är propaganda. Den dagen soldaterna är hemma. Då är det fakta

EX 2

 Vi tar Sveriges skulder

Svenska staten har lite över 1400miljarder i skuld. Enligt ekonomer är den låg Det är fakta. Men vad säger det

Men hela Sveriges samlade skuld grymt hög. . Alla skulder. Invånarnas-kommunernas och staten. Allt hör väl ihop

Enligt mig är det ett sätt att dölja sanningen

 

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
7 minuter sedan, skrev John Khonken:

HH kul att du bara hoppar in och ska veta allt skrivits hittills.

Självklart är inte allt jag skriver sant enligt andra. Jag kan tycka det är sant men inte du. 

Åsiktskorridorren  är att alla bestämt sig vad som är rätt och fel. Titta bara på allt som skrivs om Trumpen. Spelar ingen roll vad han gör. Allt är fel.

 

Fakta

Vi tar Trumpen igen. Trumpen påstår att han ska hem soldaterna från Syrien. Det är propaganda. Den dagen soldaterna är hemma. Då är det fakta

EX 2

 Vi tar Sveriges skulder

Svenska staten har lite över 1400miljarder i skuld. Enligt ekonomer är den låg Det är fakta. Men vad säger det

Men hela Sveriges samlade skuld grymt hög. . Alla skulder. Invånarnas-kommunernas och staten. Allt hör väl ihop

Enligt mig är det ett sätt att dölja sanningen

 

Vad som är grymt hög vet jag inte. Men klart talet ökar när du adderar flera storheter. Det är så matematik fungerar. Och det är samma för alla länder. 

En ytterligare komplicerande faktor är att ansvaret för de olika faktorerna ligger på olika aktörer och därmed betalningsskyldigheten. 

 

Slutsats:

 

Är du intresserad av hur stor Statens skuld är kan du se här

https://www.riksgalden.se/sv/omriksgalden/statsskulden/Fakta_om_statsskulden/

 

Är du intresserad av att veta hur stor kommunernas skuld är kan du se här

https://kommuninvest.se/om-oss/forskning/rapporter/

 

Du får själv hitta övrig statistik du är du intresserad av. Ingen som mörkar något alls vad jag kan se.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...